Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 november 2006, 11:48   #81
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazilfunk Bekijk bericht
ben jij jaloers op de nederlanders, komaan zeg. nederlanders gaan helemaal niet serieus met politiek om. Dit jaar viel het nog mee maar bij de vorige verkiezingen was het verkiezingsdebat onderdeel van de soundmixshow.

Echt iets om jaloers op te zijn
Ze zijn wel zo politiek volwassen om geen opkomstplicht nodig te hebben en toch 82% opkomst te scoren...

En wij? Kiesslaafjes...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2006, 11:48   #82
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Volgens mij heeft u geen goed beeld van de SP;
deze partij is voor hoge uitkeringen, maar wel voor zware dwang om mensen weer aan het werk te krijgen.
De SP is wat integratie betreft ook geen echt "traditioneel linkse partij" (zoals SP.a en PvdA(NL)), ze roept sinds de jaren tachtig al dat allochtonen zich moeten aanpassen. Hierbij gaan ze niet zo ver om ze een gevaar te noemen en dus verder te polariseren.

Zo is de SP eind jaren tachtig en begin jaren negentig enkele keren aangeklaagd door oa "de Waarheid" (communistische krant) en enkel PvdA-prominenten omdat er vaak werd geroepen dat allochtonen zich moesten aanpassen en de taal leren of anders maar weer terug moesten gaan.

Het is niet voor niets dat de Sp geen allochtonenoverschot heeft zoals de PvdA, maar meer een representatie van de maatschappij is. Zo stonden er 1 allochtoon op de lijst van 26 mensen. In enkele Kiesdistricten stonden er nog wel laag op de lijst op de allochtonen zodat van de uiteindelijk 75 kandidaten er slechts 4 allochtoon waren.
In goed gezelschap? Lees:
Citaat:
Oordeelt u zelf over de SP. Voorzitter Marijnissen is tegen de multicultuur en staat achter een ‘nationale voorkeur’. Hij “zet nauwelijks allochtonen op zijn lijst”, meldt De Morgen (21.11.2006), want hij heeft slechte ervaringen men hen achter de rug: Dat gebeurt er als je mensen niet op kwaliteit selecteert, maar op hun allochtoon zijn”, merkt de Grote Roerganger zelf op.

Marijnissen wil niet per se meer allochtonen op zijn lijst. “Ik weet ook niet of wij voldoende ijscomannen, homo’s en gehandicapten in de SP hebben. Wat wil je nog meer voor smaken? Ik hou ook van een verantwoordelijkheid van mensen zelf om lid te worden van een partij. Ik hou niet van pappen en nathouden, dat softe gedoe”.

Marijnissen kan zo op een VB-lijst hebben gestaan. “Zo pleitte hij voor forse geldelijke steun (75.000 gulden, ongeveer 40.000 euro dus) aan allochtonen die terug wilden keren naar hun eigen land”. Marijnissen noemt een kat een kat en vindt dat de integratie mislukt is. Dezelfde woorden en dezelfde voorstellen kostten het Vlaams Blok al de kop en dreigen het Vlaams Belang overheidsdotatie te kosten. In Nederland noemen ze dit ‘warme’ politiek.
vanop de website vh VB :
http://vlaamsbelang.org/index.php?p=0&id=2595
Oud 23 november 2006, 11:51   #83
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Ik versta niet goed de titel, links heeft geen meerderheid in de Kamer, maw rood kleuren is lichtjes overdreven. mocht de SP de grootste partij zijn, dan verstond ik de titel wel, maar dat is niet zo hé.
Er is wel een verschuiving naar rood, in het spectrum, omdat de koude en kille politiek van rechts zich nu met verhoogde snelheid verwijdert...
Oud 23 november 2006, 11:52   #84
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Ik blijf maar simpel bij al die verkiezingsuitslag-verklaringen:
- als het economisch goed gaat wint links want zij kunnen beter uitgeven
- als het economisch slecht gaat wint rechts want die kunnen beter behouden,
een prima graadmeter voor de economie (of de perceptie ervan).
En natuurlijk zijn er tussentijdse schommelingen.
Zeer simpel id
Oud 23 november 2006, 11:54   #85
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door vlijmscherp
links wint, maar niet massaal, wat wilt dat dan zeggen??

citaat:
Goed gezien, dat betekent een meerwaarde van het bestaande politieke beleid los van de economische gegevens

Eno2
Vlijmscherp heeft nog niets vlijmscherps gezien,en de tweede spreker spreekt wartaal.
Oud 23 november 2006, 11:56   #86
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk bericht door vlijmscherp
links wint, maar niet massaal, wat wilt dat dan zeggen??

Online:
1. Dat er gelukkig nog Nederlanders met gezond verstand zijn.
2. Dat NL nog niet helemaal een geallochtoniseerde bijstandmaatschappij is geworden.

Eno2;
Nietszeggend
Oud 23 november 2006, 12:00   #87
baarle
Eur. Commissievoorzitter

baarle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voorzitter Marijnissen is tegen de multicultuur en staat achter een ‘nationale voorkeur’. Hij “zet nauwelijks allochtonen op zijn lijst”, meldt De Morgen (21.11.2006), want hij heeft slechte ervaringen men hen achter de rug
Gelezen, Mitgard?

Leve de SP!
Oud 23 november 2006, 12:06   #88
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij heeft u geen goed beeld van de SP;
deze partij is voor hoge uitkeringen, maar wel voor zware dwang om mensen weer aan het werk te krijgen.
De SP is wat integratie betreft ook geen echt "traditioneel linkse partij" (zoals SP.a en PvdA(NL)), ze roept sinds de jaren tachtig al dat allochtonen zich moeten aanpassen. Hierbij gaan ze niet zo ver om ze een gevaar te noemen en dus verder te polariseren.

Zo is de SP eind jaren tachtig en begin jaren negentig enkele keren aangeklaagd door oa "de Waarheid" (communistische krant) en enkel PvdA-prominenten omdat er vaak werd geroepen dat allochtonen zich moesten aanpassen en de taal leren of anders maar weer terug moesten gaan.

Het is niet voor niets dat de Sp geen allochtonenoverschot heeft zoals de PvdA, maar meer een representatie van de maatschappij is. Zo stonden er 1 allochtoon op de lijst van 26 mensen. In enkele Kiesdistricten stonden er nog wel laag op de lijst op de allochtonen zodat van de uiteindelijk 75 kandidaten er slechts 4 allochtoon waren.
Je bent me voor! Ik had liever eerst nog wat het enthousiaste gehuil van de Feremans en consoorten willen aanhoren alvorens ik deze informatie (van een Nederlands forum Eric, niet van VB) ging posten:

Citaat:
De SP gaat goed in de peilingen, met name door hun leider. Jan Marijnissen staat bekend als een vriendelijke, intelligente en sobere man met een hart voor "de gewone mens". Een beetje zoals in filmpjes als deze en deze. Met zijn mooie woorden en charisma weet hij grote plukken kiezers bij de PvdA weg te halen. "We gaan de PvdA leegeten", zei hij onlangs.

Maar wie is Marijnissen nu echt, en kunnen we hem al die zetels wel toevertrouwen? Mijn stelling is dat de mensen die op SP gaan stemmen werkelijk GEEN IDEE hebben waar ze aan beginnen.

Haagse insiders zeggen al jaren dat Jan achter de schermen vaak een autoritaire, onaardige en onberekenbare man is. Hij duldt geen enkele kritiek en verwacht dat iedereen op zijn lijst zijn hielen likt. Hij gaat als een soort slavendrijver met ze om en verplicht ze om soms meer dan 100 uur per week te werken. De onvrede met Marijnissen heeft al een paar keer eerder tot gerommel binnen de SP geleid:

In 2003 splitste kamerlid Ali Lazrak zich af van de SP, uit onvrede met de afdrachtregeling van zijn salaris (SP'ers moeten een aanzienlijk deel van hun salaris afdragen aan de partijkas) en de dictatoriale trekjes van Marijnissen.

In 2005 werd kamerlid Piet de Ruiter uit de fractie geflikkerd, die al maandenlang ziek thuis zat wegens een te hoge werkdruk. De arbeidsomstandigheden binnen de SP noemde hij zeer slecht [bron]. Bovendien was hij het eens met Lazrak dat Marijnissen een onaangename dictator is.

http://www.parool.nl/nieuws/2005/SEP/29/bin1.html

In 2006 werd de steun en toeverlaat van de SP, Harry Voss, de partij uit gekegeld. Niemand weet precies waarom: over de achtergronden van zijn vertrek mag hij op straffe van een dwangsom niets tegen de buitenwereld zeggen. Ik heb een vermoeden...

http://www.destentor.nl/apeldoorn/article493951.ece

Ook is de relatie met de nummer 2 op de lijst, Agnes Kant, al jarenlang erg slecht. Marijnissen staat erom bekend haar publiekelijk af te snauwen en belachelijk te maken. Kant ontkent dit want ze wil overkomen als een zelfstandige, krachtige en geëmancipeerde vrouw. MAAR WE HEBBEN BEELDEN. En hier was dan nog een camera bij, kun je nagaan hoe het er zonder pers aan toe gaat. Let vooral op het laatste fragmentje, bij het "gezellige" SP-diner. Hier krijg ik echt de indruk dat degenen die niet klappen zweepslagen kunnen verwachten.

Conclusie: Marijnissen is niet wie hij lijkt. Iedereen die het niet met hem eens is moet het veld ruimen. Zijn eigen partij kan hij al niet bij elkaar houden; een kabinet met de SP lijkt me dan ook niet echt stabiel.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 23 november 2006 om 12:18.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2006, 12:09   #89
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
In goed gezelschap? Lees:
vanop de website vh VB :
http://vlaamsbelang.org/index.php?p=0&id=2595
Dit is uiteraard van nul waarde. Dit is gewoon het VB dat zich met een "geaccepteerde" partij wil vergelijken en vervolgens verbaasd doet dat zij wel worden aangepakt en de SP niet.
Oud 23 november 2006, 12:11   #90
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Gelezen, Mitgard?

Citaat:
Voorzitter Marijnissen is tegen de multicultuur en staat achter een ‘nationale voorkeur’. Hij “zet nauwelijks allochtonen op zijn lijst”, meldt De Morgen (21.11.2006), want hij heeft slechte ervaringen men hen achter de rug
Leve de SP!
Ik denk dat men bij alle partijen behalve bij de vangers niet bepaald alle dagen bezig is met vreemdelingenproblematiek.
Ten eerste omdat er weinig problematiek is, die niet samenvalt met de "alledaagse" problematieken: kansarmoede, onderwijs, werkeloosheid en dat vreemdelingen noch een aparte politiek vragen noch nodig hebben...
De bezetenheid van sommigen wordt hierdoor nogmaals verdrongen door de realiteitszin.

De gebleekwaterde in Nederland probeerde tijdens het voorzittersdebat een cordon op te richten, althans: hij probeerde te doen of er een was, net zoals het VB dat de laatste jaren doet. Algehele hilariteit bij de andere partijen en Marijnissen die hem counterde. Net verkozen en al afgegaan.
Het was proper...
Het omzeilen van de racismewetgeving in Nederland gebeurt daar blijkbaar door zich "anti-Islamitisch" te noemen. Dat is dan weer iets dat Dewinter hier heeft geprobeerd: "ik ben islamofoob".
In een land dat ooit verscheurd is geweest door godsdienstoorlogen is dit het achterpoortje langs waar men zich nu probeert te manifesteren: het zich verdedigen tegen "De Islam".
Godsdienstvrijheid perverteren om aan godsdienstoorlogen te beginnen is weer zo'n heel hypocriet gedoe. Het bewijst enkel dat ze overal hetzelfde zijn, de zwartzakjes: laf, onozel en hypocriet.
Schoon om weten

Leuk is dat de dierenliefde al groter is dan de lijst Pim Fortuyn.
De liefde voor de koe is groter dan de liefde voor kiekens...

Laatst gewijzigd door ericferemans : 23 november 2006 om 12:17.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2006, 12:13   #91
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Leren tellen.
Hoeveel zetels moeten ze hebben? 150 TK leden, 75+1 toch? Samen zitten ze aan 78...
Oud 23 november 2006, 12:15   #92
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Ik denk dat men bij alle partijen behalve bij de vangers niet bepaald alle dagen bezig is met vreemdelingenproblematiek.
Ten eerste omdat er weinig problematiek is, die niet samenvalt met de "alledaagse" problematieken: kansarmoede, onderwijs, werkeloosheid en dat vreemdelingen noch een aparte politiek vragen noch nodig hebben...
De bezetenheid van sommigen wordt hierdoor nogmaals verdrongen door de realiteitszin.
Hey Feremans, de uitgesproken voorstanders van de "préference nationale" hebben in Nederland net 26 + 9 zetels op 150 gehaald.

Nationale voorkeur, dat betekent : geen multiculturele maatschappij. Aanpassen, assimileren. Dat zegt Marijnissen letterlijk. En daarmee heeft hij net 26 zetels gevangen.

Ik hoop dat je je daar, net zoals de extatische opener van deze draad, goed bij voelt. De titel van deze draad kunnen we gerust vertalen als "Monsterzege voor het beleid van nationale cultuuur" of "Nederland verwerpt de multiculturele maatschappij".

Laatst gewijzigd door baarle : 23 november 2006 om 12:21.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2006, 12:17   #93
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Hoeveel zetels moeten ze hebben? 150 TK leden, 75+1 toch? Samen zitten ze aan 78...

27,0% (-01,6) 41 (-03) CDA
21,5% (-05,8) 32 (-10) PvdA

41+32=73

Laatst gewijzigd door eno2 : 23 november 2006 om 12:18.
Oud 23 november 2006, 12:20   #94
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Precies, de SP behandelt de integratie als een armoedevraagstuk met enkele kanttekeningen. Kanttekeningen als taal- en cultuurverschillen. Taal is natuurlijk en verreiste, maar cultuurverschillen zijn niet per definitie een probleem (zoals bij het VB en PvdV), deze zijn pas een probleem als ze een goede werk/leefsituatie in de weg staan.
Oud 23 november 2006, 12:22   #95
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Hey Feremans, de uitgesproken voorstanders van de "préference nationale" hebben in Nederland net 26 + 9 zetels op 150 gehaald.

Nationale voorkeur, dat betekent : geen multiculturele maatschappij. Aanpassen, assimileren. Dat zegt Marijnissen letterlijk. En daarmee heeft hij net 26 zetels gevangen.

Ik hoop dat je je daar goed bij voelt, net zoals de extatische opener van deze draad.
Aanpassen is iets anders dan assimileren. Van de SP hoeft de eigenheid niet te worden opgegeven.
Oud 23 november 2006, 12:23   #96
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Precies, de SP behandelt de integratie als een armoedevraagstuk met enkele kanttekeningen. Kanttekeningen als taal- en cultuurverschillen. Taal is natuurlijk en verreiste, maar cultuurverschillen zijn niet per definitie een probleem (zoals bij het VB en PvdV), deze zijn pas een probleem als ze een goede werk/leefsituatie in de weg staan.
Nochtans is er een weekje of zo geleden net een universitaire studie uitgekomen (in Nederland natuurlijk) die duidelijk aantoont dat het probleem van allochtonenwerkloosheid vooral ligt bij de "werkattitude".

Onder welke rubriek wil jij dan "werkattitude" plaatsen? Onder taalachterstand?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2006, 12:23   #97
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Aanpassen is iets anders dan assimileren. Van de SP hoeft de eigenheid niet te worden opgegeven.
Maar de Nederlandse cultuur is de leidcultuur.
Oud 23 november 2006, 12:29   #98
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Maar de Nederlandse cultuur is de leidcultuur.
Dat klinkt weer dubieus, maar idd zo zien ze het. Dit is echter niet uit nationalistisch oogpunt, maar meer uit pragmatisme.
Het grootste deel van de Nederlanders gedraagt zich nu eenmaal naar de "Normen en waarden" van de Nederlandse cultuur. Dan is het natuurlijk veel logischer dat die paar procent die dit niet doet zich hieraan aanpast dan andersom.

En terecht in mijn opinie.
Oud 23 november 2006, 12:34   #99
baarle
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat klinkt weer dubieus, maar idd zo zien ze het. Dit is echter niet uit nationalistisch oogpunt, maar meer uit pragmatisme.

Het doet er niet toe of de kat zwart of grijs is, als ze maar muizen vangt.

Citaat:
Het grootste deel van de Nederlanders gedraagt zich nu eenmaal naar de "Normen en waarden" van de Nederlandse cultuur. Dan is het natuurlijk veel logischer dat die paar procent die dit niet doet zich hieraan aanpast dan andersom.
Wel, wel, waar hebben we dat nog gehoord...

En dat beleid heeft dus vorig weekend een "monsterzege" gehaald, om het met de woorden van de opener van deze draad te zeggen.
Oud 23 november 2006, 12:36   #100
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik hoop dat je je daar, net zoals de extatische opener van deze draad, goed bij voelt. De titel van deze draad kunnen we gerust vertalen als "Monsterzege voor het beleid van nationale cultuuur" of "Nederland verwerpt de multiculturele maatschappij".
Goed en schurftig geprobeerd om de Sp op dezelfde lijst te schoeien als de racisten van bleekhaar.

Het programma van de Sp (op het gebied van vreemdelingen) is anders wel een poco verschillend (lees het hier)
Het komt grotendeels overeen met de Belgische regeringspolitiek, alhoewel het voor een algemeen pardon is (legalisatie mensen zonder papieren) en tegen de gruwelijke opsluitingsmethoden in asielcentra (van onder meer kinderen!) zoals dat in ons vreemdelingen hatende landje al het geval is.
Maw: Sp in Nederland is véél minder vreemdelingenvreemd dan de huidige Belgische regering, laat staan dat het enige overeenkomst zou hebben met het VB of de Nederlandse broertjes ervan.

Pure demagogie, mijn beste: en gelukkig maar: de mensen gaan nu nauwkeurig lezen wat er écht aan de hand is. Er kan een klein Sp broertjes ontstaan in Belgie: who knows!

Laatst gewijzigd door ericferemans : 23 november 2006 om 12:38.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be