![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Vindt u dat de daders van zulke vandalenstreken streng moeten worden gestraft?? | |||
Ja, natuurlijk...die flitspalen staat er om snelheidsduivels op hun gevaarlijk gedrag te wijzen. |
![]() ![]() ![]() |
39 | 49,37% |
Strenge straf voor de daders. De paal stond in een bebouwde kom en stond voor de veiligheid van de omwonenden. Toch moet het strenge beleid herbekeken worden |
![]() ![]() ![]() |
13 | 16,46% |
Correcte actie...men moet overal zo snel kunnen rijden als men wil. vrijheid, blijheid moet je maar denken |
![]() ![]() ![]() |
11 | 13,92% |
De flitspalen zijn een schandalig middel van de overheid om de mensen hun "zakken" leeg te roven. Vervang de boetes door gevangenisstraffen |
![]() ![]() ![]() |
16 | 20,25% |
Aantal stemmers: 79. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Burger
|
![]() In deze context moet er mij ook nog iets van het hart. Als je als Belg in bvb. een van de lidstaten een verkeersovertreding begaat, word de boete netjes bij je thuis bezorgt. Onze eigen politie, gerecht en de deurwaarders zorgen er dan voor dat jij als voorbeeldige melkkoe je boete aan het buitenland betaald. Als andere EU burgers hier een boete oplopen, kan ons gerecht of politie of geen enkel instantie zorgen dat die boete ook betaald word. Dat heeft enige tijd geleden "even" op het nieuws geweest.
Dus flitspalen alleen voor de eigen burgers. Hoge boetes alleen voor de eigen burgers! Democratisch hé. Het enige verhaal dat onze diensten tegen een vreemdeling hebben is dat ze hem een boete rechtstreeks kunnen laten betalen ALS ze hem tegenhouden. MAW; een nederlander die op de belgische wegen 240 per uur rijd, kan maximum een boete krijgen van 100 €, als ze hem tegenhouden en direct laten betalen. Voor ons loopt zoiets uit op verlies van rijbewijs en een veelvoud van dat bedrag. Maar ja, wij moeten altijd het voortouw nemen hé ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
#82 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Daar heb je gelijk in maar dan is het aan de regering om hier een wet in te roepen die zowel voor eigen volk als voor buitenlanders moet tellen.Zelfde principe als voor ons rijbewijs afpakken en boete laten betalen .Voor zulke feiten zou men meer moeten samenwerken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Burger
|
![]() NORMAAL, in een democratisch land, legt men éérst de lat gelijk.
HIER word de eigen burger uitgezogen en gediscrimineerd. ALS er dan iemand "durft" zeggen eigen volk éérst! BEN je direct een marginaal, racist, facist, kortom mestkever!!! ![]()
![]() |
#84 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik moet je weer gelijk geven.Ge ziet he mensen het kan ook zonder schelden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Burger
|
![]() Dat siert je, khw&khn.
![]() Mischien te weinig lol aan, als "ze" niemand kunnen uitschelden? ![]()
![]() |
#86 |
Gouverneur
|
![]() Enkel de snelheid de schuld van de verkeersdoden verantwoordelijk stellen is nogal gemakkelijk, alle verkeersslachtoffers door de dode-hoek, snelheid bijna nul. Alle zware ongevallen kop-staart hebben meestal als oorzaak onoplettendheid en geen remafstand. De grootste oorzaak is de mentaliteit van sommige chauffeurs.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Derhalve moeten op plaatsen waar ongevallen gebeuren die derden raken flitspalen geplaats worden, maar niet aan elke bocht of bomenrij. De weggebruiker moet zijn snelheid aanpassen aan de omstandigheden. Als de overheid op elke plaats waar ooit iemand zich hemelen reed 'n flitspaal wil neerpoten staan er binnen ekele jaren duizenden flitspalen in Vlaanderen, te gek om los te lopen.
![]() |
![]() |
#88 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die zichzelf het licht uitrijdt veroorzaakt ook schade aan derden. Het is trouwens ook toeval dat daarbij geen andere weggebruiker betrokken is. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Niet aan elke bocht of bomenrij oke als het over de roekeloze chauffeur gaat.Maar in vele gevallen gaat het niet enkel om de chauffeur die komt er zelfs meestal heelhuids uit.Maar er zijn ook meestal derde bij betrokken en als het jezelf nog niet is over komen dat je een dierbare bent verloren in zo een bocht en bomenrij dan is het wel makkelijk praten.Omdat het nog niet zolang geleden is met melissa ben ik misschien te emotioneel om hier en nu op te antwoorden.Toch vind ik dat op zulke plaatsen waar veel jeugd langsrijd in de weekends een flitspaal moet staan.Niet om te zeggen voila lekker geflitst wel en vooral om derde te beschermen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |||
Schepen
|
![]() Citaat:
Flitspalen staan best daar waar ze ongevallen kunnen voorkomen, helaas, staan ze meestal daar waar de pakkans het hoogst is om de kas te spijzen.
![]() |
![]() |
#91 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() dat is nu net wat ik ook wil zeggen.Ze staan daar waar de werkende mens iedere dag langsrijd en waar de pakkans het grootste is.Ze zouden inderdaad beter staan waar het gevaar het grootste is en waar de meeste ongevallen gebeuren.Door de week en in het weekend overdag zie je vallende sterren op de E17 in de bosjes staan ,dat heeft echter weinig nut .Zet deze sterren s'nachts in de buurt van dancings en op plaatsen waar de meeste ongevallen gebeuren en dan kun je zien dat het nut heeft.Ze kunnen het in ieder geval is uittesten ,als men nu de flitspalen in brand blijft steken dan gaat de rekening de hoogte in .Van dat geld kan men beter een mobieke flitser inschakelen op plaatsen waar het echt nodig is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ze zouden flitspalen moeten maken die flitspaalvandalen kan flitsen.
Eenieder die de camera benadert tot op 1 meter een mooie fotoke van maken. Trouwens wat een achterhaalde techniek. Daar moeten filmrollekens ingestoken worden in die palen. Nog nooit van internet gehoord endigitale fotografie ? Iedere foto zou binnen de paar seconden doorgezonden moeten worden naar een computer die de beelden dan opslaat op een harde schijf. o mijn god ik breng ze op ideeën denk ik. ach zolang ze langs de kant van de weg staan, staan ze niet in mijne weg
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Om een overcapaciteit aan flitsfoto's te vermijden(want bovengaand idee vergt een foto van elke auto/motorfiets)een harde schijf en en minieme computer bij in de flitspaal.Na een eerste sortering kunnen de relevante beelden doorgestuurd worden naar de hoofdcomputer die dan de hard of roodrijders een factuur maakt, de onverzekerden/ongekeurden eveneens voorziet van een extraatje. Maar kom, op deze manier kan men ook de handel en wandel nagaan van een willekeurig voertuig waarvan het flitsnetwerk de nummerplaat heeft.(en dan haal ik de thermiet boven.) Citaat:
![]() |
![]() |
#94 |
|
![]() Maddox we moeten stoppen met zulke ideeen zo openbaar te bespreken. Big brother is reading us.
't zou hun alleen maar op ideeën kunnen brengen. voor dat ge het weet zitten ze met ne flitspaal naast mijn bed als ik met mijn paal aan het flitsen ben.....brrrrrr
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Partijlid
|
![]() schaf gewoon al die palen af.
De mensen gaan veel geruster rijden, minder stress, minder familiale problemen omdat men "weer geflitst is". En we besparen een pak geld om aan iets nuttig uit te geven. BV, meer vangrails, DUIDELIJKE Signalisatie. Als je in een zone 30 rijdt, merk je da niet eens. Da bord is zo klein. IPV altijd te zagen op die zone 30, plaatst gewoon een bord van 1m op 1m, IN KLEUR EN LICHT en laat die flikkeren van zodra er een voertuig nader die de zone 30 binnengaat. Dit zou ook al een pak helpen.
![]() |
#96 |
|
![]() awel daar ben ik het nu eens met eens. Die borden zone 30 zijn zo klein.
Ik heb het ooit eens aan mijn kl*ten gehad. Ik reed door een lange rechte straat en zag al van op honderden meters de politie staan met hun apparatuur. Ik naar mijne snelheidsmeter kijken en haha ik reed amper 41 km per uur. En knikte heel vriendelijk naar de agenten toen ik hen voorbij reed. hahaha ze hadden mij toch niet kunnen pakken. totdat eenpaar dagen later een boet in mijn bus. Ik reed in een zone 30. Ik terug naar die straat en toen zag ik het bordje hangen. Juist achter de hoek waar men van een grote straat met voetpad en fietspad naar rechts afdraait in die straat. Men moet bij het afdraaien zo opletten voor voetgangers en fietsers dat men heel vlug voorbij dat bord is zonder dat men het weet of van iets weet. Men zou zo'n borden verplicht moeten herhalen.
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Burger
|
![]() Ik heb nog wat vrije tijd en wil die nuttig besteden.
Waar kan ik mij aanmelden voor de club der flitspaalvernielers. Aangezien ik er via het systeem van de eerlijke belastingen ook voor betaal wil ik die flitspaal met "mijn naam op" persoonlijk neerhalen. BAN DE FLITSPAAL ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dat is nu toch een beetje teveel van het goed me dunkt. En op die baan gaat men nu van 2 rijvakken 1 rijvak maken en 2 busbanen aanleggen. Dit om het openbaar vervoer op te leggen aan de mensen. Toch wel het idiote nabij naar mijn bescheiden mening... Sinds wanneer mogen de mensen niet meer kiezen hoe ze naar het wekr gaan? En om nog maar niet te spreken van het sluipverkeer... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Burger
|
![]() Dat klopt : het gaat hier over de N8 ..of de steenweg op ninove.
Nu nog die busbanen en het zal van Ninove aanschuiven worden ..tot Brussel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
ik vond deze info op http://dilbeek.vlaamsblokhallevilvoorde.org |
|
![]() |
![]() |