Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 september 2006, 21:38   #81
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Ligt eraan. Als die mensen bij hun terugkeer naar Iran door het regime als straf voor hun vluchten gevangen gezet en gemarteld worden, heeft Patrick Dewael de macht in handen om die mensen te redden en moet hij dat ook doen. Indien die mensen in Iran een veilige terugkeer kan worden gegarandeerd, hoeft Dewael niet te zwichten voor chantage.
Ik blijf het vebazend vinden dat mensen van Iran naar België komen. Als Iran onveilig is, ga dan naar Syrië, Jordanië, Egypte, Afganistan. Een cultuur die minder vreemd is, taal , godsdienst enz. Nee, ze komen naar Europa. En wij moeten ze dan met open armen ontvangen ???
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2006, 21:53   #82
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alvader Bekijk bericht
Ik blijf het vebazend vinden dat mensen van Iran naar België komen. Als Iran onveilig is, ga dan naar Syrië, Jordanië, Egypte, Afganistan. Een cultuur die minder vreemd is, taal , godsdienst enz. Nee, ze komen naar Europa. En wij moeten ze dan met open armen ontvangen ???
Of naar Cuba...Koffi is Fidel daar vandaag een goeiedag gaan zeggen, het moet daar dus ook veilig zijn!
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2006, 13:27   #83
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
Ze hier houden werkt nochtans als een magneet op andere kandidaat-hongerstakers. Komt daarbij nog de chaos van wetgeving van beroep hier, aanvraag daar.. Als men 'nee' krijgt als antwoord; dan moet men niet jaren blijven proberen procederen en tijd rekken. En als het dan nog nie lukt na zoveel jaren komen ze janken dat ze toch al zo lang hier zijn. Maar nogmaals, de meeste schuld hierbij ligt niet bij de mensen zelf; maar bij het falend beleid en allerhande organisatietjes hier die die mensen 'ophitsen'.
Een waarheid als een koe.
Oud 17 september 2006, 14:41   #84
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lodi Bekijk bericht
Deze titel las ik deze morgen in de "Metro".
Waarover gaat het ?
In Etterbeek zijn Iraniërs al 36 dagen in staking. Ze dreigen er mee om vanaf vandaag ook alle drinken te weigeren zolang ze niet geregulariseerd worden. Onder zijn er die 5 jaar in België zijn.
Ecolo-politica Isabelle Durant stelt PDW nu persoonlijk verantwoordelijk als er asielzoekers zouden overlijden.
Wat vinden jullie daar van ? Moet PDW toegeven aan chantage of heeft hij gelijk als hij niet zwicht voor hun eisen ?
Metro is dat die gratis ondergrondse linkse gazet in Brussel...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2006, 14:46   #85
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lodi Bekijk bericht
Deze titel las ik deze morgen in de "Metro".
Waarover gaat het ?
In Etterbeek zijn Iraniërs al 36 dagen in staking. Ze dreigen er mee om vanaf vandaag ook alle drinken te weigeren zolang ze niet geregulariseerd worden. Onder zijn er die 5 jaar in België zijn.
Ecolo-politica Isabelle Durant stelt PDW nu persoonlijk verantwoordelijk als er asielzoekers zouden overlijden.
Wat vinden jullie daar van ? Moet PDW toegeven aan chantage of heeft hij gelijk als hij niet zwicht voor hun eisen ?

De schuld ligt niet bij PDW (alhoewel hij persoonlijk duizenden regularisaties heeft goedgekeurd), wel bij de multicullobby die die mensen dit soort ideeën aanpraat.
Rr00ttt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2006, 15:24   #86
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Als die mensen sterven is Isabelle Durant verantwoordelijk: zij zet die mensen aan tot hongerstaken, niet Dewael.
en heel die groep die aanzetten tot hongerstaken
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 17 september 2006, 15:26   #87
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
De schuld ligt niet bij PDW (alhoewel hij persoonlijk duizenden regularisaties heeft goedgekeurd), wel bij de multicullobby die die mensen dit soort ideeën aanpraat.
bij die mensenhandelaars en de "onverdraagzamen" in hun land...
Oud 17 september 2006, 16:41   #88
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hopelijk doet dat niet teveel pijn dat hongerstaken.....zo onmenselijk zijn we nu ook weer niet

Dat doet me eraan denken......regionaliseer binnenlandse zaken ...dan kan Brussel of Wallonie die gasten "liefdevol" omarmen

Laatst gewijzigd door kelt : 17 september 2006 om 16:42.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2006, 19:00   #89
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Dat ze hongerstaken in eigen land tegen hun eigen regeringsbeleid.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2006, 11:38   #90
Reza
Banneling

Reza's schermafbeelding

Standaard

Ze kunnen beter duifkes afschieten en die met wat zuurpruimen serveren!
Reza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2006, 13:27   #91
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je stelling is juist, alleen wat betreft de taal ligt het beetje anders. Je kan Farsi (zo wordt de Iraanse taal genoemd) niet vergelijken met het Arabisch. Het is een totaal andere taal. Het enige vergelijkbare is
Oud 18 september 2006, 13:27   #92
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je stelling is juist, alleen wat betreft de taal ligt het beetje anders. Je kan Farsi (zo wordt de Iraanse taal genoemd) niet vergelijken met het Arabisch. Het is een totaal andere taal. Het enige vergelijkbare
Oud 18 september 2006, 13:27   #93
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je stelling is juist, alleen wat betreft de taal ligt het beetje anders. Je kan Farsi (zo wordt de Iraanse taal genoemd) niet vergelijken met het Arabisch. Het is een totaal andere taal. Het enige vergelijkbare is dat
Oud 18 september 2006, 13:27   #94
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je stelling is juist, alleen wat betreft de taal ligt het beetje anders. Je kan Farsi (zo wordt de Iraanse taal genoemd) niet vergelijken met het Arabisch. Het is een totaal andere taal. Het enige vergelijkbare is dat ze ook schrijven van rechts naar links, maar verder houdt het op. Het Farsi is dan ook meer doorspekt van Europese talen. Zo zijn er een boel Italiaanse en Franse woorden in te vinden. Ze zijn dan ook ariërs en geen arabieren, zoals vaak verkeerd wordt aangenomen.
Voor de rest ben ik het volldig met je stelling eens.

Laatst gewijzigd door Lodi : 18 september 2006 om 13:31.
Lodi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2006, 14:06   #95
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht
Metro is dat die gratis ondergrondse linkse gazet in Brussel...
Het is gratis en ligt in elk station.
Oud 18 september 2006, 14:08   #96
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puud Bekijk bericht
Ge hebt het blijkbaar niet verstaan. Ik vroeg u niet om in het AN te schrijven. Ik wees op het feit dat Iraans niet bestaat.
Klopt, het heet Farsi.
Oud 18 september 2006, 14:12   #97
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reza Bekijk bericht
Ja jong, ik weet ook wel dat het persisch is, maar als ge daarover onnozel wilt doen, moet ge maar tegen iemand anders gaan lullen.
Persisch is het ook niet. Vroeger heette Iran Perzië. Dus dingen uit dit land afkomstig noemde men Perzisch, doch de taal die ginder gesproken wordt, noemt men Farsi.
Oud 18 september 2006, 14:13   #98
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht
misschien wil Durant haar eigen verantwoordelijkheid camoufleren?
Of mensen opruien tegen PDW.
Oud 18 september 2006, 14:18   #99
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gorefest Bekijk bericht
Maar het jeukte toch zo hard dat je toch een antwoord moest geven
Het is iedere keer hetzelfde; hoeveel keer lees ik niet per week dat men weer zoveel illegale sikhs heeft opgepakt in de regio Sint Truiden. Het zou me niet verwonderen als het telkenmale dezelfden zijn. Ofwel heeft men een beleid en doet men er iets aan, ofwel durft men niet; maar dan moet men dit ook maar zeggen; maar op deze manier is het gewoon dweilen met de kraan open.
Vandaag Iraanse illegalen; morgen misschien Pakistaanse.. hier lijkt toch geen einde aan te komen als je geen daadwerkelijk beleid hieromtrent hebt?
Dat klopt. Maar zolang de sossen aan de macht blijven, zullen deze situaties zich nog meermaals voordoen. Het is schanddalig dat je mensen moet gebruiken om je eigen propaganda te voeren. Eigenlijk kan je van hen niets anders verwachten.
Oud 18 september 2006, 14:20   #100
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Kan u geen objectieve vragen stellen?
Volgens mij zijn zelfs zeer objectieve vragen.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be