![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Stierenvechten? | |||
Moet kunnen. |
![]() ![]() ![]() |
11 | 22,45% |
Moet verboden worden. |
![]() ![]() ![]() |
38 | 77,55% |
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Kort en krachtig: verbieden die boel. Dierenleed is geen amusement en wie naar zoiets gaat kijken en het daarom ook sponsert, mag wat mij betreft eens voelen wat die stier voelt. Dan zwijg ik nog over de paarden, die ze de stembanden doorknippen, zodat je ze niet zou horen krijsen, als ze een hoorn in hun flanken voelen.
En die jeanetterige torero's mogen wat mij betreft hun muleta's opeten en er in stikken. Voor mij zijn dat geen mensen en ik roep alleen olé, als ze eens gespiesd worden op de hoorns en sterven aan hun verwondingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
|
![]() Voor wie traditie toch belangrijk vind: de mechanische rodeostier. Misschien een vechtvariant van maken. Robotten kunnen tegenwoordig dankzij de technologie ook veel, behalve pijn voelen. Voor wie bloed willen, kunnen ze er gerust een paar buisjes grenadine of iets dergelijks insteken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nooit! Dan nog liever janetten steekgaten in boordkartonnen vechtstieren laten maken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Burger
|
![]() Onmiddellijk verbieden die handel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() Ik vind het een relatief korte en mooie dood en het past in een culturele traditie.
Ben er bijgevolg erg voor dat het behouden blijft. Voor de tegenstanders : die zouden best eerst eens een dagje in een belgisch slachthuis meedraaien om te kunnen oordelen. ![]() Nu ik er trouwens over nadenk vind ik het meer en meer spijtig dat ze het duelleren officieel hebben verboden. Dát was nog eens een evenement. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Winner takes all... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Minister-President
|
![]() Of toch de stukken die overblijven.
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is een heel autoritair standpunt. Het verbaast me eerder vanwege iemand van wie ik vermoed dat zij het principe voorstaat van 'baas in eigen huis'
Het lijkt me opportuun om In Spanje de Spanjaarden hun zin te laten doen. Citaat:
Citaat:
Dat is eerder contradictorisch, als we in het achterhoofd houden dat de mens op de meeste vlakken in feite ook als een (zoog)diersoort kan beschouwd worden, vooral dan op het vlak van het fysieke pijnbeleven. Citaat:
Ik veronderstel dat u het beesten vindt? Dat maakt heel uw betoog volledig contradictorisch. Ik schets even schematisch uw gedachtengang: Boadicea: "Ik ben tegen dierenleed. Het is geen amusement. Torero's zijn beesten. Ik vind het een goeie zaak als torero's afzien (door het inslikken van hun zwaard terwijl ze op een stierehoorn gespietst zitten) Het amuseert me dus wél als zoiets voorvalt Ik ben minder tegen dierenleed dan ik aanvankelijk wilde laten blijken" Ole-ole. ![]()
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 9 augustus 2006 om 11:00. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wie een duel op leven en dood verliest, moet de doodstraf krijgen. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() Nah, 't is gewoon het pricipe van graag iemand die z'n gat verbrand op de blaren zien zitten.
![]() |
#93 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik geloof dat dierenmishandelaars de enige soort dieren zijn die in mijn ogen een koekje van eigen deeg verdienen. Net als pedofielen. Het is dezelfde afwijking: namelijk iets willen domineren, omdat het minder bij machte is als jezelf. Een torero is voor mij net hetzelfde als een pedofiel. Een pedofiel vergrijpt zich aan een kind, omdat hij het baas kan. Een torero vergrijpt zich aan een stier, die men ook een gruwelijke, ongelijke strijd laat ondergaan. Het gaat beide om de euforie van ongebreidelde, sadistische machtsgeilheid. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() Een dier <> een mens.
Mensen doden dieren aan de lopende band. Daar is niets immoreels aan. Dat is zoals het is. Als jij een dier evenveel rechten toekent als een kind, heb ik jou liever niet in mijn buurt. ![]() Laatst gewijzigd door parcifal : 9 augustus 2006 om 19:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar een dier afmaken voor amusement vind ik erover. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dieren hoeven niet dezelfde rechten te hebben als een kind, maar ook niet géén rechten. Er bestaat trouwens al zoiets als dierenmishandeling, maar voor alles wat met oppeuzelen te maken heeft, staan we nog voor een compleet wetsvacuüm. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je ontmenselijkt de torero's aantoonbaar wel, maar ik ben in een genereuze bui, en neem voor de grap aan dat je het niet zo bedoelt.
Dat heeft echter tot gevolg dat je redenering er nog minder fraai uitkomt. Je kant je volledig tegen dierenleed, maar het leed van de torero (=mensenleed) juich je anderzijds toe. Je hebt dus aantoonbaar meer problemen met dierenleed dan met mensenleed. ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik had het over het ontwikkelen van de empathie door het beginnen meevoelen met dierenleed. |
|
![]() |
![]() |