Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 25 september 2003, 19:54   #81
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
geen nationaliteitsprocedures.
er moet wel vermeden worden dat er mensen in rechtsonzekerheid terecht komen.
Dus in geen geval dubbele nationaliteit.
Niet van twee walletjes eten en overal het beste uitrapen en de mindere aspecten afschuiven omdat je een andere nationaliteit bezit.
Op een of andere manier moeten rechten universeel kunnen zijn en losgekoppeld van nationaliteit.
Oud 25 september 2003, 20:01   #82
Trol
Provinciaal Gedeputeerde

Trol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf®
Citaat:
Niet van twee walletjes eten en overal het beste uitrapen en de mindere aspecten afschuiven omdat je een andere nationaliteit bezit.
Op een of andere manier moeten rechten universeel kunnen zijn en losgekoppeld van nationaliteit.
Dat is waar, maar een universeel recht kan enkel als alle mensen daar in deze wereld hetzelfde gedacht over hebben (over het algemeen)

Vind u het normaal dat er mensen gestenigd worden omdat ze homo zijn? Geen enkel misdrijf mag dat eigenlijk toelaten bij wijze van spreken.

Feit is dat elke samenleving steunt op zijn regels. Wij hebben andere dan de samenleving in Nigeria.
Werken naar grensoverschreidend recht is goed, maar ik denk dat het falen of uitblijven daarvan nu eens NIET onze schuld is..

@Tomb , tja.. wat je zegt kan ik niet weerleggen.

"I Believe in nine tribes one nation, three languages one vision, united not to be devided. I swear loyalty to my country and God, I believe in BELGIUM"
Trol is offline  
Oud 25 september 2003, 22:58   #83
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik wil van geen enkel walletje eten. Het zijn de landen hun walletjes waarvan ge kunt eten, die ervoor zorgen dat inwoners van landen liever geen vreemdelingen rechten geven. Stel u voor zeg, dat Mohammed hier vijf maand werkt en plots zijn hele familie op den dop kan zetten, we kunnen die dat recht niet geven.

Groot gelijk, schaf den dop en andere sociale voordelen af voor Mohammed en andere vreemden, tenzij ze hier al 10 jaar werken en belastingen betalen. (het is niet dat hij bij hem thuis veel dop zou krijgen, dus je maakt zijn situatie er niet slechter op).

Ik wil geen pensioen, ik wil geen dop, ik wil geen aalmoes, maar ik zou wel graag kunnen meebeslissen wat er met mijn belastingsgeld gaat gebeuren.

1 stem meer voor de Republikeinen, en pas op, het kan een verschil uitmaken want ik woon in Florida.
Oud 26 september 2003, 07:32   #84
Vlaamse Leeuw
Europees Commissaris

Vlaamse Leeuw's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
1 stem meer voor de Republikeinen, en pas op, het kan een verschil uitmaken want ik woon in Florida.
Maar prik dan wel in het juiste gaatje en prik had genoeg, want anders zou het deze keer wel eens mis kunnen gaan. [size=1]Hopelijk![/size]

N-VA voor 6.000.000 Vlamingen!!!
Vlaamse Leeuw is offline  
Oud 26 september 2003, 12:07   #85
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Het is officieel... En je draait de zaken om: eerst nationaliteit, dan politieke participatie, niet omgekeerd.

Ik wens het om te draaien, zodat de mensen niet het slachtoffer van de logge administratie hoeven te worden!
Is elke vorm van creatief denken u dan vreemd?
Wat is het belangrijkste? Het papier of je rechten?
Geef de rechten en laat de papieren dan komen als de heren ambtenaren er tijd en goesting voor hebben.
Er is nog steeds zoiets als een procedure.
Bruno* is offline  
Oud 26 september 2003, 12:12   #86
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Net die trage geldverslindende procedure, maakt van jouw nationaliteitseis een karikatuur. Een maskertje om je zin te krijgen en allochtonen te ontzeggen waar ze recht op hebben. een doekje voor het bloeden om BuB-racisme achter weg te stoppen, maar toch racistisch geïnspireerde kiezers te lokken.
Ik heb lak aan al die arbitraire nep-procedures. Zoals tomB het stelt: nationaliteit speelt geen rol. Als je ergens gevestigd bent, en je voldoet aan de verplichtingen, dan moet dat volstaan om ook de rechten te genieten.
Oud 26 september 2003, 12:19   #87
Bruno*
Banneling

Standaard

Nee, nationaliteit is een criterium of de burger de keuze maakt tot gene of deze staat te willen behoren. Ongetwijfeld zijn er gevallen van een manklopende ambtenarij, maar dit mag niet leiden tot het principe overboord te gooien. Het is toch ridicuul dat je een volksvertegenwoordiging die wetten stemt voor het Belgisch Volk, laat verkiezen door buitenlanders? Gemeentelijk & provinciaal stemrecht voor vreemdelingen, daar kan ik inkomen.
Bruno* is offline  
Oud 26 september 2003, 13:39   #88
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is toch ridicuul dat je een volksvertegenwoordiging die wetten stemt voor het Belgisch Volk, laat verkiezen door buitenlanders?
Het gaat hier niet over buitenlanders, maar over mensen van buitenlandse origine die hier definitief verblijven.

Citaat:
Gemeentelijk & provinciaal stemrecht voor vreemdelingen, daar kan ik inkomen.
Vanwaar dit arbitraire onderscheid?
Of is dit een schuchtere poging om terug te krabbelen?
Oud 26 september 2003, 14:29   #89
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Naast een anti-democratische reflex i.v.m. referenda, nu nog een racistische en eveneens ondemocratische stellingname tegenover een segment van onze Belgische maatschappij.

Goe bezig, mannen............
Je bent toch niet verbaasd, zeker??

Of dacht jij dat iedereen die "belgisch denkt" geen nationalist kan zijn??

Wanneer het kartel [size=7]BUB-Front National[/size]?
Zeno! is offline  
Oud 26 september 2003, 14:40   #90
Bruno*
Banneling

Standaard

Ik zie geen anti-democratische reflex omdat we - voorlopig- het bindend referendum niet ingevoerd hebben.

Waarom op gemeentelijk vlak en op provinciaal vlak m.i. wel? Omdat het daar gaat om beleidsbeslissingen die niet gedaan worden door de volksvertegenwoordigers.
Bruno* is offline  
Oud 27 september 2003, 11:52   #91
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patriot
PRIMO. Het voorstel voor bindend referendum op alle niveau's ligt op tafel; klaar om op 27 september volgens de democratische principes besproken en gestemd te worden.
"We zullen zien", zei den blinden......

Citaat:
SEGUNDO: Kunt u mij aub zeggen wat hier in godsnaam racistisch aan is?!
Simpel: jij ontzegt stemrecht op basis van ras of afkomst.
Fout: we ontzeggen stemrecht op basis van nationaliteit. Dat is heel iets anders.

Bovendien, jouw stelling volgend, is België vandaag een racistisch land?
Hans1 is offline  
Oud 27 september 2003, 11:59   #92
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Staaf heeft gelijk, en dat heeft niets met het Vlaams Blok te maken.

Ik woon al jaren in de VS, ik betaal al jaren belastingen in de VS, ik gedraag me keurig volgens de wetten van de VS, kortom, ik voldoe aan ALLE plichten die een Amerikaan heeft.

Toch krijg ik niet alle rechten.

Wat is dan de reden voor dit verschil? Mijn afkomst. Enkel en alleen gebaseerd op mijn afkomst wordt mij het recht op inspraak in het beleid van mijn woonplaats ontzegt, zowel op lokaal als op staatsniveau.

En ja, dat is discriminatie, wettelijk geoorloofde discriminatie, maar nog steeds discriminatie.

En of het nu een Belg in amerika is, een Arabier in Belgie of een Eskimo in Milaan maakt geen enkel verschil uit: Het gelijkheidsprincipe wordt oneer aangedaan.
Je vergeet wel één ding: je hebt het recht in Amerika geld te verdienen en dat is ook al niks, hè.
Hans1 is offline  
Oud 27 september 2003, 12:09   #93
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nello
ja, want wat u hier zegt is onzinnig gelul, met alle respect!
Sorry hoor, maar het gaat om jullie openingspost.
je mag mijn reacties een etiketje opplakken, maar echte argumenten las ik nog niet van het verzamelde BuB-front.

Citaat:
De reden van onze tegenstand staat duidelijk vermeld. Dit berust niet op ras ed.
De wet op racisme werd uitgebreid.
Discriminatie op basis van ras, geslacht, afkomst, religieuze overtuiging en nationaliteit.

Citaat:
Indien u, Staaf, dit niet wil inzien,
Ik zie hier enkel racisme.
De bedoeling ervan begrijp ik niet.

Citaat:
bent u even kortzichtig als zij die denken dat Vlaanderen alleen veel beter zou voortbestaan!
Persoonlijke aanvallen zijn geen argumenten hoor.
Ik kan er best tegen, maar ze brengen uw geloofwaardigheid volledig in diskrediet.
Zowel de Raad van State als het Arbitragehof hebben al honderden keren gesteld dat men aparte situaties mag onderscheiden en apart behandelen. Dat geldt ook voor Belgen en niet-Belgen. Als een niet-Belg Belg wordt kan hij daarentegen van exact dezelfde rechten genieten. Anders heeft nationaliteit geen zin meer en kan jij, superstaaf, dus ook niet meer fier zijn Belg te zijn.
Hans1 is offline  
Oud 27 september 2003, 12:18   #94
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Celebfin
Ik ben alvast voor het migrantenstemrecht,wie belastingen betaalt mag toch gemeentelijk stemrecht hebben.De zogenaamde eer van de Belgische nationaliteit, vind ik in tijden van de EU nogal achterhaalt, hoewel het idd een eer is om Belg te zijn, maar wat maakt een Nederlander beter dan een goed geintegreerde Turk?
En het migrantenstemrecht heeft zeker een draagvlak, zeker onder de jeugd.
De tegenhanger van belastingen betalen is hier kunnen werken, kunnen terugvallen op S.Z., kunnen genieten van openbare instellingen zoals politie, brandweer, ziekenhuizen, openbare werken, vervoer, culturele manifestaties, scholen enz.

Dat is al genoeg, niet?
Hans1 is offline  
Oud 27 september 2003, 12:23   #95
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Als jij hen alle rechten geeft die aan de nationaliteit zijn verbonden, geef je ze de facto een dubbele nationaliteit. Niet echt logisch.
Hans1 is offline  
Oud 27 september 2003, 12:26   #96
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Net die trage geldverslindende procedure, maakt van jouw nationaliteitseis een karikatuur. Een maskertje om je zin te krijgen en allochtonen te ontzeggen waar ze recht op hebben. een doekje voor het bloeden om BuB-racisme achter weg te stoppen, maar toch racistisch geïnspireerde kiezers te lokken.
Ik heb lak aan al die arbitraire nep-procedures. Zoals tomB het stelt: nationaliteit speelt geen rol. Als je ergens gevestigd bent, en je voldoet aan de verplichtingen, dan moet dat volstaan om ook de rechten te genieten.
Ja maar, superstaaf, TomB wil wel de SZ aan zowat iedereen ontzeggen, ook aan de vreemdelingen. Zover gaan wij toch niet.
Hans1 is offline  
Oud 27 september 2003, 12:29   #97
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Of is dit een schuchtere poging om terug te krabbelen? [/quote]

Ook geen gemeentelijk en provinciaal stemrecht. Men moet logisch blijven. Het is ja of het is nee. Wat stemrecht betreft is het nee, anders kan je evengoed alle nationaliteiten afschaffen.

Ik heb toch ook geen stemrecht in een bedrijf waar ik geen aandeelhouder van ben, zelfs al heb ik elke dag met zijn producten te maken (bijv. Spa of Ford).
Hans1 is offline  
Oud 27 september 2003, 12:30   #98
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno1
Citaat:
Naast een anti-democratische reflex i.v.m. referenda, nu nog een racistische en eveneens ondemocratische stellingname tegenover een segment van onze Belgische maatschappij.

Goe bezig, mannen............
Je bent toch niet verbaasd, zeker??

Of dacht jij dat iedereen die "belgisch denkt" geen nationalist kan zijn??

Wanneer het kartel [size=7]BUB-Front National[/size]?
Wat is eigenlijk het standpunt van de NVA of vreemdelingenstemrecht?
Hans1 is offline  
Oud 27 september 2003, 13:30   #99
Brabo
Parlementslid

Brabo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Superstaaf
Of is dit een schuchtere poging om terug te krabbelen?
Ook geen gemeentelijk en provinciaal stemrecht. Men moet logisch blijven. Het is ja of het is nee. Wat stemrecht betreft is het nee, anders kan je evengoed alle nationaliteiten afschaffen.
Dus je vindt het normaal dat iemand die hier pas vanaf z'n derde levensjaar woont minder rechten heeft dan iemand die toevallig net op dit lapje grond geboren is, ook al voldoet-ie aan dezelfde plichten?
Sterker nog: vind je het normaal dat een Griek die hier pas aankomt wél mag meebepalen wie de komende jaren de lakens uitdeelt, terwijl de eerder genoemde allochtoon dat recht n�*et heeft?
Brabo is offline  
Oud 27 september 2003, 17:42   #100
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Fout: we ontzeggen stemrecht op basis van nationaliteit. Dat is heel iets anders.
Dat mag in uw ogen iets anders lijken, in de ogen van het CGKR is het een strafbaar feit.

Ik zet het relevante gedeelte ten behoeve van de BuB in het vet rood:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Centrum voor gelijke kansen en racismebestrijding
]De bepalingen van die wet stellen immers niet racisme als meningsuiting strafbaar, maar wel het aanzetten (het opjutten) tot discriminatie, haat of geweld jegens een persoon of groep wegens zijn/hun ras, huidskleur, afkomst of nationale of etnische afstamming.

Citaat:
Bovendien, jouw stelling volgend, is België vandaag een racistisch land?
Jammer maar helaas..........

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be