![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ! Als iemand sigaretten verkoopt aan een ander en die persoon sterft aan bv. longkanker , dan is die verkoper ook mee betrokken aan de dood van die persoon . Dus eigenlijk medeplichtig aan onopzettelijke doodslag . ? ? ? nu ja , -16 jarigen mogen geen tabak kopen en kunnen dus technisch gezien niet roken ... Hoe oud is de gemiddelde bezoeker van dat JEUGDhuis ???
![]() |
![]() |
#82 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Fonske : 29 november 2006 om 00:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#84 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Blijkbaar is begrijpend lezen niet uw sterkste kant. U ziet het nut van roken niet in, anderen zien het nut van drinken niet in. Ik denk dat we die keuze best aan de mensen zelf overlaten.
![]() |
#85 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#86 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() [quote=manta;2202972][quote=Fonske;2202361]Alcohol of vettig eten veroorzaken niet direct schade aan derden.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() zeker, vanaf het moment dat rokers dat in hun eigen bokaaltje kunnen zonder anderen te intoxiceren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Gouverneur
|
![]() Kijk, u praat over keuzevijheid en marktwerking. Ik zie enkel marktfalen. Hoewel de meerderheid van de bevolking niet-rokers is ken ik geen enkel café dat rookvrij is. En nogmaals bij negatieve externaliteiten dient de overheid in te grijpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Lokaal Raadslid
|
![]() U moet dringend eens wat meer buiten komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() Ik ken er geen enkel. Ik denk nog bij ieder bezoek terug aan de zalige cafebezoekjes die ik had in NY. Veel volk, security aan de deur die ongure gevallen buitenhield EN rookvrij. Geen stank in je kleren als je thuiskwam, en geen irriterende ogen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Het stoot me voor de borst hoeveel mensen toch overal maar hun beeld van hoe het moet zijn, willen opdringen. Mijn onderschrift. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is dat of een deel van je sociaal leven naar de zak zien gaan.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als er iets immoreel is dan is het wel jullie donkerblauwe ideologie. Het probeert flagrant egoïsme te rechtvaardigen door het in een intellectueel jasje te stekken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() Zucht;voor de mensen die niet tegen de rook kunnen enz...
Stopt mee zagen en klagen en kijk hier eens en ga dan naar één van deze plaatsen,zo hebben wij geen last van jullie meer. http://www.rookvrij.be/horeca/rookvrij_uitgaan.html |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() Tavek;de meeste mensen die op cafe zitten,op de meeste plaatsen zijn er meer rokers dan niet-rokers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Een niet-rokende treinbegeleider was verplicht om door die smerige rokerskrochten te lopen om de vervoersbewijzen te controleren. Je bleef er vastplakken aan alles waarmee je in contact kwam. Die controle duurde altijd véél langer dan je lief was en je kwam er "gerookt" buiten. Uren later stonken je kleren en je haren nog. Adembare lucht op de werkvloer (in dit geval de trein) is ook voor NMBS-personeel een recht. Als je tegen beter weten in toch aan een smerige kanker wil creperen, rook dan thuis, voor zover je daar geen onschuldige kinderen dwingt om mee te roken. Ouders die in de aanwezigheid van hun kinderen (zelfs babies) roken staan gelijk aan ouders die hun kinderen mishandelen, daarop zouden celstraffen moeten staan. Rokers zijn respectloze egoïsten. Voor "hun recht" moet alles en iedereen wijken. Ik veracht hen met dezelfde intensiteit als zij hun eigen longen en de longen van hun kinderen verachten. Laatst gewijzigd door Ratzo : 29 november 2006 om 15:45. |
|
![]() |
![]() |