Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 oktober 2006, 22:20   #81
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Ben ze nooit gaan tellen. Maar de daltons van Dendermonde waren wel 28 allochtonen dacht ik.
Nu kom. Zelfs bij 40% is dat nog meer dan vijfmaal meer.
http://www.npdata.be/Data/Gevangenis...reemdeling.htm

40.9% van de gevangenen zou vreemdeling zijn, terwijl slechts 8.3% in het land vreemdeling is.
Wel letten op het verschil tussen gevangene en veroordeelde .
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2006, 22:43   #82
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
http://www.npdata.be/Data/Gevangenis...reemdeling.htm

40.9% van de gevangenen zou vreemdeling zijn, terwijl slechts 8.3% in het land vreemdeling is.
Wel letten op het verschil tussen gevangene en veroordeelde .
Alhoewel dit soort statistieken een onvolledig beeld geeft. Zo worden alle niet-belgen op ne hoop gegooid (amerikanen, chinezen, indiers, marokanen...) terwijl de belgen ook al niet meer dezelfde zijn (autochtonen, eerste generatie allochtonen, tweede generatie allochtonen...).
Om hier een beter idee van te krijgen, is men beter gediend met statistieken die rekening houden met de etnische afkomst.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2006, 23:20   #83
Pever
Burger

Pever's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Om hier een beter idee van te krijgen, is men beter gediend met statistieken die rekening houden met de etnische afkomst.
Inderdaad!
Er zouden er veel hun ogen opentrekken!

"Eer de burger over één nacht ijs gaat, danst de idioot op het water."
Pever is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2006, 23:27   #84
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je weet toch hoe het Van San vergaan is ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2006, 23:35   #85
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alhoewel dit soort statistieken een onvolledig beeld geeft. Zo worden alle niet-belgen op ne hoop gegooid (amerikanen, chinezen, indiers, marokanen...) terwijl de belgen ook al niet meer dezelfde zijn (autochtonen, eerste generatie allochtonen, tweede generatie allochtonen...).
Inderdaad, die beperking voel ik ook.

Toch kan ik het als wiskundige niet laten om eens aan het rekenen te slaan : wat is de kans om op 9375 gedetineerden (het aantal ongeveer nu) minstens 40.3% (dus minstens 3779 ) gevangenen te hebben als 8.3% allochtoon is, aannemende dat allochtoon zijn totaal irrelevant is.
Ik kwam uit dat het iets met minstens honder nullen na de komma moet zijn. Zodanig klein dat mijn computer gewoon nul gaf.
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2006, 08:14   #86
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mathiasdm Bekijk bericht
Gaat het hier over hetzelfde Gent als waar ik mij nu bevind?

In Brussel zou ik mij 's nachts onveilig voelen, maar hier in Gent heb ik nog nooit iets meegemaakt (en idem voor vele anderen).
Ik werk vaak in Gent.. ben daar onlangs bestolen door 2 negerinnen van maximum 18jaar op een heel slinkse manier... dat ze met mijn geld weg waren tot daar aan toe maar de miserie die ik had doordat ze ook pas, rijbewijs, sis- en bankkaarten meehadden... in Brussel, met arabische allochtonen, waar ik toch ook heel wat tijd doorbreng nog niets voorgehad...
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2006, 08:18   #87
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
ja, ik wou eens grappig zijn, ge vroeg er ook om hé Er is zelfs al een Rode Ridder opgestaan om u te verdedigen en mij voor janet en lafaard uit te scheiten omdat ik niet beleefd ben met u Ook een grapjas, die Starkan...
Maar serieus ? Nee, ik weet niet waarom die zo aandringen om uw telefoonnummer, en evenmin waarom gij dat zo gezellig vind...Waarschijnlijk willen ze met u naar bed.Het is maar een gedacht hé...mischien zijt ge dan toch zo mottig niet? Ben je eigenlijk een vrouw? dat heb je er nooit duidelijk bij gezegd...Wat die gezellige gekleurde medemensen betreft, waarom ga je eigenlijk niet in op hun avances? Reeds getrouwd, verloofd? Of ben je toch ergens ...racist?
Jij vind dus dat ze op die avances moet ingaan... tja dan hebben die allochtonen gelijk en zijn we wel hoeren, niet?
Oud 30 oktober 2006, 08:26   #88
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lenca Bekijk bericht
Voor iedereen zal het anders zijn. Mijn dochter heeft zich al meermaals moeten afbijten van een groep allochtonen. Zelfs heel hard moeten gaan lopen. En zij is niet de enige hoor.
Tja, wij nooit, ze blijven altijd heel beleefd maar wij ook... ik denk toch dat het ligt aan de manier van reageren. Is mijn mening maar he, ik wil daarmee niet zeggen dat je dochter enige 'schuld' draagt, ze moeten daarom nog geen geweld gebruiken.
Oud 30 oktober 2006, 09:20   #89
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Katun Bekijk bericht
Was het me weer een fijn ontwaken in onze mooie, veilige, rustige stad. Het eerste wat ik zag toen ik buitenkwam was een neger (dikke milletvest, wit petje, TMF/MTV smoel) die een knappe studente in haar buik schopte aan de bushalte. Het is al niet genoeg dat het hier nu vol Nigeriaanse dertigers op rooftocht naar 18 jarige blondjes loopt, als ze niet direct mee willen komen krijgen ze zelfs schoppen en slagen.

En natuurlijk was er niemand die reageerde. ik ben gestopt en achteruit gereden maar de betrokkene liep een eenrichtingstraat in en ik was te gehaast om 'm te volgen en de flikken te bellen. Ik denk ook niet dat het meisje zal gebeld hebben want ze stond gewoon stom voor zich uit te staren.

Ik haat de invasie van Afrikanen in Gent sinds 2000! Ik wil terug van mijn stad kunnen genieten maar deze incidenten komen mij echt de strot uit.
Dank u, het was lang geleden dat ik nog zo kon lachen. Dat beeld is echt grappig.
Oud 30 oktober 2006, 09:39   #90
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Je weet toch hoe het Van San vergaan is ?
Zegt dan ook meer over de Belgische bekrompenheid, dan over Van San.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2006, 10:40   #91
Casca
Minister

Standaard

Gaat een van jullie amateur-sociologen nog reageren op mijn statement dat niet etniciteit, maar sociaal-economische status de verklarende factor voor criminaliteit vormt, en dat deze ook de oververtegenwoordiging van allochtonen verklaart?
Casca is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2006, 10:41   #92
Casca
Minister

Standaard

En trouwens, het rapport Van San dat jullie hier op zitten te hemelen is een methodologische nachtmerrie waar er amper iets interessants valt uit te halen.
Oud 30 oktober 2006, 10:49   #93
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Gaat een van jullie amateur-sociologen nog reageren op mijn statement dat niet etniciteit, maar sociaal-economische status de verklarende factor voor criminaliteit vormt, en dat deze ook de oververtegenwoordiging van allochtonen verklaart?
hm niet helemaal mee eens hoor, vele allochtonen van een bepaalde afkomst willen gewoon hun boterham niet verdienen op een eerlijke manier. Ik heb dat wel maar van horen zeggen moet ik toegeven, van allochtonen (maar dan wel van een andere afkomst). Ik denk dat bepaalde culturen gewoon niet met de onze verenigbaar zijn.
Oud 30 oktober 2006, 11:33   #94
Wimpeus
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Tja, wij nooit, ze blijven altijd heel beleefd maar wij ook... ik denk toch dat het ligt aan de manier van reageren. Is mijn mening maar he, ik wil daarmee niet zeggen dat je dochter enige 'schuld' draagt, ze moeten daarom nog geen geweld gebruiken.
Okay mensen, Laya heeft nog nooit problemen gehad dus we kunnen nu eindelijk definitief besluiten dat er daadwerkelijk geen problemen bestaan.

Indien u toevallig toch net in elkaar geslagen of verkracht bent, gelieve uzelf aan te geven bij het dichtstbijzijnde commissariaat daar u zelf als uitlokker schuldig bent aan dit misdrijf, u diende maar vriendelijker te reageren op het verzoek tot overhandiging van uw MP3-speler.

*Sarcasm off*
Wimpeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2006, 11:40   #95
Beagle
Schepen

Standaard

Citaat:
En trouwens, het rapport Van San dat jullie hier op zitten te hemelen is een methodologische nachtmerrie waar er amper iets interessants valt uit te halen.
Neen dat is het niet, alleen passen de conclusies niet in het pc kraampje van Walgraeve en consoorten
Beagle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 oktober 2006, 11:54   #96
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Beagle Bekijk bericht
Neen dat is het niet, alleen passen de conclusies niet in het pc kraampje van Walgraeve en consoorten
Grrr... ik heb de link hier al eerder gepost met een methodologische analyse van die vod. Voila, lezen en proberen te begrijpen, 'kay?

http://www.flwi.ugent.be/cie/CIE/verschueren1.htm

Begin nu niet te lullen over 'het pc kraampje van Walgraeve en consoorten', en ga in de diepte in op dat artikel. Indien je dat niet doet dan is het maar al te duidelijk dat je nul de botte inzichten hebt, buiten natuurlijk het tendentieuze cijfergegoochel dat jullie maar al te graag van elkaar na praten.
Oud 30 oktober 2006, 11:55   #97
Casca
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
hm niet helemaal mee eens hoor, vele allochtonen van een bepaalde afkomst willen gewoon hun boterham niet verdienen op een eerlijke manier. Ik heb dat wel maar van horen zeggen moet ik toegeven, van allochtonen (maar dan wel van een andere afkomst). Ik denk dat bepaalde culturen gewoon niet met de onze verenigbaar zijn.
Ik ken heel wat autochtonen die gewoon hun boterham niet verdienen op een eerlijke manier.

Het probleem ligt niet bij allochtonen of autochtonen, maar bij een compleet ontspoord 'herverdelingsmechanisme'. No more, no less.
Oud 30 oktober 2006, 12:02   #98
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht
Okay mensen, Laya heeft nog nooit problemen gehad dus we kunnen nu eindelijk definitief besluiten dat er daadwerkelijk geen problemen bestaan.

Indien u toevallig toch net in elkaar geslagen of verkracht bent, gelieve uzelf aan te geven bij het dichtstbijzijnde commissariaat daar u zelf als uitlokker schuldig bent aan dit misdrijf, u diende maar vriendelijker te reageren op het verzoek tot overhandiging van uw MP3-speler.

*Sarcasm off*
Laat eerst es tot je doordringen wat
Oud 30 oktober 2006, 12:02   #99
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wimpeus Bekijk bericht

*Sarcasm off*
Laat eerst es tot je doordringen wat er staat en reageer dan pas.

Laatst gewijzigd door Laya : 30 oktober 2006 om 12:03.
Oud 30 oktober 2006, 12:06   #100
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Casca Bekijk bericht
Ik ken heel wat autochtonen die gewoon hun boterham niet verdienen op een eerlijke manier.

Het probleem ligt niet bij allochtonen of autochtonen, maar bij een compleet ontspoord 'herverdelingsmechanisme'. No more, no less.
tja dat er zo veel autochtonen zijn daar heb je gelijk in... maar als je bedenkt hoe sommigen in hun land van herkomst zijn opgegroeid of opgevoed worden door mensen die daar zijn opgegroeid hoe kan je dan verwachten dat die plots gaan leven zoals wij? Ik blijf erbij dat de herkomst er toch veel mee te maken heeft.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be