Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 augustus 2006, 12:46   #81
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
top-economische personen
En volgens mij zijn zij ook makkelijker omkoopbaar.

Schaf de transfers af en alles is plots OK. Voor mij niet hoor.

kijk maar naar servie montenegro. Ze kregen quasi totaal zelfbestuur maar kozen toch voor de onafhankelijkheid.

Laatst gewijzigd door ilfalco : 24 augustus 2006 om 12:46.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 13:46   #82
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Bezie het eens van een totaalbeeld: én het volk, én de economie, én de eigenheid,...
Als morgen Vlaanderen een economische catastrofe meemaakt, vallen de economische separatisten weg. Sommigen vinden het blijkbaar nodig om de Vlaams-radikalen in een hoekje te duwen als té extreem. Diezelfde personen vinden het ook nodig om vervolgens de economisch separatisten te gaan knuffelen.

Maar wie denk je, zal er overblijven als puntje bij paaltje komt en Vlaamse grond moet verdedigd worden? Wie zal er overblijven als belgië economisch gesplitst is maar andere posten zoals justitie niet?

Je kan ons nu verafstoten, bespuwen en verachten maar weet dat wij de eerste en laatste verdedigers van Vlaanderen zijn.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 13:55   #83
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
Onder de Vlaamse Beweging versta ik vooral de echte (radikale) nationalisten. De Warande heeft nationalisten in de kringen maar vooral top-economische personen die uit dat oogpunt voor de Vlaamse onafhankelijkheid zijn, niet vanuit volks-nationale overtuiging.
idd
vanuit een egoistische overtuiging, althans als economie de enige drijfveer is achter je separatisme.

Trouwens, mensen die economisch-separatistisch denken noem ik geen nationalist. Zijzelf vinden dat bovendien maar een vies woord, Verstrepen moet ik zichzelf nog nationalist zien noemen.
Hij kan mss eerst al eens de Vlaamse Leeuw leren zingen
waarschijnlijk kent em het Israelisch en het amerikaans volkslied beter

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 24 augustus 2006 om 13:55.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2006, 15:54   #84
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wie zal er overblijven als belgië economisch gesplitst is maar andere posten zoals justitie niet?
Dat is wat ik nog het meeste vrees.
Maar zo lang je ze kan gebruiken om Belgie te splitsen ok.

Maar het economische is voor mij totaal niet dooslaggevend inzake onafhankelijkheid. Al mochten er omgekeerde transfers bestaan, dan nog verkies ik zelfbestuur boven het belgische model.
Oud 24 augustus 2006, 15:58   #85
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wie zal er overblijven als belgië economisch gesplitst is maar andere posten zoals justitie niet?

Maar het economische is voor mij totaal niet dooslaggevend inzake onafhankelijkheid. Al mochten er omgekeerde transfers bestaan, dan nog verkies ik zelfbestuur boven het belgische model.

en wat verstrepen betreft mag je er zeggen van wat je wil ... maar hij drukt in tegenstelling tot de n-va wel op het juiste knopje in het parlement en dat is wat voor mij telt. Indien iedereen die zich vlaams gezind noemt in het vlaams parlement op het juiste knopje zou duwen dan konden we al unilateraal de vlaamse onafhankelijkheid uitroepen of de prins verhinderen mee te gaan op handelsmissies en nog veel meer.
Oud 24 augustus 2006, 15:58   #86
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Al mochten er omgekeerde transfers bestaan, dan nog verkies ik zelfbestuur boven het belgische model.
juiste attitude
Oud 24 augustus 2006, 16:21   #87
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

en wat verstrepen betreft mag je er zeggen van wat je wil ... maar hij drukt in tegenstelling tot de n-va wel op het juiste knopje in het parlement en dat is wat voor mij telt. Indien iedereen die zich vlaams gezind noemt in het vlaams parlement op het juiste knopje zou duwen dan konden we al unilateraal de vlaamse onafhankelijkheid uitroepen of de prins verhinderen mee te gaan op handelsmissies en nog veel meer.
Oud 24 augustus 2006, 19:49   #88
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Als morgen Vlaanderen een economische catastrofe meemaakt, vallen de economische separatisten weg. Sommigen vinden het blijkbaar nodig om de Vlaams-radikalen in een hoekje te duwen als té extreem. Diezelfde personen vinden het ook nodig om vervolgens de economisch separatisten te gaan knuffelen.

Maar wie denk je, zal er overblijven als puntje bij paaltje komt en Vlaamse grond moet verdedigd worden? Wie zal er overblijven als belgië economisch gesplitst is maar andere posten zoals justitie niet?

Je kan ons nu verafstoten, bespuwen en verachten maar weet dat wij de eerste en laatste verdedigers van Vlaanderen zijn.
Als Vlaanderen in het slop geraakt, zal de fout helemaal -en terecht- bij Wallonië worden gelegd. Dus blijft dan ook de eis. Je moet het alleen maar goed kunnen inpakken.
Oud 24 augustus 2006, 19:54   #89
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Als je hen enkel wil GEBRUIKEN, dan zal die vlieger ook niet lang opgaan. En het zijn net die economisch-nationalisten die de sleutel in handen hebben. Zij zullen de boel forceren uiteindelijk.
Oud 24 augustus 2006, 20:32   #90
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

economische nationalisten? Wie zijn dat dan? De neoliberalen die de Vlaamse onafhankelijkheid nastreven op grond van neoliberale financiële redenen (lees: privatisering, besparing en cadeau's aan het patronaat)? Dat zijn al zeker geen economische nationalisten want dan zouden zij net de nationalisering bepleiten.
Oud 24 augustus 2006, 21:25   #91
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
economische nationalisten? Wie zijn dat dan? De neoliberalen die de Vlaamse onafhankelijkheid nastreven op grond van neoliberale financiële redenen (lees: privatisering, besparing en cadeau's aan het patronaat)? Dat zijn al zeker geen economische nationalisten want dan zouden zij net de nationalisering bepleiten.
Ook al, dat was ik zelfs nog vergeten.
Oud 25 augustus 2006, 12:45   #92
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Trouwens dan moet het VB ook nog figuren als Van Gaever eruit smijten.
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2006, 13:21   #93
Ambiorix

Standaard

Citaat:
waarschijnlijk werd er economisch separatisten bedoeld
Oud 25 augustus 2006, 23:29   #94
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
waarschijnlijk werd er economisch separatisten bedoeld
Waarschijnlijk
Oud 26 augustus 2006, 13:33   #95
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Wie gaat er morgen?
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2006, 15:45   #96
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris

Vlaams-nationalist's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Wie gaat er morgen?
In naam van de Godsvrede en Vlaams-nationalisme mogen we de IJzerbedevaart niet laten vallen. We moeten stilaan de weide vreedzaam heroveren, geen geweld maar door aanwezigheid laten zien dat de Bedevaart weer een nationalistische bijeenkomst moet zijn. Doen we dit allen zullen er binnenkort geen 2 manifestaties meer nodig zijn en is de weide weer van de werkelijke nationalisten en geen SPIRIT-bijeenkomst meer waar er nauwelijks Vlaams-nationalen aanwezig zijn.
Vlaams-nationalist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2006, 20:42   #97
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist Bekijk bericht
In naam van de Godsvrede en Vlaams-nationalisme mogen we de IJzerbedevaart niet laten vallen. We moeten stilaan de weide vreedzaam heroveren, geen geweld maar door aanwezigheid laten zien dat de Bedevaart weer een nationalistische bijeenkomst moet zijn. Doen we dit allen zullen er binnenkort geen 2 manifestaties meer nodig zijn en is de weide weer van de werkelijke nationalisten en geen SPIRIT-bijeenkomst meer waar er nauwelijks Vlaams-nationalen aanwezig zijn.
Inderdaad, daarom ben ik morgen zeker present. Dit heb ik ook al eerder geschreven. Het enige waar ik niet mee akkoord ben is dat we de IJzerwake op termijn mogen afschaffen. Neen, we kunnen de IJzerwake verschuiven naar bijvoorbeeld de vroege zomer en er een nationaal solidaristische strijddag van maken.

Twee volksnationalistische manifestaties per jaar is zeker niet teveel. Al heb ik natuurlijk wel makkelijk praten gezien Diksmuide maar op 6 km ligt en Steenstraete is ook maar op 20 km van mijn deur.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 augustus 2006, 20:45   #98
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Weet wel dat je met je aanwezigheid daar je steun verleent aan die multiculboodschap en gezwets over verzuring etc.

Wegblijven lijkt me veruit de beste optie....
Jammer, dat u er zo over denkt. Voor die politieke opportunisten die nu de dienst uitmaken betekent de Bedevaart gewoon niets. Ze zullen er niet rouwig om zijn dat de Bedevaart op termijn niet meer bestaat omdat het te weinig volk trekt. Ze maken gewoon de Bedevaart kapot. Door weg te blijven steun je hun ware bedoeling om deze mooie traditie kapot te maken.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 augustus 2006, 01:54   #99
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door max4westland Bekijk bericht
Twee volksnationalistische manifestaties per jaar is zeker niet teveel. Al heb ik natuurlijk wel makkelijk praten gezien Diksmuide maar op 6 km ligt en Steenstraete is ook maar op 20 km van mijn deur.

in dat geval zou ik niet twijfelen.
Oud 27 augustus 2006, 07:56   #100
Aereal
Burger

Aereal's schermafbeelding

Standaard

Wat hoor ik allemaal? De IJzerbedevaart 'demografisch' heroveren? Is dat dan niet geprobeerd?

Wat is de ontstaansreden van de IJzerwake dan? Toch dat een herovering onmogelijk is gebleken?
Aereal is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be