Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2006, 22:49   #81
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pekka_123 Bekijk bericht
Inderdaad Gustaaf. U bent ook niet verplicht om mee te doen op dit forum.
Ge leert me niks...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2006, 22:58   #82
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U gebruikt stoere taal. Waarom die agressie?
U heeft toch geen flauw benul van wat mijn opleiding is? Nog mijn kennis van manier van omgang met kinderen. Ik weet wel dat je kinderen zo veel mogelijk moet respecteren en aux serieu moet nemen, net zoals anderen die anders zijn dan uzelf omwille van leeftijd, afkomst, opleiding, kledij, beroep, studie niveau enz...
Men heeft kinderen altijd te veel betuttelt en ze beschermt tegen feiten die ze niet zouden kunnen begrijpen. Met antwoorden zoals: och kind, daar ben je te jong voor omdat te begrijpen en dergelijke. Gelukkig is dat de dag van vandaag al wat verbeterd. Kinderen begrijpen meestal veel meer dan men zou vermoeden.
Nog een vraag aan u, waaruit kan u opmaken dat alles wat ik neerschrijf niet over gediscusieerd kan worden? De bedoeling van deze site is om berichten te schrijven waar anderen hun mening mogen geven of die mening nu verschilt of niet.
Opleiding?Ik heb gezegd dat ik hoop dat ge geen schoolmeester bent en wil dat nog wel eens her-schrijven als ge niet goed kunt lezen
Sprookjes, en andere "leugens" hebben een pedagogische waarde, beste "Opgeleide".Ik had het daar reeds eerder over.Natuurlijk zijn de meeste, om niet te zeggen, alle , feesten tegenwoordig gerecupereerd door de groothandel en de internationale commerce, maar het hangt dan ook alleen van uzelf af hoeveel geld en energie ge er wilt insteken.Die feesten in kwestie zijn ouder dan het kapitalistisch systeem, en zullen dat waarschijnlijk ook wel overleven, al dan niet in dezelfde vorm als vandaag, of aangepast aan hun tijdperk.
Verder nog veel geluk met uw Kruisvaart tegen Sinterklaas .

Laatst gewijzigd door carlgustaaf : 10 november 2006 om 22:59.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2006, 01:52   #83
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

pekka_123's schermafbeelding

Standaard

Mijn taak op dit forum bestaat er dan ook niet in om gratis onderwijs te verstrekken.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
Ge leert me niks...
pekka_123 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2006, 01:55   #84
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Ik wil u toch even verwijzen naar berichten die ik gisteren geschreven heb, waar de reden van dit anti-sinterklaas 'hetse' op gebaseerd is. Dan zul je het misschien wel beter begrijpen,
Citaat:
Opleiding?Ik heb gezegd dat ik hoop dat ge geen schoolmeester bent en wil dat nog wel eens her-schrijven als ge niet goed kunt lezen
Sprookjes, en andere "leugens" hebben een pedagogische waarde, beste "Opgeleide".Ik had het daar reeds eerder over.Natuurlijk zijn de meeste, om niet te zeggen, alle , feesten tegenwoordig gerecupereerd door de groothandel en de internationale commerce, maar het hangt dan ook alleen van uzelf af hoeveel geld en energie ge er wilt insteken.Die feesten in kwestie zijn ouder dan het kapitalistisch systeem, en zullen dat waarschijnlijk ook wel overleven, al dan niet in dezelfde vorm als vandaag, of aangepast aan hun tijdperk.
Verder nog veel geluk met uw Kruisvaart tegen Sinterklaas .
Oud 11 november 2006, 01:56   #85
pekka_123
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

U denkt dat het leven van iedereen zo simpel is, vele ouders willen hun kinderen verwennen
Citaat:
waar zaagt ge dan over? Men is toch niet verplicht om toe te geven aan elke gril van zijn kinderen?
Oud 11 november 2006, 10:41   #86
Jawatte
Vreemdeling

Standaard

Juist zoals in de thread over terreinwagens, komt hier de ware aard van pekka weer boven. Eerst doet hij alsof hij een hoger ideaal nastreeft, later blijkt het weer gewoon jaloezie op de financiele situatie van anderen te zijn.

Hij begint immers de thread met
Citaat:
De dag van vandaag zijn er nog altijd ouders die het de normaalste zaak vinden om te liegen tegen hun kinderen. Jaar na jaar vertellen ze tegen hun kinderen dat er een heilige met een paard over de daken rijdt om geschenken voor hen te komen brengen. Als ze braaf geweest zijn.
Vijf jaar houden ze dat vol en dan geven ze plots toe dat ze al die jaren gelogen hebben. En dat sinterklaas niet bestaat.
Dat getuigt toch van weinig respect voor je eigen kind.
Het gaat hier dus om respect, om niet liegen, om kinderen als volwassenen te beschouwen.
Maar 5 pagina's later schrijft hij dit:
Citaat:
Ik wil u toch even verwijzen naar berichten die ik gisteren geschreven heb, waar de reden van dit anti-sinterklaas 'hetse' op gebaseerd is. Dan zul je het misschien wel beter begrijpen,
Wat zijn nu die berichten? Deze:
Citaat:
Volgens mij is het sinterklaasfeest bijna niets dan pure commerce.
Citaat:
Op 6 december worden er soms gigantische bedragen uitgegeven aan speelgoed. De middenstand stouwt al vanaf oktober alle brievenbussen vol met hopen reclame over speelgoed en dan nog reclame op t.v. Kinderen en ouders laten zich beinvloeden door al dat aanbod dat er naar hun hoofd wordt geslingerd.
Citaat:
Een deel ouders kunnen niet echt aan het gezaag van kind lief weerstaan. Want twee maanden voor 6 september beginnen de kinderen a tel kiezen uit al dat speelgoed. hoe kunnen ouders hun kinderen dat dan nog weigeren? Niet elke ouder heeft de centen zo maar voor het oprapen.
Citaat:
Voor sommige andere feesten kan men nog zelf beslissen of men, al dan niet, veel geld wil uitgeven. Voor sinterklaas is het echter niet evident
Het gaat dus enkel over geld, en dan voornamelijk mensen met veel geld die zaken kopen voor Sinterklaas die pekka niet kan betalen (zoals buitenzwembaden ). Van het oorspronkelijke ideaal (niet liegen) is niets meer terug te vinden, integendeel zelfs:
Citaat:
Echter vind ik wel dat het schoentje zetten elke dag en er iets lekkers inleggen wel zeer tof is voor de kinderen. Bij dit gebruik gaat het om kleine onschuldige cadeautjes.
Nu is het ineens zeer tof. Omdat het kopen van onschuldige cadeautjes pekka's ogen niet uitsteekt.

Jaloezie, pekka. Afgunst. Dat is uw drijfveer. Niet jaloezie op terreinwagens of jaloezie op Sinterklaascadeau's, wel jaloezie op de financiele situatie van de anderen die het kopen van terreinwagens of Sinterklaascadeau's mogelijk maakt.
Jawatte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2006, 10:42   #87
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Sinterklaas is een jeanette.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2006, 11:19   #88
cor
Minister

Standaard

Ik hou meer van Sint Nicole en Zwarte Miet.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2006, 11:42   #89
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Sinterklaas is een jeanette.
Wie niet?
Oud 11 november 2006, 12:33   #90
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Dave Brocatus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waardevol? Leg dat eens uit.
...
Mensen herdenken in familieverband een heilige man.
Sinterklaas geeft geschenken aan kinderen, zonder er zelf iets aan te verdienen.
Kinderen worden aangespoord om goed te zijn voor elkaar en hun omgeving.

Dat vind ik toch wel waardevol.
Oud 11 november 2006, 12:37   #91
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
De dag van vandaag zijn er nog altijd ouders die het de normaalste zaak vinden om te liegen tegen hun kinderen. Jaar na jaar vertellen ze tegen hun kinderen dat er een heilige met een paard over de daken rijdt om geschenken voor hen te komen brengen. Als ze braaf geweest zijn.
Vijf jaar houden ze dat vol en dan geven ze plots toe dat ze al die jaren gelogen hebben. En dat sinterklaas niet bestaat.
Dat getuigt toch van weinig respect voor je eigen kind
Door het sinterklaasfeest maken ouders hun kinderen gelukkig. Dat getuigt dus juist wel van respect.
Oud 11 november 2006, 12:40   #92
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allee, nu dat weer Naziklaas en Zwarte piet.De Sint zal voor de VB stemmen zeker?
Misschien eens bellen naar CGKR?
Oud 11 november 2006, 12:58   #93
Dave Brocatus
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
De commerce buit dat keltische feest uit. Als er begin november al sinterklasen opduiken in winkelcentra en dergelijke. En dat men dan beweerdt dat de kinderen het willen dat de sinterklaas al zo vroeg komt. Dan is een typisch kapitalistische leugen
In het sinterklaasfeest zitten (zoals Dr. Strangelove al zei) Germaanse elementen en geen Keltische. Maar dit terzijde.

Ik zie niet meteen in wat de commerciële uitbuiting te maken heeft met uw oorspronkelijke stelling dat ouders weinig respcet tonen voor hun kinderen door hen te vertellen dat ze speelgoed krijgen van Sinterklaas. Het is niet omdat een bepaalde traditie, in dit geval het geven van geschenken in naam van een heilige man, misbruikt wordt dat die traditie op zich slecht is.

Laatst gewijzigd door Dave Brocatus : 11 november 2006 om 12:58.
Dave Brocatus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2006, 13:38   #94
cor
Minister

Standaard

""In het sinterklaasfeest zitten ... Germaanse elementen ...""
Volgens mij zitten er geen Germaanse elementen in, maar is het een Germaans gebruik dat door de kerk gerecupereerd werd (net zoals kerstmis, pasen, olv-tenhemelopneming, en ga zo maar voort).

Citaat:Oorspronkelijk bericht door pekka_123
Waardevol? Leg dat eens uit.
...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dave Brocatus Bekijk bericht
Mensen herdenken in familieverband een heilige man.
Sinterklaas geeft geschenken aan kinderen, zonder er zelf iets aan te verdienen.
Kinderen worden aangespoord om goed te zijn voor elkaar en hun omgeving.

Dat vind ik toch wel waardevol.
'Waarden' zou ik er ook niet direct in zoeken.
"Mensen herdenken in familieverband een heilige man" vind ik persoonlijk wel wat overtrokken. Ten andere, dat 'heilig' ken ik eigenlijk niet.
"Sinterklaas geeft geschenken aan kinderen, zonder er zelf iets aan te verdienen".
Hoe kan 'Sinterklaas', als symbool, daar nu aan verdienen? Tenandere, vindt u dat zo uitzonderlijk om het als voorbeeld voor kinderen te stellen? Dan stelt u impliciet "er iets aan verdienen", geld, als centrale waarde. Ik zou mijn kinderen anders opvoeden.
"Kinderen worden aangespoord om goed te zijn voor elkaar en hun omgeving".
Dat vind ik persoonlijk degoutant, sè! Als je kinderen van kleinsaf gaat inpompen 'voor wat, hoort wat', dan verwondert de evolutie van onze maatschappij me niet. Enig altruïsme is ver te zoeken.
cor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2006, 18:01   #95
Jos Verhulst
Staatssecretaris

Standaard

Iedere mens met enige wijsheid weet, dat Sint Nicolaas bestaat en dat een menselijke samenleving zelfs onmogelijk is zonder het werk van deze heilige.

Ook zwarte piet bestaat, en heeft nog veel werk, als ik deze draad hier zo eens bekijk.

Het is ook van eminent belang om kinderen te wijzen op het bestaan van de schoorsteen, want op oudere leeftijd is het niet zo eenvoudig meer om die te localiseren.

http://www.sngvlaanderen.org/intro.htm
Oud 11 november 2006, 18:29   #96
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Terreinwagens, dat is iets voor sissies.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2006, 18:47   #97
Bill
Provinciaal Gedeputeerde

Bill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Terreinwagens, dat is iets voor sissies.
Rondfietsen met een maillot daarentegen.....

Al is de nestbevuiler nog zo groot, het ontvangen van dopgeld brengt hem zelden in gewetensnood...
Waar een Bill is, is een weg...
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2006, 19:44   #98
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
Iedere mens met enige wijsheid weet, dat Sint Nicolaas bestaat en dat een menselijke samenleving zelfs onmogelijk is zonder het werk van deze heilige.

Ook zwarte piet bestaat, en heeft nog veel werk, als ik deze draad hier zo eens bekijk.

Het is ook van eminent belang om kinderen te wijzen op het bestaan van de schoorsteen, want op oudere leeftijd is het niet zo eenvoudig meer om die te localiseren.

http://www.sngvlaanderen.org/intro.htm
Naar het schijnt is het zwarte piet die al het vuile werk moet opknappen, door de schoorsteen en zo ... Zou sinterklaas somtijds een beetje last hebben om pc te zijn, of hoe zit dat juist?
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2006, 19:48   #99
satiper
Minister-President

Standaard

Zwarte piet moet ook de roe en zak dragen, terwijl de sint op zijn ezel zit.
Het begint er steeds slechter uit te zien voor de sint.
Moet er niemand het cgkr verwittigen?
Oud 11 november 2006, 19:50   #100
satiper
Minister-President

Standaard

Ik verneem juist dat sint politiek onschendbaar is, alles
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be