Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 november 2006, 22:12   #81
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pekka_123 Bekijk bericht
Een café uitbater is strafbaar als hij zijn klanten dronken voert.
Eigenlijk is dat ook ni eerlijk . wie een fles wodka verkoopt aan iemand maakt hem minstens even zat ....
Maar ! Als iemand sigaretten verkoopt aan een ander en die persoon sterft aan bv. longkanker , dan is die verkoper ook mee betrokken aan de dood van die persoon . Dus eigenlijk medeplichtig aan onopzettelijke doodslag . ? ? ?

nu ja , -16 jarigen mogen geen tabak kopen en kunnen dus technisch gezien niet roken ... Hoe oud is de gemiddelde bezoeker van dat JEUGDhuis ???
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 00:44   #82
Fonske
Gouverneur

Fonske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat is het nut van een cafebezoek?
Moet ik hier uit opmaken dat u niet erg sociaal bent ingesteld.

Laatst gewijzigd door Fonske : 29 november 2006 om 00:47.
Fonske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 02:12   #83
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pekka_123 Bekijk bericht
Vermits de uitbater niets inzit met de gezondheid van zijn klanten en personeel is de minister verplicht om dat te doen.
Het staat u vrij om op een ander cafe te gaan, of het nu om te werken of om te drinken is.

Citaat:
In alle cafés wordt er gerookt, dus heb je niet de keuze of je al dan niet wil binnen gaan.
Wat houdt u tegen om een cafe te openen waar niet mag gerookt worden?
Citaat:
Het ontkennen van het feit dat mensen ziek worden en erger, door passief roken, helpt je niets.
Ik ontken dat niet. Ik duid aan dat het uw keuze is om een plaats te bezoeken waar rook aanwezig is.
Citaat:
Een café is een plaats voor sociale contacten vermits iedereen recht heeft op een sociaal leven moeten plaatsen als cafés en restaurants rookvrij zijn zodat zowel rokers als niet-rokers er sociaal contacten kunnen hebben. Als de roker ééntje wil opsteken, zal hij dat even buiten moeten doen. Als hij vindt dat hij daardoor asociaal is en in de kou moet gaan staan, zal hij zeker vlug door hebben dat hij beter kan stoppen met roken, ook.
Er is een plethora aan alternatieven voor sociaal contact. Verder kan jij gerust een cafe openen waar niet mag gerookt worden, niets houdt u tegen.
Citaat:
De jongeren zullen dan ook wel door hebben dat ze beter niet zouden beginnen met roken.
Dit heeft niets met de discussie te maken. Sommige producten kan men idd. beter afraden.
Oud 29 november 2006, 02:14   #84
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fonske Bekijk bericht
Moet ik hier uit opmaken dat u niet erg sociaal bent ingesteld.
Blijkbaar is begrijpend lezen niet uw sterkste kant. U ziet het nut van roken niet in, anderen zien het nut van drinken niet in. Ik denk dat we die keuze best aan de mensen zelf overlaten.
Oud 29 november 2006, 09:18   #85
Stratcat
Eur. Commissievoorzitter

Stratcat's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Voor de starten van de draad:
in www.comprendo.be vind je linken naar wetgeving enz.

Voor vele anderen die hier zitten te toeteren: de wet is al een poosje gestemd. Je mag mensen hun neuzen breken, je mag je boos maken, je mag uitschreeuwen dat je het niet begrijpt ..... maar dat heeft allemaal geen zin meer.
Wetten kunnen aangepast worden. Zelfs afgeschaft.
Oud 29 november 2006, 10:02   #86
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Wat is het nu van op café gaan en je lazarus zuipen?
open misschien een topic over alcohol Cirke (met enquetetje bij of zo) ... maar dit heeft weinig te zien in deze topic ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 10:04   #87
Anna List
Banneling

Standaard

[quote=manta;2202972][quote=Fonske;2202361]Alcohol of vettig eten veroorzaken niet direct schade aan derden.
Citaat:

Enig idee hoeveel mensen slachtoffer worden van dronken automobilisten ????
ook dat houdt een wetsovertreding in ... er pleitte hier niemand voor toelaten van dronken rijden ...
Oud 29 november 2006, 10:08   #88
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Blijkbaar is begrijpend lezen niet uw sterkste kant. U ziet het nut van roken niet in, anderen zien het nut van drinken niet in. Ik denk dat we die keuze best aan de mensen zelf overlaten.
zeker, vanaf het moment dat rokers dat in hun eigen bokaaltje kunnen zonder anderen te intoxiceren.
Oud 29 november 2006, 11:08   #89
Fonske
Gouverneur

Standaard

Kijk, u praat over keuzevijheid en marktwerking. Ik zie enkel marktfalen. Hoewel de meerderheid van de bevolking niet-rokers is ken ik geen enkel café dat rookvrij is. En nogmaals bij negatieve externaliteiten dient de overheid in te grijpen.
Oud 29 november 2006, 11:10   #90
Fonske
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Bent u ook zo breeddenkend als het om (hard)drugs gaat?
Oud 29 november 2006, 13:48   #91
Adriaan Koerbagh
Lokaal Raadslid

Adriaan Koerbagh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kijk, u praat over keuzevijheid en marktwerking. Ik zie enkel marktfalen. Hoewel de meerderheid van de bevolking niet-rokers is ken ik geen enkel café dat rookvrij is. En nogmaals bij negatieve externaliteiten dient de overheid in te grijpen.
U moet dringend eens wat meer buiten komen.
Adriaan Koerbagh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 14:08   #92
Fonske
Gouverneur

Standaard

Citaat:
U moet dringend eens wat meer buiten komen.
Wat bedoelt u hiermee? Ik vertoef zeer regelmatig in het centrum van Brussel, niet één café is daar rookvrij. Argumenteer in plaats van zever te spuien. U blijft blijkbaar een inhoudelijke discusie uit de weg gaan (begin anders nog eens over het fascisme).
Oud 29 november 2006, 14:10   #93
Adriaan Koerbagh
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Wat bedoelt u hiermee? Ik vertoef zeer regelmatig in het centrum van Brussel, niet één café is daar rookvrij. Argumenteer in plaats van zever te spuien. U blijft blijkbaar een inhoudelijke discusie uit de weg gaan (begin anders nog eens over het fascisme).
Hier in Antwerpen zijn verscheidene cafés rookvrij. Waaronder het EHA.
Oud 29 november 2006, 14:43   #94
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adriaan Koerbagh Bekijk bericht
Hier in Antwerpen zijn verscheidene cafés rookvrij. Waaronder het EHA.
Ik ken er geen enkel. Ik denk nog bij ieder bezoek terug aan de zalige cafebezoekjes die ik had in NY. Veel volk, security aan de deur die ongure gevallen buitenhield EN rookvrij. Geen stank in je kleren als je thuiskwam, en geen irriterende ogen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 14:46   #95
Adriaan Koerbagh
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Ik ken er geen enkel. Ik denk nog bij ieder bezoek terug aan de zalige cafebezoekjes die ik had in NY. Veel volk, security aan de deur die ongure gevallen buitenhield EN rookvrij. Geen stank in je kleren als je thuiskwam, en geen irriterende ogen.
Als ik mijn zalige cafébezoekjes vergelijk van NYC en Washington, is die laatste veel schappelijker, vriendelijker, socialer en minder indringend.

Het stoot me voor de borst hoeveel mensen toch overal maar hun beeld van hoe het moet zijn, willen opdringen. Mijn onderschrift.
Oud 29 november 2006, 14:59   #96
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adriaan Koerbagh Bekijk bericht
Als ik mijn zalige cafébezoekjes vergelijk van NYC en Washington, is die laatste veel schappelijker, vriendelijker, socialer en minder indringend.

Het stoot me voor de borst hoeveel mensen toch overal maar hun beeld van hoe het moet zijn, willen opdringen. Mijn onderschrift.
Jij wilt je beeld van "valse vrijheid" opdringen door iedere cafebaas het zelf te laten beslissen. Uiteindelijk komt het neer op een status quo waarin de niet-roker weeral moet meeroken in een cafe want geen enkele cafebaas heeft de ballen om die 30 % rokers te bannen....

Het is dat of een deel van je sociaal leven naar de zak zien gaan....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 15:22   #97
Fonske
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Демократия безнравственна
Degoutante quote trouwens. Ze zou zelf van Poutin kunnen komen, als ge ziet hoe die bezig is.
Als er iets immoreel is dan is het wel jullie donkerblauwe ideologie. Het probeert flagrant egoïsme te rechtvaardigen door het in een intellectueel jasje te stekken.
Oud 29 november 2006, 15:39   #98
Marlboro
Banneling

Standaard

Zucht;voor de mensen die niet tegen de rook kunnen enz...
Stopt mee zagen en klagen en kijk hier eens en ga dan naar één van deze plaatsen,zo hebben wij geen last van jullie meer.

http://www.rookvrij.be/horeca/rookvrij_uitgaan.html
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 15:40   #99
Marlboro
Banneling

Standaard

Tavek;de meeste mensen die op cafe zitten,op de meeste plaatsen zijn er meer rokers dan niet-rokers.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 november 2006, 15:44   #100
Ratzo
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Dat roken op openbare plaatsen verboden is vind ik positief.
Maar het zou dan wel leuk zijn moest men enkele deftige voorzieningen treffen voor de rokers. Waarom zijn bv. de wagons voor rokers verdwenen? Daar kwamen toch geen niet-rokers inzitten...
Dat klopt niet helemaal. Ook veel rokers vonden die rokersafdelingen in de trein walgelijk en bleven er liever buiten. (Ze gingen dan, uit al hun poriën stinkend, tussen de niet-rokers zitten. Doen ze nu nog, trouwens).

Een niet-rokende treinbegeleider was verplicht om door die smerige rokerskrochten te lopen om de vervoersbewijzen te controleren. Je bleef er vastplakken aan alles waarmee je in contact kwam. Die controle duurde altijd véél langer dan je lief was en je kwam er "gerookt" buiten. Uren later stonken je kleren en je haren nog.

Adembare lucht op de werkvloer (in dit geval de trein) is ook voor NMBS-personeel een recht.

Als je tegen beter weten in toch aan een smerige kanker wil creperen, rook dan thuis, voor zover je daar geen onschuldige kinderen dwingt om mee te roken.

Ouders die in de aanwezigheid van hun kinderen (zelfs babies) roken staan gelijk aan ouders die hun kinderen mishandelen, daarop zouden celstraffen moeten staan.

Rokers zijn respectloze egoïsten. Voor "hun recht" moet alles en iedereen wijken. Ik veracht hen met dezelfde intensiteit als zij hun eigen longen en de longen van hun kinderen verachten.

Laatst gewijzigd door Ratzo : 29 november 2006 om 15:45.
Ratzo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be