![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
40.9% van de gevangenen zou vreemdeling zijn, terwijl slechts 8.3% in het land vreemdeling is. Wel letten op het verschil tussen gevangene en veroordeelde ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om hier een beter idee van te krijgen, is men beter gediend met statistieken die rekening houden met de etnische afkomst. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Er zouden er veel hun ogen opentrekken!
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Toch kan ik het als wiskundige niet laten om eens aan het rekenen te slaan : wat is de kans om op 9375 gedetineerden (het aantal ongeveer nu) minstens 40.3% (dus minstens 3779 ) gevangenen te hebben als 8.3% allochtoon is, aannemende dat allochtoon zijn totaal irrelevant is. Ik kwam uit dat het iets met minstens honder nullen na de komma moet zijn. Zodanig klein dat mijn computer gewoon nul gaf. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Minister
|
![]() Ik werk vaak in Gent.. ben daar onlangs bestolen door 2 negerinnen van maximum 18jaar op een heel slinkse manier... dat ze met mijn geld weg waren tot daar aan toe maar de miserie die ik had doordat ze ook pas, rijbewijs, sis- en bankkaarten meehadden... in Brussel, met arabische allochtonen, waar ik toch ook heel wat tijd doorbreng nog niets voorgehad...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Minister
|
![]() Tja, wij nooit, ze blijven altijd heel beleefd maar wij ook... ik denk toch dat het ligt aan de manier van reageren. Is mijn mening maar he, ik wil daarmee niet zeggen dat je dochter enige 'schuld' draagt, ze moeten daarom nog geen geweld gebruiken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Minister
|
![]() Gaat een van jullie amateur-sociologen nog reageren op mijn statement dat niet etniciteit, maar sociaal-economische status de verklarende factor voor criminaliteit vormt, en dat deze ook de oververtegenwoordiging van allochtonen verklaart?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Minister
|
![]() En trouwens, het rapport Van San dat jullie hier op zitten te hemelen is een methodologische nachtmerrie waar er amper iets interessants valt uit te halen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Minister
|
![]() hm niet helemaal mee eens hoor, vele allochtonen van een bepaalde afkomst willen gewoon hun boterham niet verdienen op een eerlijke manier. Ik heb dat wel maar van horen zeggen moet ik toegeven, van allochtonen (maar dan wel van een andere afkomst). Ik denk dat bepaalde culturen gewoon niet met de onze verenigbaar zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Indien u toevallig toch net in elkaar geslagen of verkracht bent, gelieve uzelf aan te geven bij het dichtstbijzijnde commissariaat daar u zelf als uitlokker schuldig bent aan dit misdrijf, u diende maar vriendelijker te reageren op het verzoek tot overhandiging van uw MP3-speler. *Sarcasm off* |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister
|
![]() Citaat:
http://www.flwi.ugent.be/cie/CIE/verschueren1.htm Begin nu niet te lullen over 'het pc kraampje van Walgraeve en consoorten', en ga in de diepte in op dat artikel. Indien je dat niet doet dan is het maar al te duidelijk dat je nul de botte inzichten hebt, buiten natuurlijk het tendentieuze cijfergegoochel dat jullie maar al te graag van elkaar na praten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het probleem ligt niet bij allochtonen of autochtonen, maar bij een compleet ontspoord 'herverdelingsmechanisme'. No more, no less. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Laya : 30 oktober 2006 om 12:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Minister
|
![]() tja dat er zo veel autochtonen zijn daar heb je gelijk in... maar als je bedenkt hoe sommigen in hun land van herkomst zijn opgegroeid of opgevoed worden door mensen die daar zijn opgegroeid hoe kan je dan verwachten dat die plots gaan leven zoals wij? Ik blijf erbij dat de herkomst er toch veel mee te maken heeft.
|
![]() |
![]() |