![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Schepen
|
![]() Heb ik in mijn leven al ooit 1 goed woord over Coveliers uitgesproken??????
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan nog?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Schepen
|
![]() uit de context blijkt dat de schrijver/journalist bedoeld dat de VLD klop gaat krijgen en Hugo en JMDD profiteren ik dacht dat Leading Succesfull People betekend een winnaar, iemand die de sp.a liet winnen o.a.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Schepen
|
![]() Rond het begin van de jaren '80 werden de bedenkelijke methodes van de LSP tegen het licht gehouden in de pers. Dit was voornamelijk naar aanleiding van een aantal zelfmoorden van cursisten na het volgen van een AST cursus. Ondertussen was de vereniging ook al opgedoken in Nederland en Frankrijk waar eveneens de cursussen werden gegeven. De LSP werd ook publiekelijk verdedigd, waaruit bleek dat waarschijnlijk meer mensen deze trainingsprogramma's gevolgd hadden dan men zich op het eerste zicht kon voorstellen.
Een direct gevolg van de negatieve media-aandacht was dat "Leading Success People" korte tijd later door de beweging zelf niet meer als benaming gebruikt werd, zonder dat het echt duidelijk werd welke andere benaming(en) dan wel gebruikt werd(en). De trainingen gingen evenwel nog minstens enkele jaren door. Meer dan waarschijnlijk vonden bepaalde aspecten van deze trainingen ook ingang in meer "officiële" circuits van vormingen voor kaderleden. Enkele bekende LSP-ers waren Eddy Merckx en Henny Kuyper. lees ik op u link zie bij Merkx was lid en begin jaren 80 en nog enkele jaren illegaal. we leven nu anno 2006, zwakke verdediging. Deze weerlegging was voor Dewinter nooit voldoende geweest voor de partij LSP mocht er in de krant staan ex VMO-er en hij beweerde dat dat de Verenigde maakindustrie Oost is die al eerste verschijnt in google bij VMO. |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Schepen
|
![]() De Belgische filmer Rob Van Eyck
De beste Belgische filmer zelfs. Afterman 2 is zijn bekendste film. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Minister
|
![]() Los van de persoonlijke queeste van ons ridderke om de LSP te ontmaskeren als een nazi-partij, vraag ik me af wat jullie vinden over de analyse van Slangen waar ik het in #49 over had.
Trouwens Ridderke, ken je dat ironisch liedje op de melodie van Oh my darling Clementine? Het heet Oh my darling party line, en spot met de stalinistische propaganda. Een van de regels is "Leon Trotsky was a nazi, oh I learned if for a fact..." Think about it...Als je een democratische antifascist bent, waarom herkauw je dan dergelijke propaganda? Ik kan wel honderden punten van kritiek op de LSP bedenken die geen totale onzin zijn. Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 24 oktober 2006 om 16:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Schepen
|
![]() Aangezien die Rob Van Eyck tot de Belgische elite behoort neem ik aan dat die goed geinformeerd is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Minister
|
![]() Rob Van Eyck is toch die mafketel die een film over Dutroux wilde maken? Behoort die tot de "Belgische elite"? En waarom zou die Belgische elite per definitie goed geïnformeerd zijn? Wat een vreemde assumpties allemaal.
Be an independent thinker. There is no other kind. Laatst gewijzigd door Dr. Strangelove : 24 oktober 2006 om 16:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Schepen
|
![]() Couscouskreten van de kreuners was ook een spottend liedje en remember de campagne in Brussel, naar aanleiding van dat liedje.
Trotsky is verplichte lectuur voor elke LSP-militant en is hun geestelijke leider. Dewinter is al voor minder vergeleken met Hitler. Ben vandaag in een slecht humeur. BTW er zijn genoeg anarchisten ofzelfs PVDA-militanten die beweren dat Trotsky een nazi was, meer nog op www kan je lezen dat Trotsky geen linkse was maar een medewerker van Churchill zodus. Ik gebruik vandaag enkel de ANTIFA-bewijstechnieken zodus. |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik denk dat er hier een paar last hebben van hallucinaties...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
U gebruikt dezelfde techniek als de fascisten, die journalist is een mafketel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zou het kunnen dat het hier over een lezersbrief gaat?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Schepen
|
![]() Voor de rest onze democratie wordt bedreigd door zowel extreem rechts als radikaal links, nu Sleeckx het serieus meent moeten jullie vanaf nu ook rekenen op negatieve persaandacht, zie ook de Linkspartei in Duitsland, deze thread is al vast een voerproefje.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Schepen
|
![]() Jullie zijn duidelijk niet voorberreid op negatiefe persaandacht, bepaalde mensen moeten al aspirientjes slikken, en ik en An zijn geen journalisten, dit is gewoon een les, je zal me nog dankbaar zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
post49 Ik weet de verklaring voor al deze verwarring. Voor alle duidelijkheid, ik ben geen LSP-aanhanger, noch een Slangen-fan. Ik kan het alleen niet verdragen als ik zoveel misverstanden zie. Goed, hier komt mijn uitleg: enkele jaren geleden gaf Slangen een interview, ik denk aan de Morgen, waarin hij het Vlaamse politieke spectrum analyseerde. Zijn verklaring voor de hoge score van het VB is dat er hier geen echte linkse ant-establishmentpartij zou zijn. In Nederland heb je de SP van Marijnissen, in Frankrijk twee trostkistische partijen en de kommunisten, die samen tot 15 % halen, ... Volgens Slangen slaagt het VB erin om vooral jonge mannen die anti-establishment zijn aan te trekken. Slangen vond dus dat wanneer de LSP er in zou slagen om uit te groeien tot eenequivalent van de Nederlandse SP (die ook veel ex-Fortuynstemmers aantrekt), dat dit het VB zou kunnen verzwakken. Dat is wat Slangen gezegd heeft, en daarom noemde die lezer van HLN Slangen een LSP'er. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
In het vervolg negeer ik uw postings.
![]() |