![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
Bekijk resultaten enquête: Je mag thuis (vuur)wapens bezitten... | |||
Inderdaad (zich houdend aan alle voorschriften) |
![]() ![]() ![]() |
140 | 71,43% |
Neen |
![]() ![]() ![]() |
56 | 28,57% |
Aantal stemmers: 196. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Wie een wapen wenst al is het een oorlogswapen wel die zal er één op de kop kunnen tikken wanneer je je beweegt in het milieu. Het is op dat vlak dat de regering zich zou moeten toeleggen. Wanneer jij een wapen aanvraagt langs de legale weg wel dan moet dat gerechterlijk toegestaan worden en geregistreerd worden door de politie eveneens in een register genoteerd worden. Een oorlogswapen zal je niet krijgen het zal hoogstens een verweerwapen zijn.
![]() |
#82 |
Burger
|
![]() Vroeger voor een 20 tal jaren werd er in ons land zo niet geschoten en gemoord zoals nu.
Waaraan zou dat wel liegen er zijn verschillende landen waar er gemoord werd. Naar waar zouden die helden zich wel verplaatsen en onder welke benaming, zonder te spreken over de illegalen die hier bijzonder gegeerd zijn en zo hun papiertje kregen om genaturaliseerd te worden. Akkoord tussen alle koren zit er kaf bij ons zal men die ook wel vinden maar zij worden dagelijks gecofronteerd met allerlei criminale feiten die zich voordoen. Het zijn allemaal geen doetjes die naar hier komen veronderstel ik Denk daar ook maar eens over na. De mensen willen zich gewoonweg veilig voelen al is het spijtig genoeg met een wapen in hun kast, dat zijn daarom geen moordenaars hoor.
#83 |
Parlementslid
|
![]() ....en daar snap ik geen donder van
![]() ![]() ![]()
#84 | |
Burger
|
![]() Citaat:
groeten Barki ![]()
![]() |
#85 |
Parlementslid
|
![]() Mijn beste Barki,
Dit heeft nu eens niets te maken met studeren maar alles met inzichten en opvattingen. Als ik zeg dat ik er geen donder van snap dan bedoel ik dat ik er niet bij kan dat een mens daar zo over kan denken. ik begrijp maar al te goed wat je bedoelt.
#86 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Inzichten en opvattingen verschillen van mens tot mens maar de aktuele mentaliteit en vooral de realiteit kan jij of ik niet veranderen en wil of kan je dat niet inzien ik heb er geen medicatie voor het spijt mij. Ik ben evenzeer een man die orde, vrede en welzijn op deze wereld prioritair stelt, doch dit zal voor velen van ons een illusie zijn en heel waarschijnlijk blijven. Pieterjan, mag ik dan vragen wat een mens, zoals ik, daar zo over kan denken en wat ik ermee zou bedoelen ? groeten Barki
![]() |
#87 |
Parlementslid
|
![]() Te lezen op pag. 130 van NOS-teletekst:
De Oostenrijkse politie heeft een wapendepot gevonden van extreem-rechtse militanten. Drie personen zijn opgepakt. Er zijn ondermeer automatische wapens en handgranaten aangetroffen. De actie van de politie was de grootste in Oostenrijk tegen extreem-rechtse organisaties in de laatste jaren. Wat is nu het meest verontrustend? De illegale wapendepot? Het extreem-rechtse? Of dat het een wapendepot is van rechtse extremisten? Met een nog strengere bepaling op de wapenimport en nog strengere controle op de wapentrafiek kan men ongetwijfeld dit soort verhandeling drastisch inperken.
#88 |
Schepen
|
![]() Die mensen zullen wel hun straf niet ontlopen zeker ? Wat ik nu wel niet begrijp is dat extreem rechtse. Zijn die nu gelinkt met Haider ? Waren die mensen politiek aktief ?
Binnenkort gaat men alle anders denkenden extreem rechts noemen. Omdat dit politiek gezien de beste manier is om uw tegenstander verder te demoniseren. Pieterjan, Ik weet heel goed waar abraham de mosterd haalt. Als de NVA binnenkort verkozen geraakt. Dan word de NVA naar alle waarschijnlijkheid ook extreem rechts genoemd. En dit vanwege hun republikeins gedachte goed. Niets meer,niets minder. |
![]() |
![]() |
#89 |
Parlementslid
|
![]() Wel als u dit extreem-rechts noemt dan heb ik daar geen probleem mee. Het blijft tenslotte een benaming en die kan verschillen volgens inhoud. Die inhoud bepaal je nog steeds zelf volgens de inzichten.
Zolang er men maar gestructureerd blijft weergeven waarin de N-VA verzschilt van het Vlaams Blok! Het is geen pot nat dat naar willekeur kan vernoemd worden als zijnde siamees. De verbondheid tussen N-VA en Vlaams BLok beperkt er zich toe dat ze een vage stempel van rechtse partij hebben meegekregen. Verder zie ik een totaal verschillende aanpak ten opzichte van de kiezers en van de politieke wereld. En blijkbaar is er in Vlaanderen - na de onthaasting- een nieuw modewoord opgedoken: demoniseren. ![]()
#90 |
Schepen
|
![]() Ik vind dat links rechts gedoe oudbollig.
Er word van "extreem rechtsen" verweten dat ze veralgemenen. Niet alle "extreem rechtsen" hebben wapens. En niet alle wapen bezitters zijn "extreem rechts". Maar ze bestaan wel. Trouwens effe off topic. Helemaal te gek word het nu. In het nieuws spreek men rechtse para militairen en van linkse vrijheids strijders. Dit is geen objectieve media tegenwoordig. Men maakt van de linksen een soort "Robin Hoods" terwijl ze in Nepal hele dorpen zitten uit te moorden. De toon word in de media keer op keer gezet. Het doet er niet toe. Of het nu CCC,RAF of een of andere nieuwe rechtse orde is. Onwettelijk wapen bezit moet hard aangepakt worden. |
![]() |
![]() |
#91 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik denk dat noch extreem-linksen noch extreem-rechtsen als weldenkend mens een toevluchtsoord kunnen vormen. Het doek mag nu stilaan vallen want blijkbaar kan de burger niet genoeg zien met het tipje alleen...
![]() |
#92 |
Schepen
|
![]() Spreek ik tegen een orakel of zo ? Je moet toch iets duidelijker worden. Ik begrijp u niet.
|
![]() |
![]() |
#93 |
Parlementslid
|
![]() beter dat ik ermee ophou voor vandaag, heb een glas op en er komt geen zinnig woord meer uit. Hoopte nochtans het gezegd: "als men zat is spreekt men de waarheid" op een hoger niveau te tillen.
Tevergeefs....
#94 |
Schepen
|
![]() Teveel spirit is nooit goed.
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat blijft als een blok op je maag liggen, je krijgt er een rood hoofd van, de dag erna de blues. Tevens wens je dat je anders had geleefd, en op een christelijk uur naar huis waart gegaan. Dan had je nu levendig geweest, en wél een partijtje arbeid kunnen verrichten.......... 8) Schol, gezondheid, zum Wohl, cheers, santé...... ![]() |
|
![]() |
![]() |
#96 |
Schepen
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Burger
|
![]() Idd zoals hierboven reeds gelezen moeten de schietkramen op de kermis ook verdwijnen want wanneer een gek zich draait en schiet kan het evenzeer een ernstige wonde of misschien, naargelang, de inslag de dood betekenen.
Niet overdrijven hé!
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"Alle baten helpen", zei de mug, en ze pieste in de zee. |
|
![]() |
![]() |
#99 |
Parlementslid
|
![]() Wel hier haalt u een interessant punt aan. Schietkramen dienen tot ieders vermaak, voor jong en oud. Een foor is nog steeds een attractiepark voornamelijk bezocht door jongeren. Is het wel zo goed deze jongeren -al is het voor enkele weken- vertrouwd te maken met vuurwapens? Zou het niet beter zijn dat ze er een afkeer voor hebben?
Mijn vader heeft nooit toegelaten dat ik op de voor krijtjes zou laten afschieten. Toen was ik daar heel boos om, maar nu vind ik het een terecht zaak. Ik ben nu heel tevreden met de eendjes die ik vis...
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ikzelf schiet enkel op....................... met de bazin van het oliebollenkraam. ![]() |
|
![]() |