![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Minister-President
|
![]() Zou beginnen gaan te denken dat er in de feremans zijn naaste omgeving iets van vreemde bloede zit. Is anders niet normaal hoe die vent op een denkbeeldige boeman zit jagen. Hij ziet overal racisten hij voelt overal racisten en allemaal onder dezelfde benaming FDW en VB. Komaan vent, trek nu eindelijk uw kont uit de haag en zeg waar uw angst vandaan komt, wat is uw groot geheim. Niet dat ik nieuwschierig ben maar weet graag veel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Paranoia, schizofrenie of een waanstoornis |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |||||||
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik neem aan dat u ook gelooft, dat allochtonen niet verantwoordelijk zijn voor hun positie in de maatschappij, want anders is uw argument natuurlijk een slag in het water. Het zijn dus de autochtonen die verantwoordelijk zijn voor de positie van de allochtonen in de maatschappij (discriminatie! discriminatie!), en die positie in de maatschappij is dan weer verantwoordelijk voor de oververtegenwoordiging van de allochtonen in de gevangenis. Eigenlijk zijn dus de autochtonen verantwoordelijk voor het misdadensurplus van allochtonen, en zouden zij dus in de gevangenis moeten gaan zitten in plaats van de thans opgesloten daders. Indien het de schuld is van de maatschappij, dan moeten de daders natuurlijk op vrije voeten worden gesteld (is men trouwens volop mee bezig, zou men bijna gaan denken) en moet hun plaats worden ingenomen, volgens een beurtrol stel ik voor, door de eigenlijke daders, nl de autochtonen. Alle gekheid op een stokje; ik beschouw die ‘positie in de maatschappij’-theorie niet enkel als onzin, maar zelfs als mensonterende onzin. Een mens, allochtoon of autochtoon, is individueel verantwoordelijk voor een gepleegde misdaad. Het is niet de maatschappij die dat heeft gedaan. Wie het tegendeel beweert, ontkent het menszijn van de dader. Citaat:
Het is trouwens geen echt meerderheidsbesluit, maar een particratisch besluit. Voor een meerderheidsbesluit moet je eerst een democratie hebben. Een referendum over zo’n racistische maatregel zou nooit een meerderheid halen, denk ik. Citaat:
Mijn persoonlijke indruk is ook dat er een sterke polarisering optreedt en dat de samenleving hier op ramkoers zit. Of mijn indruk juist is weet ik niet; ’t is maar een indruk. Ik denk dat men eerst maar moet beginnen, met alle bilans inzake sociale zekerheid, criminaliteit enz op te stellen en publiek bekend te maken. Als men Van San mag geloven, zal dat nog niet meevallen. Maar ’t zou een begin zijn. Dan zou men kunnen beginnen hier en daar na te gaan of er objectieve redenen zijn voor ‘haat’. Want ‘haat’ op zich is niet hetzelfde als haat. Over het algemeen is haat een normaal menselijk verschijnsel, dat maatschappelijk zelfs onmisbaar is: een samenleving ontwikkelt haat tegen destructieve tendenzen die zich in haar schoot ontwikkelen, en dat is normaal en gezond. Pas wanneer er sprake is van ‘haat’ gericht tegen maatschappelijk gezonde ontwikkelingen, kan men spreken van een probleem. Om na te gaan wat het geval is, moet men eerst de feiten kennen. Maar bepaalde soorten gegevens raken blijkbaar niet zo vlot bekend. En verder: natuurlijk is het overgrote deel van de VB-kiezers niet direct in aanraking gekomen met radicale vreemdelingen. Maar dat hoeft ook niet om bezorgd te worden. Wanneer in je buurt al tienmaal is ingebroken, maar in jouw huis nog niet, dan is het niettemin toch rationeel om bezorgd te worden. Wanneer je als televisiekijkende burger berichten ziet over aanslagen in New York, Londen of Madrid, dan is het rationeel om je af te vragen of Brussel aan de beurt komt, ook al is daar nog niets vergelijkbaars gebeurd. Het kan je misschien verbazen, maar ook een gemiddelde burger kan rationeel denken, en op een rationele manier proberen vooruit te kijken. Citaat:
http://statbel.fgov.be/figures/d352_nl.asp#2 Citaat:
![]() Citaat:
![]()
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE, WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE Laatst gewijzigd door Jos Verhulst : 31 augustus 2006 om 19:33. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik sta met de mond vol tanden bij zulke rake analyses....
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Desiderius 4 president ! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |||||
Staatssecretaris
|
![]() [quote=ericferemans;1938470]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
WIJ LEVEN NIET IN EEN DEMOCRATIE, WIJ LEVEN IN EEN PARTICRATIE Laatst gewijzigd door Jos Verhulst : 31 augustus 2006 om 21:15. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit soort mensen maakt volgens mij echter geen kans in de politiek omdat ze niet bereid zijn regimeslaven te worden.
![]() |
![]() |
#89 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door ericferemans : 3 september 2006 om 00:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Fout
Laatst gewijzigd door Bobke : 3 september 2006 om 00:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
|
![]() Blij dat je eindelijk eens content bent met een uitspraak van me. Al heb je ze duidelijk niet begrepen.
Dus kunnen we tweek keer lachen: om jou natuurlijk! ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||||
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Zoek het eens op, Schat, ongeveer de hele wereld weet wat jij niet weet, (en dat wisten wij dus ook al lang) ![]() Citaat:
Citaat:
Er is een verband, anders zou men geen miljarden pompen in coca-cola reklame en partijpolitieke bladjes. Maar het is inderdaad geen 100 procent oorzakelijk verband. Maar evenmin kan je aantonen dat er een oorzakelijk verband is tussen dronkenschap en autoongevallen: niet iedereen die drinkt rijdt zichzelf of anderen dood. En toch is er een verband. Snap je? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Racisme en xenofobie, en de verdediging ervan, zijn steeds gebaseerd op schijnbare negatieve verbanden tussen zogenaamde "rassen" of culturen en bepaalde eigenschappen. Het begon al met Lombroso, die schedels ging opmeten van misdadigers, en daardoor ging voorspelling doen welke mensen er misdadig uitzagen. Nog steeds bestaat in de volksmonde de uitdrukking, en de heilige overtuiging, dat sommigen "een boeventronie" hebben. Terwijl elke rechter en politieman je het tegenovergestelde zal bevestigen. Deze theorie, alhoewel bijna onmiddellijk door tegen expertises verworpen, blijkt dus toch te overleven. Maar soortgelijke theoriën, die dus verbanden leggen tussen mensengroepen (ie al om te beginnen verzonnen zijn: Joden zijn geen bepaald genetische afkomst: het zijn degenen die zich bekennen tot een bepaald geloof...) worden steeds begeleid met "bewijzen", zoals de statistiekjes die u hier zo blij moogt aanhalen. Betwijfel ik nu dat er procentueel zwarte moordenaars zijn in de VS dan witten? Bijlange niet. Maar opgelet: als je nu eens de vrouwen ging bekijken, blanke en zwarte, en zien wie daar het meeste moord. Dan krijg je weer een ander verhaal. En zitten je genen alleen bij je pa? Het valse aan zulke redeneringen is dat men verbanden gaat leggen die er niet zijn. Zo blijkt er een duidelijk verband te zijn tussen het aantal radio's dat je in huis hebt en de kans om gek te worden. De conclusie ligt voor de hand: weg Radio Donna, VRT-radio in het concentratiekamp! De verklaring is echter voor de hand liggend: indien er meer radio's in een bepaald huis hangt af van het aantal gezinsleden. En hoe meer gezinsleden je hebt hoe groter de kans dat er ééntje gek wordt. Er is een verband tussen criminaliteit en allerlei factoren: omgeving, opleiding, gezinssituatie, inkomen enz... En meer zwarte (mannen) zitten in een criminogene situatie dan blanke, onder andere door een honderden jaren aanhoudende discriminatie. Er is dus een verband tussen racisme en moord. En dat verband zal je natuurlijk nooit erkenen, zoals het VB alle verantwoordelijkheid voor het racistisch geweld zal blijven ontkennen tot er geen vreemdelingen meer zijn wegens afgeslacht. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je levert dus het zoveelste stromangevecht.....
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |||||||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Een referendum houden over de vraag "mag men het VB partijbezstuur in de gevangenis steken en de sleutel weggooien" haalt een zeer grote meerderheid. So what? Citaat:
Citaat:
Kijk maar naar de VS... Je hebt groot gelijk. Citaat:
Citaat:
Er zijn mensen die deze persé willen aantonen: doe maar. En nu gaan stellen dat er een complot is om de waarheid te verhullen is even zot als te zeggen dat Sint-Niklaas écht is en dat de linkiewinkies de waarheid verbergen... Citaat:
Citaat:
http://statbel.fgov.be/figures/d352_nl.asp#2 Citaat:
Laatst gewijzigd door ericferemans : 3 september 2006 om 10:42. |
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Je bent me er eentje.
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
En dan moeten we daar maar weer eens op reageren hé... ![]() Er is een nieuw soort collectief denken dat niet meer sowieso racisme uitsluit, maar zegt dat "de vraag mag gesteld worden". Het is zoals op mijn slecht voorbereidde examens indertijd, toen ik dan antwoordde "de vraag stellen is veel moeilijker dan het antwoord geven, professor: het omvat het grootste denkwerk". Dit heeft me vele buizen doen vermijden en veel profs doen lachen. Dat men na de klasificatie van Lineus, die de planten en dieren wou gaan ordenen in klassen en soorten, de genetica heeft ontdekt, en dus ook wat eigenlijk de basis is van de erfelijkheid is nog steeds niet doorgedrongen tot racisten... Maar moeten wij daar eigenlijk wel NOG EENS op ingaan? Kunnen die niet eens een boekje lezen? Is dat teveel gevraagd? De suggestie die in sommige vragen schuilt is vaak subtiel perverser dan een correct antwoord geven op die vraag. Bepaalde vragen zijn ook overbodig. Zij zijn ook heel vermoeiend gebleken. Bijvoorbeeld: - "Wat is het geslacht van Engelen" heeft heel wat inkt doen vloeien. - "Mag men op een hostie kauwen" heeft daarenboven veel bloed doen vloeien. - "Wat is het verschil tussen een kanariepietje" is dan weer een vraag die heel Zen is (er is geen verschil: beide pootjes zijn even lang! (vooral het rechtse). Laatst gewijzigd door ericferemans : 3 september 2006 om 10:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
![]() Mijn zinnen omdraaien, roteren van achter naar voren en ze ondersteboven zetten is niet erg overtuigend. Je mag het zelf corrigeren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hoezo, je gaat toch niet beweren dat mensen zonder haatpartijen ook wel eens niet overeen zouden kunnen komen? Dat je theorietje helemaal uit de lucht gegrepen is maw?