Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2003, 10:22   #81
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Er mogen nog honderden dialecten in Vlaanderen zijn, feit is dat het allemaal Nederlandse dialecten zijn. Er is véél meer verwantschap tussen Limburgs, Antwerps, Gents, West Vlaams en zo voort dan tussen het Vlaams sprekende noorden en het Frans sprekende zuiden.
Oud 7 oktober 2003, 10:31   #82
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W
Maar kunnen we even back on topic antwoorden in plaats van ons te laten afleiden door bubbels die hier komen lullen over vanalles behalve over mijn vraag.
Nl zijn er serieuse invloeden gekomen vanuit Zuid-Vlaanderen naar de rest vd Nederlanden?
De Duinkerker kapers! Het is niet voor niets dat de Republiek tweemaal tevergeefs geprobeerd heeft die stad in te nemen (1600 en 1637), en dat de Fransen net daar één van hun eerste aanvallen op de de Zuidelijke Nederlanden hebben gericht na het uitbreken van de oorlog in 1635.
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2003, 10:34   #83
ossaert
Minister-President

ossaert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
De meeste mensen horen echter duidelijk aan de tongval uit welke provincie iemand komt.
Voor Limburgers ben ik een West-Vlaming, voor West-Vlamingen een Antwerpenaar, voor Nederlanders een Maastrichtenaar of een Zeeuw(s-Vlaming). Duidelijk, zei u?
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat.
ossaert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 oktober 2003, 17:15   #84
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Sommigen horen dat ik van Limburg kom maar het kwam minstens even vaak voor dat ik voor een Nederlander werd gehouden.

Een Waal of Fransman heeft echter niemand ooit achter mij gezocht.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be