![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006. |
Bekijk resultaten enquête: Stemrecht of stemplicht | |||
Stemrecht |
![]() ![]() ![]() |
27 | 55,10% |
Stemplicht |
![]() ![]() ![]() |
18 | 36,73% |
iets anders |
![]() ![]() ![]() |
4 | 8,16% |
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Schepen
|
![]() Ik vind dat stemplicht alleen moet afgeschaft worden voor Belgen die in het buitenland wonen.
Mijn zus is zo eens voor de rechter moeten verschijnen omdat ze op dat moment in Londen verbleef en geen volmacht had aangevraagd voor iemand anders. Da's toch zo'n heel gedoe, laat die mensen vrij in hun keuze.
#82 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#83 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Een vraagje: waarom kennen vele landen, ook de ons omringende allemaal stemrecht in plaats van stemplicht? Zou het niet kunnen dat de voordelen groter zijn dan de nadelen voor het stemrecht? Waarom houdt de PS en SPa en afgeleide zo halstarrig vast aan de stemplicht? |
|
![]() |
![]() |
#84 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het VB lijkt mij eerder de afschaffing te moeten vrezen http://vl.altermedia.info/politiek/v...183.htmlprint/ Ik heb geen directe link naar de peiling zelf, maar iemand hier zal mij daar wel bij helpen? ![]() |
||
![]() |
![]() |
#85 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#86 |
Europees Commissaris
|
![]() Hier is een link naar een artikel waaruit blijkt dat het VB de helft van zijn kierzers zou verliezen.
http://webnieuws3.nieuwsblad.be/Arti...cleID=guj9q916 |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Als gij stemplicht wil behouden, verhuis dan zelf naar één of andere dictatuur. |
|
![]() |
![]() |
#88 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Wie zegt dat het Vlaams Belang stemmen zou verliezen? Wat u hier aanhaalt is hypothetisch en zijn gissingen die niet kunnen bewezen worden. Op welke bewezen stellingen kan men terug vallen om dat te bewijzen? Het is bewezen dat PS en SPa de grootste tegenstanders zijn, maar waarom? In elk geval kan men stemplicht NIET democratisch noemen! maar dat zal de politieke macht een probleem weze want wij leven in een particratie, die gedomineerd wordt door de PS en SPa. Laten we hierover eens een bindende bevraging houden onder alle Vlamingen en laat de Walen maar meedoen, toch hier wéér zijn de SP en SPa en afgeleiden de grootste tegenstanders, maar waarom? |
|
![]() |
![]() |
#89 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |