Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 oktober 2006, 19:07   #81
Kaffer
Banneling

Kaffer's schermafbeelding

Standaard

Er is ooit een koppel veroordeeld in Belgie wegens doodslag op hun baby .
Het koppel was veganistisch , wil dus zeggen dat ze geen eieren , melk en kaas eten gezien de levensomstandigheden van de dieren .
De moeder kon geen borstvoeding geven , het kind werd volgepropt met groenten en stierf een pijnlijke dood .
Blijkbaar moeten we eerst ons dieren een menselijk leven geven en groenten naar de derde wereld sturen , immers , vlees en melk worden dan voor hen onbetaalbaar .
Sta me toe het woord waanzin in de mond te nemen .
Kaffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 19:26   #82
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

[quote=Casca;2104277]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
ja, ik stel voor dat je eens aan een voedingsdeskundige vertelt dat het complete vegetarische/healthfreaks component van de populatie quantité négligable is...
Wat een gebral... goed, ik zal er trachten op te reageren.
Mijn optimale is idd niet het optimale maar benadert het wel meer dan datgene wat jij vooropstelt.
Nergens zeg ik dat iedereen iets moet zijn. Wel zou de wereld een mooie plek zijn.
Met jouw kennis van zakken betwijfel ik of je echt kan weten of er 'optimale controle' in die sector is.
Euhm, neen
Dat is niet de vraag. De vraag is of ons huidig voedingspatroon het best mogelijke is. It ain't.
Wat bedoel je nu met je gebrabbel?
Geef eens een lijstje van keerzijden aan mijn medaille? Ik zal je weten zeggen of ze van toepassing zijn, kom
Argh, whatever. Met iemand wiens voedingskennis duidelijk niet verder gaat dan die opgedaan in de basisschool (de voedselpiramide? ) is het bijna even onmogelijk discussiëren als een antipathieke zak zoals Kaffer.
Toodles!
Kijk dat heb ik hier dus constant he...telkens als je mensen op iets wijst ben je "een kind" of "belachelijk" of "te flauw om mee te spreken"...

Voor mij hoeft het niet hoor

tip: 1)typ eens in op google "healthy eating" of zo en kijk naar de afbeeldingen!
2)An October 16, 1998 Scripps Howard News Service article appearing online at ABC News.com cited a University of Minnesota study finding that vegetarian teenagers have a greater tendency to develop eating disorders than their meat-eating counterparts... bron http://www.suite101.com/article.cfm/anorexia/47669
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2006, 12:48   #83
largo_w

Standaard

Ik wou niet grof zijn of zo ook niet he...

Het was gewoon de tien duizendste die zo wou beginnen dialogeren en dat steekt echt tegen!
Oud 24 oktober 2006, 20:24   #84
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer Bekijk bericht
Er is ooit een koppel veroordeeld in Belgie wegens doodslag op hun baby .
Het koppel was veganistisch , wil dus zeggen dat ze geen eieren , melk en kaas eten gezien de levensomstandigheden van de dieren .
De moeder kon geen borstvoeding geven , het kind werd volgepropt met groenten en stierf een pijnlijke dood .
Blijkbaar moeten we eerst ons dieren een menselijk leven geven en groenten naar de derde wereld sturen , immers , vlees en melk worden dan voor hen onbetaalbaar .
Sta me toe het woord waanzin in de mond te nemen .
Nee, sorry...

Ik dacht even iets relevants gelezen te hebben, my mistake!
gsus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 oktober 2006, 02:36   #85
willem1940NLD

Standaard

Ik denk dat wetenschappers iets moeten kunnen vinden op het B12-probleem, bijvoorbeeld door genetische manipulatie van minstens 1 eetbare en bij voorkeur ook nog goed smakende plant.

Een eenmaal doorgezette B12-fout (kan wel tot omstreeks 8 jaren op zich laten wachten) is levensbedreigend plus meestal leidend tot gekte en verdomd moeilijk en zelfs niet altijd, te genezen met medicijnpreparaten (injecties) van al dan niet dierlijk basismateriaal; puur chemisch/mineraal product werkt lang niet altijd.

Een echte vrije keuze is er (nog) niet, tenzij men fatalisme in zulke keus meerekent.

Evengoed vind ik het onbeschaafd om dieren o.a als voedsel te misbruiken en het onrechtvaardig-zieligst van al, dat juist de vreedzame planten-eters het best smaken (dieren bedoel ik).

Eieren van kippen en sommige eendensoorten KUNNEN diervriendelijk worden gewonnen, want de overproductie is bij die vogels zo groot dat er dagelijks talloze eieren verloren (zouden) gaan waarvoor de "moeders", buiten de betrekkelijk korte "broedse" perioden waaraan ze niet eens allemaal meedoen, totaal geen belangstelling hebben.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 28 oktober 2006 om 02:36.
willem1940NLD is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2006, 09:13   #86
Kaffer
Banneling

Standaard

Zelfs dan gaan vegetariers tegenargumenten vinden .
We mogen geen planten of dieren misbruiken .
We mogen dus kinderen in de derde wereld laten verhongeren omdat vegetariers geen beestje in een klein kooitje kunnen zien .
Het woord waanzin ligt me andermaal in de mond .
Oud 30 oktober 2006, 14:29   #87
soulwaxxx
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Zelfs dan gaan vegetariers tegenargumenten vinden .
We mogen geen planten of dieren misbruiken .
We mogen dus kinderen in de derde wereld laten verhongeren omdat vegetariers geen beestje in een klein kooitje kunnen zien .
Het woord waanzin ligt me andermaal in de mond .

Ok, allerlaatste keer dat ik probeer door te dringen tot bovenstaande. Vegetariërs zijn mensen die geen vlees eten, vlees komt van diertjes. Plantjes eet onze soort in overvloed, dus wij zijn zeker niet tegen het "misbruik" van plantjes, aangezien die geen centraal zenuwstelsel hebben en dus ook geen pijntjes. Vlees daarentegen komt van levende dingen die pijn kunnen voelen en stress ervaren en worden voor uw vleesetend plezier gekweekt in uiterst stressvolle omstandigheden (kippen in legbatterijen, varkens op elkaar gedrukt in "boerderijen",...) en na een kort, vetgemest leven worden ze op pijnlijke wijze geslacht. Gedurende hun vetmesting worden ze volgestopt met graan en soya met een ratio van 3/1, dus drie keer zoveel voedingstoffen die erin worden gepompt als we eruit krijgen. Dus als iemand stopt met vlees eten, wordt er minder voedingstoffen verspild en als iedereen zou stoppen met vlees eten, zou er zelfs geen honger meer zijn in de wereld. Vlees eten is zelfs niet noodzakelijk, ik ben al drie jaar vegetariër en ben kerngezond. Jouw bovenstaande post getuigt van een waanzinnige domheid. Sorry, maar het woord lag me in de mond.
soulwaxxx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2006, 14:30   #88
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door soulwaxxx Bekijk bericht
Ok, allerlaatste keer dat ik probeer door te dringen tot bovenstaande. Vegetariërs zijn mensen die geen vlees eten, vlees komt van diertjes. Plantjes eet onze soort in overvloed, dus wij zijn zeker niet tegen het "misbruik" van plantjes, aangezien die geen centraal zenuwstelsel hebben en dus ook geen pijntjes. Vlees daarentegen komt van levende dingen die pijn kunnen voelen en stress ervaren en worden voor uw vleesetend plezier gekweekt in uiterst stressvolle omstandigheden (kippen in legbatterijen, varkens op elkaar gedrukt in "boerderijen",...) en na een kort, vetgemest leven worden ze op pijnlijke wijze geslacht. Gedurende hun vetmesting worden ze volgestopt met graan en soya met een ratio van 3/1, dus drie keer zoveel voedingstoffen die erin worden gepompt als we eruit krijgen. Dus als iemand stopt met vlees eten, wordt er minder voedingstoffen verspild en als iedereen zou stoppen met vlees eten, zou er zelfs geen honger meer zijn in de wereld. Vlees eten is zelfs niet noodzakelijk, ik ben al drie jaar vegetariër en ben kerngezond. Jouw bovenstaande post getuigt van een waanzinnige domheid. Sorry, maar het woord lag me in de mond.
Exactly my point!
Oud 30 oktober 2006, 14:35   #89
Kaffer
Banneling

Standaard

Er ligt me nog een ander woord in de mond .
Er is voldoende ruimte in de wereld om iedereen van vlees te voorzien .
Kinderen uit de derde wereld komen er vlugger door met melkpoeder en vlees dan met wortelen .
Jullie zeggen nee ?
Oud 30 oktober 2006, 14:42   #90
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

Vegetariër zijn of niet is een keuze en ik ben niet op kruistocht om iedereen te bekeren, dus eet gerust uw vlees en deel het ook uit aan de kindertjes in de derde wereld, maar als je ook iets doeltreffends wilt doen, verminder de vleeskweek en geef die mensen granen.

Wie heeft er trouwens ooit iets gezegd over wortelen? Last van een idee-fixe?
Oud 30 oktober 2006, 15:01   #91
largo_w

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door soulwaxxx Bekijk bericht
Heb de vrijheid genomen om alle fouten in je tekst vet te zetten.
hier nog een paar vragen:
-> Tot waar ga je in het "dier is dier" "plant is plant" idee?? Eet u vis? Wat denkt u van een spons?
->Een plant voelt geen pijn? Is dat zo? Bent u daar 100% positief over?
->Is vlees eten niet noodzakelijk? Eet u dan bonen speciaal omdat u ze graag heeft?

Nu ja let op ik heb respect voor mensen als jij die dat drie jaar kunnen ik weet dat ik het nooit zou kunnen, een zwakte waarschijnlijk...

Verder denk ik niet dat je moet zeggen dat iedereen zoals jij moet zijn.
Oud 30 oktober 2006, 15:12   #92
Kaffer
Banneling

Standaard

Ze willen per sé de kweek van vlees verminderen, en nooit kunnen ze zeggen waarom .
Zelfs de productie van melkpoeder is voor die gasten etisch onverantwoord ?
Stel je voor , 10 koeien op een weide ?
Ze lopen zichzelf omver .
Ze zouden toch beter af zijn in de vrije natuur .
Rare jongens , die vegetariers .

Laatst gewijzigd door Kaffer : 30 oktober 2006 om 15:13.
Oud 30 oktober 2006, 18:24   #93
willem1940NLD

Standaard

De overwegingen van vegetariërs vind ik op zich juist en voor de melkproductie worden kalfjes weggenomen en geslacht.

Slechts 1 risico houdt mij tegen: B12.
Ik wil mij niet na pakweg 4 - 10 jaren experimenteren veroordeeld weten tot injecties met twijfelachtig resultaat en van meestal dierlijke herkomst, kies er voor zulke situatie niet uit te dagen.

Ik zie af en toe hoopvolle berichten over productie van OPNEEMBAAR B12 via gemodificeerde/gemanipuleerde gisten, maar nog steeds "zonder garantie" dat de kwaliteit die van het dierlijk product evenaart. Bovendien is "gist" bij fundamentalistische Veganisten (veel strenger dan vegetariërs) een niet on-omstreden levensvorm.

Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 30 oktober 2006 om 18:25.
Oud 30 oktober 2006, 18:35   #94
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Al die vegetariërs naar de Slachtbanken en daarna verkopen aan de McDonalds.

Dan kan ik eindelijk eens genieten van men McVeggie
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2006, 18:43   #95
Kaffer
Banneling

Standaard

Blijkbaar wel .
Vegetariers komen hier met duizend redenen aandraven om toch maar geen vlees te eten .
Er is vlees in overvloed
In de derde wereld is er vlees tekort .
Wij voeren dus vlees uit naar de derde wereld aan spotprijzen .
En t'is niet goed ?
Geef mij maart de McDonalds.
Oud 30 oktober 2006, 18:53   #96
willem1940NLD

Standaard

Hm, in ieder geval in vredestijd voor mij geen McD; Universal Food Taste, "burger" is het enig smaakbepalende, maakt niet uit welke variant en de koffie lijkt op hete cola.
Oud 31 oktober 2006, 12:14   #97
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Heb de vrijheid genomen om alle fouten in je tekst vet te zetten.
hier nog een paar vragen:
-> Tot waar ga je in het "dier is dier" "plant is plant" idee?? Eet u vis? Wat denkt u van een spons?
->Een plant voelt geen pijn? Is dat zo? Bent u daar 100% positief over?
->Is vlees eten niet noodzakelijk? Eet u dan bonen speciaal omdat u ze graag heeft?

Nu ja let op ik heb respect voor mensen als jij die dat drie jaar kunnen ik weet dat ik het nooit zou kunnen, een zwakte waarschijnlijk...

Verder denk ik niet dat je moet zeggen dat iedereen zoals jij moet zijn.
1) Ik eet ook geen sponzen. Wel vis, voor de voedingsstoffen en omdat ze een minder ontwikkeld zenuwstelsel.

2) Ja, een plant voelt geen pijn. Ja, ik ben daar 100% positief over.

3) Neen, vlees eten is absoluut niet noodzakelijk. Er zitten bepaalde stoffen in vlees die we nodig hebben, maar die zitten ook in andere voeding. Ik eet zeker niet meer bonen dan jij, en ik heb ze niet direct heel erg graag.

Ik heb ook nergens gezegd dat iedereen zoals mij moet zijn.

Enige verduidelijking bij mijn "fouten" is welkom.
Oud 31 oktober 2006, 12:19   #98
gsus
Lokaal Raadslid

gsus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze willen per sé de kweek van vlees verminderen, en nooit kunnen ze zeggen waarom .
Zelfs de productie van melkpoeder is voor die gasten etisch onverantwoord ?
Rare jongens , die vegetariers .

Jij bent zonder twijfel de domste, idiootste kloot ooit tegengekomen op een internetforum. Zonder ook maar een greintje begrip of ook maar twee seconden de moeite te nemen om andere mensen hun argumenten te lezen blijf je bashen op wat er volgens jou fout is in de wereld.

Ik (persoonlijk, ik spreek niet voor alle vegetariërs) zou het geen slechte zaak vinden om de vleeskweek te verminderen OMDAT (let goed op: hier komt die WAAROM) er dan meer graan en andere voedingsstoffen zouden overblijven om iets aan de honger in de wereld te doen. De 3/1 ratio, remember, heb ik al eens uitgelegd, maar ik heb een voorgevoel dat je het niet helemaal begreep.

Waar heb ik of heeft ooit iemand gezegd dat de productie van melkpoeder ethisch onverantwoord is?

Hier kan ik zelfs niet aan beginnen, te pijnlijk....
Oud 31 oktober 2006, 13:59   #99
Kaffer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gsus Bekijk bericht
Jij bent zonder twijfel de domste, idiootste kloot ooit tegengekomen op een internetforum. Zonder ook maar een greintje begrip of ook maar twee seconden de moeite te nemen om andere mensen hun argumenten te lezen blijf je bashen op wat er volgens jou fout is in de wereld.

Ik (persoonlijk, ik spreek niet voor alle vegetariërs) zou het geen slechte zaak vinden om de vleeskweek te verminderen OMDAT (let goed op: hier komt die WAAROM) er dan meer graan en andere voedingsstoffen zouden overblijven om iets aan de honger in de wereld te doen. De 3/1 ratio, remember, heb ik al eens uitgelegd, maar ik heb een voorgevoel dat je het niet helemaal begreep.

Waar heb ik of heeft ooit iemand gezegd dat de productie van melkpoeder ethisch onverantwoord is?

Hier kan ik zelfs niet aan beginnen, te pijnlijk....
Ik denk dat het eerder de vegetariers zijn die niet to the point komen .

Jullie blijven maar herhalen dat een ha. plantaardig voedsel meer opbrengt .
Dit is niet aan de orde , immers , minder dan 5% van de wereldoppervlakte is landbouwgrond en de productie per ha.stijgt sneller dan de groei van de wereldbevolking.
Door de moderne technieken kan de ontwikkelde wereld probleemloos de derde wereld voorzien van vlees en plantaardig voedsel aan betaalbare prijzen .

Dat dieren in gevangenschap een slecht leven zouden hebben is discutabel .
Als dieren in slechte omstandigheden worcen vastgehouden krijgen ze stress en worden ze ziek .
Alle veetelers weten dat en zijn wel bij de pinken .
Ik hier in het begin al het voorbeeld gegeven , van de batterijkuikens sterft minder dan 5% in de eerste levensweken , bij wilde fazantenkuikens ligt dat cijfer boven de 80%.

De doodstrijd van dieren in slachthuizen is een kwestie van enkele sekonden , in de natuur duurt dit lijden vaak uren .
Oud 31 oktober 2006, 17:15   #100
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gsus Bekijk bericht
1) Ik eet ook geen sponzen. Wel vis, voor de voedingsstoffen en omdat ze een minder ontwikkeld zenuwstelsel.

Geen vlees eten omdat een dier omdat het pijn kan voelen maar anderzijds wel vis eten (dat ook pijn voelt). Hoe noemt je dit nu alweer?

HYPOCRIET

2) Ja, een plant voelt geen pijn. Ja, ik ben daar 100% positief over.

Een plant voelt wel pijn, dit is wetenschappelijk onderzocht.

3) Neen, vlees eten is absoluut niet noodzakelijk. Er zitten bepaalde stoffen in vlees die we nodig hebben, maar die zitten ook in andere voeding. Ik eet zeker niet meer bonen dan jij, en ik heb ze niet direct heel erg graag.

Waar je maar 100 gr vlees nodig hebt, heb je bij groenten meer dan het dubbele en zelfs driedubbele nodig om dezelfde voedingstoffen te hebben.

Ik heb ook nergens gezegd dat iedereen zoals mij moet zijn.

Proficiat voor u, ik haat Veggie-Ayatollahs die hun mening en gedrag opdringen aan andere personen.

Enige verduidelijking bij mijn "fouten" is welkom.
Nog een opmerking, een dir dat wij slachten is daarvoor gekweekt. Je kan slachtdieren niet vergelijken met knuffeldieren zoals in de zoo of boerderijpark.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be