Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2003, 10:34   #81
Rudy Van Nespen
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sato
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Van Nespen
In het oude kiessysteem, hoeveel moeten we halen om één zitje in de gemeenteraad te hebben?
Ik denk niet dat men daar ook al een kiesdrempel gaat instellen...
Zou de doodsteek zijn voor veel lokale partijtjes, denkt U niet?
Samengevat: het LA zet alles op alles voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2006, en hoopt dan via een coalitie met het Blok de meerderheid in Antwerpen te halen?
Heeft U een ander alternatief? Zoja dan hoor ik het graag!
Enige voorwaarde: het moeten alternatieven met propere handen en met integriteit zijn...

De enige constante is verandering...
Rudy Van Nespen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2003, 10:55   #82
Luddo
Minister

Standaard

Dit is alleen maar het topje van de ijsberg! Als ALLE anomalieën in de toewijzing van sociale woningen aan de openbaarheid moesten worden prijsgegeven dan zouden de speciale dossiers van de Piano slechts kattepis (Tsjikopis) zijn, hiermee vergeleken! En dan heb ik het niet alleen over Antwerpen! Als het OCMW-personeel zijn mond moest (durven-mogen) opendoen.....!!!! Jongens en meisjes, wat zouden we een "pret" beleven!
Oud 14 oktober 2003, 11:29   #83
Makkie
Lokaal Raadslid

Makkie's schermafbeelding

Standaard

Is het plezant Luddo om je bericht drie keer te plaatsen?
Oud 14 oktober 2003, 11:51   #84
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Makkie
Is het plezant Luddo om je bericht drie keer te plaatsen?
Even plezant als om over hetzelfde onderwerp drie verschillende "topics" te beginnen! En 't is een makkie: Control C ... control V... en 't staat er!
Oud 14 oktober 2003, 12:11   #85
De Ryck Peter
Schepen

De Ryck Peter's schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar De Ryck Peter Stuur een bericht via Instant Messenger naar De Ryck Peter Stuur een bericht via MSN naar De Ryck Peter
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sato
Citaat:
In het oude kiessysteem, hoeveel moeten we halen om één zitje in de gemeenteraad te hebben?
Ik denk niet dat men daar ook al een kiesdrempel gaat instellen...
Zou de doodsteek zijn voor veel lokale partijtjes, denkt U niet?
Samengevat: het LA zet alles op alles voor de gemeenteraadsverkiezingen van 2006, en hoopt dan via een coalitie met het Blok de meerderheid in Antwerpen te halen?
Heeft U een ander alternatief? Zoja dan hoor ik het graag!
Enige voorwaarde: het moeten alternatieven met propere handen en met integriteit zijn...

Geachte Rudy Van Nespen,u ontkrachte op dit forum steeds de waarheid,nl.dat het Liberaal Appel niet deelneemt aan de komende verkiezingen omdat dit financieel niet haalbaar is.

U ontkende steeds de gemaakte akkoorden tussen enerzijds Frank Van Hecke,en anderzijds Ward Beysen betreffende de beloofde mandaten,en het feit dat Ward Beysen bij de komende verkiezing op de lijst staat van het VB.

Nu laat u duidelijk verstaan,dat er geen ander alternatief bestaat,dan een coalitie te vormen met het Vlaams Blok in 2006,en dat het Liberaal Appel zich volledig wil toeleggen op de gemeenteraadsverkiezingen.

U heeft gisteren op de raad van het Liberaal Appel duidelijk de ''blijde''boodschap begrepen(toelichting Ward Beysen).
Oud 14 oktober 2003, 14:23   #86
bk232214
Gouverneur

Standaard

Er wordt in de pot geroert, en de stront komt naar boven VISA OCMW en wat nog meer de volgende stap is de werkloosuitkering zoals vreemdelingen die op twee verschilende plaatsen zijn ingeschreven is al gebeurd maar horen er niet veel van het komt wel . Nephuwelijken is terug in de mode
bk232214 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2003, 14:55   #87
Babeth
Gouverneur

Babeth's schermafbeelding

Standaard

Toen ik het nieuws op de radio hoorde (we waren heel het weekend aanwezig op een beurs met onze gevechtsrobotten) was ik geshockeerd. Een huis van het OCMW kunnen huren voor 144 € per maand en er als gemeenteraadslid nog altijd wonen ? Aan die prijs ? Wel godallemachtig wat een smerige teef ! Razend wordt ik ervan ! Ik ken mensen die op de wachtlijst staan en maar niet aan de beurt komen, ik ken mensen die met moeite hun maandelijkse huishuur of hypotheekaflossing kunnen betalen, ik ken mensen die na een loonsverhoging plotseling een dikkere factuur van het OCMW in de bus kregen, ik ken mensen die uit hun sociale woning moeten na een gezinsverandering, en zelfs mensen die in een sociale woning zitten en deze gerust willen verruilen voor een appartementje om een kroostrijk gezin de kans te geven maar het gewoon niet kunnen wegens geen beschikbaar...
En zo'n Agalevteefke gaat dan "riant" wonen voor 144 €... ik wordt er ziek van. Dat ze maar oprot en eens leert meemaken wat miserie is.

Het Vlaams Blok doet alleen maar wat een goede oppositiepartij doet: onze bestierders moeten voorbeeldige mensen zijn met een onberispelijke levenswandel zodat wij verzekerd zijn van goed bestuur. Elke partij zou zo streng moeten zijn. Het is goed dat de partijleden van Agalev vonden dat Pauwels niet meer kan aanblijven.

Piano en alle andere "goedpraters": ieder mens moet gestraft worden voor haar of zijn wandaden. Jullie kunnen wat Pauwels heeft gedaan nog zo hard trachten te verdedigen en vergoeielijken maar het feit blijft dat er een grote nood is aan sociale woningen en dat de échte kansarmen en sociaal achtergestelden recht hebben op onderdak. Iemand die het plots betergaat moet zo'n "mooi plaatsje" meteen vrijgeven aan hen die het minder goed hebben. Dat is pas sociaal zijn.
Wat men ontdekt heeft over Pauwels is gewoon grofweg asociaal, beschamend voor onze democratie en een zware blaam (en misschien reden voor verdenking ?) voor de mensen die haar nog altijd verdedigen.
Oud 14 oktober 2003, 14:58   #88
Makkie
Lokaal Raadslid

Makkie's schermafbeelding

Standaard

Babetheke,

je zou beter eens een kwaliteitskrant lezen, naar de Wandelgangen luisteren of godbetert naar het VTM-nieuws kijken.
Dat huis is wel eigendom van het OCMW, maar wordt niet als sociale woning verhuurt. Het is namelijk in te slechte staat.
Je loopt hopeloos achter dus zou je beter zwijgen.
Oud 14 oktober 2003, 15:10   #89
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Makkie, het huis is van het OCMW, maar word onder prive kontrakt verhuurd, anders had het veel duurder betaald geweest hoor.
Als "sociale" woning had het OCMW er al lang in moeten investeren, en had Mevrouwetje eigen handtasvisagewijs eerst of een hoopje poen meer op tafel mogen leggen, of deze woning met sentimentele huurwaarde al lang mogen doorgeven aan een andere persoon of gezin die meer "rechten" hebben op een sociale woning.

Dat van dat Prive Kontrakt zit me nog het meest dwars.. heeft het OCMW nergens een villaatje in "Privebeheer", 100 eu voor een alles erop en eraan woonst ergens in de groene rand?Mij zou het nu niet meer verwonderen.

Sinds wanneer dient het OCMW om de begoede burger aan beschamende woonsten te helpen, zowel in toestand als in huurprijs?Zelfs huisjesmelkers hebben meer ethiek zou ik zo durven zeggen.

OCMW Antwerpen als bliksemafleider?1 OCMW"krot",bewoond door een politica staat nu in de schijnwerpers,maar Squattus Dei(dat is wel Leuven,maar tja) uit het zicht,terwijl dat een veel socialer,maar helaas illegaal iniatief is.
Er is volgens mij nog meer stront aan de knikker.
Oud 14 oktober 2003, 15:16   #90
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Makkie, het huis is van het OCMW, maar word onder prive kontrakt verhuurd, anders had het veel duurder betaald geweest hoor.
Als "sociale" woning had het OCMW er al lang in moeten investeren, en had Mevrouwetje eigen handtasvisagewijs eerst of een hoopje poen meer op tafel mogen leggen, of deze woning met sentimentele huurwaarde al lang mogen doorgeven aan een andere persoon of gezin die meer "rechten" hebben op een sociale woning.

Dat van dat Prive Kontrakt zit me nog het meest dwars.. heeft het OCMW nergens een villaatje in "Privebeheer", 100 eu voor een alles erop en eraan woonst ergens in de groene rand?Mij zou het nu niet meer verwonderen.

Sinds wanneer dient het OCMW om de begoede burger aan beschamende woonsten te helpen, zowel in toestand als in huurprijs?Zelfs huisjesmelkers hebben meer ethiek zou ik zo durven zeggen.

OCMW Antwerpen als bliksemafleider?1 OCMW"krot",bewoond door een politica staat nu in de schijnwerpers,maar Squattus Dei(dat is wel Leuven,maar tja) uit het zicht,terwijl dat een veel socialer,maar helaas illegaal iniatief is.
Er is volgens mij nog meer stront aan de knikker.
Maddox,
Ik kén dat huis (de gevel en de straat dan toch), want ik ben er een tiental jaar alle dagen 2 maal voor gepasseerd en ik kan je verzekeren dat er véél werk aan is om het een beetje bewoonbaar te maken: een huiseigenaar zou problemen hebben om het verhuurd te krijgen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2003, 15:29   #91
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

De buitenkant van de huizen is inderdaad in slechte staat.
Maar er worden slechtere krotten verhuurt aan een hogere huurprijzen.
De vraag is natuurlijk of alle bewoners van die huizen aan dezelfde lage prijs huren.
Of zijn het alleen de ouderen die er mogelijks al 40 jaar wonen en moeten nieuwkomers meer huur betalen.
In dat geval zou het kunnen betekenen dat Chantal “het huurcontract van haar grootmoeder overnam” om aan de hogere huurprijs te ontsnappen.

Het argument van de OCMW woordvoerder “er is weliswaar een ruime living, maar er hangt toch maar een eenvoudig behangpapierke” sloeg ook nergens op.
Bij mijn weten is behangen en onderhoud van de binneninrichting ten laste van de huurder, zelfs in luxehuizen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2003, 15:37   #92
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kén dat huis (de gevel en de straat dan toch, want ik ben er een tiental jaar alle dagen 2 maal voor gepasseerd en ik kan je verzekeren dat er véél werk aan is om het een beetje bewoonbaar te maken: een huiseigenaar zou problemen hebben om het verhuurd te krijgen.
Prachtig Filosoof.. maar als het OCM dan krotten in bezit heeft.Betalen ze dan de krotbelasting waar de stad en staat zo op geilen?

Het komt steeds op hetzelfde neer.

Waarom blijft een goedbetaalde politica in een krot wonen?Sentiment is zowat de enige reden zou ik zeggen.

Verdere vragen die door dit stukje politiek bij mij opgeroepen worden, en waar niemand hier die de zaak normaal vind en verontwaardigd is door het VB en de media opgezette "schiet op de zwakke politica"spelletje,kan of wil op antwoorden.

1, waarom een prive kontrakt?Terwijl het een vrij normale zaak is een sociaal kontrakt te hebben als het over OCMW eigendommen gaat.

2 Waarom is deze woning nog steeds een krot?Gebrek aan fondsen?Misdragingen van de bewoners?Neglect van de eigenaar?

3 Waarom is het OCMW in staat een bovengemiddeld bemiddelde "burger" een woning te bezorgen?Terwijl er een hele hoop "sociale" gevallen letterlijk in de kou staan.

4 Waarom laat Agalev uiteindelijk ,voor een akkefietje in vergelijking tot de visa affaire deze dame vallen?

5 Waarom komt het Vlaams Blok met een akkefietje boven water, terwijl er andere dingen onder de politieke etterbuil liggen te broeien.En dan nog iets wat zo traceerbaar is, en waar eigen leden ook met de vinger gewezen kunnen worden. Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.Wie met modder gooit kan drek terug verwachten( en in dit geval is het een volledige beerputoorlog)

6 144Euro per maand. Er zijn studentenkoten in dezelfde toestand als de geviseerde woning, en elk kot is minstens 100 euro per maand...
Dat kan weer wel?
Of het stapelen van illegalen(zowiezo al in overtreding met de belgische wetgeving, dus in se zijn de betrokken partijen misdadigers.)per dozijn in kleine woonruimtes/werkplaatsen

Neen, het is weerom een vies spelletje.. en vieze spelletjes zijn het leukste om te spelen.De inzet is hier hoog.Zeggenschap over de stad met de meeste inkomsten in België....Het Vlaemsche Bastion op dit moment...
Oud 14 oktober 2003, 15:39   #93
Kempen
Gouverneur

Standaard

En dan te bedenken dat er in Antwerpen mensen op straat slapen. zondagavond heb ik nog zulke mensen op de Groenplaats zien zitten. Kompleet met zak en pak klaar om weer een nacht op de straat door te brengen.

Alles gaat heel goed madame Pauwels. Kunt ge niet een paar van die sukkelaars in uw krot opvangen misschien ?
Ge zijt schepen van kansarmoede voor iets toch he ?

Zelfkennis is het begin van de wijsheid.

Ik ben graag de gek die meer vragen kan stellen dan 1000, zelfverklaarde, wijzen kunnen beantwoorden

Vlaanderen onafhankelijk
Kempen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2003, 15:52   #94
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Nee, het OCMW hanteert prijzen die dicht bij de privé liggen. Dat is overal zo. En de huishuur wordt normaliter berekent aan de hand van je inkomsten
En wat zijn de inkomsten van een Antwerpse schepen? Piano, je laat een steek vallen!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2003, 15:57   #95
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Citaat:
Nee, het OCMW hanteert prijzen die dicht bij de privé liggen. Dat is overal zo. En de huishuur wordt normaliter berekent aan de hand van je inkomsten
En wat zijn de inkomsten van een Antwerpse schepen? Piano, je laat een steek vallen!
Hehe, LOL !

Die is raak !
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2003, 16:04   #96
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Chantal had dat pand -lees: krot- al van voordat ze schepene werd. Wat had ze volgens jou dan moeten doen?
Oud 14 oktober 2003, 16:16   #97
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Chantal had dat pand -lees: krot- al van voordat ze schepene werd. Wat had ze volgens jou dan moeten doen?
Wat was Chantal voor ze schepen werd, een kansarme ?
Waarom huurde ze dat zogenaamde krot , om het OCMW te steunen?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2003, 16:18   #98
alpina
Europees Commissaris

alpina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wat was Chantal voor ze schepen werd, een kansarme ?
Waarom huurde ze dat zogenaamde krot , om het OCMW te steunen?
Als ik het verhaal een beetje gevolgd heb, was dat krot oorspronkelijk van haar moeder en heeft ze dat om een of andere reden overgenomen.
alpina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2003, 16:30   #99
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Maddox schreef:

Citaat:
3 Waarom is het OCMW in staat een bovengemiddeld bemiddelde "burger" een woning te bezorgen?Terwijl er een hele hoop "sociale" gevallen letterlijk in de kou staan.
Ik zal de gelegenheid maar te baat nemen om een geval dat ik persoonlijk goed ken ten berde te brengen.

Een alleenstaande vrouw met een dochter van 16 die goed studeert. Ze werkt bij de plaatselijke groendienst en heeft een paar luttele duizend frank méér dan werklozensteun als gezinshoofd.
Daarvan huurt de zolder boven een döner-kebab zaak voor 12000 fr per maand. Al vier jaar. Ze staat ook al ruim vier jaar op een lijst als kandidaat voor een sociale woning. Na twee jaar stond ze 8ste en dacht ze dat ze bijna aan de beurt was. Na drie jaar stond ze 11de en vandaag 58ste.

Trek jullie conclusies.
Oud 14 oktober 2003, 16:32   #100
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

'k blijf hier weer met een hoop vragen zitten, en eentje die me opgekomen is tijdens het afdrogen, hoe is de gezinssituatie van deze geviseerde dame?Alleenstaande?Samenwonende/gehuwd en/of Kinderen?Of wonen er 25 mensen bij haar in?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be