Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 oktober 2006, 21:13   #81
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer Bekijk bericht
Over welk bedrijf gaat het hier ?
Ik ben den draad kwijt ?
Na de werkgroep morkhoven den flair ?
Wat ga ik hier nog meemaken ?
De naam van het bedrijf heeft geen belang, alleen de winst telt, tenminste voor iemand die geen linkiewinkie is, maar een kapitalist ...
AyneRand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2006, 21:54   #82
Kaffer
Banneling

Kaffer's schermafbeelding

Standaard

Allleen de winst ?
www.sanoma-magazines-btb.be/
Met zo'n sites enkel verlies !
Kaffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2006, 21:56   #83
Metternich
Perm. Vertegenwoordiger VN

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Niet letten op AyneRand. Heeft een probleempje dat hij moet compenseren, los van zijn financiële problemen uiteraard. AyneRand, echt, ipv in internetcafé's te zitten, zou je beter dat geld gebruiken voor een koffie te gaan drinken ofzo.
Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2006, 21:58   #84
Kaffer
Banneling

Kaffer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Niet letten op AyneRand. Heeft een probleempje dat hij moet compenseren, los van zijn financiële problemen uiteraard. AyneRand, echt, ipv in internetcafé's te zitten, zou je beter dat geld gebruiken voor een koffie te gaan drinken ofzo.
Hij ?
Ik meende hier een zij te ontmoeten , maar waar het het milieu van flair en humo betreft blijft het koffiedik kijken .
Kaffer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2006, 22:02   #85
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
De naam van het bedrijf heeft geen belang, alleen de winst telt, tenminste voor iemand die geen linkiewinkie is, maar een kapitalist ...
Hoe gaat het nog met Napoleon, kunt ge het nog een beetje vinden met elkaar ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 oktober 2006, 22:40   #86
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onbekwamen kunnen geen geld verdienen, u bent daar een mooi voorbeeld van. U mag van mijn part alles betwisten wat u wil, maar als u geen aandeelhouder bent van mijn bedrijf, hebt u wat de strategie van dit bedrijf betreft alleen maar het recht om uw bakkes te houden.
Amai, die linkse kapitalisten zijn toch de vriendelijkheid zelve.
Oud 18 oktober 2006, 22:44   #87
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klinkt wel vreselijk afgunstig, het typisch karakter van de lagere klasse ...
Kijk maar verder op ons neer ja. En schrik dan niet dat ze je auto eens in de fik komen steken. Oogst wat je zaait. Ik heb ook een hekel aan je cultuurverkopend kapitalisme. U hebt geen respect voor uw medemens. Tel uw geld maar rustig verder, want dat is het enige dat u lief hebt en die lieve moslims, die het voor u mogen opbrengen en mij nog eens mee mogen komen pesten in mijn eigen land. U bent een grote schande voor de mensheid.
Oud 19 oktober 2006, 00:15   #88
Tina
Provinciaal Statenlid

Tina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja kanker maar wat over andermans (zogenaamde) financiële problemen anders.

Laatst gewijzigd door Tina : 19 oktober 2006 om 00:16.
Tina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2006, 11:12   #89
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niets internetcafés.
Netjes zijn beurt afwachten tot Napoleon en Elvis hun beurt voorbij is.
Oud 19 oktober 2006, 11:14   #90
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Naturtrane Bekijk bericht
Ja kanker maar wat over andermans (zogenaamde) financiële problemen anders.
En wie kankert hier altijd over andermans (zogenaamde) financiële problemen ?
Oud 19 oktober 2006, 12:25   #91
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorlac Bekijk bericht
Jaja jong.... nog zo ene

Als ge uw ogen eens zou opentrekken zou ge merken dat de kosten/baten van migratie intussen niet meer op de + staat. Vroeger wel, maar nu allerminst (en al zeker als ge de oosblokkers niet meetelt..want da zijn idd harde werkers die werkelijk iets (willen) bijdragen).

En die gezinshereniging is idd een schande. Waarom heel die nest mee naar hier laten komen. Dat ze gelukkig willen worden is uiteraard te begrijpen. Wel, dat ze dan hier werken en vervolgens geld opsturen naar de familie ginder. Nu laat men ze(de familie) overkomen en kunnen ze vervolgens aan de dop of ocmw.
En je kan ze het ook niet verwijten eigenlijk, dat ze het systeem misbruiken. Wij zijn hier de achterlijken omdat we dit allemaal toelaten. En dan nog te weten dat er mensen (zoals jij) rondlopen die dit blijven verdedigen...onbegrijpelijk!
Polen willen integreren, Marokkanen willen regeren.
MARE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 oktober 2006, 12:29   #92
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dr. Strangelove Bekijk bericht
Ik schreef nergens dat iedereen kan thuisblijven. Hoewel ik betwijfel dat iedereen dat zou willen, zelfs al zouden de uitkeringen veel hoger zijn. Natuurlijk is het noodzakelijk dat er voldoende wordt geproduceerd om de economie op peil te houden. Maar het is toch duidelijk dat ondanks de toegenomen werkloosheid en het veel groter aantal gepensioneerden in vergelijking met de jaren '60, de totale output van de economie noet gedaald is, en de productiviteit per inwoner evenmin (integendeel). De nationale economie heeft eigenlijk weinig last van een werkloosheidspercentage tussen de 5 en de 10%. De automatisering zorgt ondertussen eerder voor overprductie, zowel in de landbouw als in de industrie, waardoor veel mensen tegenwoordiger een job hebben in de niet-productieve tertiaire sector. (Tussen haakjes, als ik zeg niet-productief bedoel ik dit economisch, ik beweer niet dat de tertiaire sector niet nuttig is).
De werkgevers hebben eigenlijk evenmin veel last van een werkloosheidspercentage van een dergelijke omvang, want het creëert een arbeidsreserve, wat dan weer de lonen tempert. Dit is geen morele stellingname, maar een feitelijke analyse.
Wat ik dus beweer is dat als een land de keus heeft tussen het wel geven van uitkeringen aan werklozen, zieken, gepensioneerden, of dit niet doen, de eerste keus altijd het beste is. Niet alleen is het geen oorzaak van veraming van het land, zoals de geschiedenis bewijst, maar uitkeringen en een goede sociale zekerheid hebben nog tal van andere voordelen: minder criminaliteit, minder bedelaars en daklozen,...
Er is maar één groot probleem: als de minimumlonen te laag liggen, of er is onvoldoende opvang voor de kinderen van werkende moeders, dan kunnen er werkloosheidsvallen onstaan. Zo blijven sommigen zitten in de werkloosheid, wat aanleiding kan geven tot depressies en het gevoel om nutteloos te zijn.
Ik geef dus geen pleidooi voor massale werkloosheid, mijn visie is genuanceerd. Maar je mag niet vergeten dat mijn commentaar een reactie was op jouw opmerking over een "kosten-batenanalyse".
Ge moogt zeveren wat ge wilt. De economie is er beter bij gediend indien de werkloosheid minder of 0% is.

Laatst gewijzigd door MARE : 19 oktober 2006 om 12:37.
Oud 19 oktober 2006, 12:31   #93
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaffer Bekijk bericht
Is humo nu ook al een bedrijf ?
Neen, dat is een magazine dat uit de hemel neerdaalt.
Oud 19 oktober 2006, 12:35   #94
MARE
Provinciaal Gedeputeerde

MARE's schermafbeelding

Standaard

Over disriminatie gesproken. Er zijn weinig mensen die het weten: indien een immigrant hier toekomt dan kan hij een zaak opstarten en is hij de eerste twee jaar volledig van belastingen vrijgesteld. Dit om voor immigranten de mogelijkheid te bieden te kunnen werken. De autochtone bevolking kan fluiten naar die belastingvrijstelling. Nu wat doen die rukkers: degene die de zaak start, laat in het kader van de familiehereniging, twee jaar later een ander familielid overkomen om de zaak op zijn naam te zetten. Twee jaar later doen ze dat opnieuw en zo blijft dat gaan. Die mannen moeten dus nooit belastingen betalen op hun zaak. Geen wonder hé dat de nightshops als paddestoelen uit de grond schieten.

Laatst gewijzigd door MARE : 19 oktober 2006 om 12:36.
Oud 19 oktober 2006, 12:41   #95
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MARE Bekijk bericht
Over disriminatie gesproken. Er zijn weinig mensen die het weten: indien een immigrant hier toekomt dan kan hij een zaak opstarten en is hij de eerste twee jaar volledig van belastingen vrijgesteld. Dit om voor immigranten de mogelijkheid te bieden te kunnen werken. De autochtone bevolking kan fluiten naar die belastingvrijstelling. Nu wat doen die rukkers: degene die de zaak start, laat in het kader van de familiehereniging, twee jaar later een ander familielid overkomen om de zaak op zijn naam te zetten. Twee jaar later doen ze dat opnieuw en zo blijft dat gaan. Die mannen moeten dus nooit belastingen betalen op hun zaak. Geen wonder hé dat de nightshops als paddestoelen uit de grond schieten.
Hoe zoude zelf zijn?
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be