Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2006
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006.

Bekijk resultaten enquête: Heeft 0110 invloed op uw stemgedrag?
Ja, ik stem nu voor het VB 25 20,66%
Ja, het VB heeft mijn stem verloren 7 5,79%
Keuze was al gemaakt voor 0110 werd aangekondigd 89 73,55%
Aantal stemmers: 121. Je mag niet stemmen in deze enquête

Discussietools
Oud 2 oktober 2006, 10:59   #81
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stef Leeuwenhart Bekijk bericht
Ik herhaal mijn vraag nog eens: Sinds wanneer is Phillipe het partijprogramma?
De kopman van het VB zegt dat de mensenrechten valse schijnwaarden zijn. De kopman he! Geen boertje op een lijst in een godvergeten dorp. Dat de kopman van een partij zoiets zegt, zegt genoeg over die partij.

Laatst gewijzigd door Kay_ : 2 oktober 2006 om 11:01.
Kay_ is offline  
Oud 2 oktober 2006, 10:59   #82
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het enige dat telt is het officiele programma en daar vindt ik in terug dat men respect vraagt voor de Belgische wetten en de onze cultuur. Harde aanpak van de criminaliteit en verplichtte inburgering en integratie. Kunt u me vertellen wat daar zo onverdraagzaam aan is? Normaal gezien zou er zelfs niet over gediscussieerd moeten worden maar zou het vanzelfsprekend moeten zijn dat mensen zich aanpassen aan hun gastland.
En wat stelt die cultuur dan voor ? Iedere dag kip met appelmoes eten ? Dagelijks naar "Familie" en/of "Thuis" kijken ? Minstens vijf Duvels per dag drinken ?
Pietje is offline  
Oud 2 oktober 2006, 11:03   #83
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Grappig als ge die peiling bekijkt wie beweert dat zijn stem beïnvloed is. Echt, nog zo een peiling en de paashaas komt u in de zak van zwarte piet steken.
En dan zeker als ge kijkt naar het lijstje 'ja, ik stem nu voor het VB'. Staan de grootste VB'ers tussen hier op het forum
Kay_ is offline  
Oud 2 oktober 2006, 11:04   #84
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Stef Leeuwenhart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Het 70-punten programma dus, dat eventjes "de kast" inging "voor later" ?
Het Vb past zich aan en is geevolueerd. In het begin moet je wat provoceren om in de aandacht te komen. Het wilde de motor starten van de discussie voor een begeleide terugkeer van vreemdelingen. Heden ten dage kan je dat vertalen in een goed werkend repatriëringsbeleid voor illegalen en uitgeprocedeerden
Stef Leeuwenhart is offline  
Oud 2 oktober 2006, 11:07   #85
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het Vb past zich aan en is geevolueerd. In het begin moet je wat provoceren om in de aandacht te komen. Het wilde de motor starten van de discussie voor een begeleide terugkeer van vreemdelingen. Heden ten dage kan je dat vertalen in een goed werkend repatriëringsbeleid voor illegalen en uitgeprocedeerden
Euhm, je moet nog altijd reageren op het feit dat de kopman van het VB de mensenrechten valse schijnwaarden vindt.

Laatst gewijzigd door Kay_ : 2 oktober 2006 om 11:07.
Kay_ is offline  
Oud 2 oktober 2006, 11:08   #86
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het Vb past zich aan en is geevolueerd.
Geëvolueerd, my ass. De "harde kantjes" zijn er de laatste jaren wat te fel afgevijld om echt geloofwaardig te zijn. Hun uitgangspunt is nog altijd exact hetzelfde als 28 jaar geleden. Totaal onbetrouwbaar gezelschap !!!
Pietje is offline  
Oud 2 oktober 2006, 11:11   #87
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En wat stelt die cultuur dan voor ? Iedere dag kip met appelmoes eten ? Dagelijks naar "Familie" en/of "Thuis" kijken ? Minstens vijf Duvels per dag drinken ?
De zienswijzen, denkwijzen en gewoontes van een bepaalde groep van mensen. De bevolkingsgroep met dezelfde cultuur kan daarbij worden bepaald door geografische grenzen en religie, ook taal speelt daarin een grote rol als ook leeftijdsgrenzen (de verschillende jongerensubculturen)en waarschijnlijk nog vele andere aspecten. U bent vrij om ze aan te vullen.
Oud 2 oktober 2006, 11:14   #88
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Geëvolueerd, my ass. De "harde kantjes" zijn er de laatste jaren wat te fel afgevijld om echt geloofwaardig te zijn. Hun uitgangspunt is nog altijd exact hetzelfde als 28 jaar geleden. Totaal onbetrouwbaar gezelschap !!!
Niets verbied het u om niet voor ze te stemmen maar de democratsche werking van een land lam leggen (cordon sanitaire) en de vogelvrij verklaring van andersdenkenden (beschadiging van auto's bedreigingen en intimidaties voor mensen die openlijk voor het VB opkomen) dat gaat te ver. Het zijn dan juist die onverdraagzamen tegenover andersdenkenden die dan een concert voor verdraagzaamheid organiseren, een beetje hypocriet lijkt me.
Oud 2 oktober 2006, 11:16   #89
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Niets verbied het u om niet voor ze te stemmen maar de democratsche werking van een land lam leggen (cordon sanitaire) en de vogelvrij verklaring van andersdenkenden (beschadiging van auto's bedreigingen en intimidaties voor mensen die openlijk voor het VB opkomen) dat gaat te ver. Het zijn dan juist die onverdraagzamen tegenover andersdenkenden die dan een concert voor verdraagzaamheid organiseren, een beetje hypocriet lijkt me.
Andersdenkenden? Ik heb een paar reacties van die verdraagzame VB'ers hier op het forum voor u gebundeld

Citaat:
- Als zij zich met politiek willen bemoeien, wel dan moeten ze maar de consequenties dragen ook. Verbieden die handel.
- En er komt nog veel meer ! (over de hagelbuien)
- op 15 km van antwerpen is het hier nu goed aan het bliksemen, donderen en hagelen, nog +/- 30 min en Antwerpen heeft er ook van, kon op geen beter moment komen.
- Indien we hier geen zo'n massa marokkaans gespuis zouden hebben zoals 30 jaar geleden. Dan zouden die 0110 feestjes nog nooit het licht hebben gezien.
- euh, ja, het is worst met varkensvlees en een frisse pint. Jammer voor de allochtonen dat het nu toch net en rammen-dan is en dat ze niet van dat alles mogen hebben. Daarom zijn er zo weinig kopvodden op de concerten, trouwens wat zouden die komen doen op concerten voor verdraagzaamheid
- allochtoon schorum
-
Wel, ik kan die artiesten waarschuwen, wat mij betreft, als het Vlaams Belang aan de macht komt, is het voor een aantal rabiate Vlaams Belanghaters als Sioen en Deus, zeker en vast fin de carriere.
- zelfs de natuur maakt zich boos tegen de "verdraagzamen" een goed bad zal die bende geen kwaad kunnen doen zeker...
Kay_ is offline  
Oud 2 oktober 2006, 11:18   #90
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Euhm, je moet nog altijd reageren op het feit dat de kopman van het VB de mensenrechten valse schijnwaarden vindt.
Ik heb er al twee, drie keer op gereageerd. Zijn idiote uitspraken zijn voor zijn eigen rekening die hebben niks met het partijstandpunt te maken. Er zijn er bij de traditionele partijen ook enkele kopstukken die verbaal regelmatig uit de bocht gaan. Dat wordt ook niet op de partij in kwestie afgerekend.
Oud 2 oktober 2006, 11:20   #91
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Andersdenkenden? Ik heb een paar reacties van die verdraagzame VB'ers hier op het forum voor u gebundeld
Wat is er allemaal niet over het Vb en zijn kiezers gezegd en geschreven? Al wat lelijk is en nog veel meer zijn over hun hoofden uitgekieperd.
Oud 2 oktober 2006, 11:21   #92
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik heb er al twee, drie keer op gereageerd. Zijn idiote uitspraken zijn voor zijn eigen rekening die hebben niks met het partijstandpunt te maken. Er zijn er bij de traditionele partijen ook enkele kopstukken die verbaal regelmatig uit de bocht gaan. Dat wordt ook niet op de partij in kwestie afgerekend.
De uitspraken van een kopman staan los van de parijt? Que? Als een partij ergens niet mee akkoord gaat dan protesteren ze toch? Het VB heeft dat niet gedaan.
Uit de bocht gaan?? De kopman van het VB vindt de mensenrecht valse schijnwaarden. Dat noem ik niet uit de bocht gaan maar er een gevaarlijke agenda op nahouden. Wat als zo een mensen verkozen raken....
Kay_ is offline  
Oud 2 oktober 2006, 11:21   #93
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat cordon sanitaire houden ze zelf maar al te graag intact. Ze stellen zich dermate op dat niemand wil met ze samenwerken. Het is gewoon de natuurlijke reflex van ieder weldenkende mens om niet met het VB samen te werken.
Pietje is offline  
Oud 2 oktober 2006, 11:22   #94
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wat is er allemaal niet over het Vb en zijn kiezers gezegd en geschreven? Al wat lelijk is en nog veel meer zijn over hun hoofden uitgekieperd.
Het zijn dan ook diezelfden die over de 'linksen" al wat lelijk en nog veel meer over hun hoofd kieperen. Je mag hier nog geen kritiek op de partij hebben of je noemt hier zogezegd elke VB-kiezen een fascist.
Kay_ is offline  
Oud 2 oktober 2006, 11:23   #95
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dat cordon sanitaire houden ze zelf maar al te graag intact. Ze stellen zich dermate op dat niemand wil met ze samenwerken. Het is gewoon de natuurlijke reflex van ieder weldenkende mens om niet met het VB samen te werken.
Zet ze dan eens in de zak en laat ze eens meebesturen .
Oud 2 oktober 2006, 11:25   #96
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Hoe onaristocratisch: liegen en bedriegen...
!!!!!!!! Bwaaah nee, is zoals de moslims doen. Indien het "Het Doel" van Europa-België-Vlaanderen ten goede komt dan is dit toegelaten.

We moeten de moslim tactiek gebruiken tegen hen, dus met de mond vertellen wat ze willen horen, maar met het hart "eigen volk eerst".

colargo is offline  
Oud 2 oktober 2006, 11:25   #97
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De uitspraken van een kopman staan los van de parijt? Que? Als een partij ergens niet mee akkoord gaat dan protesteren ze toch? Het VB heeft dat niet gedaan.
Uit de bocht gaan?? De kopman van het VB vindt de mensenrecht valse schijnwaarden. Dat noem ik niet uit de bocht gaan maar er een gevaarlijke agenda op nahouden. Wat als zo een mensen verkozen raken....
Ja wat zouden ze dan kunnen doen . Als ze er een boeltje van maken dan worden ze weggestemd de volgende verkiezingen, doen ze het goed dan is er geen enkel probleem.
Oud 2 oktober 2006, 11:29   #98
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ja wat zouden ze dan kunnen doen . Als ze er een boeltje van maken dan worden ze weggestemd de volgende verkiezingen, doen ze het goed dan is er geen enkel probleem.
Dus u stemt op een partij waarvan de kopman vindt dat de mensenrechten valse schijnwaarden zijn. Bent u daar dan ook mee akkoord? Want de mensenrechten zijn niet zomaar een verkiezingsthematje he, het zijn wel degelijk internationale waarden.
Kay_ is offline  
Oud 2 oktober 2006, 11:32   #99
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zet ze dan eens in de zak en laat ze eens meebesturen .
Dat willen ze niet : ze stellen zich immers zodanig negatief op dat enig regeerakkoord sluiten uitgesloten is. In hun 28-jarig bestaan heb ik nog nooit enige vorm van postief oppositie-voeren gemerkt. Afbreken wel, maar zonder enig positief alternatief. In hun 28 jarig bestaan zou ik trouwens graag eens een socio-economische analyse lezen. Hoe kan je nu een partij laten meebesturen die totaal geen diepgang heeft ??

Laatst gewijzigd door Pietje : 2 oktober 2006 om 11:33.
Pietje is offline  
Oud 2 oktober 2006, 11:32   #100
Stef Leeuwenhart
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dus u stemt op een partij waarvan de kopman vindt dat de mensenrechten valse schijnwaarden zijn. Bent u daar dan ook mee akkoord? Want de mensenrechten zijn niet zomaar een verkiezingsthematje he, het zijn wel degelijk internationale waarden.
Ik stem voor een partij die het vreemdelingenprobleem eindelijk wil oplossen in plaats van het te ontkennnen en die de Vlaamse standpunten verdedigt.

Je hebt trouwens geluk dat ik deze keer voor het Belang stem anders zou je post op nergens hebben geslaan.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be