Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 augustus 2006, 12:43   #81
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

moskou 1926 ?
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 12:43   #82
Praetorian
Perm. Vertegenwoordiger VN

Praetorian's schermafbeelding

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Stuur een bericht via MSN naar Praetorian
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
moskou 1926 ?
Manchester, kapitalistische stad, goeie ouwe tijd.
Oud 22 augustus 2006, 12:47   #83
bk232214
Gouverneur

Standaard Weg

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mamaloe Bekijk bericht
Wat een onzin. Ik woon ondertussen al 10 jaar lang in slechte Antwerpse buurten. 2 jaar aan het Sint-Jansplein, 2 jaar in het Schipperskwartier, en nu al 6 jaar in Borgerhout.

Van dat soort Vlaams Belang figuren zoals gij vraag ik me altijd af wat ze nu eigenlijk willen.

Eerst zaten ze te klagen dat Borgerhout een armoedig getto was. Toen waren er grote Abou Jahjah-rellen. Sindsdien zijn de huizenprijzen overal gigantisch gestegen en komen al de linkse, rijke gezinnen met kind in Borgerhout wonen.

Tegenwoordig worden er hier appartementen in mijn straat verkocht �* een miljoen euro (nee, da's niet om te lachen). En nu is het weer niet goed of zo?
Ik was geboren en getogen in het schipperskwartier , en dan handen zij zo geen mensen nodig als u .Wij loste onze ploblemen zelf op maar nu dat er zo veel vreemdelingen en drugverslaafde wonen is de volksbuurt naar de kloten .Alleen nog oude mensen van over 80 wonen er nog soms bezoek ik het huis nog waar ik ben geboren met mijn kleinkinderen ik ben fier dat ik van het schipperskwatier ben een echte antwerpennaar
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 12:50   #84
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

CCCP...het grote voorbeeld? Ken persoonlijk iemand uit Ulan Ude, Siberië....een ietsje ander verhaal dat de vroegere propaganda van de KP....Geef me dan maar het kapitalisme...Op zijn Nieuw-Zeelands bv....probeer daar als buitenlander maar eens binnen te raken.
Oud 22 augustus 2006, 12:51   #85
Werkslaaf
Burgemeester

Standaard Bibber en beef

Bibber en beef, want het Vlaams Belang-crapuul steekt niet alleen in Parijs auto's in brand maar nu ook al in Anderlecht.

Bibber en beef, want "extreem-rechts" is over-vertegenwoordigd in de Belgische gevangenissen en ontsnapt er met z'n 28-en nog uit ook.

Bibber en beef, want extreem-rechtse dictators maken niet alleen kernbommen onder het mom van kernenergie maar schieten nu ook al op Roemeense boorplatforms.

Bibber en beef, want overal waar het Vlaams Belang is is er OORLOG!

Bibber en beef, want in het o-zo grote wetboek van het Vlaams Belang staat dat je vrouwen mag slaan, Christenen en Joden stenigen en liegen en bedriegen.

Bibber en beef, want Vlaams Belang-sympathisanten stenigen en onthoofden wereldwijd dagelijks tientallen "onschuldigen".

Bibber en beef, want als je driemaal scheiding roept - al is het in je slaap - dan moet je van Filip De Winter eerst met een 70-jarige hertrouwen alvorens je met je relatie verder mag.

Bibber en beef, want als het VB aan de macht komt moeten alle vrouwen plots met een zwarte kap over hun kop lopen.

Wat is de wereld momenteel toch zo mooi zonder het Vlaams Belang.

Ja, inderdaad, het Vlaams Belang staat werkelijk gelijk met de holocaust.
Sovjet Rusland en vergelijkbare totalitaire landen zijn voorbeelden van naties die getracht hebben de vrijheid te elimineren.
Werkslaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 12:53   #86
bk232214
Gouverneur

Standaard wat moeten voor

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
sommige mensen worden dat ook gewoon hoor... varkens klagen ook niet in hun stal... die zijn dat ook gewoon

of moeten die 2 madamen van op VTM of Vitaya eens halen... een contract voor 10 jaar ?!

Daems heeft werk in Antwerpen, zou beter naar daar verhuizen
Die hebben daar wel iets moeten voor doen en nog
Oud 22 augustus 2006, 12:53   #87
Praetorian

Locatie: Anti-liberalenstaat Ideologie: marxisme,Bolshevik-Leninism, Gramsci, Althusser, Badiou, Zizek, Sorel
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lantjes Bekijk bericht
CCCP...het grote voorbeeld? Ken persoonlijk iemand uit Ulan Ude, Siberië....een ietsje ander verhaal dat de vroegere propaganda van de KP....Geef me dan maar het kapitalisme...Op zijn Nieuw-Zeelands bv....probeer daar als buitenlander maar eens binnen te raken.
Ik lees soms eens Russische artikels. Eentje ervan was wel zeer eigenaardig, want daar staat in dat 3/4de van de bevolking kiest voor de terugkeer naar de SU.
http://bd.fom.ru/report/cat/societas.../sssr/of010901

Laatst gewijzigd door Praetorian : 22 augustus 2006 om 12:53.
Praetorian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 12:58   #88
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

En manipulatie van gegevens is hun waarschijnlijk volkomen onbekend, maar we wijken te ver van de oorspronkelijke topic af hé. Bij deze...terug naar de peiling GVA
Oud 22 augustus 2006, 12:58   #89
bk232214
Gouverneur

Standaard wist

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Werkslaaf Bekijk bericht
Bibber en beef, want het Vlaams Belang-crapuul steekt niet alleen in Parijs auto's in brand maar nu ook al in Anderlecht.

Bibber en beef, want "extreem-rechts" is over-vertegenwoordigd in de Belgische gevangenissen en ontsnapt er met z'n 28-en nog uit ook.

Bibber en beef, want extreem-rechtse dictators maken niet alleen kernbommen onder het mom van kernenergie maar schieten nu ook al op Roemeense boorplatforms.

Bibber en beef, want overal waar het Vlaams Belang is is er OORLOG!

Bibber en beef, want in het o-zo grote wetboek van het Vlaams Belang staat dat je vrouwen mag slaan, Christenen en Joden stenigen en liegen en bedriegen.

Bibber en beef, want Vlaams Belang-sympathisanten stenigen en onthoofden wereldwijd dagelijks tientallen "onschuldigen".

Bibber en beef, want als je driemaal scheiding roept - al is het in je slaap - dan moet je van Filip De Winter eerst met een 70-jarige hertrouwen alvorens je met je relatie verder mag.

Bibber en beef, want als het VB aan de macht komt moeten alle vrouwen plots met een zwarte kap over hun kop lopen.

Wat is de wereld momenteel toch zo mooi zonder het Vlaams Belang.

Ja, inderdaad, het Vlaams Belang staat werkelijk gelijk met de holocaust.
Amai dat wist ik niet dasenogallappen
Oud 22 augustus 2006, 13:39   #90
@BuRnS
Schepen

Standaard

van da van hoboken verschiet ek nu is geene moment se , men ex woonde in hoboke aan de zwaantjes en da's daar precies libanon in't klein
@BuRnS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 14:18   #91
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Khonnor Bekijk bericht
En als ze al gebroodroofd zouden worden hebben ze dit enkel en alleen aan hun eigen standpunten en hardvochtigheid te danken.
Ik herken in u de verkrachter die het allemaal steekt op de wulpse zomerjurkjes van jonge meisjes.

Citaat:
Tenslotte nog dit, als ik zie wat er nu allemaal in Antwerpen gerealiseerd wordt ondanks de huidige mostercoalitie kan ik maar een ding zeggen: job well done!!
Yep, Antwerpen is een lichtend voorbeeld voor de ganse West-Europese wereld ! Een vrouwelijke burgemeester die wordt afgekraakt omwille van haar vrouwelijkheid door een medepartijgenoot, die nu zelf burgemeester is; de talrijke fraudeschandalen in de administratie met miljarden die verdwenen zijn; de werken die maar blijven duren; een justitiepaleis dat 3 keer zo duur is als begroot; de stadsvlucht van autochtone Belgen die blijft aanhouden; de krottenbuurten, ghetto's en huisjesmelkers die welig tieren; en als kers op de taart nog een paar leuke moorden in de publieke ruimte toe. Zeg nu zelf: in zo'n stad zou het met een ander bestuur zeeeeeeeker een pak slechter gaan.
Oud 22 augustus 2006, 14:30   #92
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Praetorian Bekijk bericht
Net zoals ongeveer elke grootstad in Europa. Je zal veel mogen kuisen.
"t Gaat op een ander ook slecht, dus ge moet niet komen zagen".

Wat een schitterende toekomst gaat Europa tegemoet !
Oud 22 augustus 2006, 14:37   #93
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
Yep, Antwerpen is een lichtend voorbeeld voor de ganse West-Europese wereld ! Een vrouwelijke burgemeester die wordt afgekraakt omwille van haar vrouwelijkheid door een medepartijgenoot, die nu zelf burgemeester is; de talrijke fraudeschandalen in de administratie met miljarden die verdwenen zijn; de werken die maar blijven duren; een justitiepaleis dat 3 keer zo duur is als begroot; de stadsvlucht van autochtone Belgen die blijft aanhouden; de krottenbuurten, ghetto's en huisjesmelkers die welig tieren; en als kers op de taart nog een paar leuke moorden in de publieke ruimte toe. Zeg nu zelf: in zo'n stad zou het met een ander bestuur zeeeeeeeker een pak slechter gaan.
1. Leona detiege is tenonder gegaan in een door het VB georchestreerd schandaal dat uiteindelijk een storm in een glas water bleek te zijn.
2. Werken die maar blijven duren? Tja, wiens fout is dat. En heb jij dan liever een stad waarin niet geinvesteerd wordt? De nieuwe leien, het sluiten van de ring, de nieuwe singel, het park aan den dam, het MAS, de nieuwe topsporthal, het vele goede werk dat Vespa doet door huizen op te knappen in verloederde buurten, het centraal atation, heraanleg van het Atridplein.... t Stad zal er de komende jaren niet lelijker op worden.
3. Krottenbuurten? Die heb je in elke grootstad. op dat gebied is het in Antwerpen zeker niet slechter dan elders.
4. Huisjesmelkers worden wel degelijk hard aangepakt. 't Is alleen niet altijd zo eenvoudig om ze te pakken. Mensen aan wie ze verhuren wonen nog liever in een krot dan nergens, en zwijgen daarom liever over hun toestand.
5. En die moorden? Een losgeslagen gek met een blood and honour fixatie die in het wilde weg begint te schieten. Een man die sterft na een vechtpartij op een bus. Daar kan de stad echt gigantisch veel tegen ondernemen (ironisch bedoeld, moest je het niet door hebben).

Eigenlijk is er maar een reden waarom ik me schaam om in Antwerpen te wonen: het racisme van die vuillakken van het VB.

En nognaals, ik vertrouw mijn stad liever toe aan een stel mensen die tenminste een minimum aan bekwaamheid hebben getoond in de voorbije jaren dan aan een hoop onbekwame bange kwezels die van t stad een politiestaat wensen te maken

By the way, dat programma van VB Antweerpen ziet er mooi uit... tenminste voor wie houdt van de harde aanpak en kickt op matrakken en blauw op elke hoek van t straat. Maarrree... wie gaat dat allemaal betalen?

Laatst gewijzigd door Khonnor : 22 augustus 2006 om 14:40.
Khonnor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 14:39   #94
Khonnor
Parlementsvoorzitter

Khonnor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door @BuRnS Bekijk bericht
van da van hoboken verschiet ek nu is geene moment se , men ex woonde in hoboke aan de zwaantjes en da's daar precies libanon in't klein
Ah, mijnheer is in Libanon geweest zie ik.

Daar geloof ik nu eens geen lap van.
Oud 22 augustus 2006, 15:00   #95
neutraalzwitserland
Schepen

neutraalzwitserland's schermafbeelding

Standaard

Wat zegt 1 peiling ons in feite? Of het VB nu 28 of 35% gaat halen maakt is voor ons op deze moment niet zo interessant om over te speculeren, dat zien we in oktober wel, wat wel boeiend is is wat deze partij met énorme aanhang ons belooft en wil doen geloven.

Ik merk bij de Belang-gezinden onder ons een verwachtingspatroon in de richting van een "grote schoonmaak" wanneer hun partij ad macht komt. Bv. repatriëring als iemand van vreemde origine een misdrijf pleegt enz. zodat er dan uiteindelijk alleen "originele vlamingen" overblijven.

Maar ik begrijp het uitgangspunt van die redeneringen dus totaal niet: wat is een vlaming en wat is allochtoon?.... Volstaat het Belgisch paspoort? Te wonen in Vlaanderen? Mag iemand met een Franse nonkel nog fout parkeren zonder te worden uitgewezen? Wat te doen met mensen uit een gemengd huwelijk? Is de Vlaamse leeuw eigenlijk wel Vlaams, want ik heb er hier nog nooit eentje in het wild gezien...?

Ik denk dat we hiermee aan de kern van de kwestie Vlaams Belang raken: teveel van de denkbeelden die in de ideologie van de partij vervat zitten zijn geromantiseerde stereotypen van "wij" en "zij". Als het er ooit op aan zou komen "wij" en "zij" vast te leggen dan zou eerst deze fictie een realiteit moeten worden en als het Belang dan consequent is halen ze de leeuw van de vlag (wordt misschien door een konijn ofzo vervangen) en sturen ze de foutparkeerder met Franse nonkel over de grens, dit is natuurlijk een quasi-onmogelijk scenario wat zeker zou leiden tot een electorale afstraffing. En als ze niet consequent en compromissen zullen moeten sluiten worden ze zeker door de Antwerpse kiezer afgestraft want we kunnen elke dag opnieuw zien hoe dat nu gebeurt met andere partijen.

Als we dan het paradoxale van een regerend Vlaams Belang in acht nemen (de burgers bevredigen is onmogelijk binnen hun doctrine) kunnen we ons beginnen afvragen om wiens "belangen" het Dewinter en co. wel gaat.
neutraalzwitserland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 15:03   #96
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eigenlijk is er maar een reden waarom ik me schaam om in Antwerpen te wonen: het racisme van die vuillakken van het VB.
Valt nog mee dat het niet de haatdragende onverdraagzaamheid van links is, tov van al hetgeen hun imperium dreigt aan te tasten.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 15:12   #97
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutraalzwitserland Bekijk bericht
Ik merk bij de Belang-gezinden onder ons een verwachtingspatroon in de richting van een "grote schoonmaak" wanneer hun partij ad macht komt. Bv. repatriëring als iemand van vreemde origine een misdrijf pleegt enz. zodat er dan uiteindelijk alleen "originele vlamingen" overblijven.
Nu, zelfs Onkelinckx gaat pleiten in Marokko voor het opnemen van Marokkaanse misdadigers in Marokkaanse gevangenissen.
Het verwachtingspatroon is veel eenvoudiger. Het stoppen van de toevoer van laaggeschoolde allochtonen, die hier in de werkloosheid terecht komen en blijven.
En voor de rest dat degenen die hier zijn zich integreren, en aan het werk slaan, zodat er geen Polen meer moeten ingevoerd worden, om te werken.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2006, 15:17   #98
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutraalzwitserland Bekijk bericht
Nog niet lang genoeg op het forum merk ik. Je moet op je woorden letten. Als je overtuigd bent dat de inwoners van vreemde origine allemaal ooit zullen gesnapt worden op een misdrijf zodat daarna alleen de originele vlamingen overblijven, dan voer je een racistisch discours. Je trapt in je eigen foute logica.
Groetjes, het zal wel beteren.
Oud 22 augustus 2006, 15:18   #99
Praetorian

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje Bekijk bericht
"t Gaat op een ander ook slecht, dus ge moet niet komen zagen".

Wat een schitterende toekomst gaat Europa tegemoet !
Kennelijk lees je niet alles wat ik zeg.
Oud 22 augustus 2006, 15:24   #100
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
1. Leona detiege is tenonder gegaan in een door het VB georchestreerd schandaal dat uiteindelijk een storm in een glas water bleek te zijn.
Kort van geheugen, blijkbaar. Ten eerste is het collectief ontslag volledig op het conto schrijven van het VB, teveel eer voor die partij. De "kreten en gefluister" over allerhande schandalen (commissarissen, reclamebureaus, vzws) staken al veel langer de kop op. Ten tweede heeft Janssens Detiège gewoonweg een mes in de rug gestoken. Kwestie van eens te tonen hoe de SP-A en zijn voorzitter omgaat met "gelijke kansen", verklaarde hij doodleuk dat Detiège, "omdat het een vrouw is", gewoonweg minder goed kan netwerken. En daarmee lag de burgemeesterzetel open.

Citaat:
2. Werken die maar blijven duren? Tja, wiens fout is dat.
En heb jij dan liever een stad waarin niet geinvesteerd wordt?
Bemerk hoe u zichzelf volledig tegenspreekt. Ofwel is de bouwheer overactief met zijn investeringen, en is het dus zijn fout. Ofwel is de bouwheer een gierige pin die de meest achterlijke aannemer heeft gecontracteerd, en is het dus ook zijn fout.

Citaat:
De nieuwe leien, het sluiten van de ring, de nieuwe singel, het park aan den dam, het MAS, de nieuwe topsporthal, het vele goede werk dat Vespa doet door huizen op te knappen in verloederde buurten, het centraal atation, heraanleg van het Atridplein.... t Stad zal er de komende jaren niet lelijker op worden.
Bedankt om nog eens dik in de verf te zetten dat de miserie nog lang niet voorbij is (we take it all in the way into the next decade !!). Ik betwijfel ten andere fameus dat het er mooier op zal worden: de gigantische filestrook die de Leien beloven te worden appeleren misschien aan uw esthetisch gevoel, maar niet aan het mijne.

Citaat:
3. Krottenbuurten? Die heb je in elke grootstad. op dat gebied is het in Antwerpen zeker niet slechter dan elders.
Ach, nu zijn we blij ! Het is zeker niet slechter dan elders !. Dat moet ik onthouden als eufemisme om aan te tonen hoe goed ons bestuur wel niet is.

Citaat:
4. Huisjesmelkers worden wel degelijk hard aangepakt. 't Is alleen niet altijd zo eenvoudig om ze te pakken. Mensen aan wie ze verhuren wonen nog liever in een krot dan nergens, en zwijgen daarom liever over hun toestand.
t Zou nog maar erg zijn moesten die niet aangepakt worden En dat het niet eenvoudig is om ze te pakken, kan ik geloven: ganser wijken zijn nu eenmaal verworden tot krottenbuurten, dus het is al gokken geblazen waar nu de juist de "huisjesmelkers-krotten" zich bevinden en waar niet.

Citaat:
5. En die moorden? Een losgeslagen gek met een blood and honour fixatie die in het wilde weg begint te schieten. Een man die sterft na een vechtpartij op een bus. Daar kan de stad echt gigantisch veel tegen ondernemen (ironisch bedoeld, moest je het niet door hebben).
Die moorden komen dan ook uit de lucht vallen, nietwaar? Het is immers "puur toeval" dat die in this day and age plaatsgrijpen. Samenlevingsproblemen, integratieproblemen, ... hebben er vaneigens geen bal mee te maken (ironisch bedoeld, moest je het niet door hebben).

Citaat:
Nu ja, sommige diersoorten voelen zich thuis op de mesthoop, zeker ?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be