![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | ||
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
#82 | ||
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
#83 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Roken is de eerste reanimatie methode en kan dus niet ongezond zijn nietwaar? (Zoek maar eens op onder "kielhalen")
Dus na het nemen van een bad, steek een sigaret in uw gat!
|
|
|
|
#84 | ||
|
Burger
|
Citaat:
Citaat:
Er is wel een wezenlijk verschil hoor. Als ik naar een discotheek ga is het voor de muziek en de sfeer daar. M.a.w. de luide muziek maakt deel uit van de discotheek. Daarom is het juist een discotheek. Als ik van die aparte sfeer wil genieten kan ik alleen terecht in een discotheek. Als jij een sigaretje wil roken dan zijn er tal van andere plaatsen waar je terecht kan zonder anderen tegen hun wil in te laten meeroken. Je gaat mij toch niet zeggen dat je speciaal naar een discotheek gaat om er een sigaretje te roken. |
||
|
|
|
|
|
#85 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Maar wat wil je nu eigenlijk zeggen? Moeten er speciale rokerclubs worden opgericht ofzo? Is het de taak van de overheid om een discotheekuitbater te zeggen of hij roken al dan niet moet toestaan? Je gaat om velerlei redenen naar een discotheek (muziek en sfeer zijn daar inderdaad één van), waarom zou of het al dan niet toegestaan is te roken in die disctoheek er daar geen van mogen/kunnen zijn? Stel: morgen zijn alle discotheken (verplicht) rookvrij, mag ik dan (van u) een discotheek openen waar men wel mag roken?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
|
|
|
|
|
#86 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Kan je me a.u.b.[size=6] dringend[/size] het adres bezorgen waar ik dat zonder betalen kan bekomen? (liefst een dorp waar een trein stopt) Bij voorbaat dank!!! filo |
|
|
|
|
|
|
#87 | ||
|
Burger
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#88 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
Maar goed we fixeren ons teveel op dit ene voorbeeld, het ging in het algemeen over het feit of de overheid wel moet en mag bepalen of een privé eigenaar van een privé instelling roken al dan niet toestaat.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
||
|
|
|
|
|
#89 |
|
Vreemdeling
|
Waarom worden rokers zo achterna gezeten, ze betalen het meeste belasting van allemaal, maar mogen wel nergens komen...
Dat mee-roken slecht is, dat zal ik niet ontkennen, maar daar zijn toch oplossingen voor. Waarom moeten alle openbare instellingen rookvrij gemaakt worden? Zorg gewoon op elke plaats voor een rookzaal en het is opgelost. Dat dat in een bus niet lukt, dat begrijp ik, daar kan je nix afsluiten, maar een aparte treinwagon voor rokers, wat is daar het probleem mee? Dat de controleur er door moet?? hang die wagon helemaal achteraan en laat kaartjes controleren bij opstappen..opgelost. In discotheken, als ze dan toch rookvrij moeten zijn, maak daar dan ook een rookzaal, net als in een restaurant. Enkel voor café's is dit moeilijker, omdat je daar nu eenmaal langer zit met vrienden en meer 'behoefte" hebt aan een sigaret (ik toch in elk geval), ma maak daar een volledig afgesloten rokersgedeelte, dan kan iedereen kiezen. Is dat nu zo moeilijk
|
|
|
#90 | |
|
Lokaal Raadslid
|
Citaat:
WAT? Wil jij die arme rokertjes discrimineren door ze samen als dieren in een kot te steken ? Dit is een heuse schending van de mensenrechten! Rokers moeten de vrijheid hebben om bij hun niet-rokende vrienden te gaan zitten, en als die problemen hebben met de rook moeten ze maar oprotten. Wat denken die niet-rokers wel ? Recht op frisse lucht, laat me niet lachen. </sarcasme>
|
|
|
|
#91 |
|
Vreemdeling
|
liever in een apart kot gestoken worden en mijn sigaretje kunnen roken, dan paar uur zonder sigaret.
|
|
|
#92 |
|
Minister
|
Als je meer dan 10 jaar niet rookt en bespaart tegenover rokers kan je met dat geld bijna een huis kopen
|
|
|
#93 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
dat is geen sarcasme van mij, maar macchiavellistisch cynisme van Philip Morris... Hou er dus rekening mee, de volgende maal je er eentje opsteekt.... |
||
|
|
|
|
|
#94 |
|
Vreemdeling
|
En waar moet ik dan aan denken..Dat mijn levensduur MOGELIJK verkort wordt of dat ik de staatskas spijs (ah nee, da hangt dan samen, euh, ook niet, want de taksen zijn extreem hoog, dus...), als ik er eentje opsteek wordt ik eerder filosofisch of melancholisch al naargelang of het moet uit pure verveling of zo zijn.
|
|
|
#95 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#96 |
|
Vreemdeling
|
voor zover ik kan zien, ben je niet in de buurt, mocht dit wel zo zijn, I'm very sorry. En als jij dat niet in je buurt wilt, tja, ik weet niet, ik heb er mijn bedenkingen bij...ok, dat je in een gesloten ruimte dat lliever niet hebt, no offence, maar wat in open lucht?
|