Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 september 2006, 15:01   #81
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt Bekijk bericht
Hoe laag kun jij vallen door hier opnieuw te proberen zand in de ogen te strooien?

1. Ik heb het over Oxfam België en niet over de Oxfam international die al meer dan EEN KEER Oxfam België op de vingers getikt heeft! Oxfam België die zelf toegeeft dat er serieus met de fondsen van de Tsunami gespeeld werd!!! Dus kom niet af met de andere Oxfam, kijk eerst in eigen boezem!

2. AZG. juist ze hebben een pagina gemaakt op hun site. heb je wel zelf gelezen wat er op staat? Ik betwijfel het ten zeerste.
20 miljoen euro voor 2006.

Budget van 11.11.11 uit je eigen link
2005: start van de Millenniumcampagne
Opbrengst: 5.545.226,80 euro en dan nog niet eens een cent voor AZG!!!! zie de tekst hierna!

3.

Weeral zand in de ogen strooien. Daar zijn die NGO's zeer goed in!
Toon eens aan waar Soedan/Darfour daar vemeld worden zoals je wil laten doorschijnen voor hen die de tijd niet zouden nemen om je statements te doorprikken:

Beste Sodoirt, ofwel ben je moedwillig onwetend, ofwel gewoon oerdom. Oxfam België is gewoon een deel van Oxfam International, dat - als één van de weinige organisaties - wel degelijk humanitaire hulp biedt in Darfur, zoals ik al eerder heb gezegd (weliswaar onder de vorm van noodhulp, duurzame projecten zijn immers niet mogelijk in een oorlogssituatie). Oxfam België maakt een deel van de door haar ingezamelde gelden over aan Oxfam International dat deze gelden dus onder meer ook gebruikt voor Darfur (niet alle gelden worden dus gebruikt voor de eigen projecten). En aangezien 11.11.11 een deel van de ingezamelde gelden overmaakt aan Oxfam Solidariteit (een deel van Oxfam België), komt dat ook onrechtstreeks dus onder meer in Darfur terecht. Dat 11.11.11 geen geld overmaakt aan AZG heeft alles met haar doelstellingen te maken en dat omvat nu eenmaal niet medische hulp. Oxfam Solidariteit is verder ook de initiatiefnemer van het Belgisch Consortium voor Noodhulpsituaties dat ook al lang aandacht vraagt voor het conflict in Darfur.

Laatst gewijzigd door Edina : 18 september 2006 om 15:01.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2006, 15:03   #82
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Het volgende artikel is niet helemaal on topic, maar verdient hier wel een melding als annex:
Ondertussssen blijft het wel stillekes uit de hoek van Edina. Misschien is ze nu in een hoekje aan het kotsen over haar zogeliefde NGO's die eens goed doorprikt werden?
sodoirt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2006, 15:18   #83
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Speciaal voor Edina over "haar" NGO's tijdens de Global day for Darfur in de UK
Both the Aegis/Amnesty Demo and the interfaith prayer vigil outside No 10 Downing Street (organised by Waging Peace, Muslim Aid, World Jewish Aid, Christian Aid, Tearfund, World Vision, CAFOD) achieved massive media coverage - including being the lead item on the main national evening news (BBC 10), blanket broadcast coverage throughout the day and big international fall out. Iedereen zal wel zien dat zelfs Oxfam hier een welverdiende plaats inneemt
Dat Oxfam, 11.11.11 of AZG niet deelnam aan de "Global Day for Darfur" wil niet zeggen dat ze niets doen voor Darfur of Darfur, zoals ik al heb aangetoond hierboven.

Was jij trouwens aanwezig op de actie in Brussel gisteren?
Oud 18 september 2006, 15:24   #84
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ondertussssen blijft het wel stillekes uit de hoek van Edina.
Ik denk dat je volgend bericht hebt gemist:
http://forum.politics.be/showpost.ph...9&postcount=81
Oud 18 september 2006, 15:28   #85
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Dat Oxfam, 11.11.11 of AZG niet deelnam aan de "Global Day for Darfur" wil niet zeggen dat ze niets doen voor Darfur of Darfur, zoals ik al heb aangetoond hierboven.

Was jij trouwens aanwezig op de actie in Brussel gisteren?
Jij hebt eigenlijk NIETS aangetoond hierboven, buiten dat je weer eens zand in d ogen wil stooien?

Ja, ik was aanwezig, en je vraag maakt ook al duidelijk dat JIJ er NIET was!
Zelfs even met Hensmans van A.I kunnen praten over M-O.
Oud 18 september 2006, 15:39   #86
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste Sodoirt, ofwel ben je moedwillig onwetend, ofwel gewoon oerdom. Oxfam België is gewoon een deel van Oxfam International, dat - als één van de weinige organisaties - wel degelijk humanitaire hulp biedt in Darfur, zoals ik al eerder heb gezegd (weliswaar onder de vorm van noodhulp, duurzame projecten zijn immers niet mogelijk in een oorlogssituatie). Oxfam België maakt een deel van de door haar ingezamelde gelden over aan Oxfam International dat deze gelden dus onder meer ook gebruikt voor Darfur (niet alle gelden worden dus gebruikt voor de eigen projecten). En aangezien 11.11.11 een deel van de ingezamelde gelden overmaakt aan Oxfam Solidariteit (een deel van Oxfam België), komt dat ook onrechtstreeks dus onder meer in Darfur terecht. Dat 11.11.11 geen geld overmaakt aan AZG heeft alles met haar doelstellingen te maken en dat omvat nu eenmaal niet medische hulp. Oxfam Solidariteit is verder ook de initiatiefnemer van het Belgisch Consortium voor Noodhulpsituaties dat ook al lang aandacht vraagt voor het conflict in Darfur.
Jij denkt dat de mensen oerdom zijn. Zoals jezelf? Maar dat laat ik aan anderen over!

Ik heb je toch al geschreven dat Oxfam meerdere malen reeds op de vingers getikt werd door Oxfam International en die waren OOK niet aanwezig in de UK! En geef eens de bedragen die Oxfaml BE aan Oxfam int geeft? Dat zul je niet kunnen want hun boekhouding is zo opgesteld dat men al het gefoefel moet beschermen voor het daglicht.
Lees maar eens, indien je de moed hebt:
http://www.doordacht.be/index2.htm

Het is niet omdat een NGO ons heeft kunnen overtuigen met een lovenswaardige boodschap en trieste plaatjes om te schenken, dat diezelfde NGO geen morele plicht zou hebben om zuinig en resultaatgericht met onze centen om te springen. Zo heeft de NGO ondertussen wel een draagvlak voor zichzelf gecreëerd om dan weer de overheid aan te sporen haar te steunen.

En dat komt van oa ex-medewerkers van Oxfam!

En die link die je geeft van 1212, dus de SUPERFOEFELAARS! zegt NIETS maar dan ook NIETS over welke hulp! Alleen een tekstje op Internet van nog geen 700 letters!

Je kunt NIETS staven over hetgeen je schrijft van Oxfam België en 11.11.11 ivm Darfoer!!! Alleen maar een zak wind!
Oud 18 september 2006, 15:39   #87
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij hebt eigenlijk NIETS aangetoond hierboven, buiten dat je weer eens zand in d ogen wil stooien?
Je ontkent dus dat Oxfam België een deel is van Oxfam International en dat Oxfam Solidariteit een deel van haar gelden overmaakt aan Oxfam International dat die laatste onder meer gebruikt voor noodhulp in Darfur? Tja, als je feiten begint te ontkennen, is verdere discussie natuurlijk weinig zinvol.

Citaat:
Ja, ik was aanwezig, en je vraag maakt ook al duidelijk dat JIJ er NIET was!
Nee, ik was er niet, en dan? Ik heb ook niet staan roepen dat het schandalig of hypocriet zou zijn indien bepaalde organisaties er niet aan deelnamen.

Citaat:
Zelfs even met Hensmans van A.I kunnen praten over M-O.
En, heb je hem ook je standpunt over organisaties als Oxfam, 11.11.11 en AZG bekend gemaakt?
Oud 18 september 2006, 15:44   #88
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Je ontkent dus dat Oxfam België een deel is van Oxfam International en dat Oxfam Solidariteit een deel van haar gelden overmaakt aan Oxfam International dat die laatste onder meer gebruikt voor noodhulp in Darfur? Tja, als je feiten begint te ontkennen, is verdere discussie natuurlijk weinig zinvol.

Geef aan HOEVEEL geld van OXFAM BE naar OXFAM INT GAAT EN VOOR DARFOER GEBRUIKT WORDT! Hoeveel keer moet ik de vraag nog herhalen?

Nee, ik was er niet, en dan? Ik heb ook niet staan roepen dat het schandalig of hypocriet zou zijn indien bepaalde organisaties er niet aan deelnamen.

Juist want Darfur en dode zwarten kunnen je niet schelen. Maar dat heb ik hierboven al uitgelegd!

En, heb je hem ook je standpunt over organisaties als Oxfam, 11.11.11 en AZG bekend gemaakt?
Wil je nu ook al privé-gesprekken gaan afluisteren? Volledig paranoia aan het worden?

Laatst gewijzigd door sodoirt : 18 september 2006 om 15:46.
Oud 18 september 2006, 15:48   #89
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Edina, ik zou ook graag eens exact weten hoeveel Oxfam België doorsluist aan Oxfam International en hoeveel van dit (belgische) bedrag dan integraal naar Darfour gaat.

Gezien je overtuiging dat dit gebeurt, moet je toch over die exacte informatie kunnen beschikken? Anders draai je gewoon wat rondjes zoals die bekende str* in die pispot vind ik.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2006, 16:13   #90
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Edina, ik zou ook graag eens exact weten hoeveel Oxfam België doorsluist aan Oxfam International en hoeveel van dit (belgische) bedrag dan integraal naar Darfour gaat.

Gezien je overtuiging dat dit gebeurt, moet je toch over die exacte informatie kunnen beschikken? Anders draai je gewoon wat rondjes zoals die bekende str* in die pispot vind ik.
Ik vrees dat je efkes zult moeten wachten. Want bij Oxfam BE zullen al moeite hebben om te zien wat naar Oxfam INT gaat, tenzij ze een microscoop ter beschikking hebben
Oud 18 september 2006, 16:37   #91
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij denkt dat de mensen oerdom zijn. Zoals jezelf? Maar dat laat ik aan anderen over!

Ik heb je toch al geschreven dat Oxfam meerdere malen reeds op de vingers getikt werd door Oxfam International en die waren OOK niet aanwezig in de UK! En geef eens de bedragen die Oxfaml BE aan Oxfam int geeft? Dat zul je niet kunnen want hun boekhouding is zo opgesteld dat men al het gefoefel moet beschermen voor het daglicht.
Lees maar eens, indien je de moed hebt:
http://www.doordacht.be/index2.htm

Het is niet omdat een NGO ons heeft kunnen overtuigen met een lovenswaardige boodschap en trieste plaatjes om te schenken, dat diezelfde NGO geen morele plicht zou hebben om zuinig en resultaatgericht met onze centen om te springen. Zo heeft de NGO ondertussen wel een draagvlak voor zichzelf gecreëerd om dan weer de overheid aan te sporen haar te steunen.

En dat komt van oa ex-medewerkers van Oxfam!

En die link die je geeft van 1212, dus de SUPERFOEFELAARS! zegt NIETS maar dan ook NIETS over welke hulp! Alleen een tekstje op Internet van nog geen 700 letters!

Je kunt NIETS staven over hetgeen je schrijft van Oxfam België en 11.11.11 ivm Darfoer!!! Alleen maar een zak wind!
Je bent de zaken aan het omdraaien. Waar kennen we dat van? Ik heb nergens beweerd dat Oxfam, 11.11.11 of AZG "perfecte" organisaties zijn. En ik ben het vanzelfsprekend eens dat ze transparante en efficiënte werking moeten hebben. Ik heb alleen je bewering ontkracht als zouden die organisaties zich niets aantrekken van Darfur omdat ze niet deelnamen aan de Global Day for Darfur. Jij wil graag blijven negeren dat die organisaties wel degelijk (al dan niet onrechtstreeks) aan humanitaire hulp doen in Darfur (en dat al sinds het prille begin van het conflict) en ook dat die organisaties één van de weinigen zijn die op regelmatige basis aandacht vragen voor het conflict. Oxfam International is niets meer dan het overkoepelende orgaan van 12 "lokale" Oxfam organisaties ("Oxfam International is an international confederation, comprised of 12 independent non-government organizations dedicated to fighting poverty and related injustice around the world"). Je kan dat blijven ontkennen, maar dat is nogal belachelijk. En Oxfam International houdt zich wel degelijk bezig met noodhulp in Darfur. Ook dat kan je blijven ontkennen, maar ook dat is nogal belachelijk. En over het geld dat het Belgisch Consortium inzamelde voor Darfur: dat is terecht gekomen bij Caritas International België die ook al jaren een hulpprogramma hebben lopen in Darfur.
Oud 18 september 2006, 16:38   #92
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wil je nu ook al privé-gesprekken gaan afluisteren? Volledig paranoia aan het worden?
Ik stel een vraag en jij beschuldigt mij ervan privé-gesprekken te willen afluisteren? Wie is er dan paranoia?
Oud 18 september 2006, 16:43   #93
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Juist want Darfur en dode zwarten kunnen je niet schelen. Maar dat heb ik hierboven al uitgelegd!
Als jij je bij die gedachte beter voelt, moet je het zelf maar weten. Ik weet gelukkig beter. Voordat jij deze topic opende heb ik de genocide in Darfur al verschillende keren aangekaart in andere topics, maar niemand reageerde er toen op. Tenzij Jozef Ostyn die in twijfel trok of er een genocide aan de gang was. En daar reageerde behalve ik toen ook niemand op. Maar nee, Darfur en dode zwarten kunnen mij niet schelen. Tevreden zo?

Laatst gewijzigd door Edina : 18 september 2006 om 16:57.
Oud 18 september 2006, 17:15   #94
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geef aan HOEVEEL geld van OXFAM BE naar OXFAM INT GAAT EN VOOR DARFOER GEBRUIKT WORDT! Hoeveel keer moet ik de vraag nog herhalen?
Die vraag stel je voor de eerste keer, beste Sodoirt. En die cijfers kan ik je niet geven, maar het ging niet over exacte cijfers (als je die wil hebben, stel ik voor dat je dat even navraagt bij Oxfam zelf dat overigens lid is van EVF). Het ging over het feit dat jij die organisatie (en andere) ervan beschuldigde dat ze zich niets zouden aantrekken van Darfur. Wat natuurlijk complete nonsens is.

Of wacht... ik heb ondertussen gevonden dat ze in 2005 in ieder geval al 9300 EUR specifiek hebben overgemaakt aan Oxfam International voor hun noodhulpprogramma in Darfur, maar dat is dus niet alles dat ze overmaakten aan Oxfam International aangezien ze ook vaste bijdragen leveren (in 2005 was dat meer bepaald 74256 EUR). Bron: (http://www.oxfamsol.be/fr/IMG/pdf/li...5_OK_OK_OK.pdf).
Oud 18 september 2006, 17:28   #95
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Je bent de zaken aan het omdraaien. Waar kennen we dat van? Ik heb nergens beweerd dat Oxfam, 11.11.11 of AZG "perfecte" organisaties zijn. En ik ben het vanzelfsprekend eens dat ze transparante en efficiënte werking moeten hebben. Ik heb alleen je bewering ontkracht als zouden die organisaties zich niets aantrekken van Darfur omdat ze niet deelnamen aan de Global Day for Darfur. Jij wil graag blijven negeren dat die organisaties wel degelijk (al dan niet onrechtstreeks) aan humanitaire hulp doen in Darfur (en dat al sinds het prille begin van het conflict) en ook dat die organisaties één van de weinigen zijn die op regelmatige basis aandacht vragen voor het conflict. Oxfam International is niets meer dan het overkoepelende orgaan van 12 "lokale" Oxfam organisaties ("Oxfam International is an international confederation, comprised of 12 independent non-government organizations dedicated to fighting poverty and related injustice around the world"). Je kan dat blijven ontkennen, maar dat is nogal belachelijk. En Oxfam International houdt zich wel degelijk bezig met noodhulp in Darfur. Ook dat kan je blijven ontkennen, maar ook dat is nogal belachelijk. En over het geld dat het Belgisch Consortium inzamelde voor Darfur: dat is terecht gekomen bij Caritas International België die ook al jaren een hulpprogramma hebben lopen in Darfur.
Je weet echt geen weg meer om de vragen te omzeilen!! Als een echte duivel in een wijwatervat.
Eerst ben je volledig onbekwaam om te bewijzen wat je hier uitkeelt dat Oxfam BE aan Oxfam Int geld gegeven heeft voor Darfoer, wat dus niet alleen op een sisser uitmondt maar dus eigenlijk weer een leugen schijnt te zijn!

Bewijs dan ook wat Oxfam Int van geld gekregen heeft van Oxfam BE voor Darfoer!

En omdat je dat natuurlijk niet kunt waarmaken begin je weer een ander fabeltje te verzinnen: over een Belgisch consortium voor Darfoer en NU is het geld bij Caritas International België terecht gekomen en NIET meer bij Oxfam INT. En dan geef je zo weer een link die je niet eens gelezen hebt om de forumleden WEER zand in de ogen te strooien want wat staat daar als ENIGE bijdrage van Caritas België:
Heropbouw (nov. 2002 - 2005)
Caritas International België heeft in Torit, Zuid-Soedan, 4 scholen heropgebouwd. 1500 Kinderen (vluchtelingen, verplaatste personen of kinderen die ontsnapt zijn aan de rebellenbeweging) kunnen op die manier weer naar school gaan. De Belgische regering (DGOS) financierde het project met 450.000 EUR.

Dus geen cent van OXFAM, geen cent van Caritas, maar wel van DGOS.
Hoe laag jij dus kunt vallen met hier maar leugens te komen vertellen over je geliefde NGO's kan ik niet meer begrijpen. Zie je nu zelf nog niet hoe belachelijk je jezelf en de NGO's aan het maken bent?

Geef eens toe dat je er eigenlijk NIETS van weet en dat je probeert je NGO's eigenlijk nog meer kwaad aandoet dan dat ze zelf al doen!
Oud 18 september 2006, 17:33   #96
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Die vraag stel je voor de eerste keer, beste Sodoirt. En die cijfers kan ik je niet geven, maar het ging niet over exacte cijfers (als je die wil hebben, stel ik voor dat je dat even navraagt bij Oxfam zelf dat overigens lid is van EVF). Het ging over het feit dat jij die organisatie (en andere) ervan beschuldigde dat ze zich niets zouden aantrekken van Darfur. Wat natuurlijk complete nonsens is.

Of wacht... ik heb ondertussen gevonden dat ze in 2005 in ieder geval al 9300 EUR specifiek hebben overgemaakt aan Oxfam International voor hun noodhulpprogramma in Darfur, maar dat is dus niet alles dat ze overmaakten aan Oxfam International aangezien ze ook vaste bijdragen leveren (in 2005 was dat meer bepaald 74256 EUR). Bron: (http://www.oxfamsol.be/fr/IMG/pdf/li...5_OK_OK_OK.pdf).
74.256 EURO!!! Dat is dus al een pak minder dan de 100.000 Euro die ze van Mieke Vogels afgeluist hebben om een met antisemitisme gevulde teksten brochure voor het onderwijs op te stellen. Men ziet dus duidelijk waar hun voorrang ligt!

Laatst gewijzigd door sodoirt : 18 september 2006 om 17:35.
Oud 18 september 2006, 21:14   #97
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je weet echt geen weg meer om de vragen te omzeilen!! Als een echte duivel in een wijwatervat.
Eerst ben je volledig onbekwaam om te bewijzen wat je hier uitkeelt dat Oxfam BE aan Oxfam Int geld gegeven heeft voor Darfoer, wat dus niet alleen op een sisser uitmondt maar dus eigenlijk weer een leugen schijnt te zijn!
Een leugen? Euh, ondertussen heb ik dat aangetoond, me dunkt. Nu, jij zal het toch nooit geloven (nochthans worden de rekeningen gecontroleerd door een onafhankelijke revisor en heeft Oxfam het EF-label). Dat heb ik al lang door, maar er zijn natuurlijk nog andere lezers met meer verstand.

Citaat:
En omdat je dat natuurlijk niet kunt waarmaken begin je weer een ander fabeltje te verzinnen: over een Belgisch consortium voor Darfoer en NU is het geld bij Caritas International België terecht gekomen en NIET meer bij Oxfam INT. En dan geef je zo weer een link die je niet eens gelezen hebt om de forumleden WEER zand in de ogen te strooien want wat staat daar als ENIGE bijdrage van Caritas België:
Heropbouw (nov. 2002 - 2005)
Caritas International België heeft in Torit, Zuid-Soedan, 4 scholen heropgebouwd. 1500 Kinderen (vluchtelingen, verplaatste personen of kinderen die ontsnapt zijn aan de rebellenbeweging) kunnen op die manier weer naar school gaan. De Belgische regering (DGOS) financierde het project met 450.000 EUR.

Dus geen cent van OXFAM, geen cent van Caritas, maar wel van DGOS.
Hoe laag jij dus kunt vallen met hier maar leugens te komen vertellen over je geliefde NGO's kan ik niet meer begrijpen. Zie je nu zelf nog niet hoe belachelijk je jezelf en de NGO's aan het maken bent?
Kan jij eigenlijk lezen? Wat jij hierboven aanhaalt is de heropbouwwerking van Caritas in Zuid-Soedan, maar niet in Darfur. In Darfur doen ze aan noodhulp. Van heropbouw is daar nog geen sprake. En dat is niet exclusief met subsidies, maar ook met geld dat ze hebben binnengekregen via fondsenwerving (o.a. via het consortium). En voor alle duidelijkheid: het betreft ook hier een internationaal programma met gelden van onder andere Caritas International België. Voordat je me weer van "leugens" beschuldigd hé....

Citaat:
ACT/Caritas programma in Darfur
Sinds juli 2004 werkt een gezamelijke operatie van ACT (Action by Churches Together) en Caritas met 29 internationalen en 340 Soedanse medewerkers op 33 lokaties in Darfur. Het budget voor de eerste 18 maanden was 35 miljoen $, voor 2006 is dat 15 miljoen $.
ACT/Caritas werkt vooral in het zuiden en het westen, meer bepaald in de provincies Nyala, Shearia, El Dhein, Edd Al Fursan, Zalingei, Wadi Salih en Jebel Marra. Lokale partners in het programma zijn de NGO's SUDO, SCC en SudanAid.
Met het DERO-programma (Darfur Emergency Response Operation) helpen de ACT/Caritasteams 470.000 verplaatste personen (IDP's) in Zuid- en West-Darfur. DERO is een ongewoon veelzijdig programma, het omvat :
  • Noodhulp goederen - o.m. plastic zeilen, keukensets, muskietnetten, dekens en slaapmatten voor 360.000 vluchtelingen.
  • Gezondheidszorg en ondervoeding - bouw en reconstructie van klinieken, medische hulp. ACT/Caritas beheert 21 klinieken in Ed Al Fursan, El Dhein, Wadi Sali en Zalingei. 12 voedingsteams en 3 voedselcentra bieden supplementaire voeding voor ondervoede kinderen onder de 5 en zwangere/borstgevende vrouwen.
  • 'Environmental health' - boren van 94 waterputten, installeren van 60 handpompen en zuiveren van 40 waterbronnen. Verder werden tot nu toe 5.000 latrines gebouwd. Daarmee helpt ACT/Caritas de bewoners van 9 kampen en een aantal gemeenschappen in El Dhein, Ed Al Fursan en Wadi Salih. Met bewustmakingsprogramma's wordt de bevolking gesensibiliseerd voor sanitatie en hygiëne.
  • Onderwijs - het is belangrijk dat door het conflict getroffen kinderen toch school blijven lopen om de kansen van volgende generaties niet te hypothekeren. Daarom hebben de ACT/Caritasteams 15 permanente en 15 tijdelijke scholen in Zuid- en West-Darfur (herop)gebouwd, schoolmateriaal uitgedeeld en schoolpersoneel opgeleid. Per school kunnen 800 leerlingen opnieuw onderwijs volgen.
  • Landbouw - verdeling van zaden en werktuigen onder 12.500 gezinnen.
  • Bescherming, psychosociale hulp en peace building - omvat acties die het psychosociaal welzijn van de getroffen bevolking moeten verbeteren, o.m. hulp bij het verwerken van traumatische ervaringen. Ook conflictbeheersingsprogramma's voor de bewoners van de kampen en opleiding over mensenrechten vallen hieronder.
Ik heb nooit beweerd dat het geld van het Belgisch Consortium voor Noodhulp bestemd voor Darfur exclusief bij Oxfam is terechtgekomen, beste Sodoirt en ik heb nadien ook niet de bedoeling gehad om te beweren dat dat geld exclusief terecht is gekomen bij Caritas. Het is trouwens ook bij het Rode Kruis en Unicef terecht gekomen. Een dringenden oproep van het consortium mbt Darfur uit 2004! met uitleg van de verschillende projecten ter plaatse kan je trouwens hier nog terugvinden.
Oud 18 september 2006, 21:26   #98
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
74.256 EURO!!! Dat is dus al een pak minder dan de 100.000 Euro die ze van Mieke Vogels afgeluist hebben om een met antisemitisme gevulde teksten brochure voor het onderwijs op te stellen. Men ziet dus duidelijk waar hun voorrang ligt!
Zielig hoor, je beweert eerst dat ze geen aandacht en al helemaal geen geld aan Darfur besteden. Als je door krijgt dat je daar de bal mis slaat, betwijfel je of de precieze cijfers te vinden zijn en als die dan worden gegeven, begin je plots te vergelijken met iets totaal anders (en het ontgaat je misschien maar zij kunnen niet zomaar beslissen wat ze doen met het geld dat ze krijgen van de overheid). In de links die ik je gaf kan je de uitgaven per project volgen en kan je ook zien dat de overgrote meerderheid van hun fondsen voor projecten uit het buitenland bestemd is. En als je nog gedetailleerdere info wil, kan je die opvragen bij Oxfam. Maar stop aub met uit je nek te kletsen als zouden die organisaties Darfur niet belangrijk vinden. Die organisaties zijn stuk voor stuk bezig met noodhulp in Darfur en vragen daar ook aandacht voor. Je moet het alleen willen zien natuurlijk. Zet eens een andere bril op. We weten allemaal waar je de mosterd haalt, Sodoirt.
Oud 18 september 2006, 21:38   #99
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Wat weten we eigenlijk over de concrete, zeer complexe situatie in Sudan?
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2006, 22:17   #100
sodoirt
Banneling

Standaard

Citaat:
Zielig hoor, je beweert eerst dat ze geen aandacht en al helemaal geen geld aan Darfur besteden. Als je door krijgt dat je daar de bal mis slaat, betwijfel je of de precieze cijfers te vinden zijn en als die dan worden gegeven, begin je plots te vergelijken met iets totaal anders (en het ontgaat je misschien maar zij kunnen niet zomaar beslissen wat ze doen met het geld dat ze krijgen van de overheid). In de links die ik je gaf kan je de uitgaven per project volgen en kan je ook zien dat de overgrote meerderheid van hun fondsen voor projecten uit het buitenland bestemd is. En als je nog gedetailleerdere info wil, kan je die opvragen bij Oxfam. Maar stop aub met uit je nek te kletsen als zouden die organisaties Darfur niet belangrijk vinden. Die organisaties zijn stuk voor stuk bezig met noodhulp in Darfur en vragen daar ook aandacht voor. Je moet het alleen willen zien natuurlijk. Zet eens een andere bril op. We weten allemaal waar je de mosterd haalt, Sodoirt.
In die link stond vooral van waar het geld kwam NIET waar het naartoe ging en dat probleem wordt duidelijk door ex-Oxfammers geschreven op doordacht.be ! Maar dat kun jij met je sluier natuurlijk niet zien

Je hebt alleen maar bewezen dat die NGO's in België en vooral Oxfam en 11.11.11 zich NIET met Darfour bezig houden en dat ze er GEEN aandacht voor vragen. Niet eens oproepen voor de betoging van zondag terwijl ze er als de kuikens bij zijn wanneer het voor de Palestijntjes is! Dat zegt al genoeg hoe ze met de zwarten van Darfoer inzitten!

Tot hiertoe heb je alleen maar aangetoond dat je als een duivel in een wijwatervat bezig bent!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be