Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 augustus 2006, 20:56   #81
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Riksken Bekijk bericht
Nachtwinkels met bruine uitbaters en ge gaat hen niet horen klagen. Ne Vlaming die zijnen boterhan wil verdienen pakken ze als hij een overuurtje int zwart werkt.
Hypocrieten, werkvolk laatst is hun leuze.
een nachtwinkel is verplicht van overdag te sluiten. die mensen hebben overdag dus altijd vrij.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 20:57   #82
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jules Bekijk bericht
er ooit al aan gedacht dat de mensen in de distributiesector een familie kunnen hebben, en het misschien fijn zouden vinden om een dag in familieverband door te brengen ?
We zijn allemaal tegen diskriminatie: verpleegsters, dokters, brandweermannen, politiemensen, meubelwinkelverkopers, toeristenopvangers, treinbestuurders, piloten ... en zoveel anderen lukken erin om hun werkweek rond te krijgen met variabele rustdagen.
En de meesten van die mensen draaien weekeinds op basis van vrijwilligers, omdat die liever de extra centen hebben van de 50 of 100 procent extra op die dagen.

Daarenboven: geen enkele werkgever gaat zijn spellement open stellen als hij er verlies bij gaat lijden. Er zullen dus genoeg winkels zijn die niet zullen meespelen.

En tot slot: die zondag "dat je niet mag werken" doet me veel te veel denken aan de kalotentijd.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 20:58   #83
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Waarom zou ik? Ik werk ook vaak op zondag (verbeteringen, lesvoorbereidingen, ...).

Ik vraag me alleen af of het allemaal wel zo gezond is dat we ons met z'n allen constant zitten op te fokken en af te jakkeren,

terwijl er zo véél andere fijne dingen in dit leven aan ons voorbijgaan.

Ik breng graag veel tijd door met mijn vrienden en hun kinderen, en ik hoop ooit zelf ook nog eens papa te kunnen worden, en dan zou ik toch ook het liefste zoveel mogelijk met die kleintjes bezig zijn,

op ons gemak kuieren door en over de straten van de stad, een balletje trappen, fietsen, op zondag efkes tot aan de Zuidmarkt slenteren of het Spiegelplein met een bezoekje vereren, enz ...

Ach, ik word er helemaal week van, brrrr.
Pas maar op dat U geen weekdier wordt...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 20:58   #84
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Ach ach ach, zeveraars. Tot er een winkel komt ie op zondag open is; dan gaan ze er allemaal maar al te graag shoppen, net zoals ze maar al te graag gaan shoppen bij de goedkope aldi, die weliswaar de lokale kruideniers weg concurreert

Winkels die open zijn op zondag, dat moet kunnen. Wil je niet op zondag werken, kies dan niet voor dat regime; dan heb je evenmin de voordelen ervan (zijnde vrije dagen op momenten dat al de rest moet gaan werken).

In ons bedrijf heb ik de weekendwerkers nog geen moment horen klagen; die doen twee shifts van 12 uur, en zijn de rest van de week thuis (plenty of time om dus om je met andere zaken bezig te houden)
het is niet omdat het in uw bedrijf werkt, dat het in de distributiesector ook zo werkt. daar kan je geen shifts van 12u doen, laat staan de rest van de week thuis zijn. daar heb je je te plooien naar de grillen van klant en van de chef. en als die beslist om je alle dagen 3 uurkes te laten komen en je vrijdag dag elke week op een andere dag te zetten, dan is dat zo.

Citaat:
Oud 31 augustus 2006, 21:00   #85
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Nee door het voltallige personeel !!!
Die mensen zijn niet de slaafjes vd bevolking eh
Winkelpersoneel is dus meer gepermiteerd dan marktkramers, horeca, openbare diensten, enz...
Zondagwinkelen komt er, spartel maar rustig tegen.
De klant beslist.

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 21:02   #86
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
het is niet omdat het in uw bedrijf werkt, dat het in de distributiesector ook zo werkt. daar kan je geen shifts van 12u doen, laat staan de rest van de week thuis zijn. daar heb je je te plooien naar de grillen van klant en van de chef. en als die beslist om je alle dagen 3 uurkes te laten komen en je vrijdag dag elke week op een andere dag te zetten, dan is dat zo.
Bent U 100% zeker van wat U allemaal durft te scrhijven?
Oud 31 augustus 2006, 21:03   #87
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

1. Mag ik jou aanraden om in 't stad in het voetgangersgebied te gaan wonen.

2. Wat zou jij mij aanraden, als ik vlakbij het station woon, dat ik zou vragen om donderdagvrije treinsporen te hebben, om ook wat rust te hebben?

3. Waar ik wel mee akkoord zou zijn: in plaats van een autoloze zondag in een centrum, een zondag waar voetgangers op de straten mogen, en absolute voorrang hebben op de auto's. Tenminste kan ik dan naar het ziekenhuis mijn moeder gaan bezoeken, kan ik mijn eenzame grootvader toch nog een bezoekje gaan brengen ....
1. Zeer zeker moogt u dat. Maar in Brussel zijn nauwelijks 'voetgangersgebieden', en als ze er al zijn zijn ze te duur !!!

2. Het grote voordeel van openbaar vervoer is dat het beperkt blijft tot een aantal vaste routes. Het zal wel een beetje geld kosten om die routes zodanig uit te rusten dat er nauwelijks nog lawaai is, maar het is doenbaar.
Wat het autoverkeer (en nog erger : de moto's) betreft : dat is niet meer betaalbaar.

3. OPENBAAR VERVOER : trein, tram, bus !!!
Dan kan uw eenzame grootvader ook al eens ergens naartoe, of jullie kunnen samen.
Voetgangers gebruiken als 'mobiele verkeersdrempels' zie ik niet echt zitten, maar bij gebrek aan wat anders is het nog net aanvaardbaar.

EN WAAROM IS HET IN GODSNAAM VERBODEN OM TE PAARD OF MET EEN EZELSKARRETJE DOOR 'T STAD TE REIZEN ???

Wat hebben die arme beestjes misdaan dat ze op zo'n brutale wijze door 'Koning Auto' verdrongen mogen worden ??
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 21:04   #88
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Wie zondag zijn winkel wilt openhouden, moet dat mogen.
stel: er zijn 2 winkels in 1 straat, winkel A en B. winkel A doet dankzij de nieuwe wet op zondag open, en is daarmee 7/7 open. winkel B zou liever zijn zondag vrij houden om met zijn zoon naar de voetbal te gaan. de klanten van winkel B, die tot nu perfect hun boodschappen konden doen op die 6 andere dagen, kiezen nu voor de gemakzucht en luxe en gaan op zondag naar winkel A. winkel B verliest dus klanten omdat hij 1 dag per week congé durft nemen. hij is dus verplicht om winkel A te volgen en ook 7/7 open te doen, wil hij geen verlies maken. de voetbal met de zoon kan hij dus vergeten, en dit om de luxe en vrijheid van de klant. fijn voor de winkelier, en vooral fijn voor zijn zoontje hé.

of waarom unizo dus tegen zondagopening is.

Citaat:
Oud 31 augustus 2006, 21:05   #89
Chipie
Banneling

Standaard

Ik zie het al... Een mossel met een ezelskarretje...
Oud 31 augustus 2006, 21:06   #90
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bill Bekijk bericht

De klant beslist.
De klant is een rotverwend, onverzadigbaar gulzig kind.

De klant verdient een ferm pak voor de broek, en dan (voor één keer toch)

ZONDER ETEN NAAR BED.

En géén verhaaltje voor het slapengaan.
Oud 31 augustus 2006, 21:07   #91
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Even van de topik af:
kan iemand mij eens uitleggen wat voor zinnige redenen er zijn om een winkel die 's nachts open is (een nachtwinkel dus) volgens wet moet dicht zijn overdag?

Waarom mag ik geen 24/24 winkel openen, zolang ik mijn personeel slechts 38 u per week laat werken en hen extra betaal voor nacht-, zaterdag- en zondagwerk?
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 21:07   #92
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
stel: er zijn 2 winkels in 1 straat, winkel A en B. winkel A doet dankzij de nieuwe wet op zondag open, en is daarmee 7/7 open. winkel B zou liever zijn zondag vrij houden om met zijn zoon naar de voetbal te gaan. de klanten van winkel B, die tot nu perfect hun boodschappen konden doen op die 6 andere dagen, kiezen nu voor de gemakzucht en luxe en gaan op zondag naar winkel A. winkel B verliest dus klanten omdat hij 1 dag per week congé durft nemen. hij is dus verplicht om winkel A te volgen en ook 7/7 open te doen, wil hij geen verlies maken. de voetbal met de zoon kan hij dus vergeten, en dit om de luxe en vrijheid van de klant. fijn voor de winkelier, en vooral fijn voor zijn zoontje hé.

En wat als de zoon van Winkel B 's zaterdags voetbalt?

Laatst gewijzigd door Chipie : 31 augustus 2006 om 21:09.
Oud 31 augustus 2006, 21:08   #93
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik werk zelf regelmatig op zondag en heb twee zoontjes. Beiden zijn nog in leven, en hebben geen zondagtrauma.

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Oud 31 augustus 2006, 21:08   #94
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht

... Een mossel ...
???
Oud 31 augustus 2006, 21:08   #95
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En dan, dit noemt men concurentie.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 21:10   #96
Den Bal
Gouverneur

Den Bal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
Ik dacht het nog... 'Waar blijft de jules?'

En de mensen in de ziekenhuizen, de speelparken, de café"s, de retaurants, de zwembaden, de sportmensen, de vijrwilligers in de voetbalkantines, het vliegend personeel (en dat niet 'vliegt'), de politie, de charme- en andere zangers, de voetbal- en wielrennerssupporters, die zonder hun 'gezin' de piste uit zijn?...
Dat zij mensen die dit wisten VOOR ze zich engageerden. De mensen die vandaag in de distributiesectoren werken hebben ook ooit gekozen. Meestal is dit met een vrije zondag om bij het gezin te kunnen zijn. Wanneer ze mogelijk als vrijwilliger aangeduid worden om de zondag te werken heeft dit automatisch een invloed op hun sociaal leven. Of moet de partner maar ander werk zoeken zodat ze toch minstens één dag samen vrij zijn?
Den Bal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 21:10   #97
Chipie
Banneling

Standaard

Citaat:
???
http://forum.politics.be/showpost.ph...2&postcount=83
Oud 31 augustus 2006, 21:11   #98
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik werk zelf regelmatig op zondag en heb twee zoontjes. Beiden zijn nog in leven, en hebben geen zondagtrauma.
Je hoeft jouw gezinssituatie niet op iedereen te projecteren als voorbeeld.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2006, 21:11   #99
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De klant is een rotverwend, onverzadigbaar gulzig kind.

De klant verdient een ferm pak voor de broek, en dan (voor één keer toch)

ZONDER ETEN NAAR BED.

En géén verhaaltje voor het slapengaan.
En dan op naar de winkelzondag!!

Oud 31 augustus 2006, 21:12   #100
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En dan op naar de winkelzondag!!
Is bijlange nog niet voor "morgen" . Als zelfs UNIZO er tegen is.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be