Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 oktober 2006, 08:07   #81
Steenbok66
Parlementsvoorzitter

Steenbok66's schermafbeelding

Standaard

omdat normale mensen niet voor dergelijk zootje stemmen...
het zijn echte kiekens zonder kop... misschien op hier of daar na een onnozele dagdromer...
Steenbok66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2006, 09:46   #82
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steenbok66 Bekijk bericht
het zijn echte kiekens zonder kop... misschien op hier of daar na een onnozele dagdromer...
Tot daar de doordachte poco psycho-analyse van een zelfverklaard normaal en weldenkend mens.
Ooit al eens van zelfkennis gehoord ?
Dat blijkt namelijk veelal het begin te zijn van iets moois...en zet je kop min of meer terug op zijn plaats, in jouw geval een meer dan noodzakelijke optie.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2006, 10:37   #83
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Wel wel wel, mirror mirror on the wall...
Oud 21 oktober 2006, 11:01   #84
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Vandaar misschien juist dat het VB aan z'n plafond zit. De meeste Belgen zijn immers NIET tegen de Koning of tegen België.
Klopt, de meeste belgen vinden het een eer een familie royaal te laten leven op hun zuur verdiend geld. Moet uzelf eens laten nakijken.

Laatst gewijzigd door ERLICH : 21 oktober 2006 om 11:02.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2006, 11:08   #85
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
neen, het nog kunnen aanspreken van de percentages foert stemmers, daar waar ze nog niet aangesproken waren...

en als je de "verkozen mandatarissen" analyseert... een samenraapsel van allerlei slag, maar geen politiekers noch beleidsbekwamen...

droom maar rustig nat....

En hoeveel foert stemmer waren er dan nu niet in antwerpen voor sp-a?
Als je ziet hoeveel vld'ers en groenen voor sp-a éémalig gestemd hebben?
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2006, 11:20   #86
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Als Verhofstadt zegt dat VB-kiezers niet weten dat Vlaams Belang anti-monarchistisch is, dan beledigt hij weldegelijk de intelligentie van de VB-kiezers. Het is immers algemeen geweten dat Vlaams Belang voor een onafhankelijk Vlaanderen en tegen het koningshuis pleit.
Zo gigantisch slim zijn de VB-stemmers die ik ken toch niet. Als ik hen vraag waarom ze stemmen voor een partij die mij wil verbieden om te huwen met mijn levenspartner (en alle reeds gesloten homohuwelijken wil ontbinden, zonder inspraak van de betrokken partners) zeiden ze allemaal dat ze met zoiets niet accoord gingen en dat ze niet wisten dat het VB dat wou doen. Ofwel zijn allezins een deel van de VB-stemmers niet de hoogte van de partijstandpunten van het VB, of het VB verzwijgt "minder populaire" partijstandpunten (om de stemmen van holebi's en hun omgeving te winnen).
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2006, 11:25   #87
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht

Zo gigantisch slim zijn de VB-stemmers die ik ken toch niet. Als ik hen vraag waarom ze stemmen voor een partij die mij wil verbieden om te huwen met mijn levenspartner (en alle reeds gesloten homohuwelijken wil ontbinden, zonder inspraak van de betrokken partners) zeiden ze allemaal dat ze met zoiets niet accoord gingen en dat ze niet wisten dat het VB dat wou doen. Ofwel zijn allezins een deel van de VB-stemmers niet de hoogte van de partijstandpunten van het VB, of het VB verzwijgt "minder populaire" partijstandpunten (om de stemmen van holebi's en hun omgeving te winnen).

Als ik aan jongeren vraag waarvoor cd&v en vld en sp-a staat dan weten ze het gewoonweg niet.Als ik vraag waar het vb voorstaat dan kunnen ze zonder probleem tal van punten opnoemen.
Het vb is dan ook veel duidelijk in hun standpunten.

De vld komt sowieso al helemaal niet geloofwaardig over;stel je voor als jongere je je de politiek begint te volgen en je hoort dan de vld zeggen dat ze tegen het vreemdelingenstemrecht zijn en het zullen tegen houden en dan zegt die jongere;a,das een goeie zaak,ik ga voor de vld stemmen dat wanneer puntje bij paatlje komt en die jongere dan een aantal wekene/maand nadien ziet op tv dat de vld net het omgekeerde doet van hetgeen ze beloofd hebben????
Oud 21 oktober 2006, 11:35   #88
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DenHollander1981 Bekijk bericht
De meeste Belgen niet nee. 25% links Vlaanderen en Wallonie maken immers de meerderheid uit.
Even op www.dekamer.be de zetelverdeling bekeken:

"Nederlandstalige zetels": 88
SPa-Spirit: 23
VLD: 25
CD&V: 21
VB: 18
NVA: 1

"Franstalige zetels": 62
PS: 25
MR: 25
CDH: 7
FN: 1
Ecolo: 4

De regeringspartijen maken dus in hun eigen taalgroep en in beide taalgroepen samen de meerderheid uit. VB beweert altijd de stem van de meerderheid van de Vlamingen te vertolken. 18 zetels op 88 is bijlange geen meerderheid...

Die ongeveer 25 % die u tot links rekent zegt niet van zichzelf dat ze de meerderheid uit maakt, ze maakt wel deel uit van de meerderheid in het parlement. Kleine, doch niet onbelangrijke, nuanche.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Oud 21 oktober 2006, 11:39   #89
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Als ik aan jongeren vraag waarvoor cd&v en vld en sp-a staat dan weten ze het gewoonweg niet.Als ik vraag waar het vb voorstaat dan kunnen ze zonder probleem tal van punten opnoemen.
Het vb is dan ook veel duidelijk in hun standpunten.
Het VB is duidelijk over hun populairste standpunten, maar bepaalde - voor 10 % van de bevolking - zeer nadelige standpunten zwijgen ze. Waarom zetten ze niet in hun folder dat ze al die huwelijken wil ontbinden en 10 % van de bevolking wil verbieden om te huwen? Mag de bevolking dat niet weten?
Het is niet omdat andere partijen iets verkeerd doen, dat dit het achter houden van de verborgen agenda door het VB goed praat. Op dat vlak zijn ze in hetzelfde bedje ziek, al willen die andere partijen niet een paar duizend huwelijken vernietigen.
Oud 21 oktober 2006, 11:52   #90
born2bewild
Banneling

Standaard

het videofragment van de discussies in de kamer staat op Annemans' site.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2006, 11:53   #91
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:

Het VB is duidelijk over hun populairste standpunten, maar bepaalde - voor 10 % van de bevolking - zeer nadelige standpunten zwijgen ze. Waarom zetten ze niet in hun folder dat ze al die huwelijken wil ontbinden en 10 % van de bevolking wil verbieden om te huwen? Mag de bevolking dat niet weten?
Het is niet omdat andere partijen iets verkeerd doen, dat dit het achter houden van de verborgen agenda door het VB goed praat. Op dat vlak zijn ze in hetzelfde bedje ziek, al willen die andere partijen niet een paar duizend huwelijken vernietigen.

Ik volg al jarenlang debatten en het vb en wij hebben al meermaals duidelijk gemaakt dat wij tegen het homohuwelijk zijn en tegen adoptie.
Laat wel wezen dat wij niet zeggen dat we tegen homo's zouden zijn,das nog wat anders.
Ik vind dit al helemaal geen negatief punt,ik vind dat juist een goeie zaak.
Oud 21 oktober 2006, 11:55   #92
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie 2 mogelijkheden

1/ u zwetst erop los
2/ behoort naar eigen zeggen niet tot "de bevolking" want u weet "meer"
Oud 21 oktober 2006, 12:24   #93
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Ik zie 2 mogelijkheden

1/ u zwetst erop los
Ik heb als het plenair debat voor de stemming over de openstelling van het huwelijk gevolgd van op de publiekstribune in de Kamer. De vertegenwoordigers van het Vlaams Belang hebben klaar en duidelijk gezegd dat als het huwelijk zou worden opengesteld dat ze er alles aan zouden doen om het homohuwelijk terug te verbieden en de intussen gesloten homohuwelijken te vernietigen.
In tussentijd heeft het Vlaams Belang nog geen afstand gedaan van die uitspraak, dus het voornemen bestaat nog steeds.

Die uitspraken staan ook in het verslag van de plenaire zitting en op www.mikpunt175.be . IK behoor wel degelijk tot de bevolking, maar blijkbaar tot het beter geïnformeerdere deel van de bevolking. Waarom komt het Vlaams Belang niet uit voor haar echte mening op haar website en folders?

@ Marboro "Ik volg al jarenlang debatten en het vb en wij hebben al meermaals duidelijk gemaakt dat wij tegen het homohuwelijk zijn en tegen adoptie.
Laat wel wezen dat wij niet zeggen dat we tegen homo's zouden zijn,das nog wat anders.
Ik vind dit al helemaal geen negatief punt,ik vind dat juist een goeie zaak."

In debatten ben je wel eerlijk, maar op de website of de folders wordt er in alle talen over dit standpunt ge/verzwegen.

U en het VB heeft niets tegen holebi's, maar u vindt wel dat u zich zomaar mag moeien in ons privéleven en mij en mijn meerderjarige partner zelfs wil verbieden om te huwen met elkaar. Wat als ik plots aan de macht zou komen en zomaar beslissen dat jouw huwelijk ontbonden is, zonder jou of je partner daarin te horen? Dan zou je ook - terecht - woedend zijn. Holebi's verbieden om te huwelijk is vergelijkbaar met het verbod om te huwen met een joodse of andere niet-ariër... U en het VB hebben duidelijk geen enkel respect voor holebi's, want zonder homohuwelijk kunnen holebi-koppels elkaar niet degelijk beschermen in geval van overlijden van 1 van beide partners. Zonder huwelijk ben ik wettelijk een vreemde van mijn partner (met alle negatieve gevolgen van dien op vlak van erfrecht, vermogenrecht, familiaal, sociaal & fiscaal recht). Het homohuwelijk af schaffen en ons huwelijk vernietigen zonder eerst een evenwaardige alternatieve bescherming aan te bieden is een duidelijke wil tonen om holebi's te discrimineren en een soort hetero-apartheid in te voeren waar hetero's meer rechten hebben dan holebi's. Een apartheid die u blijkbaar toe juigt... Als homoseksualiteit al een grond is om bepaalde burgerrechten te ontzeggen, welke rechten wil u ons dan nog ontzeggen?

Anderen rechten ontzeggen die je wel voor jezelf op eist ("ik mag huwen, holebi's niet") is geen uiting van respect, maar van minachting. Als je echt niets tegen holebi's zou hebben, dan zou je ze dezelfde rechten en kansen gunnen als jezelf.

Laatst gewijzigd door Fozzie : 21 oktober 2006 om 12:45.
Oud 21 oktober 2006, 15:17   #94
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik zie 2 mogelijkheden

1/ u zwetst erop los
Om zeker te zijn heb ik de studiedienst van het Vlaams Belang volgende mail gestuurd:

Beste,

Bij de stemming over de openstelling van het huwelijk op 20 jan 2003 zat ik - samen met heel wat andere holebi's - op de publiekstribune van de Kamer. Daar hoorde ik Vlaams Belang-volksvertegenwoordiger Bart Laeremans volgende uitspraak doen:
“Wij zullen hard ons best doen om deze wet af te schaffen. Ik geloof ook dat er een dag zal komen dat we daarin zullen slagen. Natuurlijk zal men op dat moment komen aandraven met het goedkope argument dat er intussen enkele tientallen of honderden homokoppels van de regeling gebruik zullen hebben gemaakt (…). Dat is dan niet onze verantwoordelijkheid. U bent verantwoordelijk voor de ontsporing die er vandaag wordt aangericht (…).”

Als burger van dit land wil ik mij graag degelijk informeren voordat ik ga stemmen (de verkiezingen van 2007 zijn nog ver af, maar beter te vroeg dan te laat). Daarom een paar verduidelijkingsvraagjes over uw programma:

1) Indien het Vlaams Belang bij de volgende federale verkiezingen in de meerderheid komt, zal ze dan de openstelling van het huwelijk terug af schaffen en dus huwelijken tussen 2 meerderjarige en instemmende personen van hetzelfde geslacht verbieden?
2) Indien het antwoord op vraag 1 "ja" was, zal het Vlaams Belang de reeds gesloten huwelijken tussen personen van hetzelfde geslacht nietig verklaren, omdat ze dan strijdig zouden zijn met de wet?
3) Indien het antwoord bij vraag 1 & 2 "ja" was, vindt het Vlaams Belang dan niet dat voor een nietigverklaring (of gedwongen scheiding) de mening van beide huwelijkspartners gehoord moet worden en doorslaggevend moet zijn? Beseft het Vlaams Belang dat als ze de huwelijken van holebikoppels nietig verklaard ze deze holebi-koppels opzettelijk in de rechtsonzekerheid stort, maar ook nog eens wetens en willens emotionele schade berokkend? Indien u en uw partner gelukkig gehuwd zijn en dat ook willen blijven, kan u zich dan voorstellen hoe u en uw partner zich zouden voelen als uw huwelijk zomaar zou worden nietig verklaard?
4) Indien het antwoord op vraag 1 & 2 "ja" was, zal het Vlaams Belang dan eerst een partnerregeling in voeren waarbij koppels van hetzelfde geslacht dezelfde wettelijke bescherming krijgen op fiscaal, vermogensrechterlijk, sociaal, familiaal en erfrecht als gehuwde hetero-koppels, voordat ze het homohuwelijk nietig verklaard, zodat zich holebi-koppels niet van de een op de andere dag in de rechtsonzekerheid bevinden?
5) Is holebi's (of de kinderen die nu reeds worden opgevoed door holebi-koppels) minder burgerrechten gunnen dan hetero's (of hun kinderen) geen discriminatie, of zelfs een soort "hetero-Apartheid"? Is holebi's discrimeren geen uiting van respectloosheid of zelfs misprijzen?

Ik kijk alvast uit naar uw antwoord.

Vriendelijke - doch kritische - groeten,

(mijn naam)

Ik zal hun antwoord zodra ik het krijg hier posten, dan weten we direct hoe het zit.

Laatst gewijzigd door Fozzie : 21 oktober 2006 om 15:18.
Oud 21 oktober 2006, 15:58   #95
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Het VB is duidelijk over hun populairste standpunten, maar bepaalde - voor 10 % van de bevolking - zeer nadelige standpunten zwijgen ze. ... Mag de bevolking dat niet weten?
Het is niet omdat andere partijen iets verkeerd doen, dat dit het achter houden van de verborgen agenda door het VB goed praat.
Citaat:
Ik heb als het plenair debat voor de stemming over de openstelling van het huwelijk gevolgd van op de publiekstribune in de Kamer. De vertegenwoordigers van het Vlaams Belang hebben klaar en duidelijk gezegd dat als het huwelijk zou worden opengesteld dat ze er alles aan zouden doen om het homohuwelijk terug te verbieden en de intussen gesloten homohuwelijken te vernietigen.
ja fozzie, u bent ofwel niet al te slim ofwel niet zuiver op de graat.

Laat me weten wat je niet begrijpt.
Oud 21 oktober 2006, 17:22   #96
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo gigantisch slim zijn de VB-stemmers die ik ken toch niet.
...
Dat is best mogelijk. Maar het is verkeerd om een algemeen oordeel over alle VB-stemmers te vellen op basis van het beperkt aantal VB-stemmers dat u kent.

Citaat:
Ofwel zijn allezins een deel van de VB-stemmers niet de hoogte van de partijstandpunten van het VB, of het VB verzwijgt "minder populaire" partijstandpunten (om de stemmen van holebi's en hun omgeving te winnen).
U bent lang niet de enige die op de hoogte is van de "minder populaire" standpunten van Vlaams Belang. Daaruit leid ik af dat die partij dergelijke standpunten niet verzwijgt.

Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 21 oktober 2006 om 17:25.
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 oktober 2006, 01:59   #97
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
ja fozzie, u bent ofwel niet al te slim ofwel niet zuiver op de graat.

Laat me weten wat je niet begrijpt.
Blijkbaar begrijpt u zelf niet goed dat wie de echte standpunten van het VB wil weten er moet naar zoeken, of er zelfs voor naar het parlement moet gaan (en dus veel tijd nodig heeft). De minder populaire uitspraken en het stemgedrag van de VB-parlementsleden worden door het VB verzwegen naar het grote publiek toe (ze komen niet op hun website of in hun folders). Die VB-stemmers die ik ken willen het homohuwelijk niet af schaffen (omdat ze mij mijn geluk wel gunnen) en ze weten ook niet dat het VB mij wel opzettelijk wil kwaad berokkenen door mijn rechten te beknotten. Indien het VB voor haar echte (homofobe) standpunten zou uit komen in haar folders en op haar website, dan zou ze wellicht te veel stemmen verliezen.

Laatst gewijzigd door Fozzie : 22 oktober 2006 om 02:01.
Oud 22 oktober 2006, 11:22   #98
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:

Blijkbaar begrijpt u zelf niet goed dat wie de echte standpunten van het VB wil weten er moet naar zoeken, of er zelfs voor naar het parlement moet gaan (en dus veel tijd nodig heeft). De minder populaire uitspraken en het stemgedrag van de VB-parlementsleden worden door het VB verzwegen naar het grote publiek toe (ze komen niet op hun website of in hun folders). Die VB-stemmers die ik ken willen het homohuwelijk niet af schaffen (omdat ze mij mijn geluk wel gunnen) en ze weten ook niet dat het VB mij wel opzettelijk wil kwaad berokkenen door mijn rechten te beknotten. Indien het VB voor haar echte (homofobe) standpunten zou uit komen in haar folders en op haar website, dan zou ze wellicht te veel stemmen verliezen.

Zeg manneke;ik heb het u al uitgelegd.
En nog iets;dit zijn nu éénmaal geen punten waar je opeens veel kiezers mee aan trekt.
En wij hebben al meermaals gezegd tegen het homohuwelijk te zijn en adoptie maarja,daarvoor moet ge natuurlijk al ruime tijd debatten en dergelijke meer hebben gevolgd en dat doet gij duidelijk niet want uw commentaar zegt genoeg.
Oud 22 oktober 2006, 23:41   #99
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Wie leest dat nu allemaal?
mensen die willen, durven, mogen, kunnen lezen...
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2006, 15:02   #100
ilfalco
Minister-President

Standaard

Dat is meteen ook de reden waarom men de politieke uitzendingen voor derden heeft afgeschaft . Omdat die van het VB te populair waren en liefst 200.000 kijkers hadden en die van de pocopartijen max 60.000.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be