Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Grootste staatsman 20e eeuw?
Ghandi 12 22,64%
Hitler 9 16,98%
Churchill 9 16,98%
Roosevelt 4 7,55%
De Gaulle 2 3,77%
Tito 1 1,89%
Kohl 0 0%
Gorbatsjov 9 16,98%
Reagan 2 3,77%
Stalin 0 0%
Arafat 0 0%
Rabin 5 9,43%
Dubcek 0 0%
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 13 november 2003, 10:13   #81
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

De algemene definities van 'schoonheid' (tenminste wat de andere helft van de mensheid betreft) kunnen al eens evolueren. Een halve eeuw geleden propageerde iemand het ideaal van blond terwijl ik zelf bvb meer voor rood of zwart ben

Maar kom, laten we bij het onderwerp blijven.
Oud 13 november 2003, 12:20   #82
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joriske
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Die bewijzen waar jij het over hebt zijn geen bewijzen. Dat zijn verzinsels door Armenen. Al die sites die jij hebt gepost zijn Armeense of pro Armeense sites. De Joodse genocide en de nep Armenocide zijn niet te vergelijken. De Joden hadden de Duitsers namelijk niet aangevallen. De Turken hebben altijd in vrede geleefd met Armenen en opeens beginnen de Armenen Turkse mannen, vrouwen en kinderen te vermoorden. De Turken hebben hierop gereageerd. Dit zijn oorlogsslachtoffers, geen slachtoffers van genocide zoals jij beweert. Bovendien was de genocide van de Joden heel systematisch. De Joden moesten eerst in Ghetto's leven, daarna moesten de kinderen naar aparte scholen, later moesten ze een Jodenster dragen. Zoiets is in het Ottomaanse Rijk nooit gebeurd. Er was helemaal geen systematiek in de oorlog en er was geen plan om Armenen uit te roeien. Dit vertel jij natuurlijk niet. Er was een wereldoorlog aan de gang en de Armenen liepen over naar Russische zeide. Tijdens deze oorlog zijn er waarschijnlijk meer Turken omgekomen dan Armenen. Wij zitten ook niet om een genocide te janken. Ik geeft toe dat Turken in het verleden gruwelijkheden hebben begaan maar ze hebben nooit een genocide gepleegd. Diep in je hart weet je dat de situatie niet te vergelijken is met de holocaust van de Joden alleen wil je het niet toegeven. Ik vraag jullie geen leugens en verdraaide waarheden te geloven.
Weer eens komen we in herhaling. Hoeveel keer ga je hetzelfde mantra herhalen? Ik merk alleen dat ik telkens argumenten aanhaal die je dan met hetzelfde refrein beantwoordt.

Het gaat er niet om wie het eerst is begonnen. Het gaat erom of de deportaties en slachtingen van de Armeniërs overeenkomen met de V.N. Conventie op Genocide. In 1985 besloot een VN commissie dat 1915 wel degelijk aan een genocide beantwoordde.

Dat is belangrijk, omdat een Genocide per definitie doelt op de systematische uitroeiing van een bevolkingsgroep. Het feit dat Turkije zich vandaag verdedigt met het verzinsel dat de Armeniërs in opstand waren gekomen doet er niet toe. Zelfs al waren ze in opstand gekomen, dat gaf de Turkse regering nog altijd niet het recht een bevolkingsgroep uit te moorden.

Het lijkt hier misschien op een welles-nietes spelletje, maar feit is dat de Turkse regering al 80 jaar de werkelijkheid probeert te verbergen. Wat de buitenwereld betreft zijn die pogingen mislukt. Wat het Turkse volk betreft, zijn die gelukt, de geschiedenis van WOI wordt in Turkije systematisch verwrongen en vervalst en mensen met de paplepel gevoed.

Wat de gelijkenis met de holocaust betreft, die is er. Net zoals in de Holocaust ging het er systematisch aan toe. Iedere genocide is anders - Rwanda en Cambodia verschillen ook van elkaar - maar het SYSTEMATISCHE is wat hen allen verbindt.
Er was NIETS systematisch aan wat er is gebeurd. Er was niets van te voren gepland. Bovendien zijn de meeste Armenen in de woestijn omgekomen of gedood door bendes. Het leger had er niets mee te maken. Ik zeg inderdaad omgekomen en niet vermoord zoals jij eerder had geinsinueerd. De mensen in de woestijn konden het overleven. Het enige doel van de Turken was de Armenen uit het oosten van Turkije krijgen om de burgeroorlog te stoppen, niet hen uitmoorden. Sterven in de woestijn en vergasd worden zijn compleet verschillende dingen. Het vergelijken van de nep Armenocide met de Holocaust is een belediging voor de Joden. Mensen geloven de Armenen omdat ze sympathie hebben met de underdog. De underdog heeft echter niet altijd gelijk. Die 1,5 miljoen is een grote verzinsel.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2003, 12:47   #83
Joriske
Gouverneur

Joriske's schermafbeelding

Standaard

Allez zeg het nog maar een keer als je er een warm gevoel van krijgt.....

We zijn al off-topic en ik ben het eerlijk gezegd moe hetzelfde refrein te horen zonder dat er nieuwe argumenten komen.
Joriske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2003, 13:15   #84
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim

Maar kom, laten we bij het onderwerp blijven.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2003, 13:37   #85
Turkse Nederlander
Minister-President

Turkse Nederlander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

We zijn al off-topic en ik ben het eerlijk gezegd moe hetzelfde refrein te horen zonder dat er nieuwe argumenten komen.
De mensen op dit forum weten nu in ieder geval dat de Armenen niet geheel onschuldig zijn.
Turkse Nederlander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2003, 13:41   #86
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Antoon, eigenlijk vond ik ons onderwerp inderdaad interessanter.
Oud 13 november 2003, 13:49   #87
Joriske
Gouverneur

Joriske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turk4Ever
Citaat:

De mensen op dit forum weten nu in ieder geval dat de Armenen niet geheel onschuldig zijn.
Kindje toch, kindje.......
Joriske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2003, 14:35   #88
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim
Antoon, eigenlijk vond ik ons onderwerp inderdaad interessanter.
Akkoord. Daarom plaats ik hier nog even een beeld van Cleopatra, licht gekleed.

[size=2]Cléopâtre, dernier pharaon d'Égypte[/size]

Er bestaat ook een strip-versie

Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 november 2003, 16:08   #89
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Laat ieder "volk of Natie" nu eens zijn fouten uit het verleden toegeven.
Stellen dat het maken van 400.000 burgerslachtoffers geen genocide is omdat dit minder is dan 1,5 miljoen is nonsens. Stellen dat de Armenen begonnen zijn door naar de Russen over te lopen is zoals stellen dat de Vlamingen in WO I wegens de door de duitsers gevoerde "Flamenpolitik"
naar de duitsers overliepen enz..
De belgische kolonialen zouden een paar miljoen zwarte medemensen
hebben vermoord & intussen houden wij Leopold II inderdaad niet meer
voor één van de grootste politiekers van de 19de eeuw, met een lichte schaamte zie ik nog altijd monumenten ter zijner eer en nachedachtenis staan.

Wat ik uit de overlevering (van een turk trouwens) over Kemal pasja weet is dat hij alle niet-turkse volkeren die in het huidige Turkije woonden een bepaalde tijdspanne gunde om te vertrekken (wat vele Grieken, Armeniërs en Assyrische Christenen overigens deden) daarna volgde een
onbarmhartige genocide met de collaboratie van de koerden (die mochten blijven !)

Overigens kleeft er evenredig veel bloed aan de handen van de meeste
"grote" politiekers van dit lijstje.
Deze week kan je Kurt Vonnegut's "Slachthuis 5 of de kinderkruistocht"
krijgen een antigletscherboek.

We zullen de armenocide maar klasseren onder "Brugse Metten" zeker
Skild ende Friend..
1handclapping is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2003, 19:21   #90
Juju_La_Terreure
Partijlid

Juju_La_Terreure's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Juju_La_Terreure
Standaard

kzou eerder stemmen op Napoleon Bonaparte of Otto Van Bismark, maar die zijn er niet bij. Om mij te beperken tot dit lijstje waaronder enkele massamoordenaars, dan denk ik dat ik op Rabin stem.

Ik ben Limburger en voel mij Belg.
maar ik spreek Vlaams.
En ik ben trots op ze alle drie !
Juju_La_Terreure is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be