![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En Dadrian was na 1991 werzaam aan de GUGGENHEIM FOUNDATION. Als ik me niet vergis is Guggenheim geen Armeense, maar Joodse naam. De Guggenheim Foundation is een van de belangrijkste instellingen mbt tot genocide, grotendeels gefinancierd door de Joden....die Genocide, tussen haakjes, zeer aux serieux nemen. Jij hebt er bovendien duidelijk geen benul van hoe mensen in de academische wereld te werk gaan: academische journaals (waarin Dadrian uitvoerig heeft gepubliceerd) zijn 'peer-reviewed'. M.a.w. alle artikels worden door een commissie van collega-professoren gecontroleerd op hun academische integriteit etc...en worden dan pas gepubliceerd. Het feit dat Dadrian in talloze, zeer prestigieuse journaals - o.m. Yale Journal of Intern. Law - publiceert zegt meer dan wat er op Turkse sites wordt uitgebraakt over zijn integriteit. Ik denk dat de uitgevers van academische journaals daar iets meer over kunnen zeggen dan een groepje dolgedraaide Turkse fascisten.
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Al je verdachtmakingen aan het adres van je oponenten en hun bronnen zal daar niets aan veranderen.
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In elk geval is de negationisme wet zojuist aanvaard: iedereen die de Armeense Genocide ontkent, riskeert een jaar gevang in Frankrijk, en een dikke boete van 45.000 euros...De Turken hebben gereageerd op hun manier: als je de "Algerijnse genocide " ontkent, krijgt ge daar ook last met de justitie..."remember midnight express" als je op kongee gaat naar Turkije... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Minister-President
|
![]() De Armeniers hebben 80 jaar lang gelogen dat er 1,5 miljoen Armeniers zijn omgekomen. De Turken hebben kinderlijk eenvoudig aangetoont dat dit onmogelijk is. De Armeniers moeten zich verantwoorden voor deze leugens.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De bron die ik heb gegeven is afkomstig van een Armeense geleerde. Dit was nog voor de Armeense kwestie gepolitiseerd werd. Ik sjoemel helemaal niet met cijfers Joriske. Jij weet dat die 1,5 miljoen niet kan kloppen en de Turken hebben dat aangetoond. Inmiddels is het aantal 'deskundigen' die het aantal van 1,5 miljoen gebruiken sterk gedaald. De Armeniers hebben 80 jaar lang gelogen over dit aantal. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het Turkse "tegenvoorstel" over de Algerijnse genocide werd in de pers genoemd, maar premier Erdogan heeft al laten weten niet met "vuiligheid op vuiligheid te willen reageren". Het is natuurlijk wel waar dat de Franse positie hypocriet is, daar Frankrijk nog steeds niet de Algerijnse genocide erkent, en het, zoals Turkije i.v.m. Armenië, op "des massacres" houdt.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 12 oktober 2006 om 14:43. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze Franse wet is contraproductief. Ze verhit de gemoederen van mensen als "Turk4Ever" en staat een verzoening tussen Turkije en Armenië in de weg, juist op het moment dat de Turkse positie aan het veranderen was, o.a. door het instellen van een onafhankelijke paritaire onderzoekscommissie van Turkse en Armeense historici.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
"uit de rapporten weet ik, dat in 1915 toen de oorlog met Rusland begon, het de Armeniers waren, die achter het Turkse leger de revolutie aanwakkarden en de Turksche dorpen en nederzettingen ontvolkten en met den grond gelijk maakten." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het heeft geen zin van uit politieke of nationalistische overtuiging amateur-historicus te spelen. Wacht rustig de conclusies af van de paritaire Turks-Armeense commissie van historici af, zou ik zo zeggen... De verzoening met Armenië en de Armeniërs is in het belang van Turkije. Laat je niet opzwepen door irrationele nationalistische parolen die het VB waardig zijn! Overigens, als Turk zou je toch moeten weten dat er veel minder problemen waren tijdens het Ottomaanse Rijk, toen de nationalistische dwaasheid onder controle werd gehouden en de diversiteit gewaarborgd?? Mvg, Kallikles
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier moet ik je bijtreden, mijn beste. De VS en Frankrijk wedijveren graag in hypocrisie, beide staten wanen zich hét land van democratie en mensenrechten en beide hebben onbeschrijfelijke misdaden gepleegd in naam van die mensenrechten.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 12 oktober 2006 om 14:58. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De Turken hebben talloze malen gezegd hier geen politieke kwestie van te maken. De Turksen hebben talloze malen gezegd de kwestie over te laten aan historici. Wij worden echter gedwongen deze rol in te nemen. Wij worden gedwongen ons te verdedigen. Denk je dat ik leuk vind dit te doen? Denk je dat ik het leuk vind iedere keer hierop te moeten reageren? Denk je dat ik niks beters te doen heb? Laatst gewijzigd door Turkse Nederlander : 12 oktober 2006 om 15:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ofwel komt die commissie tot een standpunt dat door een van de partijen niet wordt aanvaard om welke reden (of uitrede) dan ook (men heeft zich politiek gemengd, de leden onder druk gezet, de leden zijn aan dementie gaan lijden etc........) en dan ben je weer aan het beginpunt en is eigenlijk niets veranderd. Verzoening is slechts mogelijk wanneer de schuldige partij-Turkije- zijn schuld toegeeft en aan het slachtoffer zijn verontschuldigingen aanbiedt. Het heet niet voor niets 'truth and reconciliation'.
"January 15, 1916 - To the Government of Aleppo - We are informed that certain orphanages which have opened also admitted the children of the Armenians. [...]the Government will view the feeding of such children or any effort to prolong their lives as an act completely opposite to its purpose, since it regards the survival of these children as detrimental. - Minister of the Interior, TALAAT." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Nu, je heb wel gelijk dat in het Westen er maar 1 stem klinkt en dat is de pro-Armeense stem maar er is inderdaad een keerzijde van de medaille. Er is het ook het verhaal vanuit Turks standpunt. De waarheid ligt waarschijnlijk in het midden. Het is zoals bij elke genocide, vandaag is het bon-ton om onvoorwaardelijk de zijde te kiezen van de partij waar het meeste slacthoffers gevallen zijn, dat is zo bij wat er in Armenië gebeurd is en ook zo bij de holocaust. Verder vind ik dat het je volste recht is dat er geen genocide geweest is, alhoewel ik je daar helemaal niet in volg. Net zogoed vind ik dat iemand het recht zou moeten hebben om de holocaust te ontkennen. Laatst gewijzigd door CutTheCrap : 12 oktober 2006 om 20:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Britten konden niks vinden om ze veroordeeld te krijgen. Dat het niet bestaan zou hebben en dergelijke ontkeningsgedrag: verzinsels Armenen en hun sympathisanten, anders is hun luchtkasteel onverkoopbaar. Citaat:
“The Greek army began its offensive in Anatolia from Smyrna to establish a sphere-of-influence in western Turkey. British Prime Minister David Lloyd-George strongly encouraged the Greeks to mount the offensive as the quickest means to force the Turkish government to sign the peace treaty. The Greeks defeated the Turks at Alashehr on June 24th, seized Brusa on July 9th, and captured Adrianople on July 25th, the key Turkish fortress in Thrace.” (http://www.indiana.edu/~league/1920.htm) Van deze racist is deze uitspraak; "The Turks are a human cancer, a creeping agony in the flesh of the lands they misgovern, rotting every fiber of life. I am glad that the Turk is to be called to a final account for his long record of infamy against humanity." Voor racisten uit armeense kamp natuurlijk een citaat om te smullen. Die gevangenenruil-theorie is zoveelste conspiracytheorie Armenen. Pas NADAT de Britten geen bewijzen konden overleggen om de aantijgingen te staven (en zelfs hun eigen Bryce Report links lieten liggen) gingen ze over op redden-wat-er-te-redden-valt-fase: de gijzelaars in Malta ruilen voor de britse krijgsgevangenen, deze waren door de kemalisten opgepakt nadat de Britten in maart 1920 Istanbul bezetten en parlementsleden gevangennamen omdat die niet meewerkten aan de imperialistische plannen van de bezetters. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |||
Schepen
|
![]() Citaat:
Citaat:
Over de Holocaust: maak je maak geen zorgen, voor mij is deze van een totaal andere orde van de Armeense (Neurenbergtribunalen met ene na andere veroordelingen, enz). Daar je over de Holocaust begint: Wat deden die tienduizenden Armenen in een nazi-regiment van de nazi’s in WO2 (zie Christopher J. Walkers -bekende lobbyist Armeense zaak- "Armenia —The Survival of a Nation," pagina 357). (elke keer dat je over de Holocaust begint, zal ik je aan deze nazi-verleden Armenen herinneren) Citaat:
Je noemt “Yale Journal of Intern. Law”: welke artikelen heeft hij er gepubliceerd en noem data svp. Verder is publiceren (of toespraken houden) niet hetzelfde als werkzaam zijn aan universiteiten in de VS. Daar ging het om: aan studentes zitten=einde carriere als professor. Kritici uitmaken voor fascisten is een stalinkreet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
En die “800.000”, kun je deze met primaire bronnen staven? |
|
![]() |
![]() |