Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 oktober 2003, 14:08   #81
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynicus
Als je 2 hartaanvallen hebt gehad, mag je al blij zijn dat je ze overleefd hebt.
Briljant. U bent een echte politieker. U draait rond de pot, u weet niet waarover u het hebt, u lost het probleem niet op en op het einde mag ik nog blij zijn dat ik die oplossing bijna niet nodig had !

Tof ! Ik ben nu helemaal gewonnen voor het populisme van het VB.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2003, 14:44   #82
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Descartes, jouw "zelfopoffering" is prijzenswaardig.

Maar, ik werk nu 11 jaar keihard, heb ondertussen mijn rug naar de maan gewerkt voor werkgevers, heb blootgestaan aan straling en chemische producten, rauw rioolwater, en met Dioxine vervuild koolstof uit rookgaswassingen.
Ik heb geluk ,en mijn 2 handen gecombineerd met een wil tot bijleren zorgen voor een bestendige,maar bedreigde reeks van jobs.
Heb een lening voor een woning waar we niet in mogen wonen, en als transportmiddel een overmaatse brommer.
Als ik morgen terugval op een inkomen van 540 euro, dan staan Babeth en ik binnen de 6 maand op straat.Wegens dat we de vaste kosten niet kunnen dragen.
OCMW is er niet voor ons, eerst de waardeloze woning verkopen,mischien goed voor 4 jaar lening af te lossen.En dan mogen we nog steeds 500 eu in de maand afbetalen voor 16 jaar.OCMW en andere helpende handjes,prachtig maar meestal nog niet eens een doekje voor het bloeden als je echt in de problemen zit.

En daar zou een politieke partij, met een echte kapitalist aan kop echt iets aan kunnen veranderen.. zakken vullen en schoon weer spelen zoals alle politici, "heersende" of opposanten gelijk.
Oud 19 oktober 2003, 14:49   #83
De Ryck Peter
Schepen

De Ryck Peter's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar De Ryck Peter Stuur een bericht via Instant Messenger naar De Ryck Peter Stuur een bericht via MSN naar De Ryck Peter
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox

Maar, ik werk nu 11 jaar keihard, heb ondertussen mijn rug naar de maan gewerkt voor werkgevers, heb blootgestaan aan straling en chemische producten, rauw rioolwater, en met Dioxine vervuild koolstof uit rookgaswassingen.
Ik heb geluk ,en mijn 2 handen gecombineerd met een wil tot bijleren zorgen voor een bestendige,maar bedreigde reeks van jobs.
Heb een lening voor een woning waar we niet in mogen wonen, en als transportmiddel een overmaatse brommer.
Als ik morgen terugval op een inkomen van 540 euro, dan staan Babeth en ik binnen de 6 maand op straat.Wegens dat we de vaste kosten niet kunnen dragen.
OCMW is er niet voor ons, eerst de waardeloze woning verkopen,mischien goed voor 4 jaar lening af te lossen.En dan mogen we nog steeds 500 eu in de maand afbetalen voor 16 jaar.OCMW en andere helpende handjes,prachtig maar meestal nog niet eens een doekje voor het bloeden als je echt in de problemen zit.

En daar zou een politieke partij, met een echte kapitalist aan kop echt iets aan kunnen veranderen.. zakken vullen en schoon weer spelen zoals alle politici, "heersende" of opposanten gelijk.

Geachte Maddox,onlangs beweerde een advocaat(sociaal recht),dat men recht heeft op financiële steun van het O.C.M.W. wanneer men een eigendom heeft.

Deze steun valt juist weg wanneer men zijn eigendom verkoopt,en men mag de komende jaren geen aanvraag meer indienen.
Oud 19 oktober 2003, 15:15   #84
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

De zogenaamde "vrouw-aan-de-haard filosofie van het VB" is niet wat de tegenstanders ervan maken. Wat ik ervan maak, na het lezen van de partijprogramma's (oude en nieuwe) is dat het VB het mogelijk wilt maken voor moeders van jonge kinderen om thuis te blijven zonder dat het gezin financieel tekort komt (reden waarom in veel koppels beiden aan het werk zijn). Als meer jonge moeders (èn vaders) thuis kunnen blijven dan zullen de wachtlijsten voor de onthaalmoeders en opvangcentra minder lang zijn, dan zullen minder oma's en opa's belast worden met de opvang, dan zullen er tijdelijk arbeidsplaatsen vrijkomen voor andere mensen...

Ik ken een koppel waarvan de man 2 jobs heeft zodat zijn vrouw thuis kon blijven om hun 3 kinderen goed op te kunnen vangen. Zelfs dan werkte zij sporadisch tijdens de schooluren om wat extra te hebben. Het gezin kwam net rond maar ze konden zich geen "merkkleding" en andere "merkspulletjes" veroorloven, geen nieuwe schoolspullen aan het begin van het schooljaar, geen vakantiereizen, geen restaurantbezoek, geen bioscoop, nauwelijks speelgoed en ga zo maar verder. Nu de kinderen oud genoeg zijn om na school voor zichzelf te zorgen gaat de moeder weer werken. "Want alles is gewoon te duur" zegt ze.

Welke andere partijen vinden het belangrijk om dit in hun programma op te nemen ? De financiële mogelijkheid scheppen aan ouders van jonge kinderen zodat een van hen thuis kan blijven om het kroost op te vangen. Nu heeft men het over "ouderschapsverlof" maar dat is slechts voor enkele maanden. Nu kunnen jonge moeders "arbeidsonderbreking" krijgen, maar dat is maar voor een jaar. Men mag "halftijds werken" maar de kantooruren vallen niet altijd samen met de uren waarop de kinderen thuis zijn en het loon is ook niet echt denderend.
Als iedereen dan toch zit te mekkeren over een algemeen basisinkomen van 540 €, waarom heeft iedereen het dan zo moeilijk met een initiatief om een deel van de bevolking dat het ècht nodig heeft te helpen voor de toekomst van ons land te zorgen ?
Oud 19 oktober 2003, 15:23   #85
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geachte Maddox,onlangs beweerde een advocaat(sociaal recht),dat men recht heeft op financiële steun van het O.C.M.W. wanneer men een eigendom heeft.
Dat is heel prachtig, die uitspraak van een advokaat in zijn dure leren zetel achter zijn eikenhouten bureau.

Als je daarentegenover als in de miserie gesukkelde Belg dan krijg je te horen door zo'n OCMW bureaurat dat je beter eerst je eigendom kan verkopen, want eigendom ,tja, dat is niet eigen aan steunbehoevende mensen.

Dit gecombineerd met de volgende uitspraak
Citaat:
Deze steun valt juist weg wanneer men zijn eigendom verkoopt,en men mag de komende jaren geen aanvraag meer indienen.
Dus als je uit armoede je woning moet verkopen, en net alle schulden hebt afbetaald,dan mag je zelfs zonder inkomen,zonder een dak boven het hoofd niet meer gaan aankloppen bij een instantie?

Dan weet men wel weer hoe de zaken in elkaar zitten, slecht advies,of verkeerd geinformeerd verkoopt men zijn eigendom, om dat weer te gaan aankloppen bij de instanties, met de "wetenschap" te voldoen aan de regeltjes, krijg je de volgende koude douche.
Oud 19 oktober 2003, 17:43   #86
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
O maar ik spreek niet voor mijzelf hoor. Wist je dat meer dan 15% van de belgen aan een vorm van depressie lijden ? Ooit van burn-out gehoord ? Van CVS ? Dementie ? Alzheimer ? ...

Citaat:
Met de wil die u hebt gaat u 2 dagen later alweer elders aan het werk. Dat weet ik zeker.
Citaat:
Als een zelfstandige failliet gaat dan "heeft hij een te groot risico genomen en moet maar met zijn gat op de blaren gaan zitten". Als u als privé-persoon financiële risico's neemt terwijl u zélf twijfelt aan uw werkzekerheid, vindt u dan dat uw medeburgers moeten opdraaien voor uw risico ? Waarom dan niet voor zelfstandigen die andere mensen zelfs werk geven ?

Is het al niet voldoende als de gemeenschap u en uw familieleden een "bestaansinkomen" geeft ? Toch al snel 1650 EUR met 2 kinderen.

Citaat:
Die 'kapitalist', mijnheer, geeft duizenden mensen werk die er anders geen zouden hebben, offert miljoenen op in een strijd voor een betere maatschappij en verdient een standbeeld.

Maar standbeelden zijn blijkbaar voorbehouden voor politici die betaald worden om hun werk te doen voor de maatschappij zoals u en ik.

Trouwens, hebt u Roland Duchatelet ooit ontmoet ?

Moet u écht eens doen ! In plaats van hier wat riooljournalist te spelen.
Oud 19 oktober 2003, 18:27   #87
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Descartes, je faalt hier schromelijk,

Citaat:
Met de wil die u hebt gaat u 2 dagen later alweer elders aan het werk. Dat weet ik zeker.
Ik moet toegeven dat het al eens 5 dagen heeft geduurt hoor.

Ik wil wel werken, niet om een berg politici hun extraatjes te bezorgen.Niet om een Onthaaster te betalen.Niet om een berg import werklozen te verwennen.
Waar ik wel voor betalen zijn de mensen die het verdienen, zij die door pure brutte pech in de miserie zitten, zoals de gehandicapten, de zieken, de werklozen buiten hun wil om.
Op dit moment werk ik om niet dieper in de miserie weg te zakken.met de hoop ooit eens uit het moeras te geraken waar we inzitten.Vlaanderen is mijn geboortegrond, maar zoals het nu is, dat politici zelfs beslissen dat je CO2 mag uitademen of niet(oeps,ik mag ze niet op ideen brengen, een taks op lichaamsgewicht en activiteit, want dat bepaald hoeveel CO2 je uitademd) dat gaat me al even ver als een herrijzen van de grote dictators uit het verleden.

Citaat:
Als een zelfstandige failliet gaat dan "heeft hij een te groot risico genomen en moet maar met zijn gat op de blaren gaan zitten". Als u als privé-persoon financiële risico's neemt terwijl u zélf twijfelt aan uw werkzekerheid, vindt u dan dat uw medeburgers moeten opdraaien voor uw risico ? Waarom dan niet voor zelfstandigen die andere mensen zelfs werk geven ?
Goeie bak man.. echt, een goeie. Deze woning is gekocht door Babeth, toen ze een vaste job had,met een goed inkomen.Toen ik hier introk en navraag deed voor verbouwingen en toelatigen ervan,wisten we plotseling dat deze woning er niet mag staan, dus waardeloos en onverkoopbaar is. Dan verloor Babeth haar werk, doordat ze ziek werd,en nog is.Met haar invalideninkomen kunnen we haar medicijnen betalen en "gas en electriciteit". Geen probleem, ik had nog een vaste baan.Tot mijn vorige werkgever moest inkrimpen door tegenvallende verkoop etc.Nu ben ik interimaris, op zoek naar een baan waarmee ik kan leven.

Oftewel, jouw kurkdroge opmerking over risico's ,en zelfstandigen zijn even accuraat als een politieker die 200 000 jobs bijbelooft.

Citaat:
maddox schreef:
Is er tot nu toe een tegendeel bewezen?

Citaat:
Citaat:
Die 'kapitalist', mijnheer, geeft duizenden mensen werk die er anders geen zouden hebben, offert miljoenen op in een strijd voor een betere maatschappij en verdient een standbeeld.
Maar standbeelden zijn blijkbaar voorbehouden voor politici die betaald worden om hun werk te doen voor de maatschappij zoals u en ik.

Ik zou durven beweren dat het voor mij als werkman vrij lastig is om een der aankomende "heersers" te benaderen en te kunnen spreken van man tot man.Om zo een echt beeld te kunnen vormen van iemand.
Politici, en aankomende zijn goeie mediabespelers ,dus daar is het al lastig om staat op te gaan. Programma's voor een politieke herstructurering zijn er bij de bosjes, maar geen enkel is uitgevoerd.
Tot nu toe heeft geen enkele democratische partij echte veranderingen toegelaten die hun macht beknotten.Ik zie geen enkele reden om dit te geloven van iemand die er met alle macht mee in wil spelen.

Of zo iemand is idealist,maar ik heb nog niet idealisten een eigen zaak zien leiden voor zolang..
Of een goeie acteur...
of gewoon iemand die een betere bron van inkomsten ziet.
gek laat ik hier buiten, dat is een titel die ik niet aan politici toeschrijf.
Oud 19 oktober 2003, 19:54   #88
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Goeie bak man.. echt, een goeie. Deze woning is gekocht door Babeth, toen ze een vaste job had,met een goed inkomen.Toen ik hier introk en navraag deed voor verbouwingen en toelatigen ervan,wisten we plotseling dat deze woning er niet mag staan, dus waardeloos en onverkoopbaar is. Dan verloor Babeth haar werk, doordat ze ziek werd,en nog is.Met haar invalideninkomen kunnen we haar medicijnen betalen en "gas en electriciteit". Geen probleem, ik had nog een vaste baan.Tot mijn vorige werkgever moest inkrimpen door tegenvallende verkoop etc.Nu ben ik interimaris, op zoek naar een baan waarmee ik kan leven.

Oftewel, jouw kurkdroge opmerking over risico's ,en zelfstandigen zijn even accuraat als een politieker die 200 000 jobs bijbelooft.
Het verschil is dat jij en je vrouw recht hebben op stempelgeld als het misloopt. Een zelfstandige die failliet gaat dus niet. En failliet is failliet hé. Geen appeltje voor de dorst meer.

En geloof me dat is de realiteit van vele kleine zelfstandigen. Uiteraard hebt u alleen oog voor de blinkende Mercedes van uw beenhouwer en scheert ze graag allemaal over dezelfde kam.

Citaat:
Citaat:

Ik zou durven beweren dat het voor mij als werkman vrij lastig is om een der aankomende "heersers" te benaderen
Hierin vergist u zich dus compleet. Kom gewoon meepraten in het Vivant-café op de website www.vivant.org en stel hem rechtsreeks uw vragen. Je zal wel zien. Of ga eens naar een Vivant-meeting of -activiteit.

Citaat:
Of zo iemand is idealist,maar ik heb nog niet idealisten een eigen zaak zien leiden voor zolang..
[/quote] Zo lang ? Melexis werd begin jaren 90 opgericht als een kleine bvba. Roland begon eraan na een kleine katatstrofe in zijn leven. Geen gewatteerd fils-�*-papa'ke, hoor !
Oud 19 oktober 2003, 21:52   #89
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hola Descartes,
Citaat:
Het verschil is dat jij en je vrouw recht hebben op stempelgeld als het misloopt. Een zelfstandige die failliet gaat dus niet. En failliet is failliet hé. Geen appeltje voor de dorst meer.
Stempelgeld.. ik heb tot nu toe 3 keer stempelgeld getrokken. De eerste keer 5 dagen, en dat was het equivalent van 7 euro per dag, de 2de keer 5, en de nu onlangs, dat weet ik nog niet, want dat heb ik na 2 maand nog niet ontvangen.
Stel dat ik door omstandigheden uitkeringsloos zonder werk zit... dan leven we hier van minder dan 100 euro per maand.Gelukkig is dan de woning en electriciteit betaald, maar niet Babs medicatie of de mijne.. astma en permanente rugpijn. En dan spreek ik dat we alle plezierige dingen des levens moeten laten vallen.En geen kosten krijgen in de stijl van een wasmachine die stuk gaat.Och om effe de harde realiteit van het leven erin te wrijven, uitkeringsloos ontslag is makkelijker dan je denkt.Gewoon ontslagen worden omdat men je verdenkt van diefstal is genoeg hoor.Niet veroordeeld, gewoon verdenken.

Op het moment iemand een inkomen heeft beloven de banken gouden poorten, maar op het moment het leven wat tegenzit ben je gepluimd. Is dat nu met of zonder leefloon.

Citaat:
En geloof me dat is de realiteit van vele kleine zelfstandigen. Uiteraard hebt u alleen oog voor de blinkende Mercedes van uw beenhouwer en scheert ze graag allemaal over dezelfde kam.
Dit weet ik, en neen ,ik scheer ze niet over dezelfde kam, zeer zeker niet. het het feit dat een kleine zelfstandige gestraft word omdat hij/zij een eigen zaakje wil starten is voor mij de hoofdreden waarom ik nog niet zelfstandig bezig ben.

Awel, ik sta altijd open voor ideen en nieuwe ontmoetingen.
Citaat:
Hierin vergist u zich dus compleet. Kom gewoon meepraten in het Vivant-café op de website www.vivant.org en stel hem rechtsreeks uw vragen. Je zal wel zien. Of ga eens naar een Vivant-meeting of -activiteit.
eerstvolgende additie tot mijn favouriten zal deze site zijn.

Melexis, een Hitech "semi conductors" maker. Doet het blijkbaar zo slecht nog niet, voor een bedrijvensoort dat onder vuur ligt van de Aziatische papieren Tijgers. Zitten Ieper en Tessenderlo.En zowat overal voor de rest vvan de wereld.
Nasdaq Beurswaarde momenteel is 8.75 Dollar, laagste waarde $7.85 hoogste score is de huidige.Voor de rest geeft Nasdaq geen info vrij.
Oud 20 oktober 2003, 05:46   #90
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Hola Descartes,
Citaat:
Stempelgeld.. ik heb tot nu toe 3 keer stempelgeld getrokken. De eerste keer 5 dagen, en dat was het equivalent van 7 euro per dag, de 2de keer 5, en de nu onlangs, dat weet ik nog niet, want dat heb ik na 2 maand nog niet ontvangen.
Stel dat ik door omstandigheden uitkeringsloos zonder werk zit... dan leven we hier van minder dan 100 euro per maand.
En toch verzet je je tegen de invoering van een bestaansminimum waarbij jij en je partner elk van 540 EUR zouden verzekerd zijn.

Citaat:
Citaat:
Dit weet ik, en neen ,ik scheer ze niet over dezelfde kam, zeer zeker niet. het het feit dat een kleine zelfstandige gestraft word omdat hij/zij een eigen zaakje wil starten is voor mij de hoofdreden waarom ik nog niet zelfstandig bezig ben.
Ik vind dat onze meningen vrij gelijklopend zijn.

Citaat:
Awel, ik sta altijd open voor ideen en nieuwe ontmoetingen.
Citaat:
eerstvolgende additie tot mijn favouriten zal deze site zijn.
OK
Oud 20 oktober 2003, 19:19   #91
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Mensen die niet in hun basisbehoeften kunnen voorzien, kunnen niet productief zijn. Plain and simple as it is. Arbeidsplicht is onzin. Dat heeft Nazi-Duitsland bewezen. Arbeit macht nicht frei. Nimmer.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2003, 20:05   #92
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10
Mensen die niet in hun basisbehoeften kunnen voorzien, kunnen niet productief zijn. Plain and simple as it is. Arbeidsplicht is onzin. Dat heeft Nazi-Duitsland bewezen. Arbeit macht nicht frei. Nimmer.
En moeten een onvoorwaardelijk basisinkomen in een humane maatschappij verdienen.
Oud 20 oktober 2003, 20:10   #93
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Citaat:
En moeten een onvoorwaardelijk basisinkomen in een humane maatschappij verdienen.
Wordt hyperinflatie dan geen probleem ?
Oud 20 oktober 2003, 20:26   #94
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tel alle uitkeringen (geboortegeld, kindergeld, werkloosheidsuitkeringen, studietoelagen, pensioenen, gehandicaptentoelagen, ... ) samen en herverdeel ze over de hele bevolking als basisinkomen.

Zonder één EUR extra uit te geven werk je de armoede weg (hun inkomsten gaan omhoog). In ruil verdwijnen de overvette pensioenen die toch maar wegvloeien naar buitenlandse fiscale paradijzen.

Iedereen kan terug consumeren .... de economie krijgt wind in de vleugels, zonder belasting op arbeid maar gefinancierd door de compenserende belasting op verbruik.

Ontlast de nering !
Belast de tering !
Oud 20 oktober 2003, 20:41   #95
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Tel alle uitkeringen (geboortegeld, kindergeld, werkloosheidsuitkeringen, studietoelagen, pensioenen, gehandicaptentoelagen, ... ) samen en herverdeel ze over de hele bevolking.

Zonder één EUR extra uit te geven werk je de armoede weg (hun inkomsten gaan omhoog). In ruil verdwijnen de overvette pensioenen die toch maar wegvloeien naar buitenlandse fiscale paradijzen.

Iedereen kan terug consumeren .... de economie krijgt wind in de vleugels, zonder belasting op arbeid maar gefinancierd door de compenserende belasting op verbruik.

Ontlast de nering !
Belast de tering !
Qua doorzichtigheid alvast een ferme vooruitgang. Het huidige systeem is te ingewikkeld voor vele mensen. Dat wekt wrevel op. Wie niet kan volgen is gefrustreerd. Doet domme dingen in het stemhokje. Oversimplificatie daarentegen is ook weer gevaarlijk. Toch lijken uw argumenten uitermate zinvol.

Ik ben alvast een sterke tegenstander van de monetarisering van ALLE menselijke relaties. Want dat is ook ingewikkeld en onverstaanbaar voor vele mensen.

Nadeel van Vivant volgens mij : op het basisinkomen na, wordt alles vrijgelaten ? Met volgens mij, hyperinflatie tot gevolg, wat dan weer de waarde van jullie systeem onderuit haalt, omdat het basisinkomen uiteindelijk niets meer zal voorstellen.
Oud 20 oktober 2003, 21:57   #96
vdz
Vreemdeling

Standaard

Je mag zoveel systemen bedenken, er zullen altijd mensen zijn die het misbreuken, en daar zijn de slachtoffers altijd de dubbe van. Zowel in het werkloosheid circuit, als bij de zieken en gehandicapten, bij de gepesioneerden of brug-, en zelf bij de werkende mens. In de privé is dat moeilijker maar het gaat bij sommige bedrijven, in de ambtenarij ( die toch gekentr staat als niets doende) zijn er proffiteurs en hard werkende mensen. Nu mag je zoveel veranderen als je wilt, je zal altijd de goede mensen straffen en niet de slechte.
vdz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2003, 22:04   #97
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vdz
Je mag zoveel systemen bedenken, er zullen altijd mensen zijn die het misbreuken, en daar zijn de slachtoffers altijd de dubbe van. Zowel in het werkloosheid circuit, als bij de zieken en gehandicapten, bij de gepesioneerden of brug-, en zelf bij de werkende mens. In de privé is dat moeilijker maar het gaat bij sommige bedrijven, in de ambtenarij ( die toch gekentr staat als niets doende) zijn er proffiteurs en hard werkende mensen. Nu mag je zoveel veranderen als je wilt, je zal altijd de goede mensen straffen en niet de slechte.
Sedus : er moet niks meer gebeuren ! Laat alles op zijn beloop ! We zijn er zo het best vanaf !

Proficiat !

(ooit al gedacht dat we in dat geval geen pensioen meer zullen hebben ?)
Oud 20 oktober 2003, 22:07   #98
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen die niet in hun basisbehoeften kunnen voorzien, kunnen niet productief zijn.
Dat is toch wel een beetje de wereld op zijn kop! Mensen moeten nu net productief zijn om in hun basisbehoeften te kunnen voorzien, of heb ik ergens niet goed door wat u zeggen wil?
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 oktober 2003, 22:22   #99
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Citaat:
Mensen die niet in hun basisbehoeften kunnen voorzien, kunnen niet productief zijn.
Dat is toch wel een beetje de wereld op zijn kop! Mensen moeten nu net productief zijn om in hun basisbehoeften te kunnen voorzien, of heb ik ergens niet goed door wat u zeggen wil?
Hetgeen dat telt is dat het systeem in z'n geheel productief is.

Er zijn mensen die hard werken omdat het in hun genen zit. Ze kennen geen andere manier om zich te gedragen. Anderen hebben die behoefte van nature uit veel minder, ook omdat het in hun genen zit. Het systeem in z'n geheel werkt op z'n best als eenieder zich op de voor hem meest gepaste manier kan gedragen. Iedereen blij, iedereen gelukkig. We creëren meerwaarde.
Oud 20 oktober 2003, 22:27   #100
vdz
Vreemdeling

Standaard

Ik zeg niet dat er niets moet gebeuren, ik weet dat het zo niet verder kan. Maar je zal altijd wat je ook doet, met proffiteurs zitteen en met mensen die het echt nodig hebben. Ik hoop alleen als ze mensen pakken, dat het de proffieurs zijn, zwart werkers en niet iemand die wel zijn best doet, maar dat het geluk niet mee zit.
vdz is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be