Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Discussietools
Oud 27 september 2006, 22:43   #81
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar leg mij dan eens uit waarom er meer buitenlandse pers was in schoten voor ne burgemeester die het cordon met een neo nazi partij wou verbreken dan bij onze laatste regeringscrisis?
Omdat het doorbreken van het Belgische cordon sanitaire veel spectaculairder is voor de buitenlandse media dan de democratie te laten spelen zoals bijv., in Italië, Oostenrijk en Frankrijk?

Ook de mediabelangstelling opgemerkt bij het laatste BROV in Zwitserland? Zelfs de Belgische media waren er als de kippen bij.
Knuppel is offline  
Oud 27 september 2006, 23:50   #82
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Omdat het doorbreken van het Belgische cordon sanitaire veel spectaculairder is voor de buitenlandse media dan de democratie te laten spelen zoals bijv., in Italië, Oostenrijk en Frankrijk?

Ook de mediabelangstelling opgemerkt bij het laatste BROV in Zwitserland? Zelfs de Belgische media waren er als de kippen bij.
Dat dwepen met democratie, dat vind ik nu zo extreem-rechts van je, zie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 28 september 2006, 00:17   #83
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
ik heb dat van antwerpen nergens zien staan, wel dat het vb 0.5 procent verliest nationaal
Ach.

"Aan een boom zó volgeladen, mist men 5-6 pruimpkens niet"

Oud-Nederlandse dichtregel.

http://users.pandora.be/koan/blad09_pruimen.html
Oud 28 september 2006, 00:20   #84
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Ik denk dat je je hier vergist. Er zijn meer dan voldoende allochtonen die ook voor het VB stemmen. Cijfers ken ik niet. Ik heb het onlangs ergens in een of ander tijdschrift gelezen.
Natuurlijk bestaan er ook beschaafde immigranten.
Oud 28 september 2006, 00:42   #85
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
ik heb dat van antwerpen nergens zien staan, wel dat het vb 0.5 procent verliest nationaal
Het bericht stond in De Standaard.

Op uw servies.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 28 september 2006, 06:49   #86
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bob. Bekijk bericht
--------

ik had ooit een overbuur (heeft enkele jaren geleden de woning verkocht om elders te wonen) die met een Thaise is getrouwd , beide stemmen op het Vlaams Belang.
Waarmee ik maar wil aantonen dat er inderdaad allochtonen en belgen van allochtone origine zijn die op het Vlaams Belang stemmen.
Maar laten we wel wezen, ...Antwerpen zit vergeven van allochtonen of belgen van allochtone origine die een cultuur en geloof aanhangig zijn dat volledig tegen onze westerse waarden indruist , en daar zie ik er nog niet zoveel van op het VB stemmen.
Op SP.A en groen daarentegen wel natuurlijk.
Kijk naar wat in Nederland met het PVDA gebeurt en je kan er gif op innemen dat hetzelfde bij ons gebeurt.
Islamitische allochtonen stemmen voor de rode/groene multicul-lovers bij uitstek , en daar kan je het VB bezwaarlijk bij rekenen nietwaar !!

At your service
Vrienden van mij, Indiërs, stemmen ook Vlaams Belang.
Oud 28 september 2006, 07:08   #87
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Natuurlijk bestaan er ook beschaafde immigranten.
LOL!
Oud 28 september 2006, 07:30   #88
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ik denk dat jij enkel kijkt naar die gemeentes omdat het VB er een groot % haald, maar ze zitten er niet in de gemeenteraden en zullen dus toch de klappen moeten opvangen. Samen met de gemeentes die wat verder van Antwerpen liggen en waar nu nog bijna geen allochtonen wonen.
Verder heeft het VB zijn groot aantal stemmers daar te danken en de kapitaalkrachtigen die daar wonen. Het VB is immers nog liberaler dan het liberale VLD. Wie het VB programma deftig lees en tussen de lijnen kijkt, ziet dat het VB eerst de vreemdelingen weg wil en daarna de minderbegoede achter hen aan zal sturen.
En dan blijft er natuurlijk de vraag of het VB wel bekwaam is om een stad te besturen. Want één persoon die alles zegt en de andere die alles wat deze persoon zegt goedkeuren is niet besturen. En ik heb in het VB nog niet veel mensen tegen FDW horen in gaan of zijn uitspraken in twijfel horen trekken.

Dat is natuurlijk omdat ze het volledig met hem eens zijn. En als je het met iemands standpunten eens bent, ga je vanzelfsprekend niet mekkeren , hé.
Oud 28 september 2006, 07:32   #89
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlaams Belang zit in die gemeenten wel in de gemeenteraad. En ik heb ze gekozen omdat dat de gemeenten zijn waarvan ik weet dat ze rond Antwerpen liggen, aangezien het over dergelijke gemeenten ging.
Gemeente, naam van VB lid en welk mandaat ?

En wat zit men dan nog over het Cordon te zeveren?
Als het VB toch al 6 jaar in sommige gemeentes mee in de meerderheid zit.

Citaat:
Volgens mij zou Vlaams Belang het even goed doen als gelijk welke partij zonder bestuurservaring.
Met dat verschil andere partijen zijn niet gebonden door een 70 punten programma, de mensen van het VB wel. En daar zit het probleem voor de mensen van het VB. Zij kunnen door al het geroep en getier van hun partijleider dit programma niet even anders gaan uitleggen dan wat hij heeft gedaan
Jantje is offline  
Oud 28 september 2006, 07:36   #90
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lodi Bekijk bericht
Dat is natuurlijk omdat ze het volledig met hem eens zijn. En als je het met iemands standpunten eens bent, ga je vanzelfsprekend niet mekkeren , hé.
Heb nog nooit meegemaakt dat 5 mensen een week lang over alles de zelfde mening hebben, en nu ga jij zeggen dat 5000 mensen in 25 jaar steeds de zelfde mening hebben over alles wat FDW zegt en verklaart.

Zat kunde mij krijgen, maar zot niet meer hoor.
Jantje is offline  
Oud 28 september 2006, 07:52   #91
bob.
Provinciaal Statenlid

bob.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Ach.

"Aan een boom zó volgeladen, mist men 5-6 pruimpkens niet"

Oud-Nederlandse dichtregel.

http://users.pandora.be/koan/blad09_pruimen.html

--------------------

Laten we hopen dat alvorens de boom onder het eigen gewicht bezwijkt ...(wat met een statistische zekerheid vroeg of laat staat te gebeuren)... een aantal van de VB-programmapunten in de praktijk zijn omgezet.
Ik het het hier dan met name over de drie V 's.
Vlaanderen
Vreemdelingen
Veiligheid

At your service
bob. is offline  
Oud 28 september 2006, 08:22   #92
bob.
Provinciaal Statenlid

bob.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
Ja verwijst vooral naar nederland. man man kruip eens uit uw kot en kijk eens goe rond in nederland zou jij niet willen wonen! Hier worden aanslagen op politici tenminste nog verijdeld

Trouwens de meest rechtse hollander wil nog niet gezien worden met Dewinter. In nederland is men op dat gebied inderdaad intelligenter
-----

Terwijl we spreken worden in Nederland onder toezicht van Rita Verdonk (een dame naar mijn hart) illegalen daadwerkelijk opgespoord en het land uitgezet.De achterdeurtjes voor gezinsherenigingen ed worden er één voor één gesloten.
In Belgie (Antwerpen) daarentegen werd er de voorbije zomer officieel en onder toezicht van politie en het gedeeltelijk stadsbestuur een ' Miss illegal contest ' gehouden en kennen we inmiddels de Belgie-route die de noodzakelijke strenge Nederlandse wetgeving op bv gezinshereniging omzeilt en ondermijnt.

-Enkele jaren geleden werd in Gent Francis Van den Eynde (VB) op straat in elkaar geslagen met oa een sleutelbeenbreuk en bewerkt aangezicht als gevolg.Het had erger kunnen aflopen
-Filip DeWinter's auto werd meerdere keren gehermodelleerd.
-Bart Debie werd vorig jaar na een VB- vergadering in de donkere straten van Antwerpen opgewacht door een stel democratisch ingestelde linkiewinkies die hem enkele rood/groene normen van fatsoen meenden bij te brengen .
Het liep even anders af omdat de Debie tijdens zijn politiecarriere de regels van de vechtkunst kreeg aangeleerd.

Geen enkele bekende VB politicus kan hedentendage nog onbekommerd de straat opgaan omdat er altijd wel ergens enkele ' tolerante ' andersdenkenden zijn die hen moeten intimideren of bedreigen.
Dat lees je om de welbekende redenen natuurlijk niet in de kranten , laat staan dat de VRT/VTM het in het avondjournaal vermeldt.

70 tot 80 % van onze journalisten zijn linkse druifjes, die verhouding gaat voor Nederland ook op.
Als Filip Dewinter hier wordt gedemoniseerd is dat in Nederland niet anders.
Wie Filip Dewinter en/of andere VB-prominenten kent zal hen ongetwijfeld een minzaam mens vinden, dat dit beeld niet past in the overall picture dat het VB wordt opgehangen moet voor iedereen toch zo stilaan duidelijk zijn.
Het Vlaams Blok/Belang moet namelijk met ALLE middelen bestreden worden ..dixit oude brulkrokodil Tobback.

At your service

Laatst gewijzigd door bob. : 28 september 2006 om 08:28.
bob. is offline  
Oud 28 september 2006, 08:40   #93
luc broes

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reza Bekijk bericht
Surplus bangere geënqueteerden voor VB? ROFL

't Is tegenwoordig in om Vlaams Belanger te zijn. Vandaar al die schaapse volgelingetjes! Zeker in bedorven Antwerpen.

Ge kunt tegenwoordig de VLD beter een surplus bange geëqueteerden geven!

Trouwens wat de hell is Stemmenkampioen?
De Stemmenkampioen is de meest uitgebreide peiling ooit. 15 �* 20.000 eelnemers. De afwijking met de werkelijke verkiezingsuitslagen is kleiner dan die van andere peilingen.
luc broes is offline  
Oud 28 september 2006, 08:43   #94
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
'k Weet het ,...niet genoeg om de meerderheid te halen, maar wel genoeg om een Vlaamse ( en buitenlandse) storm van verontwaardiging en verbijstering te doen ontstaan wegens het behoud van het cordon sanitaire.
Hmmm... Als men het systeem Imperiali gebruikt en de cijfers die jij hebt opgegegeven, kan het best zijn dat VB/VLOTT met 38,6% van de stemmen 26 zetels van de 55 haalt, dus 47% van de zetels. Dat is een loodzware oppositie voor een erg bonte en broze coalitie...

Dus gok ik er op dat in 2012 men het Imperiali systeem zal verlaten en een meer evenredig stelsel zal adopteren. 42% volstaat immers om een absolute meerderheid te krijgen. Als het VB werkelijk 38,6% haalt, zal 42% een redelijke doelstelling/bedreiging zijn (alnaargelang uw overtuiging schrappen wat niet past). En kan men de dam niet dichten, dan zal men het gemeentelijk referendum dat nu al bestaat meer kracht en minder drempels geven, opdat de Bonte Coalitie vanuit de oppositiebanken de belangrijkste stad van Vlaanderen toch nog kan beïnvloeden. En als dit gebeurt in Antwerpen, zal dit gebeuren in andere gemeenten ook: alle Belgen zijn gelijk voor de wet (jaja, ik weet ook wel dat de grondwet een vodje papier is, maar toch: hoop doet leven).

Of hoe de haat tegen het Vlaams Belang en diens opgang ongewild zal leiden tot een meer democratische samenleving, ondanks de regenten van de particratie...
Oud 28 september 2006, 08:44   #95
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Prognose zetels volgens de cijfers gegeven:

Groen: 2
Vlaams Kartel: 10
VLD: 4
VB/VLOTT: 26
Sossen: 13
Oud 28 september 2006, 09:10   #96
bob.
Provinciaal Statenlid

bob.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
De Stemmenkampioen is de meest uitgebreide peiling ooit. 15 �* 20.000 eelnemers. De afwijking met de werkelijke verkiezingsuitslagen is kleiner dan die van andere peilingen.
---------

Wie de historische uitslagen van alle georganiseerde peilingen met elkaar vergelijkt , weet dat de stemmenkampioen de meest acurate peiling van allemaal is.
Ofschoon ook hier sprake is van een underrating van het Vlaams Belang .
Dwz zeggen dat de definitieve verkiezingsresultaten (in minieme mate weliswaar) de gepeilde overtroffen.
Vandaar ook mijn opmerking omtrent het surplus percentage in de initiële post.

De VLD schiet zich in de aanloop van de gemeenteraadsverkiezingen dag na dag verder in de voet , en oa VLOTT pikt daar de electorale fallout van op.
Vandaar mijn veronderstelling dat 40% VB-VLOTT in Antwerpen mogelijk moet zijn (wie weet zelfs nog meer) , en dan heb je tijdens de komende 6 jaar maar enkele misnoegde VLD'rs of CD&V'rs nodig om het schoonverdiep (figuurlijk) op te blazen.

Wie zei er nu ook weer dat een stem op het Vlaams Blok/Belang niets opbrengt ???

At your service
bob. is offline  
Oud 28 september 2006, 13:15   #97
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Reza Bekijk bericht
Surplus bangere geënqueteerden voor VB? ROFL

't Is tegenwoordig in om Vlaams Belanger te zijn. Vandaar al die schaapse volgelingetjes! Zeker in bedorven Antwerpen.

Ge kunt tegenwoordig de VLD beter een surplus bange geëqueteerden geven!

Trouwens wat de hell is Stemmenkampioen?
Bedoel je dat het VB het bederf van Antwerpen niet mag tegengaan?
Oud 28 september 2006, 14:44   #98
maarte
Minister-President

maarte's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
-------

is dit nou werkelijk onwetenheid van jouwentwege, en ben je gewoonweg maar te kwader trouw ?
De link is hierboven al gegeven , de bron van het artikel had ik er trouwens ook bij vermeld.
Staat zowel in de online edities van het laatste nieuws, als van de gazet van Antwerpen en de standaard.

Voor de moeilijke verstaanders dan nog even dit.
http://www.hln.be/hlns/cache/homehome.html?10

At your service
excuseer
Oud 28 september 2006, 17:06   #99
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gemeente, naam van VB lid en welk mandaat ?

En wat zit men dan nog over het Cordon te zeveren?
Als het VB toch al 6 jaar in sommige gemeentes mee in de meerderheid zit.
Ook de oppositie zit in de gemeenteraad.

Hier vindt u de samenstelling v.d. gemeenteraad van Brasschaat: http://www.brasschaat.be/Index.aspx?...2928&CREF=3366

Ik veronderstel dat u de 8 Vlaams Belang gemeenteraadsleden zelf wel kunt vinden.

Citaat:
Met dat verschil andere partijen zijn niet gebonden door een 70 punten programma, de mensen van het VB wel. En daar zit het probleem voor de mensen van het VB. Zij kunnen door al het geroep en getier van hun partijleider dit programma niet even anders gaan uitleggen dan wat hij heeft gedaan
Alle leden van iedere politieke partij zijn gebonden aan het partijprogramma en kunnen niet tegen hun partijleider ingaan.
Oud 28 september 2006, 17:08   #100
bartje
Minister-President

Standaard

Morgen opiniepeiling voor de stad Antwerpen van de VRT ... eens benieuwd welk een resultaat zij zullen geven?

Laatst gewijzigd door bartje : 28 september 2006 om 17:08.
bartje is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be