Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 november 2003, 23:42   #81
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Nello
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maddy
Dit leest u helemaal onderaan de film.
Iedereen kent de achternaam van de ondervoorzitter van de B.U.B.(yammine)
sorry hoor, maar Yann =/= Yammine bij mij weten, maar jah, daar moet je nuchter voor zijn om dat door te hebben...
Oud 12 november 2003, 23:53   #82
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nello
Citaat:
sorry hoor, maar Yann =/= Yammine bij mij weten, maar jah, daar moet je nuchter voor zijn om dat door te hebben...
Tacitus en Yann zijn dus ook al dezelfden.
Hoeveel BUBbels hebben eigenlijk maar één nick?
Oud 12 november 2003, 23:55   #83
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
Citaat:
Citaat:
Wel Knuppel, geloof mij, het zijn 2 verschillende personen, vraag maar aan de moderators, die kunnen dat normaal checken via de IP-nummers.
Oud 13 november 2003, 00:06   #84
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Foundation
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno!
Saved. 8)

Eigenlijk goed dat ze zo dom zijn om zulke haat-filmpjes te maken.

De media smullen van dit soort dingen.
Waar is het ons om te doen, denk je, met de verkiezingen in het vooruitzicht?

Een webadres wordt toegekend aan een map op eens server. BUB heeft alleen toegang tot die ene map, niet tot de rest van de server. Als de BUB dus een groot bestand beschikbaar wil maken, moet het in die map op die server staan. Waarnaar onze URL verwijst.

Maar aan dat bestand kan je onmogelijk geraken als je niet weet dat het er is. Dit staat niet op de website (voor alle duidelijkheid: een website bestaat uit een hoofdpagina en alle daaraan gerelateerde links en documenten die daarmee verbonden zijn en onder hetzelfde adres "gehuisvest" zijn. Dit filmpje is door geen enkele link gebonden aan onze site.

Nogmaals, de informaticakennis van sommige hier is bedroevend (toch gek dat het Vlaamsnationalisten zijn hé?)
'Made by Yann'. En Yann is een BUBbel.
Tacitus plaatst het op een politiek en publiek forum. Ook hij is een BUBbel.
Nadat het door de moderatie verwijderd werd doet Patriot het opnieuw. En ook hij is een BUBbel.
Foundation blijft vinden dat de ijzertoren moet neergelgd worden. Ook al een BUBbel.
ELKE BUBbel vindt het reuze om zijn vurige wens ongestraft te kunnen ventileren.
Voor de rest zijn jullie natuurlijk zo onschuldig als een pas geboren lam.

Er bestaat duidelijk nog een ander soort intelligentie dan deze die met kennis van informatica te maken heeft en die mist de hele BUBclub schromelijk.
Kan ik achterblijven?

Niet de Ijzertoren moet neergehaald worden, maar de foutieve symboliek rond die toren, namelijk het Vlaams-Nationale karakter. De toren is een OORLOGSGEDENKTEKEN, waar ook Franstaligen, Engelsen, Amerikanen, Duitsers (die gedenken jullie waarschijnlijk wel) en Fransen zijn afgemaakt in een gruwelijke oorlog. Het is een gebrek aan respect voor al deze gesneuvelden dat jullie, Vlaams-Nationalisten, dit symbool gebruiken, en als de toren moet vallen om de symboliek te verwijderen, dan moet dat maar, maar van mij mag de toren blijven, enkel de symboliek moet weg!!
Oud 13 november 2003, 00:53   #85
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Niet de Ijzertoren moet neergehaald worden, maar de foutieve symboliek rond die toren, namelijk het Vlaams-Nationale karakter. De toren is een OORLOGSGEDENKTEKEN, waar ook Franstaligen, Engelsen, Amerikanen, Duitsers (die gedenken jullie waarschijnlijk wel) en Fransen zijn afgemaakt in een gruwelijke oorlog. Het is een gebrek aan respect voor al deze gesneuvelden dat jullie, Vlaams-Nationalisten, dit symbool gebruiken, en als de toren moet vallen om de symboliek te verwijderen, dan moet dat maar, maar van mij mag de toren blijven, enkel de symboliek moet weg!!
Kijk, ik snap echt niet hoe je zo slecht geïnformeerd kan zijn hoor!
De Ijzertoren werd opgetrokken met fondsen van die Vlaams-nationalisten, staat op grond die aan die Vlaams-nationalisten toebehoort en wordt beheerd door Vlaams-nationalisten?

Mogen we dan alstublieft van u aan onze toren op ons terrein onze gesneuvelden in de Grote Oorlog te herdenken? Mogen we?
Zal ik morgen uw appartement komen opblazen omdat ik vind dat u geen recht hebt het te gebruiken en het geel te verven?
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2003, 01:11   #86
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Knuppel, dat is droglogica. Herlees dat nu eens. Ik ben Yann niet (Yann is een voornaam), en Yann is mij niet, hij is de webmaster.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2003, 01:41   #87
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Citaat:
De Ijzertoren werd opgetrokken met fondsen van die Vlaams-nationalisten, staat op grond die aan die Vlaams-nationalisten toebehoort en wordt beheerd door Vlaams-nationalisten?

Mogen we dan alstublieft van u aan onze toren op ons terrein onze gesneuvelden in de Grote Oorlog te herdenken? Mogen we?
Zal ik morgen uw appartement komen opblazen omdat ik vind dat u geen recht hebt het te gebruiken en het geel te verven?
U mag van mij mijn huis opblazen als mijn huis in plaats van een knusse thuis en een geborgen plekje voor mijzelf, een plek is geworden waar de nazi's thuis zijn.

Geen enkel probleem.

Ik sluit me aan bij de visie van Nello over de Ijzertoren, een visie die ik eerder ook anders heb verwoord: de symboliek rond de Ijzertoren moet uitgemest worden totdat enkel de echte wapenstilstandswaarden, waarvoor deze toren is gebouwd, overblijven. Daar hoort bij "verbroedering", hetgeen een groot deel van het publiek van de Ijzerbedevaart niet in gedachten heeft met betrekking tot de Walen...

Dat is die blaam op de Ijzertoren die wij weg willen! Een monument dat voor verbroedering zou moeten staan, is tot symbool geworden van een beweging die enkel voor zichzelf opkomt en om zichzelf bestaat.
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2003, 06:19   #88
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U mag van mij mijn huis opblazen als mijn huis in plaats van een knusse thuis en een geborgen plekje voor mijzelf, een plek is geworden waar de nazi's thuis zijn.
Hoe oud was u ook alweer zei u? Ik heb na dit gelezen te hebben een wandelingetje gaan maken in de hoop dat ik het mij slechts had ingebeeld. Echter: toen ik terug achter mijn Pc plaatsnam bleek het er nog steeds te staan. Ik hoop dat u deze avond bent uitgeweest en dan dit schrijvsel bijgevolg kan worden toegeschreven aan overmatig drankgebruik, want ik denk dat u echt niet goed weet wat u hier schrijft.
Onzin allerhande heb ik hier al gelezen op dit en andere fora, maar dit overtreft toch wel veel, en misschien zelf wel alles!
Ik vrees dat Tomb meer dan gelijk had toen hij u zei dat u binnen 20jaar nog maar eens bij uzelf moet denken over het waarom u over 20jaar u af dient te vragen wat een leeftijd zegt over een persoon.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2003, 07:33   #89
Nello
Staatssecretaris

Nello's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

euh... neen

Waarom niet? Jullie misbruiken de nagedachtenis van die vele doden van verscheidene nationaliteiten, om politieke doeleinden. Dat is niet de gesneuvelden herdenken, dat is de gesneuvelden in een nieuwe oorlog gebruiken waar ze niet om gevraagd hebben, en U, als Vlaams Nationalist, u moest zich schamen de nagedachtenis van deze mensen, die jaren voor hun land (België) gevochten hebben zo te ontwaarden.
Politiek gehakketak op de rug van doden, dat is het walgelijkste wat men kan doen, en jullie doen dat.

Daarom zeg ik radicaal "neen" tegen het symbool achter de Ijzertoren, en zeg ik: Vlaams-Nationalisten, uw voorouders, de Fronters, zouden zich schamen in jullie plaats!!!!!
Oud 13 november 2003, 08:10   #90
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

euh... neen

Waarom niet? Jullie misbruiken de nagedachtenis van die vele doden van verscheidene nationaliteiten, om politieke doeleinden. Dat is niet de gesneuvelden herdenken, dat is de gesneuvelden in een nieuwe oorlog gebruiken waar ze niet om gevraagd hebben, en U, als Vlaams Nationalist, u moest zich schamen de nagedachtenis van deze mensen, die jaren voor hun land (België) gevochten hebben zo te ontwaarden.
Politiek gehakketak op de rug van doden, dat is het walgelijkste wat men kan doen, en jullie doen dat.

Daarom zeg ik radicaal "neen" tegen het symbool achter de Ijzertoren, en zeg ik: Vlaams-Nationalisten, uw voorouders, de Fronters, zouden zich schamen in jullie plaats!!!!!
Uw collega's, zoals Foundation, leggen een duidelijke link tussen de Vlaams-Nationalisten van de Ijzerbedevaart en de nazi's. U hoeft dus echt geen preek te komen geven over ontwaarding en politiek gehakketak.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2003, 09:06   #91
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De toren is een OORLOGSGEDENKTEKEN, waar ook Franstaligen, Engelsen, Amerikanen, Duitsers (die gedenken jullie waarschijnlijk wel)
Citaat:
een plek is geworden waar de nazi's thuis zijn
Citaat:
Daar hoort bij "verbroedering", hetgeen een groot deel van het publiek van de Ijzerbedevaart niet in gedachten heeft met betrekking tot de Walen...

EN nog STEEDS blijven de bubbers dezelfde 'argumenten' gebruiken. Na hun nederlaag van dinsdag had ik toch verwacht dat zij eindelijk eens INHOUDELIJK zouden gaan debateren en met échte feiten argumenteren. Nee dus.
Ik had enigszins gehoopt dat de BUB serieuze mensen in haar rangen hadden die toch zouden proberen (al zal d�*t tevergeefs zijn uiteraard) de Belgische staat te verdedigen met rede en onderbouwde argumenten. Nee dus.
Ik had gehoopt dat de BUB nog enigszins kon serieus genomen worden als discussiepartner. Nee dus. Ik begin hoe langer hoe meer te denken dat die partij een soort uit de hand gelopen studentengrap is.
Oud 13 november 2003, 09:22   #92
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet de Ijzertoren moet neergehaald worden, maar de foutieve symboliek rond die toren, namelijk het [size=6]Vlaams-Nationale karakter. [/size]

Hiermee is alles gezegd!!!

Zoals ik al eerder vaststelde: het is de Vlaamse onafhankelijkheidswil, door deze toren gesymboliseerd, die voor de BUBbels ondraaglijk is!
Al het overige zijn drogredenen!!!

Vlaanderen bestaat voor de BUBclub nog altijd niet en aan hun hartewens te zien voor de afschaffing van de Vlaamse regering, en zelfs de gemeenschappen, ten voordele van een terugkeer naar het unitaire België, mag Vlaanderen ook nooit bestaan voor deze Belgisch-nationalistische fascistenclub! Enkel België mag en MOET hun eeuwige, ondeelbare land zijn en blijven!
D�*�*r komt hun onnoemelijke haat voor de 'symboliek' achter de ijzertoren vandaan en nergens anders! D�*�*r moet dat herinneringsteken van eeuwigdurend Vlaams verzet voor tegen de grond!

Alsof het verzet daarmee zou gebroken zijn.
De BUBbelse stommelingen zijn glad vergeten dat de toren groter en sterker werd heropgebouwd nadat hij door hun, even haatdragende, ook Belgisch-nationalistische soortgenoten werd opgeblazen. Ook toen al stond het hen om dezelfde reden in de weg. Ze zijn te stom om te beseffen dat zelfs het makste volk ter wereld, het Vlaamse, dit niet nòg eens zou pikken. Moest het VANDAAG en in deze omstandigheden opnieuw gebeuren, België ontplofte mee!!!

Beseffen de Belgische staatsnationalisten wel goed dat heel België vol steekt met tekens, zwanger van de symboliek, die de Vlamingen eraan herinneren hoe ze, door de BUBbels zo innig geliefde 'natie', geleden hebben?
Is door de Vl�*�*mse nationalisten ooit, zelfs maar één keer, het verlangen geuit die te willen neerhalen terwille van hun symboliek?

Ik zou de BelzeBUB wel eens willen horen moesten die Vlaams-nationalisten, via eenzelfde 'grap' als deze van de BUBfascisten, insinueren het koninklijk paleis te willen neerhalen terwille van de foute symboliek die zij er achter zien!

De BUBclub bewijst met zijn niet aflatende vernietigingswens van andersmans vrijheidssymboliek, en dus zijn vreedzame maar volgehouden gedachtengoed, dat zij de ware, 21-ste eeuwse, fascisten zijn!
Oud 13 november 2003, 10:10   #93
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Knuppel, just is just. Het moet zijn:

dat zij de ware, 21-ste eeuwse, fascisten zijn[/quote]
Oud 13 november 2003, 12:22   #94
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik al eerder vaststelde: het is de Vlaamse onafhankelijkheidswil, door deze toren gesymboliseerd, die voor de BUBbels ondraaglijk is!
Al het overige zijn drogredenen!!!
Dit is slechts een onderliggend verband. De grootste reden voor mij is dat aan een monument voor de wapenstilstand, een monument voor de vrede en verbroedering, nog steeds elk jaar een bedevaart georganiseerd wordt waarvan enkele leden uit het publiek sympathieen hebben voor een oorlogszuchtig gedachtengoed dat allerminst te maken heeft met verbroedering. In het publiek is weinig oor voor verbroedering met de Walen. Dit noem ik de smet op de Ijzertoren.

Het laatste jaar met de splitsing en de Wake is een verbetering, maar nog steeds wacht ik op publiek dat echt verbroedering wil met de landgenoten die ook dezelfde oorlog hebben meegemaakt maar enkele kilometers verder wonen: de Walen. Ongeacht taal, de oorlog is voor elke mens vreselijk geweest.

Citaat:
Vlaanderen bestaat voor de BUBclub nog altijd niet en aan hun hartewens te zien voor de afschaffing van de Vlaamse regering, en zelfs de gemeenschappen, ten voordele van een terugkeer naar het unitaire België, mag Vlaanderen ook nooit bestaan voor deze Belgisch-nationalistische fascistenclub! Enkel België mag en MOET hun eeuwige, ondeelbare land zijn en blijven!
D�*�*r komt hun onnoemelijke haat voor de 'symboliek' achter de ijzertoren vandaan en nergens anders! D�*�*r moet dat herinneringsteken van eeuwigdurend Vlaams verzet voor tegen de grond!
Vlaanderen mag gerust blijven bestaan. Binnen het unitaire Belgie. Zij mag zelfs bevoegdheden zoals cultuurbeleid voor mij behouden. Vraag is of dat nog nodig zal zijn als al de rest centraal zal zijn.

Wij pleiten voor een staatshervorming die zich uitstrekt over vele tientallen jaren. De unitaire staat zoals wij die nu propageren lijkt nu nog onmogelijk, maar als je het stapje voor stapje neemt zal ze generaties later wel mogelijk zijn. Een prof die vroeger kwaad werd als zijn leerlingen ook maar dachten aan het 'onmogelijke' concept van artificiele intelligentie, zal daar zijn standpunt ook over gewijzigd hebben ondertussen.

Wij haten de symboliek van de Ijzertoren niet. Wij haten het misbruik van die symboliek door een beweging die zegt dat zij die symboliek wil verspreiden, maar toch niet wil weten van die symboliek in relatie tot de Walen. Dat is willekeur, dat is hypocrisie, dat is louter eigenbelang.

Citaat:
Alsof het verzet daarmee zou gebroken zijn.
De BUBbelse stommelingen zijn glad vergeten dat de toren groter en sterker werd heropgebouwd nadat hij door hun, even haatdragende, ook Belgisch-nationalistische soortgenoten werd opgeblazen. Ook toen al stond het hen om dezelfde reden in de weg. Ze zijn te stom om te beseffen dat zelfs het makste volk ter wereld, het Vlaamse, dit niet nòg eens zou pikken. Moest het VANDAAG en in deze omstandigheden opnieuw gebeuren, België ontplofte mee!!!
Waar staat in het programma van de BUB dat wij de sloop eisen van dat monument? Wij eisen herwaardering van de echte waarden die de Ijzertoren vertegenwoordigd, en al zit er maar een nazi tussen alle vredelievende Vlamingen in het publiek van de Ijzerbedevaart, dan nog is dat er een te veel. De wapenstilstand verdient beter.

Trouwens: gelieve de volledige Belgische beweging niet gelijk te stellen aan een handjevol mensen dat je hier niet sympathiek vindt. Ik weet het, sommigen van ons maken dezelfde fout, en ik kan niet oordelen wie ermee begonnen is want ik ben hier nog niet zo lang.

Ikzelf neem me voor om niet meer mee te doen aan generalisaties.

Citaat:

Beseffen de Belgische staatsnationalisten wel goed dat heel België vol steekt met tekens, zwanger van de symboliek, die de Vlamingen eraan herinneren hoe ze, door de BUBbels zo innig geliefde 'natie', geleden hebben?
Is door de Vl�*�*mse nationalisten ooit, zelfs maar één keer, het verlangen geuit die te willen neerhalen terwille van hun symboliek?
Zeer juist: HEEFT GELEDEN. Dus in plaats van je te fixeren op de geschiedenis, kijk je beter naar de toekomst toe. Vlamingen zijn allang niet meer het "onderdrukte volk", en miskenning van elkaars taal zijn er aan elke kant van de taalgrens (Hier zou ik aan willen toevoegen dat als het onderwijs federaal geregeld zou zijn gebleven, het niet waar zou zijn geweest dat Nederlands in het Waalse onderwijs optioneel is, of het Frans zou het bij ons ook zijn geweest).

Oproep aan de Vlaams-Nationalisten: zuiver je rangen uit van mensen met bedenkelijk allooi, haal een spons over je al even bedenkelijke geschiedenis en kijk vooruit! Kijk naar de noden van nu in plaats van je ongenoegen te uiten over het onrecht van vroeger. Wij vechten ook tegen de onrechten van vandaag: de pariteit, het feit dat Nederlands in Waals onderwijs optioneel is,...

Citaat:
Ik zou de BelzeBUB wel eens willen horen moesten die Vlaams-nationalisten, via eenzelfde 'grap' als deze van de BUBfascisten, insinueren het koninklijk paleis te willen neerhalen terwille van de foute symboliek die zij er achter zien!
Zelfs ons filmpje ging niet over het vermoorden van een familie of het neerhalen van een plaats waar mensen werken, zoals het Vlaams Parlement. Maar als je het echt niet kan laten, de meningsvrijheid is een waarde die ik erg hoog acht...

Welke foute symboliek zie je in het koninklijk paleis? En kom niet af met Congo, want dan counter ik met Cyriel Verschaeve (collaboratiepatoor u allen welbekend). Om maar even te zeggen dat beide onze bewegingen fouten hebben gemaakt in het verleden, en dat het geen enkele zin heeft die tegenover elkaar uit te spelen. Een goede politieke discussie gaat over de toekomst.

Citaat:
De BUBclub bewijst met zijn niet aflatende vernietigingswens van andersmans vrijheidssymboliek, en dus zijn vreedzame maar volgehouden gedachtengoed, dat zij de ware, 21-ste eeuwse, fascisten zijn!
[/quote]

Wij wensen geen vrijheidssymboliek voor enermans of andermans, wij wensen een vrijheidssymboliek voor alleman!

Hoe egoistisch om een symbool van de vrijheid voor uzelve te houden...

Zeg nu zelf, dit is toch redelijk op de inhoud gespeeld, niet?
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2003, 13:17   #95
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Zolang u zelf dat huis betaald hebt en het op je eigen grond staat, heb je het volste recht ermee te doen wat je wil. Uw buurman heeft niet het recht je gevel af te breken omdat hij hem lelijk vindt of uw tuin om te woelen omdat hij vindt dat er beter rozen dan tulpen in staan.

U eigent zich het recht toe andermans privé-bezit te willen vernietigen omdat het idee erachter niet in uw kraam past.
Wat uw drijfveren ook mogen zijn, het getuigt alleen van fanatisme en onverdraagzaamheid om met geweld je mening aan anderen op te dringen.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 november 2003, 13:25   #96
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wij wensen geen vrijheidssymboliek voor enermans of andermans, wij wensen een vrijheidssymboliek voor alleman!
Het staat elke waal, turk, jood, rus, amerikaan en marsbewoner vrij om ook naar de ijzertoren te gaan. U hebt noch steeds datzelfde waanbeeld dat de vlaamse beweging -die overigens de toren GEBOUWD heeft - zich tegen walen of eender welk volk keert. Nee, ze keert zich tegen de STAAT, in dit geval België.
Oud 13 november 2003, 13:28   #97
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nog steeds elk jaar een bedevaart georganiseerd wordt waarvan enkele leden uit het publiek sympathieen hebben voor een oorlogszuchtig gedachtengoed
En ongetwijfeld waren er tijdens de blijde intredens van den filip enkele leden van de tricolorzwaaiende massa die graag Congo terug willen zien gecoloniseerd worden en le roi als absoluut heerser wensen. Idioten lopen nu eenmaal overal rond, volgens uw redenering moeten, we de mensheid en de planeet aarde maar ineens afschaffen.
Oud 13 november 2003, 14:06   #98
Bruno*
Banneling

Standaard

Komaan zeg, er is geen enkele beweging in ons land die ijvert voor een vorstelijk absolutisme of een rekolonisatie van Congo (al zou dat laatste in het belang zijn van de inwoners, onder VN-mandaat weliswaar)
Oud 13 november 2003, 14:13   #99
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Komaan zeg, er is geen enkele beweging in ons land die ijvert voor een vorstelijk absolutisme of een rekolonisatie van Congo (al zou dat laatste in het belang zijn van de inwoners, onder VN-mandaat weliswaar)
Rekolonisatie blijft kolonosatie, Tacitus!
Je spreekt jezelf dus weer, in één en dezelfde regel, tegen!!!
Niet dat het mij in het minst verbaast van een BUBbel.
Re-unitarisatie ligt immers in precies dezelfde lijn.
Oud 13 november 2003, 14:15   #100
Bruno*
Banneling

Standaard

Nee, ik spreek me niet tegen, rekolonisatie is inderdaad kolonisatie... wie beweert het tegendeel?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be