![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Het heeft meerdere keren in o.a. De Standaard gestaan en ook de aanklacht ertegen van o.a. Demesmaeker.
![]() |
#82 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() En de dag dat ik lesbische word, zal ik inderdaad mijn vrouwtje overal naartoe meenemen ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen wordt gevormd door een hoop omgevingsfactoren. Iemand die bijvoorbeeld uit Senegal komt, kan nooit al z'n culturele bagage achterlaten. Integratie heeft alles te maken met het bereid zijn om deel uit te maken van de Vlaamse samenleving. Maar het heeft niets te maken met culturele assimilatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dorian zal toch die Panos-verkoopster niet geweest zijn, zeker?
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik hoorde van iemand die er werkt dat er onlangs zelfs in het plaatselijke ouderlingentehuis van het OCMW een eentalig Franstalige (van allochtone afkomst...) werd aangeworven....
![]() |
![]() |
#86 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je bent wel vergeten hierop te reageren: Citaat:
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik werk ook in Brussel, nu toch al 8 jaar. bij vele Franstalige winkeliers merk ik toch echt wel een serieuze verbetering vast hoor. Ga eens naar de City2 en je zal merken dat het echt verbetert. over Panos gesproken trouwens, ik ga naar de Panos in Brussel-zuid in de zuidgang. tot voor kort sprak daar ook niemand een woord Nederlands maar ik bleef consequent mijn bestellingen in het Nederlands plaatsen. Eergisteren sprak de bediende mij aan in het Nederlands! niet perfect, maar toch, ze deed moeite! en dat kan ik apprecieren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Burger
|
![]() Dit komt niet uit Dag Allemaal :
Mijn Moeder en ikzelf namen een taxi aan het centraal station en vroegen ons naar het Marsveldplein te brengen . De Nederlandsonkundige taximan reed ons lange tijd rond tot wij beleefd vroegen of hij wel wist waar die straat was . Neen hij kende die straat niet . (naderhand was het een straat niet heel ver van het station af) Wij stelden voor om het aan een politieagent te vragen . Hij stop en terwijl wij op de achterbank het gesprek ( in het Frans)kunnen horen lachen zij ons vierkant uit, de taxichauffeur verkneukeld zich in het feit dat wij veel zullen moeten betalen want de meter loopt . De Politie kent ook geen Marsveldplein ! mijn moeder ziet een stadsplan liggen en vraagt de taximan daarin te kijken in Brussel moet men toch over een tweetalig plan beschikken . Hij kijkt maar beweert niet hierop te vinden . Uiteindelijk zijn wij uitgestapt zonder te betalen . Wij hebben hem nog meegegeven dat vermits hij ons niet kon of wilde brengen waar we naartoe wilden hij ook niet moest vergoed worden voor de verspildde tijd en benzine . Misschien kan je het zo ook eens proberen ? Je bestelt een broodje en betaalt niet , je geeft het terug en zegt dit is niet wat ik besteldde ! U hebt mijn Nederlands niet begrepen . Probeer het een paar keer eens kijken of er dan verbetering optreed . |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Everytime : 10 augustus 2006 om 11:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() Ok dan zal ik het nu doen. Het is inderdaad verkeerd om iemand weigeren te helpen omdat die "de verkeerde landstaal" spreekt. En er is toch een aanklacht ingediend, dus zal/zullen de betreffende perso(o)n(en) ook gestraft worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Burger
|
![]() Everytime ,
Als wij besluiten de taxi te nemen is dat ons goed recht , of mogen Vlamingen alleen met de bus ? Mijn Moeder is zeer slecht te been kan dus niet met het openbaar vervoer. Als ik een taxi neem moet ik niet eerst kijken op een plan dat is toch die man zijn werk ? Ik ben er nog altijd fier op dat we uiteindelijk die man niet betaald hebben . |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat de rest betreft: ik zie niet in waarom die mens Nederlands zou moeten kunnen spreken of verstaan. De reactie van uw moeder en jijzelf was echter gepast voor zulke macabere service.
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Awel, dat is uw goed recht toch?
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() vind ik ook en ik doe het. allé, echt wegstappen is veel gezegd, ik kom er gewoon niet meer, of ga naar een andere verkoper. ik blijf wel consequent Nederlands spreken.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Pas eentje gisteren gegeten ... ![]()
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wees wel niet verbaasd als ze u vragen "met boter of met mayonnaise?". En het ei moet je erbij vragen. Rare mannen, die Brusselaars, hé ... ![]()
![]() |