![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is bij het VB niet anders.
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als eerste wat er toen is gebeurd, was enkel de dixocinetaktiek. Schuif alles in de schoenen van hen die zich niet kunnen verdedigen. En als tweede zou ik niet te snel roepen dat de Groenen niet meer gaan mogen mee spelen, Zoals ik reeds hebgeschreven zouden zij wel eens de touwtjes in handen kunnen hebben. Veronderstel dat het VB in Antwerpen deze keer 40% haalt en in Mechelen 41% en GROEN in Antwerpen 11% en Mechelen 10%, want ook zij krijgen veel proteststemmen. Dan is men verplicht om met één van beide partijen te gaan samen werken. En die weten dat ook en zullen hun medewerking duur laten betalen door de andere, zeker als men met GROEN gaat werken en met het VB kan men dus niet gaan samen werken zonder gezichtsverlies. Dus goed oppassen en nadenken voor je nog zegt of schrijft dat men bepaalde partijen wel zal uitsluiten. Ben zelfs bang dat men met dit zelfde probleem ook zal gaan zitten als er nog veel zulke grappen gebeuren als de mp3 moord en het zwembadprobleem. Dus het is hoog tijd om ook GROEN goed in het oog te houden en hun programma te gaan bestuderen. Steven en Verhofstad hebben hen niet op hun manieren kunnen uitschakelen, dus uitkijken nu. Want zoals ik reeds schreef, zij zouden wel eens de echte macht in handen kunnen krijgen. |
|
![]() |
![]() |
#83 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#85 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#86 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wanneer men er echter vanuit gaat dat ons particratisch systeem wel democratisch is, zijn de voorakkoorden van CD&V volledig volgens de regels van de democratie.
![]() |
![]() |
#87 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#88 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik stel dat, ondanks de voorakkoorden de kiezer nog steeds beslist of een CD&V-SP.A-VLD coalitie de meerderheid behaalt of niet. Klopt dit of kopt dit niet?
![]() |
![]() |
#89 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
maar de mandataris moet zich wel schikken naar de partij. wanneer men niet wil meewerken aan de partij, zoals in evergem PVG (die hoofdzakelijk bestaat uit spirit leden), maar niet onder deze naam opkomst , omdat men bang is dat dit stemmen gaat kosten. in hiifde tekenen ze allen de Spirit gedachte, maar blijven wel zo leep om het op lokaal vlak niet te moeten onderschrijven. dus nogmaals een verraad van de kiezer. PVG= partij vrije gemeentenaren, en niet Pol Van Grembergen ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#90 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Om het ondemocratisch te noemen, dat gaat te ver. Het is inderdaad democratischer, geen voorakkoorden af te sluiten. Zoals ik zeg: Onzindelijk, om op de keuze van de kiezer vooruit te lopen... Maar doe er maar eens iets aan... |
|
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat van "een meerderheid van de kiezers tegen het Vlaams Belang kiest" is even relevant als te menen dat "een meerderheid van de kiezers tegen de CD&V kiest", "een meerderheid van de kiezers tegen de VLD kiest" "een meerderheid van de kiezers tegen de SP.A kiest" "een meerderheid van de kiezers tegen de P.S kiest" "een meerderheid van de kiezers tegen het MR kiest", etc.... Laatst gewijzigd door Antoon : 29 augustus 2006 om 10:48. |
|
![]() |
![]() |
#94 |
Minister-President
|
![]() Bovendien zijn deze voorakkoorden helemaal niet lokaal ontstaan maar opgelegd door 1 man...70% van de cdenv kiezers is NIET TEGEN een coalitie met het VB en 20% ziet in het VB zelfs de eerste partner. Wat meer is dan bvb tav VLD.
|
![]() |
![]() |
#95 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Op een andere topic noemde ik Leterme een sluw politicus, maar ik moet toch stilaan gaan nadenken.
Yves schoffeerde het paleis tot 2X toe, de francophonen, nu de kiezers van het VB en een grote schare CD&V-kiezers, die programmapunten van het VB genegen zijn......met wie gaat Yves praten in de toekomst ? In elk geval valt te appreciëren dat Yves het gewoon zegt i.p.v. zich in allerlei onfrisse bochten achteraf te moet wringen , dat is alvast vooruitgang. Conclusie: alhoewel gemeentelijke verkiezingen op de nationale verkiezingsthema's van VB toch minder wegen (behalve grootsteden, rand Brussel, Brussel) zou ik voor de nationale verkiezingen toch maar op het origineel stemmen. Kwestie van druk op de ketel te houden en het geklaag achteraf van De Wever te aanhoren . Dus keuze is eenvoudig : VB of de rest. rest betekent status quo , onderhandelingen, achteruitgang, eendagjespolitiek, onwerkbaar geheel, postjes,belachelijke transfers.... VB stemmen betekent dat het fors gaat rommelen. Het geeft al te denken dat VB forse scores haalt in gemeenten, die ver van Brussel liggen en waar men nog de eerste allochtoon moet tegenkomen. Laatst gewijzigd door boerenverstand : 29 augustus 2006 om 11:04. |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het gaat hem om het verkopen van de uitslag, nog voor er gestemd is. In bananenrepublieken, noemen westerse landen dat soort praktijken verkiezingsfraude, en getuigen van dictatoriale toestanden. |
|
![]() |
![]() |
#98 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Neen, Groen! is even ondemocratisch als alle andere politieke partijen.
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als ge alle ouwe meetjes en peetjes, nen euro moet geven die voor de CD&V kiezen omdat de paster da gezegd heeft, gaat ge veel geld kwijt zijn. Als ge alle sossen een euro moet geven die sos stemmen omdat dat van vader op zoon zo is doorgegeven (omdat die goed zijn voor de kleine man, (aheuum, aheuum, ik veslik mij bekanst in mijne cola... ) ) dan gaat ge nog veel meer euro's kwijt zijn. |
|
![]() |