Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2006, 09:11   #81
Joriske
Gouverneur

Joriske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samuray Bekijk bericht
Hij mag dan een indrukwekkende biografie hebben, als je als professor betrapt bent op rotzooien met je bronnen zoals prof. Guenter Lewy, Professor Malcolm E. Yapp en zelfs de Armeense genocide aanhanger en geleerde Hilma Kaisar hebben getoond, dan ben je een wetenschapper van niks.
Rommelen met je bronnen is in wetenschappelijke kringen een doodzonde. Dus waar hang je dan uit? Bij de club van genocidescholars, die hebben immers geen problemen met vervalsingen, werken uit oorlogspropaganda en dergelijke.

In geen enkele universiteit uit de VS komt hij meer aan de bak.
In de VS moet je als onderwijzer, leraar, professor, enz. van je studentes met je tengels afblijven. Anders wacht je een lot als de Armeens bedrieger en integriteitsloze Dadrian.
De info die je ons toont komt van de door hem opgezette Zoryan instituut. Opgesteld door een Armeense vazal genaamd
Roger W. Smith. Deze is ook werkzaam in die Armeense tent Zoryan.
(Smith wordt dus door Armenen gefinancierd)
Zo kan ik ook wel.

Tussendoor: waarom komen in die lijst van je na 1991 (jaar waarin Dadrian in VS carrière kon vergeten omdat hij zijn studentes aan de lopende band had aangerand) geen jaartallen voor waarin hij werkzaam was in universiteiten?
Er is een letterlijk overgenomen text van een toespraak van Dadrian in Harvard op 2001 op het internet. Google maar.

En Dadrian was na 1991 werzaam aan de GUGGENHEIM FOUNDATION. Als ik me niet vergis is Guggenheim geen Armeense, maar Joodse naam. De Guggenheim Foundation is een van de belangrijkste instellingen mbt tot genocide, grotendeels gefinancierd door de Joden....die Genocide, tussen haakjes, zeer aux serieux nemen.

Jij hebt er bovendien duidelijk geen benul van hoe mensen in de academische wereld te werk gaan: academische journaals (waarin Dadrian uitvoerig heeft gepubliceerd) zijn 'peer-reviewed'. M.a.w. alle artikels worden door een commissie van collega-professoren gecontroleerd op hun academische integriteit etc...en worden dan pas gepubliceerd. Het feit dat Dadrian in talloze, zeer prestigieuse journaals - o.m. Yale Journal of Intern. Law - publiceert zegt meer dan wat er op Turkse sites wordt uitgebraakt over zijn integriteit. Ik denk dat de uitgevers van academische journaals daar iets meer over kunnen zeggen dan een groepje dolgedraaide Turkse fascisten.
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Joriske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 11:18   #82
Samuray
Schepen

Samuray's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joriske Bekijk bericht
Zoals ik al zei: een infantiel nationalisme. Misschien hielden ze dat rijk bij elkaar dmv onderdrukking en genocide?
Gewoon pijnlijk om dit te moeten vernemen, dan uitwijken naar "infantiel nationalisme". Onzinkreten.
Samuray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 11:43   #83
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever Bekijk bericht
Als jij ook maar enige kennis had over historische feiten ipv vooringenomen meningen of aannames van geschiedsvervalsers zoals Joriske, ...
Je mag je dan weren als een duivel in een wijwatervat, de historische feiten blijven wat ze zijn: de Turken zijn een extreem imperialistisch volk dat vele andere beschavingen heeft vernietigd, en dat verantwoordelijk is voor de dood van "pakweg" 800.000 Armeniërs.

Al je verdachtmakingen aan het adres van je oponenten en hun bronnen zal daar niets aan veranderen.
Oud 12 oktober 2006, 12:40   #84
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Hehe, maak maar een kruis over het Turkse EU-lidmaatschap
ik denk dat het d�*�*r eigenlijk om gaat.De Franse leiders, Chirac voorop, waren altijd grote voorstanders van de Turkse intrede in de Europese Unie...zegden ze in elk geval.Vandaag is het tij aan het keren blijkbaar. Hun rechtse president-kandidaat Sarkozy is tégen in elk geval, toch zeker tot n�* de verkiezingen...Maar of ze nu veel inzitten met de "Armeense kwestie" weet ik niet...
In elk geval is de negationisme wet zojuist aanvaard: iedereen die de Armeense Genocide ontkent, riskeert een jaar gevang in Frankrijk, en een dikke boete van 45.000 euros...De Turken hebben gereageerd op hun manier: als je de "Algerijnse genocide " ontkent, krijgt ge daar ook last met de justitie..."remember midnight express" als je op kongee gaat naar Turkije...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 14:36   #85
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

De Armeniers hebben 80 jaar lang gelogen dat er 1,5 miljoen Armeniers zijn omgekomen. De Turken hebben kinderlijk eenvoudig aangetoont dat dit onmogelijk is. De Armeniers moeten zich verantwoorden voor deze leugens.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 14:42   #86
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Speel niet met cijfers, Turk4Ever. Jij denkt blijkbaar dat Armeniers idioten zijn met zelfmoordneigingen? Midden in de oorlog gaan de Turkse Armeniers - overal omringt door Turken - openlijk oproepen om te vechten tegen Turkije? Hoe geloofwaardig is me dat nu?

Binnenkort ben je in Frankrijk een crimineel. Bereid je maar erop voor.
Wat een onzin antwoord. De Armeense leiders gaan dat bevel natuurlijk niet in het gezicht van Turkse militairen geven. Daar hebben ze allerlei kanalen voor. Ze zouden bijvoorbeeld onder kunnen duiken. Je begint door de bodem te zakken.

De bron die ik heb gegeven is afkomstig van een Armeense geleerde. Dit was nog voor de Armeense kwestie gepolitiseerd werd. Ik sjoemel helemaal niet met cijfers Joriske. Jij weet dat die 1,5 miljoen niet kan kloppen en de Turken hebben dat aangetoond. Inmiddels is het aantal 'deskundigen' die het aantal van 1,5 miljoen gebruiken sterk gedaald. De Armeniers hebben 80 jaar lang gelogen over dit aantal.
Oud 12 oktober 2006, 14:42   #87
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ik denk dat het d�*�*r eigenlijk om gaat.De Franse leiders, Chirac voorop, waren altijd grote voorstanders van de Turkse intrede in de Europese Unie...zegden ze in elk geval.Vandaag is het tij aan het keren blijkbaar. Hun rechtse president-kandidaat Sarkozy is tégen in elk geval, toch zeker tot n�* de verkiezingen...Maar of ze nu veel inzitten met de "Armeense kwestie" weet ik niet...
In elk geval is de negationisme wet zojuist aanvaard: iedereen die de Armeense Genocide ontkent, riskeert een jaar gevang in Frankrijk, en een dikke boete van 45.000 euros...De Turken hebben gereageerd op hun manier: als je de "Algerijnse genocide " ontkent, krijgt ge daar ook last met de justitie..."remember midnight express" als je op kongee gaat naar Turkije...
Je informatie is incorrect. Het bewuste Franse wetsvoorstel is goedgekeurd door de Assemblée nationale (de regerende UMP besliste "niet deel te nemen aan de stemming", maar misschien hebben individuele leden het toch gedaan), maar moet nog naar de Senaat, waar ze waarschijnlijk zelfs niet in overweging zal genomen worden.

Het Turkse "tegenvoorstel" over de Algerijnse genocide werd in de pers genoemd, maar premier Erdogan heeft al laten weten niet met "vuiligheid op vuiligheid te willen reageren". Het is natuurlijk wel waar dat de Franse positie hypocriet is, daar Frankrijk nog steeds niet de Algerijnse genocide erkent, en het, zoals Turkije i.v.m. Armenië, op "des massacres" houdt.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 12 oktober 2006 om 14:43.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 14:45   #88
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Deze Franse wet is contraproductief. Ze verhit de gemoederen van mensen als "Turk4Ever" en staat een verzoening tussen Turkije en Armenië in de weg, juist op het moment dat de Turkse positie aan het veranderen was, o.a. door het instellen van een onafhankelijke paritaire onderzoekscommissie van Turkse en Armeense historici.
Oud 12 oktober 2006, 14:49   #89
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
De enige rapporten die je in Constantinopel als niet-diplomaat zou kunnen bekijken zijn deze in de zwaar gecensureerde plaatselijke pers.
Ik vind het lachwekkend dat jij deze Nederlandse bron in diskrediet probeert te brengen. De Nederlandse journalist heeft zelf gezegd dat hij Armeens gezind was voordat hij aan zijn reis begon. Ook zegt de krant alle vertrouwen in hem te hebben en dat zijn staat van dienst dit rechtvaardigt. Volgens de krant is hij dus een ZEER betrouwbare bron. Is deze krant ook door de Turken omgekocht? Dit is wat hij had gezegd.

"uit de rapporten weet ik, dat in 1915 toen de oorlog met Rusland begon, het de Armeniers waren, die achter het Turkse leger de revolutie aanwakkarden en de Turksche dorpen en nederzettingen ontvolkten en met den grond gelijk maakten."
Oud 12 oktober 2006, 14:49   #90
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Armeniers hebben 80 jaar lang gelogen dat er 1,5 miljoen Armeniers zijn omgekomen. De Turken hebben kinderlijk eenvoudig aangetoont dat dit onmogelijk is. De Armeniers moeten zich verantwoorden voor deze leugens.
Beste "Turk4Ever",

Het heeft geen zin van uit politieke of nationalistische overtuiging amateur-historicus te spelen. Wacht rustig de conclusies af van de paritaire Turks-Armeense commissie van historici af, zou ik zo zeggen... De verzoening met Armenië en de Armeniërs is in het belang van Turkije.

Laat je niet opzwepen door irrationele nationalistische parolen die het VB waardig zijn! Overigens, als Turk zou je toch moeten weten dat er veel minder problemen waren tijdens het Ottomaanse Rijk, toen de nationalistische dwaasheid onder controle werd gehouden en de diversiteit gewaarborgd??

Mvg,
Kallikles
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 12 oktober 2006, 14:53   #91
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Je informatie is incorrect. Het bewuste Franse wetsvoorstel is goedgekeurd door de Assemblée nationale (de regerende UMP besliste "niet deel te nemen aan de stemming", maar misschien hebben individuele leden het toch gedaan), maar moet nog naar de Senaat, waar ze waarschijnlijk zelfs niet in overweging zal genomen worden.

Het Turkse "tegenvoorstel" over de Algerijnse genocide werd in de pers genoemd, maar premier Erdogan heeft al laten weten niet met "vuiligheid op vuiligheid te willen reageren". Het is natuurlijk wel waar dat de Franse positie hypocriet is, daar Frankrijk nog steeds niet de Algerijnse genocide erkent, en het, zoals Turkije i.v.m. Armenië, op "des massacres" houdt.
Waarom gaat Joriske niet tegen Frankrijk zeuren? Waarom gaat hij hen niet beschuldigen van "revisionisme". Waarom gaat hij niet paginas vol daarover schrijven? Pure hypocrisie naar mijn mening.
Oud 12 oktober 2006, 14:58   #92
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waarom gaat Joriske niet tegen Frankrijk zeuren? Waarom gaat hij hen niet beschuldigen van "revisionisme". Waarom gaat hij niet paginas vol daarover schrijven? Pure hypocrisie naar mijn mening.
Hier moet ik je bijtreden, mijn beste. De VS en Frankrijk wedijveren graag in hypocrisie, beide staten wanen zich hét land van democratie en mensenrechten en beide hebben onbeschrijfelijke misdaden gepleegd in naam van die mensenrechten.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 12 oktober 2006 om 14:58.
Oud 12 oktober 2006, 14:59   #93
Turkse Nederlander
Minister-President

Standaard

Citaat:
Beste "Turk4Ever",

Het heeft geen zin van uit politieke of nationalistische overtuiging amateur-historicus te spelen. Wacht rustig de conclusies af van de paritaire Turks-Armeense commissie van historici af, zou ik zo zeggen... De verzoening met Armenië en de Armeniërs is in het belang van Turkije.

Laat je niet opzwepen door irrationele nationalistische parolen die het VB waardig zijn! Overigens, als Turk zou je toch moeten weten dat er veel minder problemen waren tijdens het Ottomaanse Rijk, toen de nationalistische dwaasheid onder controle werd gehouden en de diversiteit gewaarborgd??

Mvg,
Kallikles
Het probleem is dat dit verheven is tot een politieke kwestie. Dit heb ik niet gedaan. Hier zijn Armeniers en Armeens gezinde westerlingen verantwoordelijk voor. Nagenoeg iedereen in Nederland en in Belgie gelooft de leugens verspreid door Armeniers. Velen wijzen naar Turkije met de beschuldigende vinger. Ik zie het als mijn taak de andere kant van de medaille te tonen. Ik geloof niet dat er een Armeense genocide heeft plaatsgevonden en dat is mijn recht. Sommigen willen op een hypocriete manier dit recht afnemen. Mensen die terecht vraagtekens zetten bij het gebeurde worden monddood gemaakt.

De Turken hebben talloze malen gezegd hier geen politieke kwestie van te maken. De Turksen hebben talloze malen gezegd de kwestie over te laten aan historici. Wij worden echter gedwongen deze rol in te nemen. Wij worden gedwongen ons te verdedigen. Denk je dat ik leuk vind dit te doen? Denk je dat ik het leuk vind iedere keer hierop te moeten reageren? Denk je dat ik niks beters te doen heb?

Laatst gewijzigd door Turkse Nederlander : 12 oktober 2006 om 15:11.
Oud 12 oktober 2006, 18:28   #94
Joriske
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Deze Franse wet is contraproductief. Ze verhit de gemoederen van mensen als "Turk4Ever" en staat een verzoening tussen Turkije en Armenië in de weg, juist op het moment dat de Turkse positie aan het veranderen was, o.a. door het instellen van een onafhankelijke paritaire onderzoekscommissie van Turkse en Armeense historici.
Dat voorstel is een non-starter. Ofwel gaat Turkije ervoor zorgen dat het mislukt (niet tot een gemeenschappelijk standpunt komt) zodat het dan later kan zeggen dat er 'tweedracht' is in de wetenschappelijke wereld over de genocide -dat is er gewoon niet, de overgrote meerderheid van historici aanvaarden de genocide als feit, slechts een kleine, door de Turken gefinancierde minderheid houdt vast aan wat er in 90-jaar door de Turkse staat is vervalst. Een paritaire commissie zou dus gewoon niet representatief zijn voor wat er in de academische wereld leeft.

Ofwel komt die commissie tot een standpunt dat door een van de partijen niet wordt aanvaard om welke reden (of uitrede) dan ook (men heeft zich politiek gemengd, de leden onder druk gezet, de leden zijn aan dementie gaan lijden etc........) en dan ben je weer aan het beginpunt en is eigenlijk niets veranderd.

Verzoening is slechts mogelijk wanneer de schuldige partij-Turkije- zijn schuld toegeeft en aan het slachtoffer zijn verontschuldigingen aanbiedt. Het heet niet voor niets 'truth and reconciliation'.
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT."
Oud 12 oktober 2006, 18:54   #95
Joriske
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Wat een onzin antwoord. De Armeense leiders gaan dat bevel natuurlijk niet in het gezicht van Turkse militairen geven. Daar hebben ze allerlei kanalen voor. Ze zouden bijvoorbeeld onder kunnen duiken. Je begint door de bodem te zakken.

De bron die ik heb gegeven is afkomstig van een Armeense geleerde. Dit was nog voor de Armeense kwestie gepolitiseerd werd. Ik sjoemel helemaal niet met cijfers Joriske. Jij weet dat die 1,5 miljoen niet kan kloppen en de Turken hebben dat aangetoond. Inmiddels is het aantal 'deskundigen' die het aantal van 1,5 miljoen gebruiken sterk gedaald. De Armeniers hebben 80 jaar lang gelogen over dit aantal.
Niks gelogen. De cijfers waarop de revisionisten zich baseren komen van de charlatan McCarthy - die tussen twee haakjes zijn academische loopbaan in TURKIJE begon, op de Middle Eastern Technical University in Ankara. Zijn banden met de Turkse inlichtingendienst zijn goed gekend.
Oud 12 oktober 2006, 18:59   #96
Joriske
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Het probleem is dat dit verheven is tot een politieke kwestie. Dit heb ik niet gedaan. Hier zijn Armeniers en Armeens gezinde westerlingen verantwoordelijk voor. Nagenoeg iedereen in Nederland en in Belgie gelooft de leugens verspreid door Armeniers. Velen wijzen naar Turkije met de beschuldigende vinger. Ik zie het als mijn taak de andere kant van de medaille te tonen. Ik geloof niet dat er een Armeense genocide heeft plaatsgevonden en dat is mijn recht. Sommigen willen op een hypocriete manier dit recht afnemen. Mensen die terecht vraagtekens zetten bij het gebeurde worden monddood gemaakt.

De Turken hebben talloze malen gezegd hier geen politieke kwestie van te maken. De Turksen hebben talloze malen gezegd de kwestie over te laten aan historici. Wij worden echter gedwongen deze rol in te nemen. Wij worden gedwongen ons te verdedigen. Denk je dat ik leuk vind dit te doen? Denk je dat ik het leuk vind iedere keer hierop te moeten reageren? Denk je dat ik niks beters te doen heb?
Wel handig he - misdaden worden liefts vergeten en aan historici overgelaten. Als historici dan een conferentie organiseren over de Armeense genocide, wordt er door Turkije links en rechts druk uitgeoefend om die conferentie niet door te laten gaan. De genocide mag dan een historische kwestie zijn, het Turkse negationisme gebeurt NU, vandaag. Niet de genocide is een politieke kwestie, maar het negationisme....
Oud 12 oktober 2006, 20:02   #97
CutTheCrap
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:

Je kan niet ontkennen dat er nogal wat Armeniërs van de aardbol verdwenen zijn en dat de Turken daar toch veel mee te maken hebben.
Nu, je heb wel gelijk dat in het Westen er maar 1 stem klinkt en dat is de pro-Armeense stem maar er is inderdaad een keerzijde van de medaille. Er is het ook het verhaal vanuit Turks standpunt. De waarheid ligt waarschijnlijk in het midden.
Het is zoals bij elke genocide, vandaag is het bon-ton om onvoorwaardelijk de zijde te kiezen van de partij waar het meeste slacthoffers gevallen zijn, dat is zo bij wat er in Armenië gebeurd is en ook zo bij de holocaust.
Verder vind ik dat het je volste recht is dat er geen genocide geweest is, alhoewel ik je daar helemaal niet in volg. Net zogoed vind ik dat iemand het recht zou moeten hebben om de holocaust te ontkennen.

Laatst gewijzigd door CutTheCrap : 12 oktober 2006 om 20:03.
CutTheCrap is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2006, 20:04   #98
Samuray
Schepen

Standaard

Citaat:
Ik wacht nog altijd op directe quotes uit de verslagen van de "Malta-tribunaals" die zogezegd 2.5 jaar hebben geduurd. Als die bestonden dan zouden de Turken daar toch uitvoerig uit quoten? Maar ze zijn nergens te vinden.
Hiervoor heb ik je paginanummers Turkse publicaties gegeven, ik raad je aan om het eerst te lezen alvorens je roept “nergens te vinden”
Eventueel kun je je hier oriënteren:
http://www.tallarmeniantale.com/malta-details.htm

De "Malta-tribunalen" zijn Turkse hersenspinsels. Het feit dat enkele profs met Westerse namen die hersenspinsels overnemen bewijst niets: ook Lewy geeft geen enkel direct voor het bestaan van die tribunaals.
Als je van 1919-1921 ruim 140 officials naar een eiland brengt, is dat voor picknicken of ze proberen te berechten?
Britten konden niks vinden om ze veroordeeld te krijgen. Dat het niet bestaan zou hebben en dergelijke ontkeningsgedrag: verzinsels Armenen en hun sympathisanten, anders is hun luchtkasteel onverkoopbaar.

Citaat:
Daarentegen heb je hierboven een quote van de Britse premier, Lloyd George, die zijn spijt betuigt over de vrijlating van die Turkse oorlogscriminelen IN RUIL VOOR ENGELESE krijgsgevangenen.
Deze Lloyd George baalde als een stekker dat ze de turken niet hebben kunnen veroordelen. Hij had zo graag gezien dat die vernietigd waren:
“The Greek army began its offensive in Anatolia from Smyrna to establish a sphere-of-influence in western Turkey. British Prime Minister David Lloyd-George strongly encouraged the Greeks to mount the offensive as the quickest means to force the Turkish government to sign the peace treaty. The Greeks defeated the Turks at Alashehr on June 24th, seized Brusa on July 9th, and captured Adrianople on July 25th, the key Turkish fortress in Thrace.”
(http://www.indiana.edu/~league/1920.htm)

Van deze racist is deze uitspraak;
"The Turks are a human cancer, a creeping agony in the flesh of the lands they misgovern, rotting every fiber of life. I am glad that the Turk is to be called to a final account for his long record of infamy against humanity."
Voor racisten uit armeense kamp natuurlijk een citaat om te smullen.

Die gevangenenruil-theorie is zoveelste conspiracytheorie Armenen.
Pas NADAT de Britten geen bewijzen konden overleggen om de aantijgingen te staven (en zelfs hun eigen Bryce Report links lieten liggen) gingen ze over op redden-wat-er-te-redden-valt-fase: de gijzelaars in Malta ruilen voor de britse krijgsgevangenen, deze waren door de kemalisten opgepakt nadat de Britten in maart 1920 Istanbul bezetten en parlementsleden gevangennamen omdat die niet meewerkten aan de imperialistische plannen van de bezetters.
Oud 12 oktober 2006, 20:08   #99
Samuray
Schepen

Standaard

Citaat:
Er is een letterlijk overgenomen text van een toespraak van Dadrian in Harvard op 2001 op het internet. Google maar.
Toespraak=geen werkzaam in universiteit. Deze vrouwenaanrander komt nooit van zijn leven meer aan bak in universiteiten VS als professor.

Citaat:
En Dadrian was na 1991 werzaam aan de GUGGENHEIM FOUNDATION. Als ik me niet vergis is Guggenheim geen Armeense, maar Joodse naam. De Guggenheim Foundation is een van de belangrijkste instellingen mbt tot genocide, grotendeels gefinancierd door de Joden....die Genocide, tussen haakjes, zeer aux serieux nemen.
Dat is geen staatsinstelling, geen universiteit in de VS. In stichtingen kan iedere crimineel werken.
Over de Holocaust: maak je maak geen zorgen, voor mij is deze van een totaal andere orde van de Armeense (Neurenbergtribunalen met ene na andere veroordelingen, enz).
Daar je over de Holocaust begint:
Wat deden die tienduizenden Armenen in een nazi-regiment van de nazi’s in WO2 (zie Christopher J. Walkers -bekende lobbyist Armeense zaak- "Armenia —The Survival of a Nation," pagina 357).
(elke keer dat je over de Holocaust begint, zal ik je aan deze nazi-verleden Armenen herinneren)

Citaat:
Jij hebt er bovendien duidelijk geen benul van hoe mensen in de academische wereld te werk gaan: academische journaals (waarin Dadrian uitvoerig heeft gepubliceerd) zijn 'peer-reviewed'. M.a.w. alle artikels worden door een commissie van collega-professoren gecontroleerd op hun academische integriteit etc...en worden dan pas gepubliceerd. Het feit dat Dadrian in talloze, zeer prestigieuse journaals - o.m. Yale Journal of Intern. Law - publiceert zegt meer dan wat er op Turkse sites wordt uitgebraakt over zijn integriteit. Ik denk dat de uitgevers van academische journaals daar iets meer over kunnen zeggen dan een groepje dolgedraaide Turkse fascisten.
Waar heeft deze vrouwenaanrander gepubliceerd? In de Armeense club van genocidescholars-tijdschriften?
Je noemt “Yale Journal of Intern. Law”: welke artikelen heeft hij er gepubliceerd en noem data svp.
Verder is publiceren (of toespraken houden) niet hetzelfde als werkzaam zijn aan universiteiten in de VS. Daar ging het om: aan studentes zitten=einde carriere als professor.

Kritici uitmaken voor fascisten is een stalinkreet.
Oud 12 oktober 2006, 20:09   #100
Samuray
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Je mag je dan weren als een duivel in een wijwatervat, de historische feiten blijven wat ze zijn: de Turken zijn een extreem imperialistisch volk dat vele andere beschavingen heeft vernietigd, en dat verantwoordelijk is voor de dood van "pakweg" 800.000 Armeniërs.

Al je verdachtmakingen aan het adres van je oponenten en hun bronnen zal daar niets aan veranderen.
Welke historische feiten? Welke andere beschavingen hebben ze vernietigd? Of bedoel de Europese vernietigingen Noord-, Midden- en Zuid-amerikaanse beschavingen (Azteken, inca’s, vele Noord-amerikaanse indianenstammen, enz.)?

En die “800.000”, kun je deze met primaire bronnen staven?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be