![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Parlementslid
|
![]() Internet wordt nochthans door de overheid gepromoot als 'levensnoodzakelijk'! De grootste promotor van internet is de Belgische staat! Verhofstadt geeft een persconferentie en de .BE staat prominent in het decor! Heeft de federale regering trouwens niet zelf de campagne 'Internet voor iederéén!' gelanceerd?
Wie zich zo dom weet te houden, dat de domme meent dat hij de verstandigste is, dat is de echte diplomaat." ![]() Fliegende Blätter - Duits humoristisch weekblad (1844-1944) In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991. Laatst gewijzigd door metten : 7 november 2006 om 12:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat er iemand een steen werpt naar iemand die werkloos wordt omdat zijne werkgever ophoud te bestaan, goed dat er voor deze mensen een hulpkas is. En inderdaad de loonlast is veel te hoog, niet de werkman maar de overheid leeft boven zijne stand. Laatst gewijzigd door alberto : 7 november 2006 om 12:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Met 75OE per maand (waarvan 425E voor huur en energie) doe ik niet mee. Laatst gewijzigd door eno2 : 7 november 2006 om 12:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In vgl daarmee (ik bedoel de gecumuleerde privé-rijkdom) is de overheid arm. Laatst gewijzigd door eno2 : 7 november 2006 om 12:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() Mja werken.....de sleur is oneindig.
Ik mag komen en gaan wanneer ik wil, morgen zit ik terug in de collegebanken aan mijn oude faculteit voor effe lekker een vakje mee te pikken op kosten van de baas, 7 weken verlof, 14 maanden per jaar betaald,9-5 werken.... en toch boeit het me niet..... Volgend jaar terug studeren I say ! Nog een masterke erbij.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Minister-President
|
![]() Die gecumuleerde prive rijkdom die zit bij een klein groepje mensen, de gewone man heeft daar volgens mij geen boodschap aan, die kijkt naar zijn loonzakje en ziet hoeveel belasting hij moet betalen en ziet de overheid massas geld uitgeven aan allerhande doelen en subsidies en dan maar klagen dat men de belastingsdruk niet naar omlaag krijgt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Nog even de voorbeelden aanhalen: er is géén geld om blindegeleide honden op te leiden, geen aanpassingsgelden (in infrastructuur)om gehandicapten langer thuis te laten, géén geld om mentaal gehandicapten degelijk op te vangen,psychische gevangen gewoon mee in het prison.....dit geld gaat naar véél beroepsdoppers. Als gij tot dat ras behoort dan zit nu een blinde thuis omdat gij niet gaat werken, een mentaal gehandicapte zit ,weet ik het waar, weg te kwijnen........ge hebt mij toen niet geantwoord ,nu graag een antwoord en géén gezaag over de uitbuiting van... , het groot kapitaal , de bazen, geïndoctrineerde werkezels, dat gezever kennen we ondertussen , eerst beginnen bij uzelf !!! Laatst gewijzigd door boerenverstand : 7 november 2006 om 13:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Minister
|
![]() Veerle, zelfs dat is geen bewijs van werkwilligheid, ik krijg er hier geregeld over de vloer 'wil je dat briefje es tekenen dat ik hier komen solliciteren ben'. Ik weiger altijd!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
ik heb nog een tip voor u, ik heb hem reeds uit de doeken gedaan op andere topics. Een vriendin van mij trekt al 17 jaar géén euro alimentatie, haar ex verschuilt zich als "huisman" in zijn nieuw gezin en werkt er in het zwart. Er is een alimentatiefonds opgericht om dergelijke vrouwen (wiens ex officieel niet kan betalen) te helpen , je kan tot € 175 per kind/per maand krijgen. Een klein detail ,je mag wel niet werken maar moet beroepsdopster zijn, wie werkt krijgt niks. Mijn vriendin trekt € 1450 net+ € 300 kindergeld (één middelbaar, één hogeschool) = net 1750 De beroepsdopster krijgt ongeveer € 950 dop + dubbel kindergeld € 600 + alimentatiefonds € 350 = net 1800 Hierbij mag je nog tellen vervoer met de auto, hogere huishuur, kleinere studiebeurs, geen sociaal tarief,...... En bovendien ge hebt tijd voor uw kinderen en kunt nog wat in het zwart gaan bijverdienen..... Ik zou zeggen, Veerle, ga ook doppen en stap naar het fonds. Nog even de politiek kant: mee goed gekeurd door VLD (zelfs verhoging van €125 naar € 175 voor beroepsdopsters), Johan Van de Lanotte himself heeft ervoor gezorgd dat de werkende vrouw niet kan genieten van het fonds. Laatst gewijzigd door boerenverstand : 7 november 2006 om 13:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
3dagen aan 8 uur = 24 uur per week. Vier weken gemiddeld per maand = 96 uur = 960€ brutto. =+/- 500€ net. brutto dop 365 = netto 328.17 =netto inkomen 828.17 = minder dan volle dop en geeft verlies van verhoogd kindergeld, verlies rechten alimentatiefonds, verhoging huur sociale woning. Zot zeker, wie wil er nu gaan werken om minder te krijgen dan als hij/zij thuisblijft en niet moet betalen voor kinderoppast en blijven ineten op school. Zoek een jong iemand, je zal veel meer kans hebben om iemand te vinden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() heb er idd geen loonsberekening op gedaan, maar veel meer hou je daar dus echt niet van over.
En als het een job in de horica is dan mag je al blij zijn als je 9€ per uur krijgt. Dus betalen voor te werken doe je dan toch. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
succes ermee ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel in het ooghouden en weinig echt werken. Wel goed eten en goed betaald. Booreilanden zijn beter als je regelmatig thuis wil zijn. |
|
![]() |
![]() |