Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2006, 23:36   #81
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samrah Bekijk bericht
Ik zei: je hebt me "vergeleken" met een knaagdier, je hebt me zo niet genoemd..
Je zei laat je niet... ALS een .. knaagdier.. Daar is die vergelijking dus

Negeren wordt het of vriendelijk antwoorden
Zaag zo niet meiske...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2006, 23:46   #82
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Colarco: wie denk je wel dat je bent dat jij jezelf beter vindt dan moslims?
Denk jij dat jij "koning" bent en wij "ratten"??
De enige rat die in de hel zal rotten ben jij
Ongelovig stuk uitwerpsel, dat ben jij - zelf mijn uitwerpsels zijn beter als jij.
Mijn excuses voor alle andere die hier ook op de forum zitten maar mij gaan ze hier geen moslimrat noemen zenne!
Hysterie typisch marokkaans maar ook religieuze hysterie , de meeste zijn toch zo'n nerveuze hysterische zotjes.
http://www.youtube.com/watch?v=4JP1ovYySoM
Samratje ziehier uwen imam

Als je niet graag ratje hoort wil ik wel ook galouf zeggen

Tataa m'n moslimratje
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2006, 23:48   #83
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Varken eten is haraam (niet toegestaan)
Ik zal dus nooit varken eten..
hum...dan gaat het moeilijk voor u zijn om hier "rein" te blijven. Het varken is immers overal aanwezig. Ik wil zeggen, men vind varkensvet in ee
+n hele boel kant -en- klaar voedsel, zelfs als het niet vermeld word...het is immers spotgoekoop, vermits er zo veel varkenskwekers zijn in onze gewesten. Zelfs in lipstick, en andere kometica vind je varken: inderdaad word dit gemaakt met fijngemalen dierengebeente, waaronder varkensbotten... smeert ge ooit wat lippenstift of "schmink" op uw lippen en wangen, Samrah? Dan hebt ge varkenvlees over uw tronie gesmeerd Zelfs in ons grondwater vind je sporen van varken terug. "Wie met de hond slaapt, krijgt zijn vlooien" zegt men.Door in ons land te verblijven-vrijwillig-raakt ge door varken besmet! Onvermijdelijk.En dus worden de poorten van het paradijs voor u gesloten.Gij komt daar trouwens toch al niet binnen, vermits ge een vrouw zijt.Of wist ge dat niet?
Oud 22 november 2006, 23:50   #84
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen hoor.. Ik leef naar de regels van de Islaam.. Ik ben Moslim en doe wat Allah mij voorgeschreven heeft en daar ben ik trots op.
Echt waar (nu even serieus) ik sterf nog liever dan varken te eten, of alcohol te drinken, of te trouwen met een niet-moslim.. neen hoor, niets voor mij, mag niet, doe ik niet
Allah heeft ons Geschapen, en naar Zijn Woord zal ik leven inshallah
en als ge nu dolverliefd word op een ongelovige? Zeg niet van "dat kan niet", want daar weet ge dus niks van.Dat kan iedereen overkomen, dat is de natuur, ge kunt daar niks tegen doen.Ik wens het u in elk geval, ge kunt er enkel beter van worden
Oud 22 november 2006, 23:53   #85
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht

Wat heeft dat nu te maken met een job??? Samrah heeft trouwens een heel respectabele job als je't mij vraagt, er zouden er veel haar plaatsje willen (read it and wheep!)

madame pipi?
Oud 22 november 2006, 23:53   #86
colargo
Banneling

colargo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
hum...dan gaat het moeilijk voor u zijn om hier "rein" te blijven. Het varken is immers overal aanwezig. Ik wil zeggen, men vind varkensvet in ee
+n hele boel kant -en- klaar voedsel, zelfs als het niet vermeld word...het is immers spotgoekoop, vermits er zo veel varkenskwekers zijn in onze gewesten. Zelfs in lipstick, en andere kometica vind je varken: inderdaad word dit gemaakt met fijngemalen dierengebeente, waaronder varkensbotten... smeert ge ooit wat lippenstift of "schmink" op uw lippen en wangen, Samrah? Dan hebt ge varkenvlees over uw tronie gesmeerd Zelfs in ons grondwater vind je sporen van varken terug. "Wie met de hond slaapt, krijgt zijn vlooien" zegt men.Door in ons land te verblijven-vrijwillig-raakt ge door varken besmet! Onvermijdelijk.En dus worden de poorten van het paradijs voor u gesloten.Gij komt daar trouwens toch al niet binnen, vermits ge een vrouw zijt.Of wist ge dat niet?
Carlgustaaf m'n moslimratje niet TEveel plagen hé, nie overdrijven he
T'moet leuk blijven of ze blaast zich nog ergens op.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2006, 23:57   #87
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Dat Christelijk Paradijs lijkt mij een oersaaie boel te zijn, ja... Engeltjes die rondvliegen met hun harp, stilte en kalmte overal, geen woord teveel... en rijstpap, af en toe wel ok, maar iedere dag,
En als je de regels niet opvolgt, hop, vliegt je gewoon buiten...

Neen, dat Moslimparadijs lijkt mij in dat opzicht vééél beter, eerlijk gezegd. Nu eenmaal spijtig dat ik geen Moslim ben.

Ik vraag me eigenlijk af in welke Hel ik terecht zal komen, trouwens, de Joodse, de Christelijke of de Moslim...
mischien zal de duivel u in drie stukken kappen, en een stuk in elke Hel zwieren
Oud 22 november 2006, 23:58   #88
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
In de moslimhel moet ge uiteraard alle dagen gebakken varkensvlees eten, zonder hoofddoek rondlopen, en liters alcohol drinken.
Wegens gebrek aan hersenen, maag en lever gaat ge trouwens weinig last ondervinden van een kater.
de westerse wereld is dus de moslim-hel op aarde? Waarom komen die dan allemaal naar hier?Slechte moslims dus?
Oud 23 november 2006, 00:09   #89
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het probleem met varkens is dat ze tussen de mensen leefden en dat ze geen probleem hebben met het eten van hun eigen en menselijke uitwerpselen waarmee ze in vroeger tijden gevoed werden.
(ook andere dieren eten uitwerpselen en halen daar de nog overgebleven voedingsstoffen uit, maar dit is een andere cyclus).

Met varkens was het echter iets anders omdat zij een bepaalde parasiet kunnen hebben. De levensloop van die parasiet is als volgt: varkentje heeft parasiet, menske eet varkentje (eitjes), parasiet ontwikkelt zich in mens waarbij die eitjes in het menselijk lichaam uitkomen en vreselijke schade aan ingewanden en hersenen kunnen ontwikkelen, mens poept ondertussen de nieuwe eitjes uit, nieuw varkentje eet die op (vorig varken was al opgegeten natuurlijk), mens eet nieuw varkentje op et voil�* we zijn weer vertrokken.

Niet alleen worden varkens nu gecheckt op het hebben van die parasiet, maar uiteraard krijgen ze ook geen menselijke uitwerpselen meer te eten.

In dit geval had Allah ook zelf eens beter kunnen nadenken.
varkens zijn drager van de lintworm. Als het vlees goed doorbakken , of gestoofd is, zijn de eitjes uitgeschakeld, en kan je het vlees zonder gevaar eten.
Oud 23 november 2006, 00:28   #90
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
Terloops:

Varkens leefden tussen de mensen, en doen dat nog in bepaalde gebieden, maar er is bij archeologische opzoekingen nooit een spoor gevonden van een varken in de streek waar Mohammed zou geleefd hebben.

Mohammed kende het beest niet, moet de regels rond het varkensvleesverbruik dus inderdaad van de joden overgenomen hebben.

Sommigen gebruiken dit element in hun bewijsvoering dat de koran niet in het Arabische ruim ontstaan is maar wel in Syrië.
de islamieten namen het verbod op varkenvlees over van de joden.De joden namen dit gebruik over van nog andere volkeren:de godheid Baal werd reeds naar de Hel geleid door zwijnen, de Griekse godin der Hel, Pérsephone werd door zwijnen begeleid als ze zich onder de grond begeeft, Adonis werd door een wildzwijn vermoord, en de Egyptische god Seth, degene die Osiris vermoordde, werd altijd begeleid door een varken.Bij de Egyptenaren was varkenvlees voedsel voor minderwaardigen.En wie is er eeuwenlang bij de Egyptenaren in slavernij geweest, en doordrenkt van hun kultuur: de joden, dewelke Mohammed op zijn beurt na-aapte...
Oud 23 november 2006, 15:46   #91
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN

Lincoln's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
de westerse wereld is dus de moslim-hel op aarde? Waarom komen die dan allemaal naar hier?Slechte moslims dus?
Omdat het een hel is, mwuahahahaha....
Oud 23 november 2006, 15:55   #92
Ciccio
Partijlid

Standaard

Citaat:
Bij de Egyptenaren was varkenvlees voedsel voor minderwaardigen.
Iets wat vandaag de dag nog altijd geldt ...

Citaat:
de islamieten namen het verbod op varkenvlees over van de joden ...
Daar hebben ze de joden niet voor nodig.
Dat had God opgelegd aan alle gelovigen. Alleen houden de christenen zich op dat punt niet aan het Oude Testament.
Waarom niet, het is mij een raadsel.
Ciccio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2006, 16:07   #93
Ciccio
Partijlid

Standaard

Citaat:
Europa Moslim-hel? Dat zou ik nog niet zo weten.
In hun land van herkomst, is het meestal een of andere aap die het voor het zeggen heeft.
Landen zoals Tunesie, Jordanie, Turkije, Algerije, Egypte, ... en ja zelfs Saoedi Arabie, daar zijn ze moslims liever kwijt dan rijk.
Bidden kan nog net (als het maar niet teveel is), maar debat, groepering of vrije meningsuiting is daar bij wet verboden!
Probeer daar maar eens te zeggen, dat het staatshoofd zijn islamitische plicht niet oppakt, om zich in de Israelisch/Palestijnse kwestie zo apatisch op te stellen.

Geloof me maar. Hier is het voor de Moslims eerder een paradijs, dan een hel! (En dan spreek ik niet over het beramen van een aanslag of terrorisme)

Laatst gewijzigd door Ciccio : 23 november 2006 om 16:11.
Ciccio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2006, 16:44   #94
Basy Lys
Minister

Basy Lys's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ciccio Bekijk bericht
...
Bidden kan nog net (als het maar niet teveel is), maar debat, groepering of vrije meningsuiting is daar bij wet verboden!...
Bidden is er doorgaans verplicht, zoniet door de wet, dan door de sociale controle. De rest is bij wet verboden, wat nu eenmaal inherent is aan de mohammedaanse ideologie. Hoe meer deze wordt toegepast, hoe meer er verboden wordt. Zelfs het eten van varkensvlees, zogezegd omdat een god hen dat persoonlijk is komen vertellen ...
Oud 23 november 2006, 20:41   #95
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
beledigingen zijn verboden op dit forum, u bevind zich hier in het gezelschap van goed opgevoede mensen, hetwelk men van u niet kan zeggen precies...Onderdanige verontschuldigingen zijn in deze een minimum... Wij wachten ?...
Dat heb je dat tegen Colargo neem ik aan die haar eerst een rat noemde?
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2006, 20:44   #96
Laya
Minister

Standaard

Citaat:
Als het onbewust gebeurt is het niet haram Carlgustaaf... en wees maar gerust, die kant en klaar brol wordt voornamelijk geconsumeerd door de autochtonen
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2006, 23:59   #97
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Iets wat vandaag de dag nog altijd geldt ...

Daar hebben ze de joden niet voor nodig.
Dat had God opgelegd aan alle gelovigen. Alleen houden de christenen zich op dat punt niet aan het Oude Testament.
god heeft helemaal niks opgelegd...waar blijft ge het halen?
Oud 24 november 2006, 00:06   #98
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Als het onbewust gebeurt is het niet haram Carlgustaaf... en wees maar gerust, die kant en klaar brol wordt voornamelijk geconsumeerd door de autochtonen
onbewust? Nu weet ze dus dat hier blijven het haar onmogelijk maakt om "rein", varkensbesmettingsvrij, te blijven. Het is dus niet "onbewust" meer.Ze verkiest zelf hier te blijven, niemand verplicht haar daartoe.Integendeel zelfs. Dus, ze blijft liever hier, en word on-rein, besmet met varkenskiemen, dan naar haar land terug te gaan, en later naar haar paradijs...Het minste glaasje water...en hop! Besmet...
Oud 24 november 2006, 00:09   #99
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat heb je dat tegen Colargo neem ik aan die haar eerst een rat noemde?
neen....
Rat is natuurlijk niet heel vriendelijk, maar zinkt in het niets naast "ongelovig stuk uitwerpsel".
Oud 24 november 2006, 00:21   #100
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij mijn weten is er in het oud testament helemaal niets opgelegd buiten de tien geboden.
Mij is het een raadsel hoe mensen het woord van andere mensen als goddelijk kunnen beschouwen.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be