![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Welke positieve bijdrage levert de Islam aan onze samenleving? | |||
Pitta-en kebabhuizen |
![]() ![]() ![]() |
15 | 19,48% |
verdraagzaamheid |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,60% |
moskeeën |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
werkvolk |
![]() ![]() ![]() |
5 | 6,49% |
een gekleurd straatbeeld |
![]() ![]() ![]() |
2 | 2,60% |
technologische vooruitgang |
![]() ![]() ![]() |
4 | 5,19% |
geen |
![]() ![]() ![]() |
40 | 51,95% |
andere |
![]() ![]() ![]() |
9 | 11,69% |
Aantal stemmers: 77. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
|
![]() Citaat:
De Chinezen en andere ingeweken bevolkingsgroepen in Europa echter, hebben blijkbaar weinig integratielast met de min of meer democratische gang van zaken alhier, blijkbaar heeel wat minder dan de mohamedaanse bevolkingsgroep alhier. Weet u nog wanneer er Chinese of Zuid-Amerikaanse jeugdbendes voor het laatst gereld hebben in de Europese straten? Ik heb zelfs geen weet van een iewat rumoerig opstootje waar dan ook in Europa bij deze toch ook niet onaanzienlijke bevolkingsgroepen. U wel, beste Eric ? Stel anders bij de eerstvolgende gelegenheid voor alle zekerheid en ook voor de toedekking van uw democratische gemoedsrust, eens aan de nieuwe Belg Abou Jah Jah of aan zijn omringende geestesgenoten uw eerdere vraag: Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
Indien het VB met zijn fundamentalistische instelling, die sterk lijkt op deze van de sharia voor wat democratie, homo's, vrouwen, abortus en euthanasie betreft tot een alliantie komt met de fundamentalistische sharia aanhangers dan kunnen we binnenkort een groot deel van de sharia verwachten in onze streken. Laatst gewijzigd door ericferemans : 27 september 2006 om 19:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
|
![]() Is de sharia dan democratisch ?
Nochtans een diepgekoesterde ambitie voor Abou & Co. Maar ach, dat houd u voor het gemak graag even buiten uw democratisch gewaande beschouwing en evenals een duidelijk antwoord op m'n vorige post, springt u steeds maar van de hak op de tak en weeromslag, om toch maar geen ongelijk zo groot als ge zijt hoeven toe te geven, maar dat steeds terugkerende trekje van neurotisch ontsnappingsgedrag kennen we onderhand stilaan wel. Is het vast daarom dat u de politiek ambieert ? Voor mij bent u alvast de ongekroonde koning in deze treurige discipline, Eric. Verder wens ik u nog een lange voortzetting van uw prettig gestoorde leventje in het vooruitzicht. ![]() Laatst gewijzigd door Diego Raga : 27 september 2006 om 20:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
|
![]() [/quote]
Ik ga antwoorden met een wedervraag, gij wordt daar zo lekker zenuwachtig van: Is dat nodig om perfect aan te sluiten bij de VB ideologie? En kan je me het verschil eens uitleggen tussen xenofobe zeloten en dwepers van het VB en deze van de andere extremistische partijen uit chaca makka? |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 28 september 2006 om 12:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gister hielp ik een Moslim-meisje met haar kinderwagen op de tram. Ik vond dat een hele bijdrage aan de Vlaamse Samenleving. Van haar kant, bedoel ik... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() De islam heeft nog helemaal geen bijdrage geleverd aan onze westerse maatschappij.
Of toch wel;tonen hoe je je eigen opblaast,hoe je in wtc torens moet landen,hoe je treinstations en wagons opblaast,hoe je onthoofdingen moet doen ect.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Europees Commissaris
|
![]() Er was eens een tijd dat er van onze soort Homo Sapiens in Afrika nog slechts een paar duizend exemplaren rondliepen, die marcheerden Europa binnen, ontmoeten er de Neanderthalers, hebben daar ongetijfeld iets van opgestoken en marcheerden verder in Oostelijke richting, sommigen bleven in Europa.. anderen gingen door met een meer migrerend bestaan.
Men kan erover discuteren alleszins is het zo dat "het licht van de beschaving" ontstoken werd door het besef dat ze binnen hun groepo voor de zwakkeren moesten zorgen, zoals ze ook voor hun kinderen jarenlang moesten zorgen (zonder intensieve zorg sterft een pasgeborene onmiddelijk). Dit ging gepaard met het ontstaan van een bewust beleefde godsdienst, wat nog intensifieerde bij het sedentair worden van de mens. Men zag een voorspelbare regelmaat in de natuur die wel goddelijk in oorsprong moest zijn : ook de voorspoed van de eigen groep moest wel noodzakelijk te danken zijn aan goddelijke voorzienigheid. De "groepen" werden altijd groter - hoe groter de groep hoe ontwikkelder de technologie en de arbeidsverdeling - zo ontstonden "imperia". Het ontstaan van imperiale systemen had ook gevolgen op het gebied van godsdienst - onvermijdelijk werd er naar een unificatie gestreefd zodat de heerser in feite een door de goddelijke macht zelf aangestelde figuur is. De bloedige oorlogen met massaslachtingen in de 20ste eeuw zouden ons éé"n zaak moeten bijgebracht hebben : dat oorlogen, waarschijnlijk in het verleden hun nut gehad hebben ; maar dat ze in de huidige toestand walgelijk zinloos zijn. De wereld rond in 80 dagen was destijds een geslaagd SF verhaal van Jules Verne met als onderliggende boodschap dat de wereld in feite kleiner is dan we denken. Een mens in een ruimtestation ziet de wereld als een grillig wit/blauwe bal en draait daar in enkele uren rond. Maar nog ingrijpender is wel dat men op enkele uren van de armste gebieden op deze planeet kan forenzen naar de allerrijkste. & dan is er nog communicatie : de film en TV industrie moet zoals alle kapitalistische ondernemingen verkopen & op die manier zien mensen die dagelijks slechts een beetje rijst of brood eten en in een hut met lekkend dak wonen op de gratis door ontwikkelingshulp geschonken Televisietoestellen een wereld waar iedereen zich met een eigen vrachtwagen kan verplaatsen, vrije sex kan hebben en in het wilde weg met gesofistikeerde wapens kan rondschieten. Op eenvoudige aanvraag worden de gesofistikeerde wapens vrij huis aan deze mensen geleverd, samen met een ideologie die het verwerven van consumptiegoederen voor elk individu als hoogst na te streven ideaal propageert. Het werkt zo niet : is er dan iemand verwonderd dat we een "probleem" hebben met de islam, die precies te keer gaat tegen deze "Westerse wereld". Misschien is de verdienste van de Islam wel dat we een antwoord moeten vinden op de door hun gestelde uitdaging en wel dringend voordat we elkaar met onze nog steeds gesofistikeerder wordende wapens te lijf gaan.
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waren er hier aliens die ons zijn komen beschaven en vooruitgang brengen, of hebben we het zelf gedaan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn denkfout?
Me dunkt dat JIJ toch stelde dat "wij" de door "hen" gestelde uitdaging moesten gaan oplossen? Wie deelt hier wie op in vakjes? En of jij nu een hamburger bent of niet, zal mij een hot dog wezen hoor. Laatst gewijzigd door circe : 19 oktober 2006 om 13:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() ik heb gemerkt dat sommigen als positieve bijdrage kebab- en pittahuizen aanstippen?! D�*t heeft toch niks met islam te maken?Tegen restaurantjes heb ik ook niks, als het eten goed , en niet te duur is...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Europees Commissaris
|
![]()
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() [quote=oliepiek;2007799]Welke bijdrage heeft het Christendom eigenlijk bijgebracht aan de Vlaamse samenleving? Niet eens pittabars.
Vooral veel lijden, veel frustratie, schuldgevoel, haat, onderdrukking, slavernij zelfs (in 'onze' Congo), brandstapels, 19de eeuwse liefdadigheid (geef ze een worst en een homp brood, dan zwijgen de arbeiders), en kleingeestig parochialisme. De Islam heeft tenminste nog kebab op zijn conto.[/quote kebab heeft niets met religie te maken.Zelfs de koppensnellers in Papoeasie zullen wel een paar lekkere hapjes kunnen klaarmaken.Trouwens, met varkenvlees maken ze in de "christelijke " wereld een heleboel smakelijk voedsel. Godsdienst ligt niet in je maag, maar is geestelijk fastfood. Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 19 oktober 2006 om 13:55. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
De vettigheid van hamburgers (overigens een woordspeling die je weeral niet begrijpt: systematische bekrompenheid heeft nu eenmaal nadelen) wordt groots overtrokken door het vetgehalte van je redeneerstijl! Ik zou zo voortdoen: iedereen stemt binnenkort nog liever PVDA dan je rechts gezeik te savoereren... |
|
![]() |
![]() |