![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() Er is ooit een koppel veroordeeld in Belgie wegens doodslag op hun baby .
Het koppel was veganistisch , wil dus zeggen dat ze geen eieren , melk en kaas eten gezien de levensomstandigheden van de dieren . De moeder kon geen borstvoeding geven , het kind werd volgepropt met groenten en stierf een pijnlijke dood . Blijkbaar moeten we eerst ons dieren een menselijk leven geven en groenten naar de derde wereld sturen , immers , vlees en melk worden dan voor hen onbetaalbaar . Sta me toe het woord waanzin in de mond te nemen . |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() [quote=Casca;2104277]
Citaat:
Voor mij hoeft het niet hoor ![]() tip: 1)typ eens in op google "healthy eating" of zo en kijk naar de afbeeldingen! 2)An October 16, 1998 Scripps Howard News Service article appearing online at ABC News.com cited a University of Minnesota study finding that vegetarian teenagers have a greater tendency to develop eating disorders than their meat-eating counterparts... bron http://www.suite101.com/article.cfm/anorexia/47669 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
|
![]() Ik wou niet grof zijn of zo ook niet he...
Het was gewoon de tien duizendste die zo wou beginnen dialogeren en dat steekt echt tegen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Ik dacht even iets relevants gelezen te hebben, my mistake! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
|
![]() Ik denk dat wetenschappers iets moeten kunnen vinden op het B12-probleem, bijvoorbeeld door genetische manipulatie van minstens 1 eetbare en bij voorkeur ook nog goed smakende plant.
Een eenmaal doorgezette B12-fout (kan wel tot omstreeks 8 jaren op zich laten wachten) is levensbedreigend plus meestal leidend tot gekte en verdomd moeilijk en zelfs niet altijd, te genezen met medicijnpreparaten (injecties) van al dan niet dierlijk basismateriaal; puur chemisch/mineraal product werkt lang niet altijd. Een echte vrije keuze is er (nog) niet, tenzij men fatalisme in zulke keus meerekent. Evengoed vind ik het onbeschaafd om dieren o.a als voedsel te misbruiken en het onrechtvaardig-zieligst van al, dat juist de vreedzame planten-eters het best smaken (dieren bedoel ik). Eieren van kippen en sommige eendensoorten KUNNEN diervriendelijk worden gewonnen, want de overproductie is bij die vogels zo groot dat er dagelijks talloze eieren verloren (zouden) gaan waarvoor de "moeders", buiten de betrekkelijk korte "broedse" perioden waaraan ze niet eens allemaal meedoen, totaal geen belangstelling hebben. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 28 oktober 2006 om 02:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() Zelfs dan gaan vegetariers tegenargumenten vinden .
We mogen geen planten of dieren misbruiken . We mogen dus kinderen in de derde wereld laten verhongeren omdat vegetariers geen beestje in een klein kooitje kunnen zien . Het woord waanzin ligt me andermaal in de mond . |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ok, allerlaatste keer dat ik probeer door te dringen tot bovenstaande. Vegetariërs zijn mensen die geen vlees eten, vlees komt van diertjes. Plantjes eet onze soort in overvloed, dus wij zijn zeker niet tegen het "misbruik" van plantjes, aangezien die geen centraal zenuwstelsel hebben en dus ook geen pijntjes. Vlees daarentegen komt van levende dingen die pijn kunnen voelen en stress ervaren en worden voor uw vleesetend plezier gekweekt in uiterst stressvolle omstandigheden (kippen in legbatterijen, varkens op elkaar gedrukt in "boerderijen",...) en na een kort, vetgemest leven worden ze op pijnlijke wijze geslacht. Gedurende hun vetmesting worden ze volgestopt met graan en soya met een ratio van 3/1, dus drie keer zoveel voedingstoffen die erin worden gepompt als we eruit krijgen. Dus als iemand stopt met vlees eten, wordt er minder voedingstoffen verspild en als iedereen zou stoppen met vlees eten, zou er zelfs geen honger meer zijn in de wereld. Vlees eten is zelfs niet noodzakelijk, ik ben al drie jaar vegetariër en ben kerngezond. Jouw bovenstaande post getuigt van een waanzinnige domheid. Sorry, maar het woord lag me in de mond. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() Er ligt me nog een ander woord in de mond .
Er is voldoende ruimte in de wereld om iedereen van vlees te voorzien . Kinderen uit de derde wereld komen er vlugger door met melkpoeder en vlees dan met wortelen . Jullie zeggen nee ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Vegetariër zijn of niet is een keuze en ik ben niet op kruistocht om iedereen te bekeren, dus eet gerust uw vlees en deel het ook uit aan de kindertjes in de derde wereld, maar als je ook iets doeltreffends wilt doen, verminder de vleeskweek en geef die mensen granen.
Wie heeft er trouwens ooit iets gezegd over wortelen? Last van een idee-fixe? |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
hier nog een paar vragen: -> Tot waar ga je in het "dier is dier" "plant is plant" idee?? Eet u vis? Wat denkt u van een spons? ->Een plant voelt geen pijn? Is dat zo? Bent u daar 100% positief over? ->Is vlees eten niet noodzakelijk? Eet u dan bonen speciaal omdat u ze graag heeft? Nu ja let op ik heb respect voor mensen als jij die dat drie jaar kunnen ik weet dat ik het nooit zou kunnen, een zwakte waarschijnlijk... Verder denk ik niet dat je moet zeggen dat iedereen zoals jij moet zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() Ze willen per sé de kweek van vlees verminderen, en nooit kunnen ze zeggen waarom .
Zelfs de productie van melkpoeder is voor die gasten etisch onverantwoord ? Stel je voor , 10 koeien op een weide ? Ze lopen zichzelf omver . Ze zouden toch beter af zijn in de vrije natuur . Rare jongens , die vegetariers . Laatst gewijzigd door Kaffer : 30 oktober 2006 om 15:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() De overwegingen van vegetariërs vind ik op zich juist en voor de melkproductie worden kalfjes weggenomen en geslacht.
Slechts 1 risico houdt mij tegen: B12. Ik wil mij niet na pakweg 4 - 10 jaren experimenteren veroordeeld weten tot injecties met twijfelachtig resultaat en van meestal dierlijke herkomst, kies er voor zulke situatie niet uit te dagen. Ik zie af en toe hoopvolle berichten over productie van OPNEEMBAAR B12 via gemodificeerde/gemanipuleerde gisten, maar nog steeds "zonder garantie" dat de kwaliteit die van het dierlijk product evenaart. Bovendien is "gist" bij fundamentalistische Veganisten (veel strenger dan vegetariërs) een niet on-omstreden levensvorm. Laatst gewijzigd door willem1940NLD : 30 oktober 2006 om 18:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() Al die vegetariërs naar de Slachtbanken en daarna verkopen aan de McDonalds.
Dan kan ik eindelijk eens genieten van men McVeggie |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() Blijkbaar wel .
Vegetariers komen hier met duizend redenen aandraven om toch maar geen vlees te eten . Er is vlees in overvloed In de derde wereld is er vlees tekort . Wij voeren dus vlees uit naar de derde wereld aan spotprijzen . En t'is niet goed ? Geef mij maart de McDonalds. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
|
![]() Hm, in ieder geval in vredestijd voor mij geen McD; Universal Food Taste, "burger" is het enig smaakbepalende, maakt niet uit welke variant en de koffie lijkt op hete cola.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
2) Ja, een plant voelt geen pijn. Ja, ik ben daar 100% positief over. 3) Neen, vlees eten is absoluut niet noodzakelijk. Er zitten bepaalde stoffen in vlees die we nodig hebben, maar die zitten ook in andere voeding. Ik eet zeker niet meer bonen dan jij, en ik heb ze niet direct heel erg graag. Ik heb ook nergens gezegd dat iedereen zoals mij moet zijn. Enige verduidelijking bij mijn "fouten" is welkom. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Jij bent zonder twijfel de domste, idiootste kloot ooit tegengekomen op een internetforum. Zonder ook maar een greintje begrip of ook maar twee seconden de moeite te nemen om andere mensen hun argumenten te lezen blijf je bashen op wat er volgens jou fout is in de wereld. Ik (persoonlijk, ik spreek niet voor alle vegetariërs) zou het geen slechte zaak vinden om de vleeskweek te verminderen OMDAT (let goed op: hier komt die WAAROM) er dan meer graan en andere voedingsstoffen zouden overblijven om iets aan de honger in de wereld te doen. De 3/1 ratio, remember, heb ik al eens uitgelegd, maar ik heb een voorgevoel dat je het niet helemaal begreep. Waar heb ik of heeft ooit iemand gezegd dat de productie van melkpoeder ethisch onverantwoord is? Stel je voor , 10 koeien op een weide ? Ze lopen zichzelf omver . Ze zouden toch beter af zijn in de vrije natuur . Hier kan ik zelfs niet aan beginnen, te pijnlijk.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jullie blijven maar herhalen dat een ha. plantaardig voedsel meer opbrengt . Dit is niet aan de orde , immers , minder dan 5% van de wereldoppervlakte is landbouwgrond en de productie per ha.stijgt sneller dan de groei van de wereldbevolking. Door de moderne technieken kan de ontwikkelde wereld probleemloos de derde wereld voorzien van vlees en plantaardig voedsel aan betaalbare prijzen . Dat dieren in gevangenschap een slecht leven zouden hebben is discutabel . Als dieren in slechte omstandigheden worcen vastgehouden krijgen ze stress en worden ze ziek . Alle veetelers weten dat en zijn wel bij de pinken . Ik hier in het begin al het voorbeeld gegeven , van de batterijkuikens sterft minder dan 5% in de eerste levensweken , bij wilde fazantenkuikens ligt dat cijfer boven de 80%. De doodstrijd van dieren in slachthuizen is een kwestie van enkele sekonden , in de natuur duurt dit lijden vaak uren . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |