![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Iedereen die over deze materie al geantwoord heeft, heeft goed begrepen waar Ward voor staat. Spijtig dat de mensen van de BUB dat blijkbaar niet kunnen (of willen) zien... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() Is Ward Beysen unitarist geworden?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() Trouwens: waar haalt U het idee nu weer vandaan dat Ward Beysen een rascist is? Nu gaan we weer een potje over en weer lullen, om nadien weer dezelfde verhelderende conclusie te trekken, dat hij de BUB mag vervoegen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ward Beysen, ikzelf en de rest van de wereld denkt van Ward Beysen dat hij een federalist is. Dat geeft nog eens het niveau aan van de BUB.
![]() |
![]() |
#85 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Confederalisme = separatisme. Er is geen enkele confederale staat die de geschiedenis overleefd heeft, een confederatie is een verbond van ONAFHANKELIJKE staten, en dat kan ENKEL ONSTAAN DOOR SEPARATISME. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Het feit dat staten samen bevoegdheden delen toont juist aan dat ze niet volledig soeverein zijn. Deze gedeelde soevereiniteit maakt je hele bewering al bij voorbaat brandhout. Geen enkele confederale staat die de geschiedenis overleeft heeft? De Verenigde Staten dan, die waren 10 jaar lang een confederatie. Duitsland, dat was EEUWEN een confederatie (slechts een dikke eeuw een bondsstaat). Nederland was dat ook, net als ze dat was samen met België. Zwitserland is ook EEUWEN een confederatie geweest, slechts anderhalve eeuw een federatie. BUB, ik wil best wel de strijdbijl begraven, maar dat gaat niet als jullie zo extremistisch blijven denken en handelen. Jullie lijken wel een Belgisch Blok. ![]()
![]() |
![]() |
#87 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
U bewijst dus zelf, zonder het te willen, dat we gelijk hebben: confederale staten houden geen stand en gaan over in federale staten of verdwijnen (kijk ook naar het GOS na de verdwijning van de Sovjet-Unie en ex-Joegoslavië). Als u niet wil geloven dat confederalisme geen stand kan houden, dan is dat uw recht en dan gun ik uw waanbeeld. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Wat is er trouwens zo verkeerd aan een splitsing van de sociale zekerheid? Als het de interne werking van België kan verbeteren, dan ben ik voorstander! Het is toch niet zo dat de Soc. Zekerheid het bindmiddel van België is, of zie ik dat verkeerd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||||||
Gouverneur
|
![]() Meneer Patriot, leer eens quoten.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat doet allemaal geen afbreuk van dat Zwitserland EEUWEN een STABIELE confederatie is geweest. Mooi voorbeeld? Ik vind het ook. Citaat:
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op uw laatste uitspraak: Misschien hebben wij dat geconcludeerd uit het feit dat hij de Sociale Zekerheid wil splitsen, oproept tot een VLAAMS FRONT, en openlijk koketeert met het Vlaams Blok!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Beysen roept op tot een Vlaams front, omdat dit nu eenmaal de politieke realiteit is in België: we zijn een federaal land, en hoewel ik het liever unitair zou willen, aanvaard ik die realiteit. Een initiatief als het Liberaal Appel is er niet in Wallonië, en partijen werken nu eenmaal per deelstaat (op een paar witte raven na, zoals Vivant, PVDA, LSP en BUB). De Sociale Zekerheid splitsen is volgens mij een vuist maken naar het maffiaconcern dat zich PS noemt. Ik vind het zelfs niet terug op hun website, nergens. De PS heeft jarenlang dat geld misbruikt om van hun kiezers stemmen te kopen, en daarmee het bestaan van België in gevaar gebracht door hun gebrek aan solidariteit. Ik vind het jammer dat men daar zo weinig over spreekt in Belgische kringen. Het zijn niet enkel de vlaamsnationalisten die de "slechte" zijn in deze materie.
![]() |
![]() |
#94 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() .................................................. .................................................. .... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() El Cid, als u beweert dat Ward Beysen de SZ wil splitsen, u dat niet erg vindt en Ward Beysen zich bovendien geen bal van België aantrekt, ja, dan kan ik het ook niet helpen dat ik vind dat u een flamingant bent of anders toch de grootste naïeveling uit de Belgische politiek.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |||||
Gouverneur
|
![]() Mijn grootmoeder heeft me altijd gezegd dat ik als ik kwaad werd tot tien moest tellen, en als ik dan nog kwaad was, mocht zeggen wat ik denk. Dit is het geval:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
BUB, Front National, FNB (resp: halve garen, fascistisch, fascistisch) Lijst van partijen die zich van België niets aantrekken: VLD, Liberaal Appel, CD&V, Vlaams Blok, NV-A, SPA, PS, MR, CDH, Agalev, Ecolo (resp: bekwame regeerders, goede ideologie, katholiek en dus typisch België, vlaamsnationalistisch, vlaamsnationalistisch, links profitariaat, links profitariaat, bekwame regeerders (nu wel antidemocratisch), katholiek, links, links) Zijn de genoemde partijen daarom TEGEN België? Uiteraard niet! Een keuze voor het Liberaal Appel, CDH of voor de VLD is zowat de beste keuze die je kan maken als Belg: het Belgische standpunt is wel niet zo radicaal als bij de BUB, maar al de rest rammelt niet. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#98 |
Minister-President
|
![]() Wel, el Cid,
U heeft hiermee nagels met koppen geslagen. Hans weigert blijkbaar de politieke realiteit te zien, omdat hij zich te vaak verkijkt op het programma van zijn eigen partij. Hij denkt dat de terugkeer naar het unitaire België oude stijl een realistische politieke oplossing is, waar de Belgen op zitten te wachten. De realiteit is echter dat de gemiddelde Belg en zelfs belgicist er niet echt van wakker ligt. Zelfs hooggeplaatsten binnen de Belgicistische beweging vinden een treugkeer naar het unitaire systeem onrealistisch. Maar de BUB (en vooral zijn voorzitter) vergeet blijkbaar dat politiek gaat over ECHTE problemen van de mensen... Spijtig, vind ik dat! |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Waarom dan zo gefrustreerd doen als Hans? België wint!
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |