![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
Bekijk resultaten enquête: welke mening heb je inzake de doodstraf? | |||
ik ben VLD'er en VOOR |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,13% |
ik ben VLD'er en TEGEN |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,69% |
ik ben SP.A'er of AGALEV en VOOR |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,13% |
ik ben SP.A'er of AGALEV en TEGEN |
![]() ![]() ![]() |
12 | 18,75% |
ik ben CD&V'er en VOOR |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,13% |
ik ben CD&V'er en TEGEN |
![]() ![]() ![]() |
1 | 1,56% |
ik ben VL BL'er en VOOR |
![]() ![]() ![]() |
14 | 21,88% |
ik ben VL BL'er en TEGEN |
![]() ![]() ![]() |
9 | 14,06% |
ik ben N-VA'er en VOOR |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,69% |
ik ben N-VA'er en TEGEN |
![]() ![]() ![]() |
11 | 17,19% |
ik ben BUB'er en VOOR |
![]() ![]() ![]() |
2 | 3,13% |
ik ben BUB'er en TEGEN |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,69% |
Aantal stemmers: 64. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() Deze stellingen hebben niks te maken met partijen of strekkingen, maar met individuen en met min of meer relegieuse ingesteldheid! Ik ben er zeker van dat binnen SPA evenveel pro/contra doodstraf zijn en abortus.
Dat een partij één standpunt naar voor brengt is normaal. |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#83 |
Minister-President
|
![]() Je hebt gelijk dat er soms op zijn minst een hypocrisie valt te bespeuren bij de anti-doodstraf en pro-abortusgroepen. Dit is echter afhankelijk van wat je als mensenlijk leven gaat definiëren, en dan kan je ver gaan, zonder snel overeenstemming te bereiken, omdat je nogal snel "geloof" ipv feiten gaat terecht komen. Het blijft naturlijk een interessante discussie, maar ik zou toch liever bij de doodstraf blijven, omdat men daar met meer factuele argumenten kan werken.
|
![]() |
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#85 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
#86 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik wil er wel nog eens aantoevoegen , indien GEEN zekerheid, neen dan niet, dan gelden andere straffen . Je wil me nu op een woord "quasi" pakken. Lees het dan gewoon als men "zeker" is. En dat zal men vaak, nee zeer vaak, zijn in deze gevallen. Voor de nabestaanden, sorry hoor, maar dat kan ik geen ernstig argument vinden. Als zij zich dan slachtoffer zouden vinden, dan moeten ze dat wel niet aan de rechtspraak verwijten, maar wel aan de dader. |
|
![]() |
![]() |
#87 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
#88 | ||
|
![]() Citaat:
De discussies kunnen zeker los van elkaar gevoerd worden, maar ik vind het leerzaam de hoge principes die ingeroepen worden in beide gevallen te laten gelden. Het lijkt me zeer moeilijk en delicaat onderwerp. |
||
![]() |