![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006. |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Een andere serieuse oplossing is er voor Antwerpen Noord niet. Het is 150 jaar geleden al geconcipieerd als ne vuilbak voor werkvolk uit alle streken, en dat is het nu nog. Alles plat (op een paar uitzonderingen na) en van scratch opnieuw beginnen. Weg probleemwijken. |
|
|
|
|
|
#82 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Want als het voor u een probleem is willen wij wel een caravannneke voor uw deur zetten hoor, waar gij dan kunt tijdelijk logeren, zodat ge van ons geen last hebt. Ge moogt w tv zelfs meenemen, want ik kijk toch zelden naar de tv. |
|
|
|
|
|
#83 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
2) het is dan toch een begin 3) omdat zij de grootste oorzaak zijn van de vuilhoop. |
|
|
|
|
|
#84 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik koop een Mars chocolade reep in de buurtwinkel. Ik ben blij dat er een verpakking rond zit, want dan worden mijn handen niet vuil wanneer ik hem opeet. Daarna stap ik de winkel buiten en ga op straat op een bankje mijn mars zitten oppeuzelen. Na het laatste stukje doorgeslikt te hebben lach ik zelfvoldaan om wat een goede investering die chocolade reep wel was. Mijn glimlach verandert echter snel in een grimas, want wat bemerk ik in mijn handen? Een lege verpakking, afval! Wat voor een vuige daad heeft den vuilen grootkapitalist mij nu weeral gelapt! Wat voor weerzinwekkende tovenarij heeft hier plaatsgevonden? Een goed, dat ik eerst nog de moeite waard vond om een deel van mijn kapitaal voor te verruilen is door toedoen van mijn menselijke actie tot afval geworden, iets waarvan ik van afwil! Help! Wat kan ik doen? De schuld van het creëren van afval niet meer bij mezelf leggen, maar wegschuiven naar de producenten van het goed dat ik tot afval vermaak. Maar dat is niet de oplossing: de notie dat als je een goed bekomt, dat je dan ook verantwoordelijk bent voor dat goed zou ons al een heel eind op het juiste pad brengen.
|
|
|
|
#85 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
![]()
|
|
|
|
#86 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Bovendien ken ik zeer weinig werknemers die zo'n grote spaarpot hebben dat zij een even groot aandeel kunnen hebben in het bedrijf als de rijkere medeparticipant.
|
|
|
|
#87 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
De staat steelt de ene helft, het grootkapitaal de andere.
|