Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 november 2006, 12:02   #81
Chipie
Banneling

Chipie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik heb al tien jaar mijn haar niet laten knippen en niet meer gewerkt.
Ne dikke proficiat...
Chipie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 12:12   #82
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bijter Bekijk bericht
Lomp antwoord.

Meestal heb je in die situatie dus geen geld voor een opleiding of voor de bus te pakken naar den VDAB. Alwaar ze je dan nog moeten WILLEN voor een opleiding.
Maar wel geld genoeg voor het internet.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 12:18   #83
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Uh-Huh Bekijk bericht
Geen geld voor schoenen (= beetje levensnoodzakelijk) maar wel voor internet?
Internet wordt nochthans door de overheid gepromoot als 'levensnoodzakelijk'! De grootste promotor van internet is de Belgische staat! Verhofstadt geeft een persconferentie en de .BE staat prominent in het decor! Heeft de federale regering trouwens niet zelf de campagne 'Internet voor iederéén!' gelanceerd?
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.

Laatst gewijzigd door metten : 7 november 2006 om 12:20.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 12:18   #84
alberto
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Bekijk bericht
Anderzijds mag je NOOIT stenen werpen naar de uitkeringstrekkers zelf; d�*t zijn gewone mensen die reageren (en hun rekening maken) zoals gewone mensen dat doen. Hun keuze voor het leven van een uitkering is zelden een "vrije" keuze en waar ze dat wél is, is ze rationeel verantwoord. Het probleem zit niet daar, maar bij de overheid (en uiteindelijk ook de politiek) die nalaat om de nodige correcties aan te brengen. (o.m. nalaat om haar tering naar de nering te zetten)
Het gaat wel over beroepsdoppers en personen die vinden dat iedereen moet gaan doppen om de werkgever ne kloot af te trekken.
Ik denk niet dat er iemand een steen werpt naar iemand die werkloos wordt omdat zijne werkgever ophoud te bestaan, goed dat er voor deze mensen een hulpkas is.
En inderdaad de loonlast is veel te hoog, niet de werkman maar de overheid leeft boven zijne stand.

Laatst gewijzigd door alberto : 7 november 2006 om 12:19.
Oud 7 november 2006, 12:24   #85
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Internet wordt nochthans door de overheid gepromoot als 'levensnoodzakelijk'! De grootste promotor van internet is de Belgische staat! Verhofstadt geeft een persconferentie en de .BE staat prominent in het decor! Heeft de federale regering trouwens niet zelf de campagne 'Internet voor iederéén!' gelanceerd?
Levensnoodzakelijk mijn kloten. Ik heb geen TV en geen PC.
Met 75OE per maand (waarvan 425E voor huur en energie) doe ik niet mee.

Laatst gewijzigd door eno2 : 7 november 2006 om 12:28.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 12:25   #86
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Het gaat wel over beroepsdoppers en personen die vinden dat iedereen moet gaan doppen om de werkgever ne kloot af te trekken.
Ik denk niet dat er iemand een steen werpt naar iemand die werkloos wordt omdat zijne werkgever ophoud te bestaan, goed dat er voor deze mensen een hulpkas is.
En inderdaad de loonlast is veel te hoog, niet de werkman maar de overheid leeft boven zijne stand.
De Vlaming leeft boven zijn stand.
In vgl daarmee (ik bedoel de gecumuleerde privé-rijkdom) is de overheid arm.

Laatst gewijzigd door eno2 : 7 november 2006 om 12:27.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 12:35   #87
Tavek
Banneling

Standaard

Mja werken.....de sleur is oneindig.

Ik mag komen en gaan wanneer ik wil, morgen zit ik terug in de collegebanken aan mijn oude faculteit voor effe lekker een vakje mee te pikken op kosten van de baas, 7 weken verlof, 14 maanden per jaar betaald,9-5 werken....

en toch boeit het me niet.....

Volgend jaar terug studeren I say ! Nog een masterke erbij....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 12:42   #88
alberto
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De Vlaming leeft boven zijn stand.
In vgl daarmee (ik bedoel de gecumuleerde privé-rijkdom) is de overheid arm.
Die gecumuleerde prive rijkdom die zit bij een klein groepje mensen, de gewone man heeft daar volgens mij geen boodschap aan, die kijkt naar zijn loonzakje en ziet hoeveel belasting hij moet betalen en ziet de overheid massas geld uitgeven aan allerhande doelen en subsidies en dan maar klagen dat men de belastingsdruk niet naar omlaag krijgt.
Oud 7 november 2006, 12:46   #89
alberto
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Mja werken.....de sleur is oneindig.

Ik mag komen en gaan wanneer ik wil, morgen zit ik terug in de collegebanken aan mijn oude faculteit voor effe lekker een vakje mee te pikken op kosten van de baas, 7 weken verlof, 14 maanden per jaar betaald,9-5 werken....

en toch boeit het me niet.....

Volgend jaar terug studeren I say ! Nog een masterke erbij....
Al eens gedacht van op een olieboorplatform te gaan werken, gene sleur denk ik, teamwork.
Oud 7 november 2006, 12:48   #90
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door King of beggars and fleas Bekijk bericht
haar motivatie is gewoon haar domheid, en haar geprogrammeerdheid. Haar culturele geconditioneerdheid die maakt dat ze zich zou schamen als ze niet zoals een deftig meiske zou werken.

arm vlaanderen .

mensen zoals veerle zijn dus de allereerste vijanden van de armen
zij moeten eerst doorkrijgen dat ze dom zijn

dat ze door de echte profiteurs ( de bazen ) worden opgezet tegen ons

in de tijd sloegen de arbeiders dergelijke veraders in elkaar
in zuid afrika trokken ze zoiemand een autoband over het lichaam, gooiden er wat naft over en staken die vervolgend in de fik

zover zal het bij ons hopelijk niet moeten komen

maar onnozelaars zoals veerle moeten we wel in ons algemeen belang de mond snoeren

we hebben dat volste recht - want ze schaadt onze belangen

haar domheid is daar geen excuus voor
Misshien is Veerle wel dom, maar ik heb u op andere topics al gezegd dat één sociale euro maar één keer uitgegeven kan worden.
Nog even de voorbeelden aanhalen: er is géén geld om blindegeleide honden op te leiden, geen aanpassingsgelden (in infrastructuur)om gehandicapten langer thuis te laten, géén geld om mentaal gehandicapten degelijk op te vangen,psychische gevangen gewoon mee in het prison.....dit geld gaat naar véél beroepsdoppers.
Als gij tot dat ras behoort dan zit nu een blinde thuis omdat gij niet gaat werken, een mentaal gehandicapte zit ,weet ik het waar, weg te kwijnen........ge hebt mij toen niet geantwoord ,nu graag een antwoord en géén gezaag over de uitbuiting van... , het groot kapitaal , de bazen, geïndoctrineerde werkezels, dat gezever kennen we ondertussen , eerst beginnen bij uzelf !!!

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 7 november 2006 om 13:06.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 12:56   #91
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
alsof het de schuld is van de 'beroepsdoppers' dag gij geen schoenen kunt kopen.
ge zou beter de dalende werkgelegenheid, de massa-ontslagen en de toenemende zware eisen op de arbeidsmarkt aanklagen. maar 't is gemakkelijker om een sociaal zwakke minderheid, nl. de werklozen, de schuld te geven van alles wat mis gaat.
hoe typisch.
Dalende werkgelegenheid?? Zware eisen?? Ik hoor en ervaar net het omgekeerde!! Wij zoeken al maanden naar iemand, geen ervaring vereist, wij leiden wel op, 3 dagjes/week, mooie vaste uren, liefst niet te jong en we vinden niemand!! Een vriend zoekt al maanden een hulpkok, vraagt ook niet veel ervaring maar nee, pfff zaterdag werken, pfff de werkplaats zelf poetsen... 't is altijd wel iets, ze vinden altijd wel een reden om er na een dag en in sommige gevallen na een paar uur de brui aan te geven! Doppen is zoveel gemakkelijker he en dan nog wat in't zwart gaan werken en ze verdienen meer dan iemand die reglementair werkt.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 12:58   #92
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Veerle23 Bekijk bericht
neen, iemand die geen sollicitatiebrieven kan voorleggen over vb de voorbije drie maand heeft niet serieus gesolliciteerd, dat ga je mij niet wijsmaken.
Veerle, zelfs dat is geen bewijs van werkwilligheid, ik krijg er hier geregeld over de vloer 'wil je dat briefje es tekenen dat ik hier komen solliciteren ben'. Ik weiger altijd!
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 12:59   #93
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
maar dan schort er toch iets fameus aan het beleid op die manier
Hallo Veerle,

ik heb nog een tip voor u, ik heb hem reeds uit de doeken gedaan op andere topics.
Een vriendin van mij trekt al 17 jaar géén euro alimentatie, haar ex verschuilt zich als "huisman" in zijn nieuw gezin en werkt er in het zwart.
Er is een alimentatiefonds opgericht om dergelijke vrouwen (wiens ex officieel niet kan betalen) te helpen , je kan tot € 175 per kind/per maand krijgen.
Een klein detail ,je mag wel niet werken maar moet beroepsdopster zijn, wie werkt krijgt niks.
Mijn vriendin trekt € 1450 net+ € 300 kindergeld (één middelbaar, één hogeschool) = net 1750
De beroepsdopster krijgt ongeveer € 950 dop + dubbel kindergeld € 600 + alimentatiefonds € 350 = net 1800
Hierbij mag je nog tellen vervoer met de auto, hogere huishuur, kleinere studiebeurs, geen sociaal tarief,......
En bovendien ge hebt tijd voor uw kinderen en kunt nog wat in het zwart gaan bijverdienen.....
Ik zou zeggen, Veerle, ga ook doppen en stap naar het fonds.
Nog even de politiek kant: mee goed gekeurd door VLD (zelfs verhoging van €125 naar € 175 voor beroepsdopsters), Johan Van de Lanotte himself heeft ervoor gezorgd dat de werkende vrouw niet kan genieten van het fonds.

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 7 november 2006 om 13:05.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 13:14   #94
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Hallo Veerle,

ik heb nog een tip voor u, ik heb hem reeds uit de doeken gedaan op andere topics.
Een vriendin van mij trekt al 17 jaar géén euro alimentatie, haar ex verschuilt zich als "huisman" in zijn nieuw gezin en werkt er in het zwart.
Er is een alimentatiefonds opgericht om dergelijke vrouwen (wiens ex officieel niet kan betalen) te helpen , je kan tot € 175 per kind/per maand krijgen.
Een klein detail ,je mag wel niet werken maar moet beroepsdopster zijn, wie werkt krijgt niks.
Mijn vriendin trekt € 1450 net+ € 300 kindergeld (één middelbaar, één hogeschool) = net 1750
De beroepsdopster krijgt ongeveer € 950 dop + dubbel kindergeld € 600 + alimentatiefonds € 350 = net 1800
Hierbij mag je nog tellen vervoer met de auto, hogere huishuur, kleinere studiebeurs, geen sociaal tarief,......
En bovendien ge hebt tijd voor uw kinderen en kunt nog wat in het zwart gaan bijverdienen.....
Ik zou zeggen, Veerle, ga ook doppen en stap naar het fonds.
Nog even de politiek kant: mee goed gekeurd door VLD (zelfs verhoging van €125 naar € 175 voor beroepsdopsters), Johan Van de Lanotte himself heeft ervoor gezorgd dat de werkende vrouw niet kan genieten van het fonds.
hebhet haar ook al geschreven, een alleenstande moeder moet al een deftig netto loon hebben, als ze echt iets wil overhouden van haar arbeid voor een baas.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 13:38   #95
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Dalende werkgelegenheid?? Zware eisen?? Ik hoor en ervaar net het omgekeerde!! Wij zoeken al maanden naar iemand, geen ervaring vereist, wij leiden wel op, 3 dagjes/week, mooie vaste uren, liefst niet te jong en we vinden niemand!! Een vriend zoekt al maanden een hulpkok, vraagt ook niet veel ervaring maar nee, pfff zaterdag werken, pfff de werkplaats zelf poetsen... 't is altijd wel iets, ze vinden altijd wel een reden om er na een dag en in sommige gevallen na een paar uur de brui aan te geven! Doppen is zoveel gemakkelijker he en dan nog wat in't zwart gaan werken en ze verdienen meer dan iemand die reglementair werkt.
gemiddeld uurloon 10€
3dagen aan 8 uur = 24 uur per week.
Vier weken gemiddeld per maand = 96 uur

= 960€ brutto. =+/- 500€ net.

brutto dop 365 = netto 328.17

=netto inkomen 828.17 = minder dan volle dop en geeft verlies van verhoogd kindergeld, verlies rechten alimentatiefonds, verhoging huur sociale woning.

Zot zeker, wie wil er nu gaan werken om minder te krijgen dan als hij/zij thuisblijft en niet moet betalen voor kinderoppast en blijven ineten op school.

Zoek een jong iemand, je zal veel meer kans hebben om iemand te vinden.
Oud 7 november 2006, 13:49   #96
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Al eens gedacht van op een olieboorplatform te gaan werken, gene sleur denk ik, teamwork.
Teamwork vind ik fantastisch in de zin als het is om bvb een project tot een goed einde te brengen. Je hebt dus gelijk, ik mis dat best wel, alleen een boorplatform is er juist wat over
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 14:02   #97
Bijter
Lokaal Raadslid

Bijter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
= 960€ brutto. =+/- 500€ net.
Hier zijt ge toch wat aan 't lullen zunne kameraad !
Bijter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 14:13   #98
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bijter Bekijk bericht
Hier zijt ge toch wat aan 't lullen zunne kameraad !
heb er idd geen loonsberekening op gedaan, maar veel meer hou je daar dus echt niet van over.

En als het een job in de horica is dan mag je al blij zijn als je 9€ per uur krijgt.

Dus betalen voor te werken doe je dan toch.
Oud 7 november 2006, 14:17   #99
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vraag me soms af wat beroepsdoppers drijft naar het beroepsdoppen.
Op een ander forum zit er een meisje, trekt dop, maar is niet op zoek naar werk omdat ze na aftrek van kinderopvang minder overhoud dan wanneer ze thuis op haar gat blijft zitten en dop trekt.

Ik ben daar dus volledig over de zeik gegaan. Ik betaal maandelijks meer dan 500euro aan opvang omdat exmanlief een heel groot inkomen had en de dagprijs per kind wordt berekend aan de gezinssituatie/inkomen op het laatste aanslagbiljet.
Ik hou tegenwoordig na aftrek van mijn al niet te hoge loon bizar weinig over. Ik koop zelfs geen schoenen meer sinds ik alleen ben

Ik zie iedere maand sociale bijdragen van mijn loon gaan die bestemd zouden moeten zijn voor mensen die echt niet aan een job geraken en die zonder uitkering op de straat zouden moeten leven.
Ik ga dus echt over de zeik als ik dan hoor dat er trienemoeien zijn die op hun gat zitten en het vertikken

Veel strengere controles zijn er nodig. mensen die beroepsdoppen hun uitkering afpakken, en op ocmw zetten met maatregel dat ze hun uitkering onverdiend hebben gekregen en deze later moeten terugbetalen.
Ik heb het hier dan wel over beroepsdoppers, dus niet de mensen die sollicitatiebrieven en gegevens kunnen voorleggen waaruit blijkt dat ze regelmatig solliciteren, maar die door omstandigheden (te oud, te jong, geen ervaring en dergelijke) niet aan een job geraken.

Wat voor een systeem is dat nu in België???
ik denk dat je die opvangdienst eens moet contacteren, meestal is er wel een oplossing als je kan bewijzen dat je situatie grondig wijzigde sinds het laatste aanslagbiljet ...

succes ermee !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2006, 14:18   #100
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Teamwork vind ik fantastisch in de zin als het is om bvb een project tot een goed einde te brengen. Je hebt dus gelijk, ik mis dat best wel, alleen een boorplatform is er juist wat over
Heb 6 jaar op zee gezetten en eigenlijk kan je het vergelijken met de petrochemie.

Veel in het ooghouden en weinig echt werken.

Wel goed eten en goed betaald.

Booreilanden zijn beter als je regelmatig thuis wil zijn.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be