Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 oktober 2003, 17:30   #81
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10
Als ik niet wilde werken, was ik geen bio-ingenieur kunnen worden, beste.
Ah nee, waarom niet? Is het misschien verboden in België om te studeren wanneer u niet van plan bent om werk te zoeken nadien?
Zou misschien beter verboden worden. De opleidingen kosten anders genoeg aan de maatschappij. Is het niet de bedoeling dat die investeringen ook renderen. Zoniet betalen we voor iemands hobby.
Dat begrijp ik niet. Als je de mensen terug aan het werk wilt helpen en er is niks beschikbaar dat kadert in hun opleiding, moet je ze de kans geven te herscholen of om te scholen. Werkloosheid is een maatschappelijk probleem en een maatschappelijke verantwoordlijkheid. Werk hebben mag geen voorrecht zijn voor bepaalde mensen die toevallig wel de juiste studeikeuze hebben gemaakt, maar moet een recht zijn voor iedereen. RECHT OP WERK dus. De staat moet haar verantwoordelijkheid nemen. Betaal maar eens je omscholing van je dopgeld, van wat?
De wereld op z'n kop. Je kan bij de RVA allerhande cursussen volgen om uzelf als werkeloze om te scholen naar iets nuttigs. Recht op de mogelijkheid om te werken heeft iedereen, het karakter om uzelf om te scholen blijkbaar niet. Onze studenten worden veel te veel in de watten gelegd, denken dat studeren niet te combineren valt met werken. Toch slagen de meesten erin om 9 maand per jaar verlof te nemen en op drie maanden tijd hun examens te slagen.
Hangt er vanaf wat je omscholen noemt. Een boekhouder boven de vijftig die niet meer aan de bak komt wegens te oud, daar kan je natuurlijk altijd een vrachtwagenchauffeur van maken
Slecht voorbeeld als je het mij vraagt.
Een boekhouder boven de vijftig die niet meer aan de bak komt lijkt mij minder waarschijnlijk dan een vrachtwagenbestuurder van boven de vijftig die niet meer aan de bak komt.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2003, 17:44   #82
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10
Als ik niet wilde werken, was ik geen bio-ingenieur kunnen worden, beste.
Ah nee, waarom niet? Is het misschien verboden in België om te studeren wanneer u niet van plan bent om werk te zoeken nadien?
Zou misschien beter verboden worden. De opleidingen kosten anders genoeg aan de maatschappij. Is het niet de bedoeling dat die investeringen ook renderen. Zoniet betalen we voor iemands hobby.
Dat begrijp ik niet. Als je de mensen terug aan het werk wilt helpen en er is niks beschikbaar dat kadert in hun opleiding, moet je ze de kans geven te herscholen of om te scholen. Werkloosheid is een maatschappelijk probleem en een maatschappelijke verantwoordlijkheid. Werk hebben mag geen voorrecht zijn voor bepaalde mensen die toevallig wel de juiste studeikeuze hebben gemaakt, maar moet een recht zijn voor iedereen. RECHT OP WERK dus. De staat moet haar verantwoordelijkheid nemen. Betaal maar eens je omscholing van je dopgeld, van wat?
De wereld op z'n kop. Je kan bij de RVA allerhande cursussen volgen om uzelf als werkeloze om te scholen naar iets nuttigs. Recht op de mogelijkheid om te werken heeft iedereen, het karakter om uzelf om te scholen blijkbaar niet. Onze studenten worden veel te veel in de watten gelegd, denken dat studeren niet te combineren valt met werken. Toch slagen de meesten erin om 9 maand per jaar verlof te nemen en op drie maanden tijd hun examens te slagen.
Hangt er vanaf wat je omscholen noemt. Een boekhouder boven de vijftig die niet meer aan de bak komt wegens te oud, daar kan je natuurlijk altijd een vrachtwagenchauffeur van maken
Eh, altijd datzelfde excuus. Nu wil het toeval dat mijn pa op zijn 59e als boekhouder zijn job verloor. Die heeft een paar cursussen handelsrecht gevolgd (vrijwel gratis) en is dan zichzelf als consultant met dertig jaar ervaring met de fiscus gaan aanbieden. Hij is nu 65 en heeft zodanig veel geinteresseerde kleine firmas die in problemen zitten met de fiscus dat hij klanten moet weigeren. Omscholen kan niet voor die boekhouder zegt u?
Oud 7 oktober 2003, 19:12   #83
Ericmagnus
Vreemdeling

Standaard

Tja, voor Daems zitten lijkt me wel wat extreem maar geef de man wel volledig gelijk. Sociale profiteurs vindt ik even erg als fiscale. Overigens, waarom zou er geen amnestie komen voor de fiscale fraudeurs ???
Die is er toch ook gekomen voor de illegalen in dit land ... oh, ja, dan noemt men dat "regularisatie". Maar op het einde van de rit is het toch hetzelfde. Ze breken beide de wet, en worden er achteraf voor beloond ...

Oh ja, over werkloosheid. Er zitten daar dikke profiteurs tussen.
Een echt voorbeeld ? Vrouw, 28jaar, zogezegd werkzoekend, krijgt uitkering als alleenstaande. Echter in realiteit werkt ze in't zwart voor een tele dating lijn (350fr/u in't zwart) en gaat ze elke maand een week werken in een stripclub in't buitenland. 100.000fr/week.
Maar toch nog in de rij staan voor dopgeld ...

Geef mij maar het Zweedse model, weiger je een aangeboden job, dan verlies je werkloosheidsuitkering. Logisch, toch ??????
Ericmagnus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be