![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik las dat de aanvraag werd ingediende door de "gezamelijke winkeliers", hetgeen ook duidelijk op de affiche te zien is???? Mij maakt het niets uit of het tijdens ( waarschijnlijk na?) de Ramadan een gewoonte is, en dan zie ik er ook geen enkel probleem in om een STRAATFEEST te organizeren, zolang de winkeliers niet VERPLICHT werden (met het mes op de keel misschien?) om gratis goederen te verstrekken: want d�*t is dan een braderij, die door de winkeliers VRIJBLIJVEND wordt ingericht, en NIET door een politieke partij die de winkeliers verplicht. Citaat:
Indien U in een cultuurloze buurt woont waar zelfs iemand als jij nog nooit de moeite hebt gedaan om een straatfeest te organizeren, kan ik je enkel beklagen. Bij ons houden bijna alle straten en buurten een STRAATFEEST! Bovendien NIET gesubsidieerd,én toegestaan mits te voldoen aan een aantal voorwaarden die standaard in de wet voorzien zijn - WINKELS hoeven bij ons straatfeest NIET VERPLICHT gratis waren aan te bieden! D�*t heet dan weer Braderij! Misschien begrijp je nu zelf het verschil? ---> A. een braderij wordt georganiseerd door de winkeluitbaters B. een straatfeest wordt georganiseerd door de eigen buurtbewoners (en niet door een politieke partij) C. HET AEL???? beslist zomaar om érgens een STRAATFEEST???? te organizeren én bovendien de winkeliers te verplichten om GRATIS goederen uit te delen? Hoe rijm je dat aan elkaar Peter?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() ''De voorwaarde om een straatfeest te organiseren houdt in dat er een petitie getekend wordt door handelaars en bewoners van de handelstraat(=EIGEN buurtbewoners), wat we bij de aanvraag ook zullen bijvoegen''.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |||
Gouverneur
Locatie: Speciaal om GC plezier te doen: 2 dagen op de 14 Meuzegem
|
![]() Citaat:
Wie zijn ouders hebben hier veel geld ... Wie heeft nog niet echt iets kunnen realiseren ... Het antwoord ... welke schuilnaam wens je dat ik schrijf Peter? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik las dat de buurtbewoners zelfs onder druk werden gezet (bedreigd?) om aan deze happening hun medewerking te verlenen. Heel iets anders dan een STRAATfeest, waar enkel de eigen buurtbewoners "onder mekaar" een gezellig feestje gaan brouwen!
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik de bron voor ogen heb zet ik hem erbij Peter. Dit heb ik "ergens" gelezen, en ik ga het niet meer terug opzoeken.
In elk geval kan men moeilijk spreken van een "straatfeest" als het Vlaams Blok aan iedereen in mijn straat komt mededelen dat ze hier IN ONZE STRAAT een straatfeest willen houden waar ZE iedereen op uitnodigen, en waarbij ik en mijn buren dan maar een petitie voor moeten ondertekenen om van de gemeente toestemming te krijgen. "ons" straatfeest wordt door de buren zelf georganizeerd, ENKEL buurtbewoners worden uitgenodigd én kunnen deelnemen - vermits ENKEL de buurtbewoners delen in de gemaakte kosten. Voor ons straatfeest worden géén officiele affiches op het internet gezet, noch uitgehangen, maar krijgt iedere deelnemer gewoon een programma in zijn eigen prive brievenbus. Wat het AEL hier doet is het principe van een braderij toepassen, het de naam straatfeest géven en de winkeliers verplichten om hun waren goedkoop aan te bieden.... dus: - ofwel organizeren de winkeliers zich op de officiële manier, onderworpen aan de regels voor zo'n middenstandorganizatie : én d�*n kunnen ze indien gewenst een braderij organizeren. - ofwel beslissen de BUURTbewoners om hun eigen straatfeest in te richten in beide gevallen heeft het AEL er totaal niets mee te maken, net zoals geen enkele partij hun naam zelfs maar KUNNEN verlenen aan ons straatfeest, vermits onze straat totaal niet gebonden is aan enige politieke partij. Dit is je reinste omzeiling van de standaard reglementen die voorzien zijn voor het organizeren van een sociaal evenement. Gelijk hoe je het wil benoemen!
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat ze anders aan Steve Sinterklaas vragen voor gratis barbecue... misschien krijgen ze nog een gratis laagje asfalt op hun straat achteraf.
Die petitie, is dat op vrijwillige basis ![]() ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Waarom zijn we nu niet verbaasd he
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik bedoel hiermee wel dat ik niet verbaasd ben dat jij leugens achterna loopt maar ja ik vergeef het je dat je het niet snapt je kan niet alles weten he.oeps blauw knopke zeker
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. een braderij is een commerciële bedoening; 3. de AEL heeft daar niets mee te maken; 4. de SPa kan het anders nog eens overdoen na de barbecue op de reien nu de kebab en natuurlijk gratis hé ![]() de SPa heeft in Antwerpen een gratis barbecue gegeven, vooral om het Vlaams Blok te counteren, Paul Van den Boeynants werd destijds beschuldigd van omkoperij door aan gepensioneerden in een rusthuis eens zwarte en witte pensen met compot te hebben geserveerd !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Parlementslid
|
![]() Stad vreest zondag AEL rellen
De AEL zet door met haar plan om zondagavond een straatfeest te houden in de Handelstraat. Ondanks een verbod van burgemeester Patrick Janssens. Die houdt de politie zondag paraat om opstootjes de kop in te drukken. Hij probeert wel de AEL op andere gedachten te brengen."We voelen dat er iets broeit in de wijk, de meeste allochtone handelaars blijken het AEL initiatief te verwerpen". Er hangen opvallend weinig affiches in de Handelstraat voor het straatfeest van de AEL. En dat ondanks het feit dat AEL militanten elke handelaar individueel bezochten. "Tuurlijk zijn wij tegen het plan van de AEL" zegt bakker Zahnoun. "En zo denken de meeste winkeliers erover in de straat. Wij zijn handelaars, geen politici. Het idee van een braderij is goed maar het initiatief moet dan wel van de winkeliers komen. We hebben van de AEL enkel iets gehoord, toen ze ons vroegen om de affiches aan het raam te hangen. Daarvoor is er geen enkel overleg geweest." Toch blijft de radicale organisatie van Abou Jahjah op haar website en op affiches oproepen zondagavond massaal naar de Handelstraat af te zakken. "We krijgen signalen dat er iets broeit" Zegt Koen Santermans, woordvoerder van burgemeester Janssens. "De ramadan loopt op zijn einde en over enkele dagen is het net één jaar geleden dat Mohamed Achrak vermoord werd in Borgerhout. Sommige organisaties zijn aan het stoken in de migrantengemeenschap om de boel opnieuw uit de hand te laten lopen. We doen er alles aan om dat te voorkomen. In de eerste plaats door met iedereen te praten maar de politie staat zondag in elk geval paraat. Ook in het Atheneum aan de Rooseveltplaats liepen de gemoederen de voorbije dagen hoog op. Enkele scholieren maakten plannen om de moord op Achrak en de rellen te herdenken. Om dat niet te chaotisch te laten verlopen besliste de directie vandaag een gebedswake te organiseren.
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wij hebben gewoon LOL met ons straatfeeest --- al twintig aar lang .......
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bushokjes vernield, ruiten van geparkeerde auto's ingeslagen, winkelvitrines ingeslagen.
Het AEL hield blijkbaar een voorproefje van hun "straatFEEST". 35 personen opgepakt.
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Parlementslid
|
![]() De handelaars zullen in hun nopjes zijn. Enfin, toch de glazeniers
![]()