Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 oktober 2003, 17:03   #81
Klaas
Gouverneur

Locatie: Speciaal om GC plezier te doen: 2 dagen op de 14 Meuzegem
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick

en waar ik nog ambetanter van wordt is dat steeds maar ontkennen van de problemen, het ontkennen van gesjoemen en gesjoefel en het altijd maar in de schoenen schuiven, van die onozele kleine vlaming/belg, die nog werkt voor zijn boterhameken en dat van die diegenen, die hier leven gelijk god in frankrijk en nooit ne slag moeten doen.
En was dat dan al niet zo vòòr de komst van de allochtonen ?

Waarom moesten zij trouwens naar hier komen ?

Misschien omdat een deel van onze eigen Vlaamse bevolking zelf "wou leven gelijk god in Frankrijk" ?

De bluts met de buil, hé, Mijnheer Flik !
Ook de geschiedenis van 1,3 miljoen Belgen (1/5 van de Belgische bevolking van toen!) die in 1914 vluchtten naar het buitenland, op de loop voor de Duitsers, is de moeite waard om te vertellen.
Wel Piano Hugo daar zit hem nu eens het verschil. Dat zijn politiele vluchtelingen en die moeten opgevangen worden. Ook in deze tijden en ook in Vlaanderen. Maar het merendeel van de vreemdelingen die in Vlaanderen verblijven zijn geen politieke vluchtelingen, maar economische vluchtelingen! Heb je het plaatje?
Klaas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2003, 17:09   #82
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klaas
Citaat:
Citaat:
Citaat:

en waar ik nog ambetanter van wordt is dat steeds maar ontkennen van de problemen, het ontkennen van gesjoemen en gesjoefel en het altijd maar in de schoenen schuiven, van die onozele kleine vlaming/belg, die nog werkt voor zijn boterhameken en dat van die diegenen, die hier leven gelijk god in frankrijk en nooit ne slag moeten doen.

Misschien omdat een deel van onze eigen Vlaamse bevolking zelf "wou leven gelijk god in Frankrijk" ?

Ook de geschiedenis van 1,3 miljoen Belgen (1/5 van de Belgische bevolking van toen!) die in 1914 vluchtten naar het buitenland, op de loop voor de Duitsers, is de moeite waard om te vertellen.
Wel Piano Hugo daar zit hem nu eens het verschil. Dat zijn politiele vluchtelingen en die moeten opgevangen worden. Ook in deze tijden en ook in Vlaanderen. Maar het merendeel van de vreemdelingen die in Vlaanderen verblijven zijn geen politieke vluchtelingen, maar economische vluchtelingen! Heb je het plaatje?
Ja, maar die duizenden Vlamingen die naar Roubaix en Parijs trokken, om de armoede in eigen land te ontvluchtten, waren dan weer economische asielzoekers. Dat stukje heb je overgeslagen.

Maar nog een beetje geduld, ik zal volgende week enkele verhalen online zetten (mits in acht neming v/d auteursrechten) over economische vluchtelingen uit Vlaanderen, die over de hele wereld uitzwermden, op zoek naar geluk en een beter leven. Straffe verhalen, en identiek aan wat de vreemdelingen hier overkomt qua xenofobische reacties v/d locale populatie, aanpassingsproblemen, gezinsherenigingsobstakels enz...
Oud 31 oktober 2003, 17:27   #83
Klaas
Gouverneur

Locatie: Speciaal om GC plezier te doen: 2 dagen op de 14 Meuzegem
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klaas
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Ja, maar die duizenden Vlamingen die naar Roubaix en Parijs trokken, om de armoede in eigen land te ontvluchtten, waren dan weer economische asielzoekers. Dat stukje heb je overgeslagen.

Maar nog een beetje geduld, ik zal volgende week enkele verhalen online zetten (mits in acht neming v/d auteursrechten) over economische vluchtelingen uit Vlaanderen, die over de hele wereld uitzwermden, op zoek naar geluk en een beter leven. Straffe verhalen, en identiek aan wat de vreemdelingen hier overkomt qua xenofobische reacties v/d locale populatie, aanpassingsproblemen, gezinsherenigingsobstakels enz...
duizenden is niets vergeleken met de honderd duizenden die hier wonen! En ik heb over dat onderwerp ook al wat gelezen en meestal paste deze zich vrij goed aan. Oja vandaag in het Nieuwsblad een intervieuw met een vrouw afkomstig van Gent die in Spanje in een klein dorpje burgemeester is geworden (24 voorkeurstemmen, GC je maakt nog kans ) Maar die vrouw heeft haar helemaal aangepast en gelet op het feit dat ze verkozenen is, blijkt dat ook de eigen bevolking dat vindt. Ik heb geen probleem met een allochtoon als deze aangepast is!
Klaas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2003, 17:39   #84
12 sec. of numarx
Provinciaal Statenlid

12 sec. of numarx's schermafbeelding

Standaard

Aha, economische vluchtelingen mogen enkele berichten later alweer wel, zolang het bij een beperkt percentage van hun thuisland blijft?

Blijven draaien die kar, Klaas!
Oud 31 oktober 2003, 17:43   #85
Beware of dog
Vreemdeling

Beware of dog's schermafbeelding

Standaard

Groot gelijk Klaas, wij moete ons mor aanpasse overal. Hoog tijd dat degene die hier zijn hun nekeer aanpasse on ons. Das dan wel vur de eupeërs he, die bruin kunne da toch ni dus kunde die beter ineens terugsture.
Oud 31 oktober 2003, 17:50   #86
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ceazar
Groot gelijk Klaas, wij moete ons mor aanpasse overal. Hoog tijd dat degene die hier zijn hun nekeer aanpasse on ons. Das dan wel vur de eupeërs he, die bruin kunne da toch ni dus kunde die beter ineens terugsture.
Mijn allochtone echtgenote beheerst prima de Nederlandse taal, maar wat jij hier schrijft, daar verstaat ze de ballen van. Kan je dat nog eens herhalen, maar dan in Algemeen Nederlands? Of vind jij dat zij terug naar school moet en alle 600 dialecten van Vlaanderen moet leren?

Ps: dat is onder meer wat ik bedoel met uitburgeren.
Oud 31 oktober 2003, 17:51   #87
thePiano

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door numarx
Aha, economische vluchtelingen mogen enkele berichten later alweer wel, zolang het bij een beperkt percentage van hun thuisland blijft?

Blijven draaien die kar, Klaas!
Klaas trekt al conclusies vooraleer hij de geschiedenis kent. Dat was erg snel!
Oud 31 oktober 2003, 18:16   #88
Beware of dog
Vreemdeling

Standaard

Ziet gij uw alloschtoone vrouw graag? dan zult ge wel gen probleme hebbe om mee te verhuize. En in verband me de taal, ze zou op ze'n minst het pleutselek dialect leert mor doe gin moeite, one waee tiket home four wife en gij kunt derachter.
Oud 31 oktober 2003, 18:48   #89
Brugge Veilig en Leefbaar
Minister-President

Brugge Veilig en Leefbaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
En ondertussen mag dat leugnachtig citaat blijven staan.

Conclusie: de moderators zijn hier idd niet objectief.
Niet zitten janken, wat er staat is waar en nog zeer vriendelijk gezegd!
Bovendien wordt het krapuul aangetrokken en in de watten gelegd. Ik heb het hier niet over de kiezers, maar over het personeelsbestand. 8)
En van de hoerenboel aan de top zullen we ditmaal zwijgen zekers...
Brugge Veilig en Leefbaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2003, 19:03   #90
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ziet gij uw alloschtoone vrouw graag? dan zult ge wel gen probleme hebbe om mee te verhuize. En in verband me de taal, ze zou op ze'n minst het pleutselek dialect leert mor doe gin moeite, one waee tiket home four wife en gij kunt derachter.
Lap, een nieuwe Mister Bean op het forum !

Aai laaik yoor unbietebel inglish ! Plies doe continjoe !

Baai de weij : is it Kaaizaar or Seazaar ?
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2003, 19:11   #91
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
En ondertussen mag dat leugnachtig citaat blijven staan.
Conclusie: de moderators zijn hier idd niet objectief.
De moderators lezen kranten en media.
De Knut wouwelt een beetje van achter zijn PC. Ten koste van de eerlijke werkmens ...
Oud 31 oktober 2003, 19:15   #92
pistoléke
Burgemeester

pistoléke's schermafbeelding

Standaard

de tittel van deze topic is dus belachelijk,vergelijking maken 2/3 van spa zijn oplichters en fraudeurs...
Oud 31 oktober 2003, 19:19   #93
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke
de tittel van deze topic is dus belachelijk,vergelijking maken 2/3 van spa zijn oplichters en fraudeurs...
OK. Ik wil je geloven. Op voorwaarde dat je dit eveneens via een interview met journalist Frank Jacobs van HBVL laat publiceren.

Doen !
Oud 31 oktober 2003, 19:23   #94
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Amaai, we hebben er weer een schoon figuur bij met Ceazar.
Toevallig geen pi bekende zoals andere nieuwelingen?

in elk geval zal onze Guddi toch een vriendje hebben en hoeft Paulus niet meer te rouwen om VL72.

@ Descartes, het zou inderdaad beter zijn dergelijke personen te negeren maar ze zijn zo entertaining.

Lamzakl
George is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2003, 19:30   #95
pistoléke
Burgemeester

pistoléke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pistoléke
OK. Ik wil je geloven. Op voorwaarde dat je dit eveneens via een interview met journalist Frank Jacobs van HBVL laat publiceren.

Doen !
njah agusta Van Den Broucke hoeveel miljoentjes in brand VISA Reclamebureau...Jansens
Dus waarom zou ik iemand geloven die het ergens afstapt Tuurlijk ga die zo doen voor zijn eigen pad schoon te maken en over te lopen mischien naar een andere partij...

Het enige dat ik overal hoor is dat men het Blok zwart maakt langs alle kanten,er is ook het cordon sanitair enz. enz. maar kun je mij dan eens vertellen hoe het blok maar blijft groeien dan ook

nb:als ge bvb een ex vrouw hebt denkt ge da die veel goeds over u te vertellen heeft
Oud 31 oktober 2003, 19:31   #96
thePiano

Standaard

Citaat:
Ik meen Uw pleutselek dialect te herkennen Klosjaar! In de zoologie van Antwerpen, sprak Zotte Gust, een gorilla die een paar jaar geleden overleed, precies hetzelfde taaltje.
Oud 31 oktober 2003, 19:43   #97
Beware of dog
Vreemdeling

Standaard

Tuurlek vergelekt me mor me nen aap mor beseft wel dat de Gust in zenne pink meer antwaarpener is gelek al die bruin apen in 't stad tesame.
Oud 31 oktober 2003, 19:50   #98
de metser
Banneling

de metser's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlek vergelekt me mor me nen aap mor beseft wel dat de Gust in zenne pink meer antwaarpener is gelek al die bruin apen in 't stad tesame.
De Gust had dan ook vanaf zijn eerste dag in Antwerpen werk, ondanks zijn uiterlijk of afkomst.
de metser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 oktober 2003, 20:05   #99
thePiano

Standaard

Citaat:
Allez, ik ben toch kontent dat ik via het internet eindelijk eens met die 1/3 kotelet van het Vlaams Blok heb mogen kennismaken. De techniek staat voor niets meer
Oud 31 oktober 2003, 20:11   #100
PAJOT
Banneling

Standaard

Citaat:
Een goede aanwinst voor dit forum! :o
PAJOT is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be