![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Sprookjes, en andere "leugens" hebben een pedagogische waarde, beste "Opgeleide".Ik had het daar reeds eerder over.Natuurlijk zijn de meeste, om niet te zeggen, alle , feesten tegenwoordig gerecupereerd door de groothandel en de internationale commerce, maar het hangt dan ook alleen van uzelf af hoeveel geld en energie ge er wilt insteken.Die feesten in kwestie zijn ouder dan het kapitalistisch systeem, en zullen dat waarschijnlijk ook wel overleven, al dan niet in dezelfde vorm als vandaag, of aangepast aan hun tijdperk. Verder nog veel geluk met uw Kruisvaart tegen Sinterklaas . Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 10 november 2006 om 22:59. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik wil u toch even verwijzen naar berichten die ik gisteren geschreven heb, waar de reden van dit anti-sinterklaas 'hetse' op gebaseerd is. Dan zul je het misschien wel beter begrijpen,
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |||||||
Vreemdeling
|
![]() Juist zoals in de thread over terreinwagens, komt hier de ware aard van pekka weer boven. Eerst doet hij alsof hij een hoger ideaal nastreeft, later blijkt het weer gewoon jaloezie op de financiele situatie van anderen te zijn.
Hij begint immers de thread met Citaat:
Maar 5 pagina's later schrijft hij dit: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Jaloezie, pekka. Afgunst. Dat is uw drijfveer. Niet jaloezie op terreinwagens of jaloezie op Sinterklaascadeau's, wel jaloezie op de financiele situatie van de anderen die het kopen van terreinwagens of Sinterklaascadeau's mogelijk maakt. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Sinterklaas is een jeanette.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Minister
|
![]() Ik hou meer van Sint Nicole en Zwarte Miet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Mensen herdenken in familieverband een heilige man.
Sinterklaas geeft geschenken aan kinderen, zonder er zelf iets aan te verdienen. Kinderen worden aangespoord om goed te zijn voor elkaar en hun omgeving. Dat vind ik toch wel waardevol.
![]() |
![]() |
#91 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#93 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zie niet meteen in wat de commerciële uitbuiting te maken heeft met uw oorspronkelijke stelling dat ouders weinig respcet tonen voor hun kinderen door hen te vertellen dat ze speelgoed krijgen van Sinterklaas. Het is niet omdat een bepaalde traditie, in dit geval het geven van geschenken in naam van een heilige man, misbruikt wordt dat die traditie op zich slecht is.
Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 11 november 2006 om 12:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister
|
![]() ""In het sinterklaasfeest zitten ... Germaanse elementen ...""
Volgens mij zitten er geen Germaanse elementen in, maar is het een Germaans gebruik dat door de kerk gerecupereerd werd (net zoals kerstmis, pasen, olv-tenhemelopneming, en ga zo maar voort). Citaat:Oorspronkelijk bericht door pekka_123 Waardevol? Leg dat eens uit. ... Citaat:
"Mensen herdenken in familieverband een heilige man" vind ik persoonlijk wel wat overtrokken. Ten andere, dat 'heilig' ken ik eigenlijk niet. ![]() "Sinterklaas geeft geschenken aan kinderen, zonder er zelf iets aan te verdienen". Hoe kan 'Sinterklaas', als symbool, daar nu aan verdienen? Tenandere, vindt u dat zo uitzonderlijk om het als voorbeeld voor kinderen te stellen? Dan stelt u impliciet "er iets aan verdienen", geld, als centrale waarde. Ik zou mijn kinderen anders opvoeden. "Kinderen worden aangespoord om goed te zijn voor elkaar en hun omgeving". Dat vind ik persoonlijk degoutant, sè! Als je kinderen van kleinsaf gaat inpompen 'voor wat, hoort wat', dan verwondert de evolutie van onze maatschappij me niet. Enig altruïsme is ver te zoeken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Staatssecretaris
|
![]() Iedere mens met enige wijsheid weet, dat Sint Nicolaas bestaat en dat een menselijke samenleving zelfs onmogelijk is zonder het werk van deze heilige.
Ook zwarte piet bestaat, en heeft nog veel werk, als ik deze draad hier zo eens bekijk. Het is ook van eminent belang om kinderen te wijzen op het bestaan van de schoorsteen, want op oudere leeftijd is het niet zo eenvoudig meer om die te localiseren. http://www.sngvlaanderen.org/intro.htm
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Terreinwagens, dat is iets voor sissies.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Rondfietsen met een maillot daarentegen.....
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Minister-President
|
![]() Zwarte piet moet ook de roe en zak dragen, terwijl de sint op zijn ezel zit.
Het begint er steeds slechter uit te zien voor de sint. Moet er niemand het cgkr verwittigen? |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Minister-President
|
![]() Ik verneem juist dat sint politiek onschendbaar is, alles
![]() |
![]() |
![]() |