![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
En ik vertegenwoordig gelukkig helemaal niemand behalve mezelf (af en toe).
![]() |
![]() |
#82 |
Vreemdeling
|
![]() 'hilarisch' hoe moslima's hier strijden om hun hoofddoek te mogen aanhouden, terwijl geëmancipeerde vrouwen in het oosten 'vechten' om geen hoofddoek meer te moeten dragen.
ik snap trouwens niet wat de directe link is tussen het praktiseren van de koran en een hoofddoek dragen, mij is ooit vertelt dat er met geen woord over een hoofddoek wordt gerept in de koran. graag hieromtrent wat duidelijkheid. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Schepen
|
![]() Ik ga mij ook NOOIT aanpassen, want ik hoef dat niet. Praat Nederlands, en ben hier geboren dus aanpassen...???? hallooooooo??? NIET VAN TOEPASSING OP MIJ VERMITS IK IN MIJN EIGEN LAND ZITTTT
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Zal ik het dan vergelijken met een meisje met een begijnenplunje aan ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ja maar, wat is me dat nu, ik zeg net dat jij je niet hoeft aan te passen (wat mij betreft in elk geval). O, en wil je niet zo roepen? Dank je wel.
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dit is mijn land zoals elke andere autochtoon. Ook al mag u uit de foef van u moeder hier geboren zijn. Dat maakt u nog altijd niet tot autochtoon of baas in dit land. U bent slechts een gast. In dit een geval eentje dat het gastland beledigt. Mensen zoals u horen niet thuis in deze maatschappij. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Helemaal niet.. De media neemt daar vier gevallen en maakt er een grote reportage van waardoor iedereen denkt dat het voor iedereen zo geldt.. Waarvoor hebben vrouwen gestreden?? Voor de Burka uit de doen.. daar hebben ze groot gelijk in.. Burka is niet door de Islaam verplicht.. De Islaam zegt duidelijk " En zeg aan jullie gelovige vrouwen dat ze hun boezems moeten bedekken, hun hals, haren en oren en enkel hun handen en gezicht te zien mag zijn." Burka bedekt ook je gezicht: dus niet Islamitisch maar cultureel. "Jou is ooit verteld..." Wel ik heb De Koraan gelezen en kon met mijn EIGEN OGEN lezen dat "de Koraan er wel over rept.." En neen, ik strijd niet om die hoofddoek aan te houden, ik hou hem gewoon aan punt andere lijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
DIT IS MIJN LAND MIJN MIJN MIJN EN JIJ HEBT HIER NIETS TE ZEGGEN! HOU JE MENING VOOR JOUWZELF KOFAAR! WIJ BLIJVEN HIER EN ALS ONS FAMILIE KOMT NAAR HIER EN DIT IS ONS LAND OOK DUS PLEEG ZELFMOORD DAN BEN JE ER VAN AF WANT WIJ GAAN NERGENS! JIJ HEBT HIER GEEN LAND MEER! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor zover ik mij herinner hoorde ik nooit opmerkingen over die hoofddoekjes die de eerste migrantenvrouwen droegen, wellicht vielen ze niet eens op tussen de andere oude vrouwen met hun sjaaltjes. Pas toen ze zonodig met dat hoofddeksel in de klas en op de paspoortfoto moesten vestigden ze er de aandacht op. Doe er uw zin mee, het zal wel blijken hoe leuk de samenleving hier wordt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ![]() Wat is er toch zo? Citaat:
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Wij blijven Islam praktiseren, wij blijven geloven.. Ofwel accepteren jullie dat en wordt het hier leuk.. Ofwel blijven "jullie" hier kabaal rond maken en blijven wij twee kampen vormen.. Voor MIJ heeft die hoofddoek wel nut, ik draag hem uit geloofsovertuiging.. Jij gaat bijvoorbeeld echt gehecht zijn aan je hond, of aan een beeld dat je van iemand hebt gekregen, of aan een schilderij.. Wie ben ik om te zeggen dat je niet op straat mag lopen met je hond, of dat je jouw pet niet mag aandoen die je doet herinner aan je vader en ga zo maar verder... Iedereen geeft aan bepaalde dingen waarden.. Voor mij is die hoofddoek van groot belang, van grote waarde, terwijl jij er geen nut in ziet. Voor jou gaat er iets anders van grote waarde zijn terwijl ik er ook niets in zie.. LAAT IEDEREEN TOCH VRIJ IN WAT HIJ OF ZIJ WILT DOEN... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Schepen
|
![]() Het is zo dat ik mij niet hoef aan te passen.
Veranderen dus. Niet voor mij van toepassing, noch voor alle Moslima's die de taal kennen.. Aanpassen moeten mensen doen die hier komen wonen en verhuizen vanuit een ander land.. Zij moeten nog de taal leren kennen en de gebruiken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Schepen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() God heeft de man boven de vrouw bevoorrecht (Soera 4, 34); de vrouw mag alleen met haar man seksuele betrekkingen hebben, de man met een onbeperkt aantal vrouwen (S. 23, 1-6); de man kan zijn vrouw verstoten, het omgekeerde is niet mogelijk (65, 1); de vrouw krijgt de halve erfenis van de man (S. 4, 176); een getuigenis van een vrouw is maar half zoveel waard als dit van een man (S. 2, 282); de vrouw moet gehoorzaam zijn aan haar echtgenoot (S. 4, 34); bij blijvende ongehoorzaamheid moet de man zijn vrouw slaan (S. 4, 34)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als iemand in Vlaanderen komt wonen en geen Nederlands leert, is dat mijn probleem niet. Dat is eventueel een probleem van die iemand. Dat kan hij of zij dan zelf oplossen, eventueel met vrijwillige hulp van anderen. Of hij of zij kan het niet oplossen. Dan blijft het zijn of haar probleem.
One World, One Dream, One Everything Laatst gewijzigd door Stratcat : 28 november 2006 om 21:31. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Leugenaar, de man mag alleen "sex hebben" met zijn vrouw(en) en niet met een vrouw waarmee hij ongetrouwd is. Zeg alles of zwijg. |
|
![]() |
![]() |