![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus in geen geval dubbele nationaliteit. Niet van twee walletjes eten en overal het beste uitrapen en de mindere aspecten afschuiven omdat je een andere nationaliteit bezit. Op een of andere manier moeten rechten universeel kunnen zijn en losgekoppeld van nationaliteit.
![]() |
![]() |
#82 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Vind u het normaal dat er mensen gestenigd worden omdat ze homo zijn? Geen enkel misdrijf mag dat eigenlijk toelaten bij wijze van spreken. Feit is dat elke samenleving steunt op zijn regels. Wij hebben andere dan de samenleving in Nigeria. Werken naar grensoverschreidend recht is goed, maar ik denk dat het falen of uitblijven daarvan nu eens NIET onze schuld is.. @Tomb , tja.. wat je zegt kan ik niet weerleggen.
![]() |
#83 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Groot gelijk, schaf den dop en andere sociale voordelen af voor Mohammed en andere vreemden, tenzij ze hier al 10 jaar werken en belastingen betalen. (het is niet dat hij bij hem thuis veel dop zou krijgen, dus je maakt zijn situatie er niet slechter op). Ik wil geen pensioen, ik wil geen dop, ik wil geen aalmoes, maar ik zou wel graag kunnen meebeslissen wat er met mijn belastingsgeld gaat gebeuren. 1 stem meer voor de Republikeinen, en pas op, het kan een verschil uitmaken want ik woon in Florida. ![]()
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb lak aan al die arbitraire nep-procedures. Zoals tomB het stelt: nationaliteit speelt geen rol. Als je ergens gevestigd bent, en je voldoet aan de verplichtingen, dan moet dat volstaan om ook de rechten te genieten.
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() Nee, nationaliteit is een criterium of de burger de keuze maakt tot gene of deze staat te willen behoren. Ongetwijfeld zijn er gevallen van een manklopende ambtenarij, maar dit mag niet leiden tot het principe overboord te gooien. Het is toch ridicuul dat je een volksvertegenwoordiging die wetten stemt voor het Belgisch Volk, laat verkiezen door buitenlanders? Gemeentelijk & provinciaal stemrecht voor vreemdelingen, daar kan ik inkomen.
|
![]() |
![]() |
#88 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Of is dit een schuchtere poging om terug te krabbelen? ![]()
![]() |
![]() |
#89 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Of dacht jij dat iedereen die "belgisch denkt" geen nationalist kan zijn?? Wanneer het kartel [size=7]BUB-Front National[/size]? |
|
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() Ik zie geen anti-democratische reflex omdat we - voorlopig- het bindend referendum niet ingevoerd hebben.
Waarom op gemeentelijk vlak en op provinciaal vlak m.i. wel? Omdat het daar gaat om beleidsbeslissingen die niet gedaan worden door de volksvertegenwoordigers. |
![]() |
![]() |
#91 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovendien, jouw stelling volgend, is België vandaag een racistisch land? |
|||
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#93 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is al genoeg, niet? |
|
![]() |
![]() |
#95 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#96 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of is dit een schuchtere poging om terug te krabbelen? ![]() Ook geen gemeentelijk en provinciaal stemrecht. Men moet logisch blijven. Het is ja of het is nee. Wat stemrecht betreft is het nee, anders kan je evengoed alle nationaliteiten afschaffen. Ik heb toch ook geen stemrecht in een bedrijf waar ik geen aandeelhouder van ben, zelfs al heb ik elke dag met zijn producten te maken (bijv. Spa of Ford). |
|
![]() |
![]() |
#98 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#99 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Sterker nog: vind je het normaal dat een Griek die hier pas aankomt wél mag meebepalen wie de komende jaren de lakens uitdeelt, terwijl de eerder genoemde allochtoon dat recht n�*et heeft? |
|||
![]() |
![]() |
#100 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zet het relevante gedeelte ten behoeve van de BuB in het vet rood: Citaat:
Citaat:
![]() |