Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Kende u de BUB voor u op hier op het forum kwam?
BUB? Wa's dat? 4 4,88%
Ja. 16 19,51%
Nee. 61 74,39%
Weet het niet meer. 1 1,22%
Aantal stemmers: 82. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2006, 18:50   #81
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Ik heb dat van De Winter geleerd.
Euh... Misschien kan u beginnen met zijn naam juist te schrijven?
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 18:51   #82
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Euh... Misschien kan u beginnen met zijn naam juist te schrijven?
Oei, excuuSS.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 18:54   #83
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik kende het ervoor al.
Oud 7 september 2006, 18:57   #84
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb dat van De Winter geleerd.
Dan moet ik u een dikke proficiat wensen.

In de harde aanpak van uw eigen leden heeft u in dat geval uw leermeester ver overtroffen.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 18:58   #85
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ach, ja, da's goed, nee?
Weet U wel wie daar afgebeeld staat?

Citaat:
Mijn soort? Dat verdient een vogeltje, vogeltje!

ik begrijp dat met die vogel niet goed. Heb ik iets gemist?

Laatst gewijzigd door Miguelito : 7 september 2006 om 18:58.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 19:11   #86
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oei, excuuSS.
Haha, het is weer eens zover

Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 19:21   #87
vulpes
Gouverneur

Standaard

zoals gezegd: ik kende de BUB niet.. maar net als anderen moet ik toegeven dat de top voor vermaakt zorgt.

off topic:
wat peilingen betreft alles hangt af van de vraagstelling. Als je vraagt aan x aantal vlamingen of belgië moet barsten kan ik mij voorstellen dat velen "neene" zeggen=> immers, ik kan mij voorstellen dat er heel wat mensen zijn die ook met een andere oplossing gediend zijn.. met meer of mindere 'als-en'

als je daarentegen vraagt, Moet België unitair zijn, samenblijven of zoiets, dan ga je allicht ook een pak mensen hebben die 'neen' antwoorden.

(en als je vraagt: moet de taalgrens worden afgeschaft en de individuele tweetaligheid worden ingevoerd, dan krijg je - en daar ben ik toch sterk van overtuigd - een "neen"" - zeker aan vlaamse zijde, maar ook aan waalse (immers, men is nu al niet in staat in brussel de vacatures voor franstaligen met een voldoende kennis van het nederlands in te vullen.. reden waarom men pleit voor de 'tweetaligheid van de dienst')
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2006, 19:44   #88
Hingis
Schepen

Hingis's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Hingis
Standaard

Ik heb totaal geen spijt dat ik van het BUB afgestapt ben : ver ervan... Ik heb erover nagedacht en ik kwam tot de conclusie dat ik weg moest van het BUB : Enfin voor mij is BUB voor altijd een gesloten boek...

Jullie moeten daarvoor niet concluderen dat ik geen Belgicist meer ben integendeel
Oud 7 september 2006, 19:58   #89
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hingis Bekijk bericht
Ik heb totaal geen spijt dat ik van het BUB afgestapt ben : ver ervan... Ik heb erover nagedacht en ik kwam tot de conclusie dat ik weg moest van het BUB : Enfin voor mij is BUB voor altijd een gesloten boek...

Jullie moeten daarvoor niet concluderen dat ik geen Belgicist meer ben integendeel
Om even een onbescheiden vraag mag stellen: wat waren precies je bezwaren tegen de BUB? Je mag ze me gerust ook via PB sturen...
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 07:48   #90
exodus

exodus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Heb je daar bewijzen van of zuig je dat gewoon uit je duim?
Ja hoor, hier is het bewijs:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=24757
Oud 8 september 2006, 08:07   #91
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Laat ons zeggen dat het nog nooit zo goed heeft gelopen in de B.U.B.. Misschien is een zuivering af en toe wel een goede zaak.
Dat zeiden ze in Bosnië ook, 15 jaar geleden
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 10:06   #92
garfield
Europees Commissaris

garfield's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mis. 50. Trek er nog 20% vanaf en je hebt nog altijd een meerderheid of minstens de helft.
Met een peiling met zo'n steekproef zou ik nu niet echt te koop lopen.
Breng me een representatieve peiling en dan kunnen we de resultaten eens bekijken.

Hoe was uw vraagstelling trouwens ?
Oud 8 september 2006, 15:49   #93
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Dat zeiden ze in Bosnië ook, 15 jaar geleden
Bosnië hier creëren, is uw idee, niet het onze.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 16:34   #94
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Bosnië hier creëren, is uw idee, niet het onze.
Oud 8 september 2006, 16:57   #95
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Dat is waar, Kim. Maar je moet toegeven dat 10.000 ondervraagden een meer representatief beeld scheppen dan 40 ondervraagden. En dat de Stemmenkampioen als uitvoerden van zo een peiling objectiever is dan de BUB.

40 ondervraagden is in een dergelijke peiling natuurlijk veel te weinig.
Maar die steekproef van 40 kan wel representatiever zijn dan een steekproef van 10000. Hoeft niet, maar kan.

Ik stel me net als Zijne Heerlijkheid behoorlijk wat vragen bij de representativiteit van de stemmenkampioen. Ik heb me daar eens mee zitten bezighouden met te vragen aan de mensen die ik ken (meestal doorsnee centrum-linkse mensen met gemiddeld inkomen uit een middenklasse gezin) of ze daar al van gehoord hadden, en hun antwoord was ofwel: a) is dat een tv-programma?, b) nee, c) ik heb daar wel al van gehoord, wat is da eigenlijk?
Die participeren dus niet (ik ook niet, trouwens).
Dat zullen wel geen uitzonderingen zijn.

Bij peilingen door zelfselectie krijg je altijd de mensen die het meest gemotiveerd zijn hun mening te zeggen. Mensen die het gevoel hebben dat hun mening onvoldoende aan bod komt, zijn daarbij gemotiveerder om dat op die manier te doen. Zelfselectie zal dus zorgen voor een overaanwezigheid van rechts en extreem-rechts.
Oud 8 september 2006, 17:47   #96
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Bij peilingen door zelfselectie krijg je altijd de mensen die het meest gemotiveerd zijn hun mening te zeggen. Mensen die het gevoel hebben dat hun mening onvoldoende aan bod komt, zijn daarbij gemotiveerder om dat op die manier te doen. Zelfselectie zal dus zorgen voor een overaanwezigheid van rechts en extreem-rechts.
Maar die overaanwezigheid van rechts en extreem-rechts wordt er wel uitgefilterd bij DSK. Ze bekijken (volgens mij) hoeveel % van de VLD'ers separatist zijn, hoeveel % van de Groen!'en, hoeveel % van de CD&V'ers, enz...
Daarna kunnen ze die percentages extrapoleren naar de uitslag van de laatste verkiezingen.

Maar waar DSK geen rekening mee houdt, is dat zij zich enkel richt op de politiek geïnteresseerden met een internetaansluiting. Volgens mij zijn er bij de politiek geïntresseerden veel meer separatisten dan bij de niet-geïnteresseerden. Innertie van de grote massa die zich neerlegt bij een status quo...
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2006, 18:13   #97
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar die overaanwezigheid van rechts en extreem-rechts wordt er wel uitgefilterd bij DSK. Ze bekijken (volgens mij) hoeveel % van de VLD'ers separatist zijn, hoeveel % van de Groen!'en, hoeveel % van de CD&V'ers, enz...
Daarna kunnen ze die percentages extrapoleren naar de uitslag van de laatste verkiezingen.
Daarmee wordt niet gecontroleerd voor de aanwezigheid van rechts, eigenlijk.

Citaat:
Maar waar DSK geen rekening mee houdt, is dat zij zich enkel richt op de politiek geïnteresseerden met een internetaansluiting. Volgens mij zijn er bij de politiek geïntresseerden veel meer separatisten dan bij de niet-geïnteresseerden. Innertie van de grote massa die zich neerlegt bij een status quo...
Dat is zowat hetzelfde basisprincipe als wat ik beschreef: "Bij peilingen door zelfselectie krijg je altijd de mensen die het meest gemotiveerd zijn hun mening te zeggen. Mensen die het gevoel hebben dat hun mening onvoldoende aan bod komt, zijn daarbij gemotiveerder om dat op die manier te doen." Dat geldt evenzeer voor separatisme, me dunkt. Het kan zijn dat er bij politiek geïntresseerden meer separatisten zijn dan bij de niet-geïnteresseerden. Voeg daarbij toe dat mensen die een situatie willen veranderen meer behoefte zullen voelen om dat te zeggen dan die die het goed vinden zoals het nu is.

Ik krijg het schijt van mensen die staan goochelen met resultaten van de stemmenkampioen en doen alsof die 10000 man (of hoeveel man het ook mag zijn) representatief zijn. Ofwel zijn ze oneerlijk, ofwel gewoon te dom om in te zien dat zelfselectie een barslechte methode is bij het bevragen van politieke meningen.
Oud 8 september 2006, 20:52   #98
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Daarmee wordt niet gecontroleerd voor de aanwezigheid van rechts, eigenlijk.

Dat is zowat hetzelfde basisprincipe als wat ik beschreef: "Bij peilingen door zelfselectie krijg je altijd de mensen die het meest gemotiveerd zijn hun mening te zeggen. Mensen die het gevoel hebben dat hun mening onvoldoende aan bod komt, zijn daarbij gemotiveerder om dat op die manier te doen." Dat geldt evenzeer voor separatisme, me dunkt. Het kan zijn dat er bij politiek geïntresseerden meer separatisten zijn dan bij de niet-geïnteresseerden. Voeg daarbij toe dat mensen die een situatie willen veranderen meer behoefte zullen voelen om dat te zeggen dan die die het goed vinden zoals het nu is.

Ik krijg het schijt van mensen die staan goochelen met resultaten van de stemmenkampioen en doen alsof die 10000 man (of hoeveel man het ook mag zijn) representatief zijn. Ofwel zijn ze oneerlijk, ofwel gewoon te dom om in te zien dat zelfselectie een barslechte methode is bij het bevragen van politieke meningen.
Het zou wel representatief zijn wanneer de democratie geëerbiedigd zou worden, en we het principe van stemrecht zouden kennen, in plaats van de dwang die stemplicht is.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 01:10   #99
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Het zou wel representatief zijn wanneer de democratie geëerbiedigd zou worden, en we het principe van stemrecht zouden kennen, in plaats van de dwang die stemplicht is.
Dan zou het representatief zijn voor de stemmers, maar niet voor de bevolking.
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2006, 21:12   #100
Geertje

Geertje's schermafbeelding

Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
Standaard

Citaat:
Kende u de BUB voor u op hier op het forum kwam?
Ik kende ze van naam en dacht dat het een nostalgisch clubje was.

Ten dele is dat zo maar ze hebben een positieve boodschap wat altijd een zeer goede basis is in politiek.

Ze hebben mij in positieve zin verrast.
Geertje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be