Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 november 2003, 18:47   #81
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Resultaat van deze uitspraak:

1. Het Blok krijgt er weer een pak stemmen bij.
2. Het wordt nogmaals duidelijk dat België eigenlijk helemaal geen democratie is.
3. Onze politiek correcte tegenstanders van het Blok beseffen blijkbaar nog steeds niet dat zij zelf steunen wat ze zo verafschuwen: dictatuur.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2003, 18:53   #82
Mustapha
Gouverneur

Mustapha's schermafbeelding

Standaard

Grappige boel!

Wanneer ik mijn mening vertel, krijg ik alle blokkers tegen mij die mij de mond willen snoeren. Reden? Te "extremistisch"

Wanneer het blok een proces aan haar been krijgt, staan diezelfde blokkers te roepen van vrijheid van meningsuiting.

Zet nu deze 2 bovenstaande regels naast elkaar en u kan concluderen dat "vrijheid van meningsuiting" voor het blok enkel geldt wanneer het hun beste uitkomt. Ondervindt men daar hinder van, dan willen ze u mondtoe maken.

Bah, weg met hypocrieten!!
Mustapha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2003, 18:56   #83
Mustapha
Gouverneur

Standaard

Nog een bedenking,
waarom nam het vlaams blok het niet op voor hun collega's van AEL?
AEL wilde m'n zelfs verbieden via een wet-op-maat.
VB kan zich nog verdedigen voor een onafhankelijke rechter.
Oud 18 november 2003, 18:57   #84
Klaas
Gouverneur

Locatie: Speciaal om GC plezier te doen: 2 dagen op de 14 Meuzegem
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Nog een bedenking,
waarom nam het vlaams blok het niet op voor hun collega's van AEL?
AEL wilde m'n zelfs verbieden via een wet-op-maat.
VB kan zich nog verdedigen voor een onafhankelijke rechter.
Grapjas!
Klaas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2003, 18:58   #85
Mustapha
Gouverneur

Standaard

Blijf bij de inhoud aub..

Of ik een grapjas ben of niet, is irrelevant
Oud 18 november 2003, 19:01   #86
herr fritz
Provinciaal Statenlid

herr fritz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Grappige boel!

Wanneer ik mijn mening vertel, krijg ik alle blokkers tegen mij die mij de mond willen snoeren. Reden? Te "extremistisch"

Wanneer het blok een proces aan haar been krijgt, staan diezelfde blokkers te roepen van vrijheid van meningsuiting.

Zet nu deze 2 bovenstaande regels naast elkaar en u kan concluderen dat "vrijheid van meningsuiting" voor het blok enkel geldt wanneer het hun beste uitkomt. Ondervindt men daar hinder van, dan willen ze u mondtoe maken.

Bah, weg met hypocrieten!!
Ik weet dat nog niet zo.
Als allochtonen een autochtoons meisje groepsverkrachten vind ik dit zelf meer dan vrije meningsuiting.
Het punt is: voor een zekere gelijkheid zouden op zijn minst de LONDSDALE-jongeren uw zus mogen groepsverkrachten.
Oud 18 november 2003, 19:04   #87
Mustapha
Gouverneur

Standaard

Leuk om een proces tegen uw partij goed te praten aan de hand van een vekrachting.
Wil je nu echt dat ik daar op in ga ofwat?

Again, blijf bij de inhoud
Oud 18 november 2003, 19:11   #88
herr fritz
Provinciaal Statenlid

herr fritz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leuk om een proces tegen uw partij goed te praten aan de hand van een vekrachting.
Wil je nu echt dat ik daar op in ga ofwat?

Again, blijf bij de inhoud
Bof, het VB is nooit MIJN partij geweest.

Echt radicaal-rechts had allang al aan de macht geweest.
Oud 18 november 2003, 19:21   #89
Xenon
Parlementsvoorzitter

Xenon's schermafbeelding

Standaard

Hoe lang gaat dit geldverslindend circus nog blijven duren?!
Xenon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2003, 20:17   #90
Master Yoda
Partijlid

Master Yoda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klaas
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Peter De Ryck
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanelderen David
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Master Yoda
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door William
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dina
Nu nog een moedige rechter die het proces TEN GRONDE voert en vonnist dat het VB GEEN racistische partij is..... en we zijn van heel diene santeboetiek verlost.

Dan kan Onkelinx achter een andere stok zoeken om het VB uit de weg te ruimen. Misschien wel letterlijk "uit de weg ruimen"....? Die PS-ers schrikken toch voor niks terug.
Als men het proces ten gronde voert kan er maar ÉÉN mogelijke uitspraak zijn : namelijk dat het vb WELDEGELIJK een Racistische partij is ! En dat die 3 vzw's onmiddelijk ontbonden moeten worden !
Als ik het goed voor heb dan wordt het Vlaams Blok voor de rechtbank gedaagd wegens vermeende, mogelijke racistische uitspraken in het 70-puntenplan van Filip Dewinter.
Wel Master Yoda dan zal ik u moeten teleurstellen want enkele citaten van het puntenplan kunnen misschien hard aankomen voor een bepaalde groep mensen in onze maatschappij maar strafrechterlijk zijn deze uitspraken nergens in strijd mee en kan het Vlaams Blok of haar 3vzw's nooit niet schuldig worden bevonden. (trouwens enkel die vzw's kunnen worden vervolgd want een politieke partij kan strafrechterlijk niet worden vervolgd)
En moesten ooit de Vlaams Blok vzw's worden veroordeeld voor deze citaten -wat mij zeer sterk zou verwonderen!!!- dan zal het niet gaan over die citaten maar dan zal het eerder een politieke afrekening zijn door de druk die de meerderheidspartijen kunnen uitoefenen op het gerecht, zeker nu Onckelinckx minister van Justitie is!

Dus als er een democratie bestaat in belgie dat kunnen de vzw's NOOIT worden vervolgd want ze zijn volgens het strafrecht NIET van racisctische aard!!
Dat is uw mening. Sta mij toe daar totaal anders over te denken !
Mijn mening? Dit is inderdaad m'n mening én ook de mening van het strafwetboek. Lees eens het strafwetboek en als je de vermeende citaten analyseerd zal je tot het besluit komen dat dat niet in strijd is met het strafrecht dus die vzw's kunnen theoretisch niet worden vervolgd!
In de praktijk -met al de gedrukte invloeden van hogerhand + politiek- is het altijd mogelijk dat ze schuldig worden bevonden.
Maar indien dat gebeurt -wat mij dus enorm zou verbazen!- dan blijkt weeral eens dat het vriendjespolitiek nog altijd aanwezig is bij onze zogezegde paarse democraten!
Je al op voorhand aan het indekken voor de nederlaag ?
Als de vzw's veroordeeld worden is het vriendjespolitiek.
Typische blokpraat. Als het resultaat in hun voordeel is dan is alles eerlijk verlopen, maar als het in hun nadeel uitvalt is het vriendjespolitiek, druk van hogerhand, etc ...
Triestig, heel triestig ...
Wat het Hof van Beroep zal beslissen, iedere niet bevooroordeelde burger voelt toch duidelijk aan dat dit een politieke afrekening is. Politieke meningsverschillen moeten door de kiezer beoordeeld worden en niet door magistraten.

http://www.vlaamsblokhasselt.org
U heeft als niet objectieve Vlaamsblokker, niet het recht om te spreken uit naam van de niet bevooroordeelde burgers.
Het ware gelaat van PDR ... iemand verbieden te spreken, komt boven! Leve de PDR-democratie!

Hij verbied u niet om te spreken eh !
Hij zegt enkel da ge niet moogt spreken uit naam van mensen die uw mening niet delen !

Even nadenken voor je reageert kan geen kwaad hoor !
Oud 18 november 2003, 20:28   #91
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

hey mister yoda, RSCA fan ? met dergelijke affiches ?

Ik was destijds ook een diehard van de spionkop in de staantribune en later de O-side en had heel wat Vlaamse vrienden, maar wij hadden heel wat andere standpunten dan jij nu over politiek
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2003, 20:33   #92
fernand
Europees Commissaris

fernand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
Citaat:
In tegenstelling tot veel leden,bestuursleden en mandatarissen van het Vlaams Blok ben ik geen racist,en veroordeel ik de mensen niet aan de hand van hun afkomst en hun huidskleur.
Primaire racisten(leden)zijn inderdaad prioritair voor UW extremistische,racistische,facistische en dictatoriale partij.
Het VB heeft u nochtans buitengezwierd omwille van uw zwaar racistische activiteiten op internet.
Ik heb officieel en persoonlijk mijn lidmaatschap opgezegt.
U kan uw lasterlijke aantijgingen niet bewijzen.
Peter, ik heb nog een persoonlijk mailtje van U staan. Niet liegen he?
fernand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2003, 20:37   #93
Master Yoda
Partijlid

Master Yoda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
hey mister yoda, RSCA fan ? met dergelijke affiches ?

Ik was destijds ook een diehard van de spionkop in de staantribune en later de O-side en had heel wat Vlaamse vrienden, maar wij hadden heel wat andere standpunten dan jij nu over politiek
Nooit een die-hard geweest van de spionkop.
Wel altijd supporter in hart en nieren van de Paars-witten.
Maar 'k heb idd. ook al gemerkt dat er op't RSCA-forum spijtig genoeg heel wat blokkers zitten (polls rond de verkiezingsperiode).
Maja, ieder zijn eigen standpunten eh !
Oud 18 november 2003, 20:49   #94
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Onkelickx is nog maar net "sinister van justice" en Cassatie speelt de bal terug en heel de zaak moet naar Gent, voor de drie VZW's... par hasard zeker ?

Ze wil ook de financiële middelen bevriezen

De PS wil absoluut het stemrecht door de strot van de Vlamingen jagen

Wel ik hoop dat zoveel mogelijk Vlamingen volgend jaar in juni heel dit politieke zootje een verkiezingsuitslag bezorgt waar ze maanden niet goed van zullen zijn "dégouté!"
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2003, 21:14   #95
The Paulus Experience
Secretaris-Generaal VN

The Paulus Experience's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa
Onkelickx is nog maar net "sinister van justice" en Cassatie speelt de bal terug en heel de zaak moet naar Gent, voor de drie VZW's... par hasard zeker ?

Ze wil ook de financiële middelen bevriezen

De PS wil absoluut het stemrecht door de strot van de Vlamingen jagen

Wel ik hoop dat zoveel mogelijk Vlamingen volgend jaar in juni heel dit politieke zootje een verkiezingsuitslag bezorgt waar ze maanden niet goed van zullen zijn "dégouté!"
Allé, als ze dan nog op het Vb kunnen stemmen

Een dag niet gelachen is een dag dichter bij uw N-VA lidmaatschap.

De motivatie van een N-VA kiezer: https://forum.politics.be/showpost.p...7&postcount=54
The Paulus Experience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2003, 21:19   #96
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fernand
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Knut
Citaat:
In tegenstelling tot veel leden,bestuursleden en mandatarissen van het Vlaams Blok ben ik geen racist,en veroordeel ik de mensen niet aan de hand van hun afkomst en hun huidskleur.
Primaire racisten(leden)zijn inderdaad prioritair voor UW extremistische,racistische,facistische en dictatoriale partij.
Het VB heeft u nochtans buitengezwierd omwille van uw zwaar racistische activiteiten op internet.
Ik heb officieel en persoonlijk mijn lidmaatschap opgezegt.
U kan uw lasterlijke aantijgingen niet bewijzen.
Peter, ik heb nog een persoonlijk mailtje van U staan. Niet liegen he?
Dat heeft u niet(lasterlijke aantijging en persoonlijke aanval)
Peter De Ryck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2003, 21:19   #97
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als men het proces ten gronde voert kan er maar ÉÉN mogelijke uitspraak zijn : namelijk dat het vb WELDEGELIJK een Racistische partij is ! En dat die 3 vzw's onmiddelijk ontbonden moeten worden !
Laat de desbetreffende rechter daar maar over oordelen. En eigenlijk denk ik dat het Vlaams Blok niet verlegen zou zitten om een echte stunt. In volle verkiezingsstrijd veroordeeld worden... Als dat geen stemmenwinst zou opleveren! Strategisch zijn de anti-Blokkers grote nullen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 november 2003, 21:20   #98
Peter De Ryck
Banneling

Stuur een bericht via ICQ naar Peter De Ryck Stuur een bericht via Instant Messenger naar Peter De Ryck Stuur een bericht via MSN naar Peter De Ryck
Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klaas
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vanelderen David
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dina
Nu nog een moedige rechter die het proces TEN GRONDE voert en vonnist dat het VB GEEN racistische partij is..... en we zijn van heel diene santeboetiek verlost.

Dan kan Onkelinx achter een andere stok zoeken om het VB uit de weg te ruimen. Misschien wel letterlijk "uit de weg ruimen"....? Die PS-ers schrikken toch voor niks terug.
Als ik het goed voor heb dan wordt het Vlaams Blok voor de rechtbank gedaagd wegens vermeende, mogelijke racistische uitspraken in het 70-puntenplan van Filip Dewinter.
Wel Master Yoda dan zal ik u moeten teleurstellen want enkele citaten van het puntenplan kunnen misschien hard aankomen voor een bepaalde groep mensen in onze maatschappij maar strafrechterlijk zijn deze uitspraken nergens in strijd mee en kan het Vlaams Blok of haar 3vzw's nooit niet schuldig worden bevonden. (trouwens enkel die vzw's kunnen worden vervolgd want een politieke partij kan strafrechterlijk niet worden vervolgd)
En moesten ooit de Vlaams Blok vzw's worden veroordeeld voor deze citaten -wat mij zeer sterk zou verwonderen!!!- dan zal het niet gaan over die citaten maar dan zal het eerder een politieke afrekening zijn door de druk die de meerderheidspartijen kunnen uitoefenen op het gerecht, zeker nu Onckelinckx minister van Justitie is!

Dus als er een democratie bestaat in belgie dat kunnen de vzw's NOOIT worden vervolgd want ze zijn volgens het strafrecht NIET van racisctische aard!!
Dat is uw mening. Sta mij toe daar totaal anders over te denken !
Mijn mening? Dit is inderdaad m'n mening én ook de mening van het strafwetboek. Lees eens het strafwetboek en als je de vermeende citaten analyseerd zal je tot het besluit komen dat dat niet in strijd is met het strafrecht dus die vzw's kunnen theoretisch niet worden vervolgd!
In de praktijk -met al de gedrukte invloeden van hogerhand + politiek- is het altijd mogelijk dat ze schuldig worden bevonden.
Maar indien dat gebeurt -wat mij dus enorm zou verbazen!- dan blijkt weeral eens dat het vriendjespolitiek nog altijd aanwezig is bij onze zogezegde paarse democraten!
Je al op voorhand aan het indekken voor de nederlaag ?
Als de vzw's veroordeeld worden is het vriendjespolitiek.
Typische blokpraat. Als het resultaat in hun voordeel is dan is alles eerlijk verlopen, maar als het in hun nadeel uitvalt is het vriendjespolitiek, druk van hogerhand, etc ...
Triestig, heel triestig ...
Wat het Hof van Beroep zal beslissen, iedere niet bevooroordeelde burger voelt toch duidelijk aan dat dit een politieke afrekening is. Politieke meningsverschillen moeten door de kiezer beoordeeld worden en niet door magistraten.

http://www.vlaamsblokhasselt.org
U heeft als niet objectieve Vlaamsblokker, niet het recht om te spreken uit naam van de niet bevooroordeelde burgers.
Het ware gelaat van PDR ... iemand verbieden te spreken, komt boven! Leve de PDR-democratie!

Hij verbied u niet om te spreken eh !
Hij zegt enkel da ge niet moogt spreken uit naam van mensen die uw mening niet delen !

Even nadenken voor je reageert kan geen kwaad hoor !
Dank u
Peter De Ryck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2003, 11:58   #99
Pol De Mol
Burger

Standaard

Zo deed men het ook met de VMO: nieuw proces te Gent. Resultaat? VMO verboden. Het Blok verbieden eigenlijk het beste, de invloed is tanende, een bende zakkenvullende foorapen. Zo komt er weer meer ruimte voor de Beweging.

Overigens was dit voorspelbaar en de schuld van het Blok. Het mes in de rug draaien van de revisionisten was oerdom, immers, de psychologische barriere was weg om het volgend en echte doelwit aan te pakken: het Blok.

Eigen schuld, dikke bult!

Alternatief voor Vlaams Nationalisten:
Groen Rechts
http://www.groenrechts.be

Onafhankelijk Nationalistisch Tijdschrift:
NA
http://www.vjm.cc/na/

Alternatief voor Vlaams Nationalisten in Brussel:
NATION
http://www.nation.be
Pol De Mol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 november 2003, 12:11   #100
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Citaat:
Laat de desbetreffende rechter daar maar over oordelen. En eigenlijk denk ik dat het Vlaams Blok niet verlegen zou zitten om een echte stunt. In volle verkiezingsstrijd veroordeeld worden... Als dat geen stemmenwinst zou opleveren! Strategisch zijn de anti-Blokkers grote nullen.
De strijd die wij tegen de neonazi's van het Blok voeren is inderdaad geen strategische maar een principiële, waarbij het gaat om waarden en normen zoals respect, naasteliefde, gelijkheid, waardigheid en broederlijkheid. En dat ten aanzien van ALLE mensen, en niet alleen tav iemand die met een lidkaart van het VB in zijn achterzak loopt. Het anti-Vlaamse karakter van het VB wordt wel echt dégoutant.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be