Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 oktober 2006, 15:05   #81
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Hij ging terug naar waar K9? Naar Kinshasa? dan had hij het kind zeker moeten meenemen.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2006, 15:09   #82
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dat opsluiten blijkt toch in andere landen geen probleem te zijn: in Nederland zitten hopen AMA's opgesloten in instellingen.

AMA = Afrikaanse Minderjarige Asielzoekers.

Volgens jou moeten die dus blijvend worden vastgehouden tot hun 18de want ze kunnen niet worden teruggestuurd.
Je moet kinderen (en dan spreek ik niet van 17 jarigen maar van bijvoorbeeld -14 jarigen) niet alleen in zo'n instellingen opsluiten en zeker niet alleen en zonder dat er hen iemand opwacht terugsturen. Desnoods regel je met de overheden van het land van herkomst dat die ze overnemen .

Dus nee je zit er weeral naast met je belachelijke veronderstellingen. Er zijn genoeg zaken die belgie kon gedaan hebben maar verzuimd .
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2006, 15:10   #83
k9

Standaard

Citaat:
Hij ging terug naar waar K9? Naar Kinshasa? dan had hij het kind zeker moeten meenemen.
Bij hun terugkeer uit Kinshasa landden Tabitha en haar oom op 18 augustus 2002 op de luchthaven van Zaventem. Omdat het meisje niet over de vereiste documenten beschikte voor een verblijf op Belgische bodem, werd zij in transitcentrum 127 in Melsbroek (foto) ondergebracht. Haar oom ging terug naar Nederland.

Nog steeds heb je niet die eerste post gelezen, ongeloofelijk ik kan geloven waarom je soms zo'n onzin uitkraamt.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

Oud 17 oktober 2006, 15:11   #84
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Bij hun terugkeer uit Kinshasa landden Tabitha en haar oom op 18 augustus 2002 op de luchthaven van Zaventem. Omdat het meisje niet over de vereiste documenten beschikte voor een verblijf op Belgische bodem, werd zij in transitcentrum 127 in Melsbroek (foto) ondergebracht. Haar oom ging terug naar Nederland.

Nog steeds heb je niet die eerste post gelezen, ongeloofelijk ik kan geloven waarom je soms zo'n onzin uitkraamt.
Waarom liet de oom zijn lieve nichtje stikken ?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2006, 15:15   #85
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Waarom liet de oom zijn lieve nichtje stikken ?
Zoals ik al zei, ik vind dat dat ook onderzocht moet worden om te zien of die oom dat kind niet zomaar achtergelaten heeft, en als die dat deed: aanklagen zoiets doe je toch niet?

Nergens vind ik terug wat er enkele maanden geleden gebeurd is, enkel dat het kind tegegehouden is en opgesloten en de oom naar nederland verderging, maar of dat was omdat het kind opgesloten was, ofdat het kind is opgesloten omdat de oom weg was is niet duidelijk.

Maakt weinig uit voor de hele discussie punt is dat de belgische staat daarna blunderde.

Oud 17 oktober 2006, 15:17   #86
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je moet kinderen (en dan spreek ik niet van 17 jarigen maar van bijvoorbeeld -14 jarigen) niet alleen in zo'n instellingen opsluiten en zeker niet alleen en zonder dat er hen iemand opwacht terugsturen. Desnoods regel je met de overheden van het land van herkomst dat die ze overnemen .

Dus nee je zit er weeral naast met je belachelijke veronderstellingen. Er zijn genoeg zaken die belgie kon gedaan hebben maar verzuimd .
hooo... nu hadden ze aan de burgemeester van Kinshasa moeten vragen om aan de luchthaven te staan?
Dit is een nieuwe insteek.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 17 oktober 2006, 15:26   #87
k9

Standaard

Citaat:
hooo... nu hadden ze aan de burgemeester van Kinshasa moeten vragen om aan de luchthaven te staan?
Dit is een nieuwe insteek.
Misschian kan je eens een cursus begrijpend lezen volgen , je hebt het nodig

Oud 17 oktober 2006, 15:34   #88
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals ik al zei, ik vind dat dat ook onderzocht moet worden om te zien of die oom dat kind niet zomaar achtergelaten heeft, en als die dat deed: aanklagen zoiets doe je toch niet?
Ah nee? Aanklagen doe je zeker wel. het is duidelijk dat de mama de oom als voogd heeft aangesteld om het kind te begeleiden. Het kind stond dus onder zijn hoede.
Alleen oompje nam het niet nauw met zijn verantwoordelijkheid als voogd : hij name liever de benen. Straffen dus maar !
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2006, 15:35   #89
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Bovendien wat ik me ook afvraag: wist nonkel congolees in Nederland dan niet dat zijn nichtje niet was aangekomen in Canada? Wist hij dan niet dat ze hier in een instelling was opgenomen? Kon nonkel congolees dan niet mee teruggaan naar Kinshasa?

Citaat:
Misschian kan je eens een cursus begrijpend lezen volgen , je hebt het nodig
Natuurlijk. Ik dacht dat je schreef dat de Belgische authoriteiten eerst de congolese authoriteiten hadden moeten verwittigen, dat zal ik verkeerd hebben begrepen.

Of bedoelde je dat de congolese douane niet kon lezen dat het kind weldegelijk geldige papieren had om in haar eigen land binnen te geraken?
Oud 17 oktober 2006, 15:44   #90
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee dus jij vind het normaal dat men een 5jarig meisje alleen laat in kinshasa?

En begin niet over dat het de schuld van anderen is het gaat hier over de acties van belgie.

Zou kunnen , maar het is belgie die haar 2 maand vasthield en dan terugstuurde , misschien op kosten van de maatschappij maakt weinig uit.
Dus was het ook de maatschappij die ginder voor opvang moest zorgen.
We mogen toch aannemen dat er in Kinsjasa ook politie en douane rondloopt om de zorg over hun onderdaan over te nemen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 oktober 2006, 15:46   #91
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar wel belgie die haar opsloot en alleen terugstuurde en DAAR zijn ze voor veroordeeld.
Juist, ze hadden kind en oom dadelijk moeten terugsturen.
Wellicht waren ze te menselijk en gaven ze nog een kans om de nodige papieren voor te leggen.
Oud 17 oktober 2006, 18:00   #92
MisterXYZ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
gelukkig he je nog iets zoals mensenrechten, ach ja iemand meesturen is zo moeilijk, illegalen worden normaal vergezeld van politie, maar 1 5 jarige stuurt men alleen?
Walgelijke post
Aan “Filosoof” en “K9”, toch even het volgende meegeven:
Ik criminaliseer niemand en huidskleur en afkomst gelden evenmin in mijn betoog tegen iemand, maar wel het feit dat vreemdelingen naar hier komen is verkeerd en hier hun geluk willen vinden is ook verkeerd. Een multiculturele samenleving is gedoemd om te mislukken en allerlei problemen te genereren, waar meestal de belastingbetaler de dupe van is en of wordt.

Dat zwartje ocharme toch! is toevallig in Belgie terecht gekomen, want het vliegtuig had in Nederland moeten landen, want nonkel zwartje heeft de Nederlandse Nationaliteit. Dacht Nonkeltje misschien via Belgie z’n zaak in het zwart te kunnen regelen? Want Nederland treedt veel strenger op, met mensen zonder papieren.

De rechter heeft in deze een verkeerd vonnis geveld, hij had z’n vonnis moeten baseren op het feit dat de zwarte nonkel dat kind niet had mogen hier laten en zou moeten teruggevlogen zijn naar de congo met dit zwartje. Nu heeft hij de belastingbetaler opgezadeld met de schuld, wat natuurlijk het makkelijkste is en of was! De redenering van “K9” kan ik totaal niet volgen, die zegt de Belgische staat mag dat zwartje niet alleen achterlaten en spreekt nonkeltje zwart vrij van schuld, alhoewel dat zwart nonkeltje zou moeten gestraft worden en niet zoals nu is gebeurd, uiteindelijk de belastingbetaler sanctioneren waar die totaal géén uitstaans mee heeft. Vreemdelingen moeten hier weg blijven, punt en daar hebben mensenrechten geen enkel uitstaans mee. En als ze niet willen luisteren dan moeten ze maar voelen. Dat degenen die de vreemdelingen zo pamperen, hun geld erin steken, maar neen de belastingbetaler wordt opgezadeld met het betalen van 35.000 euro schadevergoeding en dan zijn de rooien en aanhangsel verwonderd dat het Vlaams Belang gewonnen heeft met de voorbije verkiezingen!!

Men heeft er goed aan gedaan van dit zwartje op te sluiten voor z’n eigen veiligheid, want stel u voor dat men het vrij liet rondlopen in het Brusselse! wat er zou kunnen gebeurd zijn en dit allemaal de schuld van de Mama die in Canada haar geluk gaat zoeken op koste van haar kind en nonkel zwartje die het niet mocht meegebracht hebben wegens geen papieren, niet naar Belgie en niet naar Nederland. Dat sommigen hier ons willen doen geloven dat we medelijden moeten betonen met mensen van vreemde origine, is walgelijk!! en is roepen om problemen en die dan ook de schuld willen afschuiven op het Vlaams Belang is evezeer walgelijk!!
MisterXYZ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2006, 06:54   #93
k9

Standaard

Citaat:
Ah nee? Aanklagen doe je zeker wel. het is duidelijk dat de mama de oom als voogd heeft aangesteld om het kind te begeleiden. Het kind stond dus onder zijn hoede.
Alleen oompje nam het niet nauw met zijn verantwoordelijkheid als voogd : hij name liever de benen. Straffen dus maar !
Ooit gehoord van onschuldig tot tegendeel bewezen, eerst onderzoeken dus.

Oud 18 oktober 2006, 06:55   #94
k9

Standaard

Citaat:
Bovendien wat ik me ook afvraag: wist nonkel congolees in Nederland dan niet dat zijn nichtje niet was aangekomen in Canada? Wist hij dan niet dat ze hier in een instelling was opgenomen? Kon nonkel congolees dan niet mee teruggaan naar Kinshasa?

Natuurlijk. Ik dacht dat je schreef dat de Belgische authoriteiten eerst de congolese authoriteiten hadden moeten verwittigen, dat zal ik verkeerd hebben begrepen.

Of bedoelde je dat de congolese douane niet kon lezen dat het kind weldegelijk geldige papieren had om in haar eigen land binnen te geraken?
Waar heb je het over? Ik zei dat belgie wel iets met congo kon afspreken dat iemand het meisje zou opwachten, kinderopbvang van congo of zoiets, of denk je dat dit niet bestaat in congo?

Oud 18 oktober 2006, 06:56   #95
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Juist, ze hadden kind en oom dadelijk moeten terugsturen.
Wellicht waren ze te menselijk en gaven ze nog een kans om de nodige papieren voor te leggen.
Menselijk door haar 2 maand op te sluiten? Jij hebt een rare definitie van menselijkheid.

Oud 18 oktober 2006, 07:04   #96
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MisterXYZ Bekijk bericht
Aan “Filosoof” en “K9”, toch even het volgende meegeven:
Ik criminaliseer niemand en huidskleur en afkomst gelden evenmin in mijn betoog tegen iemand, maar wel het feit dat vreemdelingen naar hier komen is verkeerd en hier hun geluk willen vinden is ook verkeerd. Een multiculturele samenleving is gedoemd om te mislukken en allerlei problemen te genereren, waar meestal de belastingbetaler de dupe van is en of wordt
IK zou zeggen voor je nog meer onzin uitkraamt lees eens waar het over gaat, het kind was in transit naar nederland en dan naar canadan, het ging helemaal niet in belgie blijven.
Citaat:
De rechter heeft in deze een verkeerd vonnis geveld, hij had z’n vonnis moeten baseren op het feit dat de zwarte nonkel dat kind niet had mogen hier laten en zou moeten teruggevlogen zijn naar de congo met dit zwartje. Nu heeft hij de belastingbetaler opgezadeld met de schuld, wat natuurlijk het makkelijkste is en of was!
Onzin voor een rechter maakt he tniet uit, FEIT is en blijft dat de oom er voor de belgische veroordeling NIKS te maken heeft. De rechter oordeeld naar d daden van de BELGISCHE staat . Dat er geen probleem was had de oom het kind terug meegepakt maakt niet uit, je kan net zo goed de moeder aangklagen omdat ze 5 jaar geleden zwanger was, of congo omdat er daar mensen wonen die durven via belgie te reizen. En wat heeft belgie gedaan? Een 5jarig kins zonder familie opgesloten in een gesloten instelling en dan na enkele maanden alleen op het vliegtuige gezet zonder er zeker van te zijn dat iemand haar kwam oppikken, en daar is ze terrecht voor veroordeeld.
Citaat:
De redenering van “K9” kan ik totaal niet volgen, die zegt de Belgische staat mag dat zwartje niet alleen achterlaten en spreekt nonkeltje zwart vrij van schuld, alhoewel dat zwart nonkeltje zou moeten gestraft worden en niet zoals nu is gebeurd, uiteindelijk de belastingbetaler sanctioneren waar die totaal géén uitstaans mee heeft.
Leer lezen ik zeg dat de acties van de oom onderzocht moeten worden, en nee de belgische staat mag dat 5jarig kind niet alleen achterlaten, of vind jij dat normaal 5jarigen alleen laten? Maar ach ja het is "maar" een zwartje he?
Citaat:
Vreemdelingen moeten hier weg blijven, punt en daar hebben mensenrechten geen enkel uitstaans mee. En als ze niet willen luisteren dan moeten ze maar voelen. Dat degenen die de vreemdelingen zo pamperen, hun geld erin steken, maar neen de belastingbetaler wordt opgezadeld met het betalen van 35.000 euro schadevergoeding en dan zijn de rooien en aanhangsel verwonderd dat het Vlaams Belang gewonnen heeft met de voorbije verkiezingen!!
vanaf nu dus elke niet belg verboden voet te zetten op belgische bodem ? De economie van belgie zal snel gedaan zijn.
Citaat:
Men heeft er goed aan gedaan van dit zwartje op te sluiten voor z’n eigen veiligheid, want stel u voor dat men het vrij liet rondlopen in het Brusselse! wat er zou kunnen gebeurd zijn en dit allemaal de schuld van de Mama die in Canada haar geluk gaat zoeken op koste van haar kind en nonkel zwartje die het niet mocht meegebracht hebben wegens geen papieren, niet naar Belgie en niet naar Nederland. Dat sommigen hier ons willen doen geloven dat we medelijden moeten betonen met mensen van vreemde origine, is walgelijk!! en is roepen om problemen en die dan ook de schuld willen afschuiven op het Vlaams Belang is evezeer walgelijk!!
Nog meer gezever en walgelijke racistische commentaar , dat er nog zo'n mensen rondlopen.

Oud 18 oktober 2006, 08:02   #97
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
als ik een kind onder mijn verantwoordelijkheid heb, laat ik dat niet alleen achter, en nog minder in een ander kontinent(zou zijn of ik laat mijn nicht alleen achter in Kinshasa, dan word ik vermoord door mijn zus ).Of het zou moeten zijn dat men mij manu militari afvoert...Is dat wat er gebeurt is? Of heeft Oomlief de (egoïstische) benen genomen?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2006, 08:07   #98
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Dus was het ook de maatschappij die ginder voor opvang moest zorgen.
We mogen toch aannemen dat er in Kinsjasa ook politie en douane rondloopt om de zorg over hun onderdaan over te nemen.
Ja, dat is toch een beschaafd land, met een regering, politiediensten, sociale opvang, wezenhuizen (bestuurd door Belgische nonnekes zelfs) en tutti quanti...Waar is het probleem een meisje naar haar geboorteland terug te sturen? Men kan zo een kind toch niet opsluiten hier? Voor welke reden? Zelfs misdadigers lopen hier vrij rond, wat gaan we nu kindjes opsluiten!
Wat hadden de Belgen dan wél moeten doen? Beste betweters, mijn ogen staan wijd open, ik wacht op de mirakel-oplossing?
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2006, 10:37   #99
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Menselijk door haar 2 maand op te sluiten? Jij hebt een rare definitie van menselijkheid.
Natuurlijk, vijfjarigen zonder papieren laat men niet in een grootstad los.
Oud 18 oktober 2006, 10:45   #100
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
IK zou zeggen voor je nog meer onzin uitkraamt lees eens waar het over gaat, het kind was in transit naar nederland en dan naar canadan, het ging helemaal niet in belgie blijven.
Ge vergeet (?) erbij te vertellen dat de nodige papieren ontbraken.
Het kan dus net zo goed om een verhaaltje van een mensensmokkelaar gaan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be