![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Er wordt hier helemaal niets afgeschaft van het individu, het gaat enkel over de modaliteiten waarop de bewegingsvrijheid ervan beperkt wordt. Helemaal geen reden om zo hysterisch te doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Europees Commissaris
|
![]() De Conventie geldt alleszins niet voor de slachtoffers van terroristen...
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar als het over terrorisme gaat, zou ik wel eens willen weten waarom iemand op het idee zou komen om mij te verdenken. Ze doen maar, ik zal er me in ieder geval nooit aan laten linken.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Mij wel, want terrorisme wordt als dreiging sterk overdreven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik zal er in ieder geval zelfs nog geen seconde van wakker liggen. Da's het leuke aan meningen, iedereen heeft er één, maar ze doen er geen van alle toe. Eric heeft dat nog steeds niet ontdekt...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
Ik zie dan ook geen enkele reden om terrorisme wettelijk te maken door folteren toe te staan... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
Vroeger had het individu geen rechtspersoon: de koning (de staat vroeger) bezat zijn onderdanen. De heer zijn slaven, de graaf zijn horigen enz... Zonder het erkennen van de onschendbaarheid van het individu zijn er totaal geen rechten meer. Het habeaus corpus act (ik bezit mijn lichaam) is het begin van de rechtvaardigheid. Daarvoor bestaat alleen maar rechteloosheid. Nogmaals: velen zien hierin een discussie over mensenrechten, over burgerrechten. Deze aanslag is een aanslag op het BESTAANSRECHT van het individu. Het gaat dus veel verder: indien men geen recht heeft om ongeschonden te bestaan zijn er geen burgers meer, laat staan burgerrechten. Je bent een res, een slaaf, een ding waar de machthebber over beslist. Waar het VB naar toe wil (terug wil) namelijk naar de feodalitei is in Amerika terug ingevoerd. Dat ze verhuizen ![]() Hysterie? Ongelofelijke onozelheid is erger hoor... Net zoals het schuldig verzuim van onze laffe politici: degenen die na het tolereren van een racistische partij, het subsidiëren hiervan zelf, nu ook niet inzien dat het NIET veroordelen van de USA een de facto abdicatie is van de rechtsstaat. Laatst gewijzigd door ericferemans : 1 oktober 2006 om 16:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Je doet er niet toe. Niet voor de regering en haar laffe politici, niet voor je eigen partij, "de ambetante zot", niet voor de VS, en al helemaal niet voor mij. Wordt premier en doe er iets aan! Moge het je beduidend beter gaan dan met het Spiritvoorzitterschap-experiment! Mij kan het écht geen lor verdommen, en met mij zijn er velen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
Maar vandaag was er wel een beetje volk die anders denken, schat ![]() 't pleintje in Antwerpen stond vol. In Brussel, in Gent, in Charleroi, niet? En dat wijst erop dat ze mij niet nodig hebben, en jou al helemaal niet ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
Mij lijkt het probleem groot genoeg... En de reactie erop bemoedigend! Ik heb nog nooit zo de pest gehad in een bronchitis als vandaag. Maar op Jim tv kan je alles volgen! Deze heel ontroerende dag zal allicht weinig verzuurden bekeren. Maar het geeft aan dat ze de Vlaamse ziel niet hebben begrepen. Het Vlaamse volk is divers. En zij zijn de paria's aan het worden... Triestig: mensen marginaliseren en zelf uitgespuwd worden door de grote hoop. HEEEEEL eenzaam! ![]() Laatst gewijzigd door ericferemans : 1 oktober 2006 om 16:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De ganse Vrije Wereld, inclusief de VS, GB, Duitsland, Frankrijk, etc., blijven bondgenoten, wat uiteindelijk zal blijken als de mohammedaanse bedreiging te groot wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Minister
|
![]() Citaat:
De kans dat wij ons vergissen is zéér klein: het gaat alleen om volgelingen van Mohammed en hun apologeten. En als we ons vergissen zullen wij de geleden schade vergoeden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
Indien ze die wet in Belgie invoeren ken ik een aantal terroristen, mensen die een heel land de stuipen op het lijf jagen zijn immers per definietie terroristen, om mee te beginnen. Bekkennen zullen ze! En schat: een misdaad voorkomen door mensen te arresteren is iets anders dan terreur invoeren, ook tegen onschuldigen. Het is namelijk het invoeren van wat men zegt te bestrijden. Naïef ben je wel, toegegeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Koningen hebben hier nooit hun onderdanen bezeten net zoals horigen geen bezit waren van hun heer. De middeleeuwse samenleving was wel wat ingewikkelder dan dat u laat uitschijnen. Waarschijnlijk bedoelt u eerder lijfeigenen wat dan nog iets anders is dan slaven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
Het begrip rechtspersoon is iets anders dan het recht op zijn persoon. Habeas corpus: ik bezit mijn eigen lichaam. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() perfessser van niemandal, moet gij niet naar een of ander concert ?ze kunnen daaar volk gebruiken
![]() |
![]() |
![]() |