Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Bekijk resultaten enquête: Wie is volgens u de bekwaamste partijvoorzitter ?
Yves Leterme (CD&V) 4 5,56%
Karel Degucht (VLD) 6 8,33%
Steve Stevaert (SPA) 15 20,83%
Geert Bourgeois (NVA) 14 19,44%
Frank Vanhecke (Vlaams Blok) 27 37,50%
Els Van Weert (Spirit) 1 1,39%
Dirk Holemans (Agalev) 2 2,78%
Ward Beysen (Liberaal appel) 1 1,39%
en voor de grap : Dyab Abou Jahjah (RESIST) 2 2,78%
Aantal stemmers: 72. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 oktober 2003, 22:43   #81
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel
Citaat:
Ik ben helemaal geen slachtoffer, tenminste ik voel dat zo niet aan, tenzij morgen hun dromen werkelijkheid zouden worden, maar dan zal ik het ook niet meer kunnen uittypen. Ik probeer alleen deze lieden die zich beledigd voelen omdat ze ooit door mij van mestkeverderij werden beschuldigd, en daardoor alle gevoel voor werkelijkheid zijn kwijtgeraakt, zich thans als correcte moraalridders van Vlaanderen opwerpen, en alles goedvinden wat kritikasters op het Blok zoals ik, voorgoed de mond doen houden. Neem het van me aan, er zijn er voor minder van het net verdwenen. Je hebt er geen idee van hoe grof het er aan toe gaat op PI.
Maar u beledigt dan zelf wel mensen om zelf de moraalridder uit te hangen. Nogmaals, ik zie geen verschil in de debat-tactieken die u aanklaagt en de tactieken die u zelf gebruikt.

Trouwens, ik ben in het verleden al gaan kijken op PI, en het is daar niet mijn ding. 8)
Nee, je hebt geen gelijk, zie mijn laatste bericht hierboven.
Jawel, ik heb wel gelijk, zie mijn berichten hierboven.
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2003, 22:43   #82
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Verhofstadthater
Citaat:
De kwaadaardigheid zit vervat in de partijdoctrine en het programma van het Blok. Mensen die voor zo'n partij kiezen, of het er voor opnemen, zijn insé misdadig te noemen. Het feit dat ze zich nog niet bezondigd hebben aan criminaliteiten, of misdaden tegen de mensheid, betekent niet dat ze er niet ooit toe in staat zullen zijn.

Het Vlaams Blok is een georganiseerde criminele organisatie, die bij wet moet verboden worden en haar kader buiten de wet moet gesteld worden. Dit citaat van me, heb ik al in 1995 op het net gezet, en ik heb dat nog nooit moeten terugnemen.

Ik kan me best voorstellen dat bepaalde lieden zich hier niet mee akkoord kunnen verklaren, maar dan moeten ze argumenteren, en niet dreigen om mijn huis in de as te leggen. Nooit heb ik jullie horen protesteren tegen zulke zaken, en d�*t is precies wat jullie medeplichtig maakt.
Hoe kan ik -of Abramis- nu deftig beginnen argumenteren tegen iemand die ons al in se als criminelen beschouwt?
D�*t heb ik niet gezegd. Jullie nemen het wel op voor een criminele organisatie, maar als jullie 'nadien' gedenazificeerd worden, kunnen jullie volgens mij een volstrekt normaal leven leiden zoals iedereen

Zoals ik al zei, en ook Karel De Gucht en het Centrum Leman, alook de Liga van de Mensenrechten, hebben alleen de partij, randorgansiaties en het kader op het oog. NIET die 750.000 kiezers die al dan niet misleid, racistisch of vreemdelingenhater zouden zijn. Als je een slang wil doden, hak je alleen de kop eraf.
Oud 13 oktober 2003, 22:55   #83
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
De kwaadaardigheid zit vervat in de partijdoctrine en het programma van het Blok. Mensen die voor zo'n partij kiezen, of het er voor opnemen, zijn insé misdadig te noemen. Het feit dat ze zich nog niet bezondigd hebben aan criminaliteiten, of misdaden tegen de mensheid, betekent niet dat ze er niet ooit toe in staat zullen zijn.

Het Vlaams Blok is een georganiseerde criminele organisatie, die bij wet moet verboden worden en haar kader buiten de wet moet gesteld worden. Dit citaat van me, heb ik al in 1995 op het net gezet, en ik heb dat nog nooit moeten terugnemen.

Ik kan me best voorstellen dat bepaalde lieden zich hier niet mee akkoord kunnen verklaren, maar dan moeten ze argumenteren, en niet dreigen om mijn huis in de as te leggen. Nooit heb ik jullie horen protesteren tegen zulke zaken, en d�*t is precies wat jullie medeplichtig maakt.
Hoe kan ik -of Abramis- nu deftig beginnen argumenteren tegen iemand die ons al in se als criminelen beschouwt?
D�*t heb ik niet gezegd. Jullie nemen het wel op voor een criminele organisatie, maar als jullie 'nadien' gedenazificeerd worden, kunnen jullie volgens mij een volstrekt normaal leven leiden zoals iedereen

Zoals ik al zei, en ook Karel De Gucht en het Centrum Leman, alook de Liga van de Mensenrechten, hebben alleen de partij, randorgansiaties en het kader op het oog. NIET die 750.000 kiezers die al dan niet misleid, racistisch of vreemdelingenhater zouden zijn. Als je een slang wil doden, hak je alleen de kop eraf.
Zolang het Vlaams Blok niet op legale wijze door een rechter verboden wordt, kun je hier blijven roepen over nazi's en denazificatie tot je hees bent. En hakken tot je mes zo bot is dat zelfs de hevigste anti-Blokker je niet meer serieus neemt.
Daar kan geen De Gucht, CVGKR of Liga voor de Mensen iets aan veranderen.
Oud 13 oktober 2003, 23:00   #84
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sato
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Zolang het Vlaams Blok niet op legale wijze door een rechter verboden wordt, kun je hier blijven roepen over nazi's en denazificatie tot je hees bent. En hakken tot je mes zo bot is dat zelfs de hevigste anti-Blokker je niet meer serieus neemt.
Daar kan geen De Gucht, CVGKR of Liga voor de Mensen iets aan veranderen.
Boh sato, we moeten er toch een beetje d'ambiance in houden hé?
Oud 13 oktober 2003, 23:04   #85
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Begin met de intellectuele eerlijkheid erin te houden. Da's blijkbaar al moeilijk genoeg.
Oud 13 oktober 2003, 23:15   #86
thePiano

Standaard

Citaat:
Citaat:
Begin met de intellectuele eerlijkheid erin te houden. Da's blijkbaar al moeilijk genoeg.
Hoor ik hier nu altijd hetzelfde zeggen, of is de akkoestiek te goed hier?
Oud 13 oktober 2003, 23:18   #87
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Hoor ik hier nu altijd hetzelfde zeggen, of is de akkoestiek te goed hier?

Neen, u hoort hier inderdaad altijd hetzelfde zeggen: "Het is niet mijn schuld! Alles is de schuld van de mestkevers!"

Oud 13 oktober 2003, 23:23   #88
thePiano

Standaard

Citaat:
[size=6]Karel Ditler zei het zo: "Als je de geesten niet kan winnen, sla dan maar op de hoofden." Dat is hoe je in essentie de debattechniek van het Vlaams Blok kan samenvatten. En ik geef het grif toe: ze doen goed hun best en ze hebben al aardig en deskundig wat intelligente potentiële deelnemers weggejaagd.

Een voorbeeld:
Als een braaf onderwijzeresje dat voor de eerste keer op PI-forum wat durft te schrijven, en je haar een keer gaat dreigen zo in de stijl van: 'ei, stoem waaif, kop toe, of ik klopp'm toe', kan je wel verwachten dat dit niet voor elke nieuwkomer een signaal of een stimulans is, om het later nog eens te proberen. [/size]
En toen werd het weer stil even.

Enfin, het was leuk vanavond, bedankt voor jullie aandacht, tot later weer.
Oud 13 oktober 2003, 23:26   #89
Renilde
Schepen

Standaard

En weer haalt Frank Van Hecke de meeste stemmen, 37% samen met Bourgeois hebben ze de meerderheid. Ik vind dat de stemplicht moet afgeschaft worden.
Renilde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 oktober 2003, 23:27   #90
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Citaat:
[size=6]Karel Ditler zei het zo: "Als je de geesten niet kan winnen, sla dan maar op de hoofden." Dat is hoe je in essentie de debattechniek van het Vlaams Blok kan samenvatten. En ik geef het grif toe: ze doen goed hun best en ze hebben al aardig wat van intelligente deelnemers weggejaagd.

Een voorbeeld:
Als een braaf onderwijzeresje dat voor de eerste keer op PI-forum wat durft te schrijven, en je haar een paar keer gaat dreigen zo in de stijl van: 'ei, stoem waaif, kop toe, of ik klopp'm toe', kan je wel verwachten dat dit niet voor elke nieuwkomer een signaal of een stimulans is, om het nog eens te proberen. [/size]

Nog eens goed [size=6]schreeuwen,[/size] en dan weglopen.

Fraai.
Oud 13 oktober 2003, 23:29   #91
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
[size=6]Karel Ditler zei het zo: "Als je de geesten niet kan winnen, sla dan maar op de hoofden." Dat is hoe je in essentie de debattechniek van het Vlaams Blok kan samenvatten. En ik geef het grif toe: ze doen goed hun best en ze hebben al aardig wat van intelligente deelnemers weggejaagd.

Een voorbeeld:
Als een braaf onderwijzeresje dat voor de eerste keer op PI-forum wat durft te schrijven, en je haar een paar keer gaat dreigen zo in de stijl van: 'ei, stoem waaif, kop toe, of ik klopp'm toe', kan je wel verwachten dat dit niet voor elke nieuwkomer een signaal of een stimulans is, om het nog eens te proberen. [/size]

Mij ga je zulke uitspraken niet horen goedpraten. Maar ik zie dat u de kritiek op uw eigen uitspraken alwèèr probeert af te wentelen door er anderen bij te sleuren en uzelf als slachtoffer af te doen.

Zielig eigenlijk...
Oud 13 oktober 2003, 23:30   #92
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renilde
En weer haalt Frank Van Hecke de meeste stemmen, 37% samen met Bourgeois hebben ze de meerderheid. Ik vind dat de stemplicht moet afgeschaft worden.
En als wij nu eens wisten waarom jij dat vind. Ligt het misschien aan de kleur van zijn ogen? Of aan zijn charisma, dat bijna even zo stralend is als het Belgisch Staatsblad of de Financieel Economische Tijd oogt?

Of, hoe teveel jointjes zelfs de grootste eik kunnen vellen
Oud 13 oktober 2003, 23:30   #93
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renilde
Ik vind dat u een eigenaardig telraam hanteert.
Johan Vandelanotte is vast geïnteresseerd.
Oud 14 oktober 2003, 00:10   #94
Vicky
Parlementslid

Vicky's schermafbeelding

Standaard

Piano wentelt zich graag in een slachtofferrol. Die heeft dat gezegd, en die heeft dit gezegd, maar dat hij zelf mensen heeft afgedreigd om een bezoekje af te leggen met een paar Georgiers, daarover zwijgt hij wijselijk!

Ik heb hem vroeger nooit een strobreed in de weg gelegd, integendeel, nadat ik hem persoonlijk ontmoet had, vond ik dat hij in feite heel goed meeviel. Tot hij mij ook persoonlijk begon aan te vallen, zonder enige reden, het feit dat hij wist dat ik VB'er was, was voor hem voldoende.
Zijn onredelijke vergelijkingen, zijn leugens, zijn insinuaties en altijd het weerkerende vergelijk met nazi's en fascisten zijn buiten alle proporties.
Toen hij schreef dat hij zelfs met mij niet meer aan één tafel wil zitten, en mij vergeleek met personen op heel rare foto's, vond ik dat hij veel tever ging.

Als halve Britse, uit een familie van geallieerden, waarvan er twee familieleden het leven hebben gelaten door hier tegen de Duitsers te vechten, hoef ik die beledigingen niet te nemen, van iemand die uit een familie van 'zwarten' komt! Van iemand die tot in de jaren '70 in een zwart unifompje rondliep en geregeld vol nostalgie met zijn poot in de lucht liep al helemaal niet.

Wat ook de reden mag zijn geweest, dat hij bij het VMO is weggegaan, kan mij in feite weinig schelen. Wat mij wel kan schelen, zijn zijn verwijten, zijn ongenuanceerde aanvallen op alle anderen die hem niet nalopen zoals bv. metser dat wel doet en zijn onverdraagzame houding tegenover andere meningen.

Ik volg nu al een paar jaar de schrijfsels van Piano, en ik ben ervan overtuigd dat er psychologisch iets niet in orde is. Hij heeft dringend hulp nodig!
Vicky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2003, 10:32   #95
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Wat is het verschil tussen in sé misdadig en in sé criminelen zijn?????
Conclusie: je hebt het wel gezegd, maar weer zonder nadenken.
Verhofstadthater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2003, 12:07   #96
Landau
Burger

Landau's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vicky
Piano wentelt zich graag in een slachtofferrol. Die heeft dat gezegd, en die heeft dit gezegd, maar dat hij zelf mensen heeft afgedreigd om een bezoekje af te leggen met een paar Georgiers, daarover zwijgt hij wijselijk!

Ik heb hem vroeger nooit een strobreed in de weg gelegd, integendeel, nadat ik hem persoonlijk ontmoet had, vond ik dat hij in feite heel goed meeviel. Tot hij mij ook persoonlijk begon aan te vallen, zonder enige reden, het feit dat hij wist dat ik VB'er was, was voor hem voldoende.
Zijn onredelijke vergelijkingen, zijn leugens, zijn insinuaties en altijd het weerkerende vergelijk met nazi's en fascisten zijn buiten alle proporties.
Toen hij schreef dat hij zelfs met mij niet meer aan één tafel wil zitten, en mij vergeleek met personen op heel rare foto's, vond ik dat hij veel tever ging.

Als halve Britse, uit een familie van geallieerden, waarvan er twee familieleden het leven hebben gelaten door hier tegen de Duitsers te vechten, hoef ik die beledigingen niet te nemen, van iemand die uit een familie van 'zwarten' komt! Van iemand die tot in de jaren '70 in een zwart unifompje rondliep en geregeld vol nostalgie met zijn poot in de lucht liep al helemaal niet.

Wat ook de reden mag zijn geweest, dat hij bij het VMO is weggegaan, kan mij in feite weinig schelen. Wat mij wel kan schelen, zijn zijn verwijten, zijn ongenuanceerde aanvallen op alle anderen die hem niet nalopen zoals bv. metser dat wel doet en zijn onverdraagzame houding tegenover andere meningen.

Ik volg nu al een paar jaar de schrijfsels van Piano, en ik ben ervan overtuigd dat er psychologisch iets niet in orde is. Hij heeft dringend hulp nodig!

Dat laatste stukje is zeker niet onbelangrijk
Landau is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2003, 15:54   #97
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is het verschil tussen in sé misdadig en in sé criminelen zijn?????
Conclusie: je hebt het wel gezegd, maar weer zonder nadenken.
Hadden we dan iets anders verwacht ?

Enfin, genoeg off-topic gezwam. Wat baten kaars en bril, enz...

Intussen merken we dat er eigenlijk neit zo gek veel verschil is tussen de vorige poll en deze, ons baserend op de voorlopige resultaten. Stevaert of Janssens aan het roer, het maakt blijkbaar allemaal niet al te veel uit...
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2003, 18:57   #98
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Wélke grapjas heeft op Jahjah gestemd ???
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2003, 19:54   #99
Verhofstadthater
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama
Wie anders dan de FORUMZOT? Hij zoekt immers een nieuwe partij om de boel op stelten te zetten.
Verhofstadthater is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2003, 20:31   #100
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door abramis brama
Wie anders dan de FORUMZOT? Hij zoekt immers een nieuwe partij om de boel op stelten te zetten.
ROFL

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be