![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2006 In dit forum kun je alles kwijt dat verband houdt met de gemeenteraadsverkiezingen van 8 oktober 2006. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
is een beetje als head&schoulders ![]() |
|
![]() |
![]() |
#83 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
3% achteruit voor het VB... ![]()
![]() |
#84 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
A/ Het is wél geschreven dat ze het niet mogen B/ Ze mógen niet op straffe van defenestratie
![]() |
#85 |
Minister
|
![]() De nederlaag komt maar zwaar aan precies. Plots wordt het kartel VB-VLOTT doodgezwegen. Plots is het of enkel het VB naar de verkieziningen trok. Zone populaire mens als Coveliers is zeker goed voor 8% dus het verlies van het VB is supergroot.
|
![]() |
![]() |
#86 |
Minister-President
|
![]() natuurlijk niet die stonden op de lijst van de kapitalisten
#87 |
Partijlid
|
![]() Als er hier al een reden is tot een onveiligheidsgevoel dan is dat vooral ter gelegenheid van voetbalwedstrijden waarbij straalbezopen, kortgeschoren figuren de boel onderkotsen en op alles en iedereen beginnen te kloppen. Zelfs op kinderen die met de fiets door die meute moeten op weg naar hun sport of muziekles.
Vreemd dat het diezelfde figuren zijn die je steevast ziet opduiken als het VB in de stad een actie doet. Ik dacht dat het VB opkwam voor meer veiligheid? |
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#89 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Als mijn regio maar geen vuile ghetto wordt zoals die er zijn in anvers. maw de vreemdelingen die allicht de meerderheid zullen zijn in anvers zijn gediend met de situatie die er vroeger was en ook nu weer. Zal mij worst wezen. |
|
![]() |
![]() |
#91 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Gemeenteraadsverkiezingen zijn geen nationale. In Antwerpen is het Belang in vergelijking met 2000 nauwelijks vooruit gegaan, in Gent iets achteruit. Dewinter heeft een klets gekregen, zijn eerste, maar het was geen dreun. That's it. Vergeleken met 2000 zijn ze verder overal ferm vooruit gegaan. Prachtig hoe iedereen, en een Stef Goossens in het bijzonder zijn best deed om vooral op Antwerpen (nog steeds geen verlies) en Gent (klein verlies) focuste, terwijl morgen elke krantekop zal luiden: VB wint weer. Maar Stef moet zich natuurlijk ergens aan vastklampen, want kom, dat is het toch wel. Heb nu nog eens 7 maandjes geduld. Dan pas zul je iets kunnen opmaken. Dan komt het Belang overal op. Dan zijn er geen lokale lijstjes van de vriend van Guust om het hoekje. En ik zou echt wel eens willen weten waarom de Antwerpse gemeenten overal zo bruin stemmen, en Antwerpen zelf en Borgerhout nu net zo rood, terwijl VLD en Groen het toch ook niet slechter deden dan Spa qua beleid. Daar moet toch een reden voor zijn?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
#92 |
Partijlid
|
![]() Wil ik je de foto's doorsturen van 10 jaar 'voetbalveldslagen' voor mijn deur?
Zal ik je de namen doorgeven van notoire hooligans die zowel mijn kinderen als die van mijn buren lastigvallen als ze zich op straat durven begeven tijdens zo'n voetbalwedstrijd? Wil je de PV's? Zal ik de persfoto's opvragen waar diezelfde figuren prominent opstaan tijdens VB acties aan het gesloten opvangcentrum? Ik hou me niet bezig met het gepolariseerde debat voor of tegen VB. Maar het type figuren dat hier rond die partij draait is niet van die aard dat het me enige gerustheid zou bieden als ze de stad zouden besturen. In tegendeel. |
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() Info Antwerpen (stad)
Ingeschreven kiezers: 324.608 Deelnemende kiezers: 292.040 89,97% ( Totaal aantal stemmen ) Geldige stemmen: 283.191 96,97% Aantal nieuwe stemgerechtigde Belgen: 30.000 oftewel 9 procent van het aantal stemmen. |
![]() |
![]() |
#95 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
FDW ken ik uit mijn collegetijd, we zijn van dezelfde generatie. En ik ken hem vooral als vechtersbaas (maar dat waren jeugdzonden volgens hem las ik). Het hele clubje er rond ken ik ik ook (Brugge is nu eenmaal een kleine stad). En het valt me op als ik op dit forum het taalgebruik lees van nogal wat VB aanhangers, en hun voorgekauwde antwoorden, dat die net dezelfde zijn als wat FDW 20 jaar geleden zei. Als ik FDW vanavond zag reageren op TV was er iets veranderd in zijn manier van doen. Waar hij er anders meesterlijk in slaagt om de ideale schoonzoon te spelen zag ik op zijn gezicht net dezelfde trekken als vroeger. Klaar om te kloppen. Dit is en blijft het zwakke punt van het VB. Zolang alles georchestreerd verloopt zijn het zeer goeie communicatoren. Maar crisismanagement en/of communicatie is hun beste punt niet. FDW stond daar met een lang bakkes zijn reactie te geven, die Anke VDM deed waar ze het best in is (vooral zwijgen) en die Verstrepen stond te giechelen als een onrijpe puber. Ik ben geen VB kiezer, maar dat betekent niet dat ik per definitie tegen de VB kiezers ben. Ik vind hun politieke leiders echter een veel grotere bron van onveiligheid dan de bevolkingsgroepen waar we volgens VB angst voor moeten hebben. En ik schrijf deze reactie hier niet neer o.w.v. de een of andere politieke overtuiging. Wel vanuit persoonlijke ervaringen met het extreme clubje waar FDW en FVH uit voortspruiten. Laatst gewijzigd door kunstenaar : 9 oktober 2006 om 00:07. |
|
![]() |
![]() |
#96 |
Minister-President
|
![]() op de peilingen van de vrt gaat het belang toch een halve procent vooruit blijkbaar
|
![]() |
![]() |
#97 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() En Philippe had zich vooraf nochtans zo verlekkerd op een stevig glas champagne. Heb je hem trouwens op T.V. bezig gezien ? Wat een slechte verliezer ! ![]()
![]() |
#98 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Gouverneur
|
![]() Den hoogsten boom in met het VB dat ze mogen ontploffen met heel hun boleke hahahahahahaha. Dat noemt zich de partij van het gezin laat mij niet lachen en ze vinden dat iedereen gelijke rechten en plichten heeft. Maar ze vergeten er wel bij te zeggen dat ze bepaalde groepringe uitsluiten zoals bvb Holebi's.
Het VB is voor het gezin maar tegen holebi huwelijken en adoptie. laat mij niet lachen he |
![]() |
![]() |
#100 |
Gouverneur
|
![]() En dan nog eens dreigbrieven sturen naar holebi's via hun militanten.
|
![]() |