![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() in principe komen we hier toch al heel de tijd te zeggen dat de staat er zich niet mee moet bemoeien ( staatsveiligheid kan echter wel een oogje in het zeil houden als er een vermoeden is...vandaar die sektelijsten ed ) tot op het moment dat de daden niet meer rijmbaar zijn met de burgelijke rechtszekerheden en dan moet men ingrijpen Desiderius heeft dat netjes uit de doeken gedaan hoe men dan tewerk zal gaan Citaat:
vraag is... hoeft dat ? je merkt toch zelf dat elke regel die zich inmengt op het persoonlijke vlak meestal een wangedrocht is ... dat weer leidt tot andere inmengingen om de nadelige effecten van de eerste wat bij te sturen als je dat zo bekijkt is heel onze huidige wetgeving zoals we die kennen één aaneengerijg van bijsturingskes Laatst gewijzigd door praha : 4 oktober 2006 om 21:23. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik ga nogmaals in herhaling vallen vrees ik...
idd Citaat:
is toch met alles zo ? niet alleen met godsdiensten stom voorbeeld ... stel dat ze morgen te weten komen via via dat je een aanslag zou beramen op Eddy Wally omdat ge die niet kunt aanhoren ofzo men gaat je wandel na om zich van die feiten te verzekeren en desnoods grijpt men in men gaat je Citaat:
![]() wat komt de RKK hier nu plots bij te doen ? ik had het over het gevaar van de polarisatie die men probeert wat te dempen door allerhande halfslachtige maatregelen die dan op hun beurt loodrecht staan op ieder fundamenteel rechtsbeginsel met een verdere polarisatie tot gevolg |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() op wat slaat dit nu weeral ? je schijnt het niet te begrijpen volgens ons behoeft de staat dat helemaal niet op te leggen ONDANKS zijn gebreken ... sterker mag ze dat zelfs niet leest het stukje in het vet gedrukt misschien nog eens : Citaat:
Laatst gewijzigd door praha : 4 oktober 2006 om 21:36. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
ik noem dat een goede zaak omdat imams en islamleraars die hier worden opgeleid reeds een eerste initiatie hebben gekend van waar net de grenzen liggen voor die godsdienst in tegenstelling tot diegenen die men zou invoeren maar ik ben het dus fundamenteel oneens dat de staat ze financieel afhankelijk zouden moeten maken in een poging om er greep op te houden |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) dan kan ke bezig blijven ... de kerk is niet enigste die wat ontnomen is 2) je weet toch waar al die rijkdom in eerste instantie vandaan kwam ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Die rijkdommen werden in eerste instantie eeuwenlang geaccumuleerd onder het systeem van de "dode hand". Véél nalatenschappen gingen naar de kerk; zowat �*lle rijke families hebben uitgebreide schenkingen gedaan en de kloosterorden waren de eerste multinationals ter wereld: enorm efficiënt. Wou je soms suggereren dat de kerk op plundertocht is geweest of zo?
![]() |
![]() |
#87 |
Burgemeester
|
![]() praha,
zijde gij nu tegen uw eigen aan't klappen of wa?
------------------------------------------------------- Niet geven is geen vorm van geweld, anderen verplichten te geven is dat duidelijk wel. ------------------------------------------------------- Sovjet Rusland en vergelijkbare totalitaire landen zijn voorbeelden van naties die getracht hebben de vrijheid te elimineren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je hebt volkomen gelijk met je te maken punt maar ik geloof dat je dat specifieke voorbeeldje moet herbekijken... in het tweede geval spreekt shhhhhit ! oepsie , je hebt gelijk : er staat uitdrukkelijk eredienst .. wat een vunzig wetsartikeltje ! ![]() ![]() Laatst gewijzigd door praha : 4 oktober 2006 om 22:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Minister-President
|
![]() Oh yes... "eredienst". Het verdient trouwens aanbeveling om heel die afdeling van het Sw eens grondig na te lezen; er staat nog wel meer fraais in. En niet te vergeten: er zijn zo nog van die oude Franse decreten die nog altijd niet formeel zijn opgeheven. (je weet wel, met die "ventôse, brumaire, ... "-dateringen uit de revolutionaire kalender) Tsjah, toen bestond de georganiseerde vrijzinnigheid nog niet? Of toch wel? (laïcité, does it ring a bell?)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
nog een stukje dewinteren gezien .. dat wel Citaat:
kan misschien allemaal perfect legaal zijn... maar in het licht van een 'sekte' is het niet volledig koosjer en kan je op z'n minst stellen dat dat onder zachte druk bewerkstelligd werd Citaat:
maar indirect kan je wel spreken dat de opbrengst van tal van 'kuistochten' ( in brede zin ) de kerk wel ten goede kwam en dat de kerk actief heeft aangezet tot die tochten goed wetende dat.. Laatst gewijzigd door praha : 4 oktober 2006 om 22:27. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
van tijd tot tijd pluis ik wat na de ervaring in de materie ( langzamerhand groeit dat wel ) ontbreekt me echter ... vreselijke materie om door te worstelen Citaat:
Citaat:
wil je me wat kwijt aan een leek ? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Minister-President
|
![]() Vrtnieuws.net -- Leterme wil bouwgronden ontsluiten en gaat daarvoor aankloppen bij de kerkfabrieken die blijkbaar nogal wat gronden in eigendom hebben. Geld in het potje, de gemeenten trekken dat netjes af van de wettelijke plicht om tussen te komen in de werkingskosten en hopla... de transfer is rond. Uiteraard is dit een vorm van kerkroof: op z'n minst moet je de kerk de kans geven om "neen, dank u" te zeggen tegen dat soort van regelingen. (+ de consequenties daarvan dragen uiteraard)
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
op welke basis beroept die zich dan ? of is die gewoon van mening dat de Kerk toch wel zal toestemmen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Nu heb ik me laten vertellen (dus neem d�*t maar met een stevige korrel zout hoor), dat sommige van die assignaten die destijds werden "geruild" (nouja, geruild...) voor kerkelijke goederen, allerminst waardeloos zouden geworden zijn. Allemaal in theorie hoor; in de praktijk volstaat één wet om heel die rommel op te heffen.
![]() |
![]() |
#96 |
Minister-President
|
![]() Kijk gewoon eens naar wie er precies vertegenwoordigd is in de kerkfabrieken en waar de "welwillendheid" zal geoogst worden. Een beetje politieke druk en het zaakje is zo geregeld.
![]() |
#97 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Geef nu toe, wat is de kerk of het OCMW nu met die gronden? Niets toch?! Dan kunnen ze met die gronden beter iets nuttig doen.
------------------------------------------------------- Niet geven is geen vorm van geweld, anderen verplichten te geven is dat duidelijk wel. ------------------------------------------------------- Sovjet Rusland en vergelijkbare totalitaire landen zijn voorbeelden van naties die getracht hebben de vrijheid te elimineren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
... maar het gaat natuurlijk om het principe: eens die kurk uit de fles, staat er geen maat meer op.
![]() |
![]() |
#99 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wat er nu precies moge instaan en hover het kan reiken is me wel totaal onbekend van tijd tot tijd komt er inderdaad plots iemand op te proppen met zo'n ouwbollig ding... dat dan prompt overschreven of vlug-vlug tenietgedaan wordt té gek eigenlijk totaal terzijde ... je hebt dat ook met wetten duidelijk na die datumdie 'vergeten' zijn... vooral leuk zijn de verkeerswetten van bij het begin van het gemotoriseerd tijdperk Citaat:
je bent weer naar ingewijdenmodus overgeswitched ![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dat was wat ik me afvroeg |
|