![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
nl.politiek Via dit forum kun je alle berichten lezen die worden gepost op de nieuwsgroep nl.politiek. Je kunt hier ook reageren op deze berichten, reacties worden dan ook in deze nieuwsgroep gepost. Vergeet niet om dit te lezen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
|
![]() On Wed, 25 Oct 2006 19:17:38 +0200, "el misti" <[email protected]> wrote:
>Achim wrote: >> On Wed, 25 Oct 2006 13:40:51 +0200, Marijke >> <[email protected]> wrote: >> >>> Huisartsen willen Kant als minister >>> >>> Huisartsen vinden Agnes Kant van de SP de meest geschikte kandidaat >>> voor minister van VWS. Dit staat deze week in 'Huisarts in Praktijk', >>> van de LHV. >>> >>> (Telegraaf, 25/10/2006) >>> >>> Marijke >> >> Wel een ERRUGGG representatief onderzoek voor zo'n pompeuze conclusie. >> Moeten we wellicht concluderen dat er dus 183 SP-stemmers zijn onder >> de 10.000 huisartsen? > >Wat zou voor jou een getal zijn dat je wel als representatief zou accepteren? > >Of ben je ook zo iemand die, als het resultaat niet bevalt, aan het onderzoek gaat >twijfelen? Vind jij 183 op 10.000 representatief voor zo'n ronkende kop als "Huisartsen vinden Agnes Kant van de SP de meest geschikte kandidaat voor minister van VWS."? Achim --------------- Tenebrae factae |
![]() |
#82 |
|
![]() "Peu Le Schil" <[email protected]> schreef in bericht news > 183 is 1,83%. Welk percentage van de stemgerechtigden doet mee aan de > opiniepeilingen van NIPO, De Hond e.d. denk je? In 2003 waren er > 12.076.711 stemgerechtigden, 1,83 % daarvan is 221.003. Voor een > typische opiniepeiling zullen in 2003 echter hoogstens slechts ca. > 1000-1200 personen geraadpleegd zijn. Daar ging het om continue peilingen onder een steeds wisselende groep hier gaat het om een eenmalige peiling. |
![]() |
#83 |
|
![]() Achim wrote:
> On Wed, 25 Oct 2006 19:17:38 +0200, "el misti" <[email protected]> wrote: > >> Achim wrote: >>> On Wed, 25 Oct 2006 13:40:51 +0200, Marijke >>> <[email protected]> wrote: >>> >>>> Huisartsen willen Kant als minister >>>> >>>> Huisartsen vinden Agnes Kant van de SP de meest geschikte kandidaat >>>> voor minister van VWS. Dit staat deze week in 'Huisarts in >>>> Praktijk', van de LHV. >>>> >>>> (Telegraaf, 25/10/2006) >>>> >>>> Marijke >>> >>> Wel een ERRUGGG representatief onderzoek voor zo'n pompeuze >>> conclusie. Moeten we wellicht concluderen dat er dus 183 >>> SP-stemmers zijn onder de 10.000 huisartsen? >> >> Wat zou voor jou een getal zijn dat je wel als representatief zou >> accepteren? >> >> Of ben je ook zo iemand die, als het resultaat niet bevalt, aan het >> onderzoek gaat twijfelen? > > Vind jij \ Ik vroeg wat jij vond. |
![]() |
#84 |
|
![]() Peu Le Schil wrote:
> "el misti" <[email protected]>: > >>> Wel een ERRUGGG representatief onderzoek voor zo'n pompeuze >>> conclusie. Moeten we wellicht concluderen dat er dus 183 >>> SP-stemmers zijn onder de 10.000 huisartsen? > >> Wat zou voor jou een getal zijn dat je wel als representatief zou >> accepteren? > >> Of ben je ook zo iemand die, als het resultaat niet bevalt, aan het >> onderzoek gaat twijfelen? > > 183 is 1,83%. Welk percentage van de stemgerechtigden doet mee aan de > opiniepeilingen van NIPO, De Hond e.d. denk je? In 2003 waren er > 12.076.711 stemgerechtigden, 1,83 % daarvan is 221.003. Voor een > typische opiniepeiling zullen in 2003 echter hoogstens slechts ca. > 1000-1200 personen geraadpleegd zijn. Als die 183 aselect zouden zijn getrokken, dan zou ik het vrij betrouwbaar achten, maar die 183 zijn respondanten. Ze hebben als het ware zichzelf aangeboden. Dat scheelt nogal. Ik weet niet hoe ik dit moet beoordelen, maar ga dus ook niet meteen blaten dat het niet deugdelijk is. |
![]() |
#85 |
|
![]() "el misti" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Achim wrote: >> On Wed, 25 Oct 2006 13:40:51 +0200, Marijke >> <[email protected]> wrote: >> >>> Huisartsen willen Kant als minister >>> >>> Huisartsen vinden Agnes Kant van de SP de meest geschikte kandidaat >>> voor minister van VWS. Dit staat deze week in 'Huisarts in Praktijk', >>> van de LHV. >>> >>> (Telegraaf, 25/10/2006) >>> >>> Marijke >> >> Wel een ERRUGGG representatief onderzoek voor zo'n pompeuze conclusie. >> Moeten we wellicht concluderen dat er dus 183 SP-stemmers zijn onder >> de 10.000 huisartsen? > > Wat zou voor jou een getal zijn dat je wel als representatief zou > accepteren? > > Of ben je ook zo iemand die, als het resultaat niet bevalt, aan het > onderzoek gaat twijfelen? Let eens op na 22 november...ben benieuwd wie een onderzoek wil.. |
![]() |
#86 |
|
![]() "el misti" <[email protected]> schreef in bericht news: > Ik weet niet hoe ik dit moet beoordelen Nou, hou dan je mond! |
![]() |
#87 |
|
![]() "alsUblieft van Koelman" > > "el misti" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... >> Goodcowboy wrote: >>> On Wed, 25 Oct 2006 13:40:51 +0200, Marijke >>> <[email protected]> wrote: >>> >>>> Huisartsen willen Kant als minister >>>> >>>> Huisartsen vinden Agnes Kant van de SP de meest geschikte kandidaat >>>> voor minister van VWS. Dit staat deze week in 'Huisarts in Praktijk', >>>> van de LHV. >>>> >>>> (Telegraaf, 25/10/2006) >>>> >>>> Marijke >>> >>> Zeker omdat ze zo op een heroinehoetje lijkt. >> >> Ja joh, huisartsen staan er om bekend dat ze ministers willen die op heroinehoertjes lijken... > Ik vindt die Agnes niet verkeerd overkomen hoor, > en dan nog tijdens het vrijen lekker debatteren, > hmm, ja.. Als je de volgorde omdraaid kan ik me er helemaal in vinden ![]() wd -------------------------------------------------------------------------------- Mijn Postvak In wordt beschermd door SPAMfighter 2639 spam-mails zijn er tot op heden geblokkeerd. Download de gratis SPAMfighter vandaag nog! |
![]() |
#88 |
|
![]() "Webdroom" <[email protected]> wrote >> en dan nog tijdens het vrijen lekker debatteren, > Als je de volgorde omdraaid kan ik me er helemaal in vinden ![]() OmdraaiDDDDDDDDDDDDDD???????????????? |
![]() |
#89 |
|
![]() "Hieke" <[email protected]>:
> Daar ging het om continue peilingen onder een steeds wisselende groep hier > gaat het om een eenmalige peiling. Bij eenmalige peilingen is de steekproef niet groter. Peu Le Schil |
![]() |
#90 |
|
![]() "Peu Le Schil" <[email protected]> schreef in bericht news: > Bij eenmalige peilingen is de steekproef niet groter. Dat zeg ik toch ook niet? |
![]() |
#91 |
|
![]() On Wed, 25 Oct 2006 19:32:51 +0200, "el misti" <[email protected]> wrote:
>Achim wrote: >> On Wed, 25 Oct 2006 19:17:38 +0200, "el misti" <[email protected]> wrote: >> >>> Achim wrote: >>>> On Wed, 25 Oct 2006 13:40:51 +0200, Marijke >>>> <[email protected]> wrote: >>>> >>>>> Huisartsen willen Kant als minister >>>>> >>>>> Huisartsen vinden Agnes Kant van de SP de meest geschikte kandidaat >>>>> voor minister van VWS. Dit staat deze week in 'Huisarts in >>>>> Praktijk', van de LHV. >>>>> >>>>> (Telegraaf, 25/10/2006) >>>>> >>>>> Marijke >>>> >>>> Wel een ERRUGGG representatief onderzoek voor zo'n pompeuze >>>> conclusie. Moeten we wellicht concluderen dat er dus 183 >>>> SP-stemmers zijn onder de 10.000 huisartsen? >>> >>> Wat zou voor jou een getal zijn dat je wel als representatief zou >>> accepteren? >>> >>> Of ben je ook zo iemand die, als het resultaat niet bevalt, aan het >>> onderzoek gaat twijfelen? >> >> Vind jij \ > >Ik vroeg wat jij vond. > Is dat niet duidelijk dan ? Ik vind 183 respondenten op 10.000 artsen niet representatief. Zie ook het antwoord van Pe Le Schil. Daar is sprake van 1000-2000 en dat betreft geen incidentele meting. Achim --------------- Tenebrae factae |
![]() |
#92 |
|
![]() On Wed, 25 Oct 2006 20:26:11 +0200, Steven <[email protected]> wrote:
>Achim wrote: > >----8<---- > >> Ik vind 183 respondenten op 10.000 artsen niet representatief. > >"Vind"? Waar baseer je dat op? Of de steekproef representatief is hangt >niet van het aantal af maar van de samenstelling. Oh, het aantal maakt niet uit? Trouwens: was die samenstelling dan wel representatief? En wat lijkt jou representatief onder 10.000 huisartsen? Alemaal lezers van Arts en Auto ? Achim --------------- Tenebrae factae |
![]() |
#93 |
|
![]() Achim wrote:
----8<---- > Ik vind 183 respondenten op 10.000 artsen niet representatief. "Vind"? Waar baseer je dat op? Of de steekproef representatief is hangt niet van het aantal af maar van de samenstelling. -- Steven |
![]() |
#94 |
|
![]() Achim wrote:
> Steven <[email protected]> wrote: > >> Achim wrote: >> >> ----8<---- >> >>> Ik vind 183 respondenten op 10.000 artsen niet representatief. >> "Vind"? Waar baseer je dat op? Of de steekproef representatief is hangt >> niet van het aantal af maar van de samenstelling. > > Oh, het aantal maakt niet uit? Met dit aantal kan je wel een betrouwbare peiling doen. > Trouwens: was die samenstelling dan wel representatief? Als de peiling aselect is wel. Of dat zo is weet ik niet. Jij ook niet. Op de site kom ik niks over dit onderzoek tegen. http://lhv.artsennet.nl Maar de discussie over marktwerking in de zorg gevolgd hebbende geloof ik wel dat veel mensen die in de zorg werken deze mening hebben. -- Steven |
![]() |
#95 |
|
![]() Warrior wrote:
> "el misti" <[email protected]> schreef in bericht > news:[email protected]... >> Achim wrote: >>> On Wed, 25 Oct 2006 13:40:51 +0200, Marijke >>> <[email protected]> wrote: >>> >>>> Huisartsen willen Kant als minister >>>> >>>> Huisartsen vinden Agnes Kant van de SP de meest geschikte kandidaat >>>> voor minister van VWS. Dit staat deze week in 'Huisarts in >>>> Praktijk', van de LHV. >>>> >>>> (Telegraaf, 25/10/2006) >>>> >>>> Marijke >>> >>> Wel een ERRUGGG representatief onderzoek voor zo'n pompeuze >>> conclusie. Moeten we wellicht concluderen dat er dus 183 >>> SP-stemmers zijn onder de 10.000 huisartsen? >> >> Wat zou voor jou een getal zijn dat je wel als representatief zou >> accepteren? >> >> Of ben je ook zo iemand die, als het resultaat niet bevalt, aan het >> onderzoek gaat twijfelen? > > Let eens op na 22 november...ben benieuwd wie een onderzoek wil.. Waar slaat dat op? |
![]() |
#96 |
|
![]() Hieke wrote:
> "el misti" <[email protected]> schreef in bericht news: >> Ik weet niet hoe ik dit moet beoordelen > > Nou, hou dan je mond! Nee, waarom? Ik stel wat vragen, misschien dat iemand me wat wijzer kan maken. Jij niet in elk geval, jij blaat maar wat. |
![]() |
#97 |
|
![]() "Webdroom" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > > "alsUblieft van Koelman" >> >> "el misti" <[email protected]> schreef in bericht >> news:[email protected]... >>> Goodcowboy wrote: >>>> On Wed, 25 Oct 2006 13:40:51 +0200, Marijke >>>> <[email protected]> wrote: >>>> >>>>> Huisartsen willen Kant als minister >>>>> >>>>> Huisartsen vinden Agnes Kant van de SP de meest geschikte kandidaat >>>>> voor minister van VWS. Dit staat deze week in 'Huisarts in Praktijk', >>>>> van de LHV. >>>>> >>>>> (Telegraaf, 25/10/2006) >>>>> >>>>> Marijke >>>> >>>> Zeker omdat ze zo op een heroinehoetje lijkt. >>> >>> Ja joh, huisartsen staan er om bekend dat ze ministers willen die op >>> heroinehoertjes lijken... > >> Ik vindt die Agnes niet verkeerd overkomen hoor, >> en dan nog tijdens het vrijen lekker debatteren, >> hmm, ja.. > > > Als je de volgorde omdraaid kan ik me er helemaal in vinden ![]() Dat werkt niet, zij lult in de microfoon en ik schreeuw in een gletsjer.. > > wd > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > > -------------------------------------------------------------------------------- > Mijn Postvak In wordt beschermd door SPAMfighter > 2639 spam-mails zijn er tot op heden geblokkeerd. > Download de gratis SPAMfighter vandaag nog! > |
![]() |
#98 |
|
![]() "Medicijnman" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > Huisartsen willen Kant als minister > > Huisartsen vinden Tweede Kamerlid Agnes Kant (SP) de meest geschikte > kandidaat voor minister van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Dit > staat deze week in 'Huisarts in Praktijk', het ledenblad van de > Landelijke Huisartsen Vereniging (LHV). > Uit de peiling onder leden van de LHV blijkt verder dat 61 procent van > de ondervraagde huisartsen de voorkeur geeft aan een kabinet van PvdA, > SP en GroenLinks. Slechts 13 procent van de artsen zou van plan zijn > op de VVD te stemmen. Volgens 'Huisarts in Praktijk' heeft dit te > maken met de onpopulariteit van minister Hoogervorst van VWS. > > De huisartsen hebben evenmin vertrouwen in verzekeraars: 94 procent > vindt dat die niet in staat zijn om de kwaliteit van de zorg te > garanderen. Ook wil 87 procent dat marktwerking in de zorg niet verder > wordt uitgebreid. > > Behalve Agnes Kant tippen de huisartsen oud-voorzitter van de LHV Bas > Vos Sorry, die hebben wij voorlopig even nodig bij TCA. ( http://www.volkskrantblog.nl/bericht/80975 ) -- -- Ubbo Jozi@sse "Wenn man sich nicht bemüht, das Unaussprechliche auszusprechen, so geht nichts verloren. Sondern das Unaussprechliche ist, unaussprechlich, in dem Ausgesprochenen enthalten." (Ludwig Wittgenstein) |
![]() |
#99 |
|
![]() "Achim" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Wed, 25 Oct 2006 19:32:51 +0200, "el misti" <[email protected]> wrote: > >>Achim wrote: >>> On Wed, 25 Oct 2006 19:17:38 +0200, "el misti" <[email protected]> wrote: >>> >>>> Achim wrote: >>>>> On Wed, 25 Oct 2006 13:40:51 +0200, Marijke >>>>> <[email protected]> wrote: >>>>> >>>>>> Huisartsen willen Kant als minister >>>>>> >>>>>> Huisartsen vinden Agnes Kant van de SP de meest geschikte kandidaat >>>>>> voor minister van VWS. Dit staat deze week in 'Huisarts in >>>>>> Praktijk', van de LHV. >>>>>> >>>>>> (Telegraaf, 25/10/2006) >>>>>> >>>>>> Marijke >>>>> >>>>> Wel een ERRUGGG representatief onderzoek voor zo'n pompeuze >>>>> conclusie. Moeten we wellicht concluderen dat er dus 183 >>>>> SP-stemmers zijn onder de 10.000 huisartsen? >>>> >>>> Wat zou voor jou een getal zijn dat je wel als representatief zou >>>> accepteren? >>>> >>>> Of ben je ook zo iemand die, als het resultaat niet bevalt, aan het >>>> onderzoek gaat twijfelen? >>> >>> Vind jij \ >> >>Ik vroeg wat jij vond. >> > Is dat niet duidelijk dan ? > Ik vind 183 respondenten op 10.000 artsen niet representatief. Wat jij vindt is één ding. Maar volgens de algemeen aanvaarde waarschijnlijkheidstheorie wordt de representativiteit van een steekproef bepaald door de wijze van trekking en niet door de omvang van de steekproef. Ik stem gewoon op Jan Marijnissen |
![]() |
#100 |
|
![]() "Achim" <[email protected]> schreef in bericht news:[email protected]... > On Wed, 25 Oct 2006 20:26:11 +0200, Steven <[email protected]> wrote: > >>Achim wrote: >> >>----8<---- >> >>> Ik vind 183 respondenten op 10.000 artsen niet representatief. >> >>"Vind"? Waar baseer je dat op? Of de steekproef representatief is hangt >>niet van het aantal af maar van de samenstelling. > > Oh, het aantal maakt niet uit? > Trouwens: was die samenstelling dan wel representatief? > En wat lijkt jou representatief onder 10.000 huisartsen? Nogmaals: een college verklarende statistiek met 'n helder hoofd en je zou weten dat representativiteit een functie is van de wijze van steekproeftrekking. Om in dit geval te bepalen of de steekproef representatief is (zelf-geselecteerde steekproef) moet je de respondenten op voor het onderzoek relevante kenmerken vergelijken met de non-respondenten. Heb jij dat gedaan? Ik stem gewoon op Jan Marijnissen |