![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#82 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Waarom dubben ze ineens niet heel dat circus? Kunnen ze Sabine Haagdoren wat in't Marokkaans laten brabbelen, de ondertitels kunnen dan in't Turks. En de Vlamingen? Ja, hun planneke laten trekken zeker. ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Neen, gewoon in teletekst. Niemand gaat daar ooit een reet van merken...
Is gewoon weer het idee da telt... |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#85 |
Burger
|
![]() Stopt er mee jong of ik ga hier seffens nog compassie met u krijgen.
![]() Over uw gebakkelei met de moderatie: ik lig hier bijna van mijne stoel van't lachen. ![]() ![]() ![]() ![]() En vroeger altijd gedacht dat een politiek forum saaie kost was. ![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
VRT = VLAAMSE radio televisie Vlaamse = Nederlands gesproken Dus geen frans, Arabisch of andere taal. Wilt u andere talen horen? Simpel, zet u tv op een andere zender. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
|
![]() Citaat:
In Vlaanderen hebben we dat ook gedaan voor Franstaligen in de faciliteitengemeenten, waardoor ze spontaan Nederlands begonnen te leren en waarvoor ze dan ook hun plaatselijke Vlaamse medebewoners (in perfect Nederlands) vriendelijk bedankten. Citaat:
Komaan zeg, hoeveel van deze dingen gaan we nog moeten horen. Als je weet dat er tegenwoordig in lokale zwembaden al "stewards" (zelf Marokkanen of Turken) moeten ingehuurd worden om het gezag af te kopen (de rekening wordt u gepresenteerd aan de ingang) van "bepaalde bezoekers" (er is natuurlijk ook nog echte politie want zo betrouwbaar zijn die kerels niet), vraag ik me toch af waar het eindigt...
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De taal leren godverdomme is wel het minste hé! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hier moet leut geschept worden hé ![]()
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Man man man, ik ben er weer niet goed van. Ocharme die Evi.. haar vent, kl**tzak Paco, heeft haar vandaag bedrogen met vrijgezel Elke. Maar echt bedrogen eh... 'k hoop nu echt dat hij het spel zeker verliest en daarna nogeens wordt gedumped. "'T is maar een spel" kan hij nu zeker niet meer als excuus gebruiken. De vuile rotzak! ![]() Ok, dat moest er gewoon eventjes uit. Hm ja, meertalige ondertitels.. is ook meer jobs? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() die marokkaanse programma's die ze met hun schotelantenne bekijken? Daar mogen ze Nederlandse onderschriften onder zetten ja.Op hun eigen kosten...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() ze zouden dat in Nederland beter afschaffen, die zever.Dat is toch geen toekomsttaal, marokkaans of turks? Wie spreekt dat nu in de rest van de wereld?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Dat doe ik ook altijd. Als 'k naar ne sexfilm aan't kijken ben dan draai 'k mijne kop ook altijd efkens om van't moment dat ze nen bloten bil laten zien. ![]() ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() Ik moet eerlijk gezegd zeggen dat ik dit in Nederland nog nooit gezien heb, dus neem ik aan dat het via teletekst gaat, zoals de ondertiteling voor doven en slechthorenden. En op zich vindt ik het ook best te begrijpen, ik vindt het zelf ook heel prettig om Ondertiteling te hebben bij een Engelstalig programma, het blijft toch niet je eigen taal, en je bent er toch niet zo goed in. Wat wel zo is (dit merk je pas als er iets fout vertaald wordt) is dat je zowel aan het lezen als aan het luisteren bent. Je neemt dus beide talen op. Is televisie kijken met ondertiteling in je eigen taal eigenlijk niet gewoon een hele goede manier om een andere taal te leren?
|
![]() |
![]() |