Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 7 september 2006, 11:57   #81
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Wat wil je als je bij de spirit zit
Ik vraag me af wie zich daar nog Vlaamsgezind durft noemen eigenlijk.
Oud 7 september 2006, 11:58   #82
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Tijdens hun anti 0110 manifestatie de "24 uur van het VB" zal de partij voor de nodige animatie zorgen o.a. goochelaars en kinderanimatie.. dit illustreert volgens mij ten overvloede hoe ze over hun kiezers denken. Eveneens enkele artiesten met internationale faam zullen eveneens populaire muziek brengen.

Ik plaats dit berichte hier als tussendoortje, het VB is geen volwaardige draad
waard.

O ja : als het je stoort dat "artsen zonder grenzen" 0110 steunt hoef je deze organisatie geen geld meer te sturen, waarvoor dank vanwege artsen zonder grenzen.
1handclapping is offline  
Oud 7 september 2006, 11:59   #83
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
jij drijft meer mensen naar het VB met deze onzin te pas en te onpas te posten dan je denkt. mensen zoals jij zijn een echt gevaar voor linkse partijen.
Zeg jij: volgens mijn emails ben ik een dodelijk gevaar voor rechts: een aantal brave burgers begint in te zien wie hier bullshit op dit eigenste forum...
En ze delen me dat dan ook graag mede.
Overigens: mocht dit dan waar zijn, waarom zwijg je er dan niet over?
Nooit van strategie gehoord?
ericferemans is offline  
Oud 7 september 2006, 12:01   #84
Piet Hein
Minister

Standaard

Heeft eric feremans een mandaat of niet.
Piet Hein is offline  
Oud 7 september 2006, 12:01   #85
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Tijdens hun anti 0110 manifestatie de "24 uur van het VB" zal de partij voor de nodige animatie zorgen o.a. goochelaars en kinderanimatie.. dit illustreert volgens mij ten overvloede hoe ze over hun kiezers denken. Eveneens enkele artiesten met internationale faam zullen eveneens populaire muziek brengen.

Ik plaats dit berichte hier als tussendoortje, het VB is geen volwaardige draad
waard.

O ja : als het je stoort dat "artsen zonder grenzen" 0110 steunt hoef je deze organisatie geen geld meer te sturen, waarvoor dank vanwege artsen zonder grenzen.
Chapeau voor Artsen zonder Grenzen!
Natuurlijk zijn die mensen de eersten om te snappen waarom je het terreurgeweld moet stoppen van rechtse benden.
Zij zijn het die er de slachtoffers, overal ter wereld van moeten aan mekaar naaien.
Tof!
ericferemans is offline  
Oud 7 september 2006, 12:03   #86
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piet Hein Bekijk bericht
Heeft eric feremans een mandaat of niet.
NEEN!
Ik heb dat al tienkeer uitgelegd: te oud en te braaf!
ericferemans is offline  
Oud 7 september 2006, 12:10   #87
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
NEEN!
En/of te warrig?

Citaat:
In een warrig betoog klaagt ene Eric Feremans dat de ,,integrale democratie'' bij Spirit neerkomt op ,,zwijgen en stemmen''. ...
standaard.typepad.com/westvlaanderen/2006/08/spirit_menen.html -

Laatst gewijzigd door Chipie : 7 september 2006 om 12:10.
Chipie is offline  
Oud 7 september 2006, 12:10   #88
ilfalco
Minister-President

Standaard

Citaat:
en vooral te weinig kiezers...
ilfalco is offline  
Oud 7 september 2006, 12:12   #89
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Chapeau voor Artsen zonder Grenzen!
Natuurlijk zijn die mensen de eersten om te snappen waarom je het terreurgeweld moet stoppen van rechtse benden.
Zij zijn het die er de slachtoffers, overal ter wereld van moeten aan mekaar naaien.
Tof!
Net zoals was het Oxfam ? het geld van VB niet moest hebben om Thailand na tsunami weer op te bouwen. Liever geen geld en sterven dan uw boeltje weer op te bouwen met geld van VB. Eer voor alles....ook ten koste van het doel dat je nastreeft..PC zeker?
Oud 7 september 2006, 12:17   #90
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
en vooral te weinig kiezers...
indien je niet aan verkiezingen deel neemt: geen enkele!
ericferemans is offline  
Oud 7 september 2006, 12:18   #91
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CHIPIE Bekijk bericht
En/of te warrig?
Mijn recht op antwoord ook gelezen
ericferemans is offline  
Oud 7 september 2006, 12:47   #92
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zeg jij: volgens mijn emails ben ik een dodelijk gevaar voor rechts: een aantal brave burgers begint in te zien wie hier bullshit op dit eigenste forum...
De reformisten in Iran dachten ook een dodelijk gevaar te zijn voor de clerici... Althans... zo hebben ze toch steun willen vergaren in't Westen...

Tegenwoordig ben je in Iran nog liever een Joodse homoseksueel met Centraal-Afrikaanse roots dan een hervormer
Oud 7 september 2006, 13:35   #93
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weeral een sofisme, een drogreden:
Er is geen enkele overeenkomst tussen een privé bedrijf, dat winst nastreeft en natuurlijk daar koopt waar het zijn winst mee maximaliseert en een partij die voortdurend fulmineert dat ons Vlaams geld naar Wallonië gaat maar die dan, met overheidsgeld, zijn publiiciteit in Wallonië laat drukken.

Er is geen enkele overeenkomst tussen een privé bedrijf, dat altijd geacht wordt verantwoordelijk te zijn voor zijn daden en een bende schofies die met het gezicht van een geslagen hond gaan zeggen "wir haben es nicht gewusst!"

Er is geen enkele overeenkomst tussen een privé bedrijf met duizend klanten en een partij die één miljoen kiezers bedriegt.

Snap je?
Alle redenen zijn goed om een discussie in uw voordeel te laten verlopen he Eric?

Bent u nu ineens Vlaams-nationalist gezien uw bezwaren tegen het uitbesteden van Vlaams geld naar Wallonie?

Is dat nu net niet wat u een bepaalde partij altijd verwijt?
Objectiviteit is ook uw sterkste kant niet he,of is het gewoon "Ten allen prijze gelijk willen halen" ?

Zelfs mensen met linkse idealen kunnen uit uw gedachtengang niet meer wijs geraken,haak af beste,stop ermee,dit is niet de manier om het VB te verslaan of is het uw bedoeling om tot in de eeuwigheid een verdeeld Belgie te scheppen.
De dialoog is de enige manier om tot oplossingen te komen,niet het constante predikken van weerzin,want wat maakt dat van u? al eens over nagedacht?
Oud 7 september 2006, 13:52   #94
Stein
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jo Creten Bekijk bericht
Het VB wordt gesteund door Amerikaanse neo-liberale denktanks, die op hun beurt gefinancieerd worden door Exxon (moederbedrijf van o.a. ESSO). Als soldaat in dienst voor Amerika zal er voor de werklozen van Vlaanderen misschien nog wel plaats zijn, maar in de fabrieken niet meer, tenzij voor het vervaardigen van bodybags...

De geloofwaardigheid dat ze opkomen voor het werk en het welzijn van de kleine man is ver zoek bij het VB.

En met een symbool dat stamt uit de Arabische Heraldiek gaan fulmineren tegen alles wat Arabisch getint is, is ook niet erg geloofwaardig.
Waar moeten we tekenen ?
Stein is offline  
Oud 7 september 2006, 14:25   #95
luc broes

Standaard

Het onderwerp van deze discussie was dus de 'misdaad' van het VB om affiches te laten drukken in Wallonië.
Nu begrijp ik echt niet wat daaraan verkeerd kan zijn. Ik wou dat het meer gebeurde dat het beste produkt aan de beste prijs uit Wallonië komt.
Hopelijk komt aldus ooit een einde aan de transfers.
Wie daar een probleem mee heeft moet wel zeer fanatiek zijn.
luc broes is offline  
Oud 7 september 2006, 14:29   #96
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Ik vraag me af wie zich daar nog Vlaamsgezind durft noemen eigenlijk.
dit vind ik een hele goede vraag : noemt spirit zichzelf nog vlaamsgezind ?
Anna List is offline  
Oud 7 september 2006, 14:36   #97
luc broes

Standaard

Citaat:
Er is geen enkele overeenkomst tussen een privé bedrijf, dat winst nastreeft en natuurlijk daar koopt waar het zijn winst mee maximaliseert en een partij die voortdurend fulmineert dat ons Vlaams geld naar Wallonië gaat maar die dan, met overheidsgeld, zijn publiiciteit in Wallonië laat drukken.
Er is geen enkele overeenkomst tussen een privé bedrijf met duizend klanten en een partij die één miljoen kiezers bedriegt.
Eric is weer bezig.
Het VB vind het misdadig dat de enorme tranfers van Vlaanderen naar Wallonië in feite Wallonië in slaap wiegen (volgens Waalse profs en politici), de corruptie van de PS in de hand werken en geen verbetering brengen: de toestand verslecht jaar na jaar.
Een Waalse drukkerij levert nu het beste produkt aan de laagste prijs! God zij geloofd! Het moest meer gebeuren. En natuurlijk mogen die het VB-drukwerk verzorgen. Wie daar problemen mee heeft zit zelf met een groot probleem en moet naar de dokter.

Laatst gewijzigd door luc broes : 7 september 2006 om 15:02.
luc broes is offline  
Oud 7 september 2006, 14:51   #98
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Nja klagen en zagen dat er geld naar Wallonië gaat en om de seconde neuten dat eigen volk eerst werk moet krijgen om vervolgens met het geld van de Vlaamse belastingsbetaler het drukwerk in Wallonië te gaan doen. Geen drukkers in Vlaanderen die dat konden? Het enigste waar het VB momenteel iets over te zeggen heeft qua geldstromen en creatie van Vlaamse banen, namelijk de manier waarop ze hun eigen verkiezingsuitgaven besteden en het is al van datte. Nja, het is wat ze zeggen. Geld kent geen kleur.
Blijkbaar zijn jullie het noorden echt kwijt. Ook de andere windrichtingen trouwens.

Natuurlijk - en terecht - wordt er geklaagd over de transfers: die geven immers geen meerwaarde. De geldstroom richting Wallonië blijft maar groeien, maar al dat geld brengt geen enkele meerwaarde. De Waalse economie gaat er niet op vooruit. Alles blijft bij het oude of verergt nog. Heel het institutioneel geheel van geldoverdracht blijkt dus niet te werken, d.i. het zorgt uiteindelijk voor geen enkele verbetering. Wallonië blijft in een winterslaap steken.

Dat verkiezingsdrukwerk is iets heel anders: men betaalt gewoon voor een dienst. Als ik Herve-kaas wil eten, dan koop ik die. Dit is het oude principe van handel. Ook als overtuigde Vlaming koop ik in Wallonië. Ik drink Chimay. Ik eet Herve. Ik ga al eens naar Wallonië op vakantie. Ik koop in Luxemburg lekkere Ardense ham. Op geen enkele wijze is dit in tegenstrijd met mijn Vlaamsgezindheid. Mochten jullie dat denken, dan ben ik wel benieuwd naar jullie uitleg.
Jan van den Berghe is offline  
Oud 7 september 2006, 14:53   #99
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is er weer eentje om in te kaderen en weer boven te halen na de komende verkiezingen.

Feremans voorspelt dus de neergang van het Vlaams Belang. Eens kijken na de verkiezingsdag of Feremans' bol wel de toekomst spiegelde...
Jan van den Berghe is offline  
Oud 7 september 2006, 15:01   #100
luc broes

Standaard

Citaat:
Best Eric, als je dat gelooft doe je aan zelfoverschatting.
Het is juist andersom, je tomeloze, oeverloze en extreme verbale aggressie tegen zelfs de meest normale en redelijke standpunten van rechts, maakt velen duidelijk dat er met mensen van jou slag niet te praten valt.
Zie ook je 'aanval' op de VB-affiches uit Wallonië.
luc broes is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be